Miksi? Virallinen tyhmien kysymyksien topikki.

Back to yleinen keskustelu O

Quote by sisyphe
Kymysys: mistä ruohon siemenet tulee?

Täähän on itseasiassa aika hyvä kysymys. Valaiskaapa joku?

-g.

Quote by Hexe
Miten menetellään kun skootteri, mopo, motski tai joku vastaava jätetään esim 1h-parkki alueelle? Ei siihen nyt parkkikiekkoakaan voi jättää. Mitä lappuliisa sanoo?
Itte en omista sellasta mut tul vaan mieleen...

Kaksipyöräisessä moottoriajoneuvossa ei tarvitse käyttää parkkikiekkoa, mutta aikarajaa tulee kunnioittaa. Mittaripaikalle pysäköitäessä maksetaan mittariin ihan normaalisti. Lippuautomaattihässäkkäpysäköintialueella lippu otetaan mukaan (sitähän ei voi jättää mopon päälle, koska joku voi sen pölliä, tai se voi lähteä tuulen mukana), jos parkkipirkko kirjoittaa lapun, voit mukaanotetun lapun avulla todistaa, että olet maksanut ja parkkisakko mitätöidään.

T. Motoihminen

Quote by ville
Mut kysymys: miksi naiset ei osaa kävellä korkokengillä tai platformeilla vaan kävelevät jalat koukussa? Tämä on erittäin ruman näköistä.

Eivät ole harjoitelleet tarpeeksi. Vanhoina hyvinä aikoina naisten kengissä oli aina korkoa jos jonkin korkuista. Nykyään käytetään mitä lie tossuja, lenkkareita, jne, joissa ei ole korkoa. Ei ihme, etteivät naiset osaa kävellä korkkareilla, kun ovat koko nuoruutensa löntystelleet läpyköillä.

Quote by sisyphe
Kymysys: mistä ruohon siemenet tulee?

Ruohokasvien kukista. Normaalisti vaan ruoho leikataan ennen kuin se pääsee kukkimaan. "Ruoho" on myös sikäli epämääräinen määritelmä että tuommoinen normaali nurmikko saattaa sisältää jopa toistakymmentä eri kasvilajia sekaisin.

Jos pallon sisällä on vaikkapa ympyrän muotoinen "tila" jota ei tietenkään voi nähdä koska se on sisällä ja sinne ei pääse mikään eikä sieltä ulos... Mikä sen nimi on? Ei se nyt reikä tai kolokaan ole, nehän on molemmat sellasia mitkä näkee ja mihin pääsee ja mistä pääsee pois.... mikä se "tilan" nimitys on?

Miks suomenruotsalaiset puhuu aina keskenään ruotsia?

Jos ne muuten puhuu kaikille suomea, mutta heti kun ne näkee toisen suomenruåtsalaisen, niin samantien kieli muuttuu ruotsiksi kuin taikasauvasta.

Johtuuko se:

a.) Kova kaipuu takasin juurilleen ruotsiin, jota tällä tavoin lohdutellaan

b.) Osaavat puhua luontevammin ruotsia kuin suomea

c.) On jännää kun on oma "salakieli" mitä muut ei ymmärrä

d.) kaikki näistä

e.) joku muu: Mikä?____________________

Quote by Elvish
...ja silti mullakin oli tollanen kuvitelma et suomeruotsalaiset ois jotenkin rikkaampia, vaikken ees tiennyt mistä olin sen päähäni saanut. ehkä kuullu jonku sanovan tms.

Esimerkkinä sanonta "Svenskatalande, bättre folk"...

Quote by Elvish

Jos ne muuten puhuu kaikille suomea, mutta heti kun ne näkee toisen suomenruåtsalaisen, niin samantien kieli muuttuu ruotsiksi kuin taikasauvasta.

Johtuuko se:

a.) Kova kaipuu takasin juurilleen ruotsiin, jota tällä tavoin lohdutellaan

b.) Osaavat puhua luontevammin ruotsia kuin suomea

c.) On jännää kun on oma "salakieli" mitä muut ei ymmärrä

d.) kaikki näistä

e.) joku muu: Mikä?____________________

Itseeni sopii B-vaihtoehto. On se vaan niin kivaa hölöttää omalla äidinkielellään, kun suomen kieli on aika vaikea kieliopillisesti. Ja mitkä ihmeen juuret Ruotsiin? Haloo? En usko että kovinkaan monella ihan tavallisella suomenruotsalaisella on juuret missään muualla kuin Suomessa. Minun juureni ovat Suomen Pyhtäällä.

Quote by Timmo
Mutta mistä johtuu, että suomenruotsalaiset/ruotsalaiset tytöt ovat yleensä paremman näköisiä kuin suomalaiset tytöt?

Teoria: Skandinaavit ovat vaaleampia kuin suomalaiset, joten pidämme heitä jopa eksoottisen näköisinä/ kauniimpina. Omasta mielestäni suomenruotsalaiset eivät ole sen kauniimpia kuin muutkaan suomalaiset.

Quote by Blondie

Ja suomenruotsalaisuuseksperttinne vastaa: Siksi että aikaisemmin oli näin. Suomenruotsalaiset olivat yleensä aatelissukuja, jotka eivät tarvineet maksaa veroja, koska varustivat ratsutiloiltaan niitä ritareita kuninkaalle. Näin siis yksinkertaistettuna.

Minä en ole rikas, perheeni ei ole rikas, sukuni ei ole rikas. Itseasiassa en nopeasti mietittyäni tunne yhtäkään suomenruotsalaista tuttavaperhettä, joka oikeasti olisi rikas.

Nonnii, nyt sekin sit selvis! :)

Se on kyl jännää kuinka tollaset vanhat perinteet jää voimaan, että jos joskus joku asia on ollu jotenkin, niin ihmisten mielestä se on aina jatkossakin niin, vaikkei oikeesti oliskaan.

esimerkkinä itseni, tunnen kai yhen suomenruotsalaisen perheen joka ei oo mitenkää normaalia rikkaampi, ja silti mullakin oli tollanen kuvitelma et suomeruotsalaiset ois jotenkin rikkaampia, vaikken ees tiennyt mistä olin sen päähäni saanut. ehkä kuullu jonku sanovan tms.

Niin ja miks suomenruotsalaisia pidetään yleisesti rikkaina, vaikkei kaikki sitä välttis oliskaan?

Quote by Blondie

Ja mitkä ihmeen juuret Ruotsiin? Haloo? En usko että kovinkaan monella ihan tavallisella suomenruotsalaisella on juuret missään muualla kuin Suomessa. Minun juureni ovat Suomen Pyhtäällä.

Niin, ei varmaan olekkaan mutta tuli vaan mieleen että voisko se olla jonkinnäköstä koti-ikävää, siis sellasilla ketkä on sieltä ruotsista kotosin..

Tää voi olla aika tyhmä kysymys, mutta jos koko suku asuu nyt ja on aina asunutkin suomessa, niin miten sitten tullaan suomenruotsalaiseksi?

Mä oon aina luullu et suomenruotsalaiset on semmosia et tyyliin mummi on muuttanu ruotsista suomeen aikoinaan ja perustanu tänne perheen tms.?

Quote by Elvish
Niin ja miks suomenruotsalaisia pidetään yleisesti rikkaina, vaikkei kaikki sitä välttis oliskaan?

Ja suomenruotsalaisuuseksperttinne vastaa: Siksi että aikaisemmin oli näin. Suomenruotsalaiset olivat yleensä aatelissukuja, jotka eivät tarvineet maksaa veroja, koska varustivat ratsutiloiltaan niitä ritareita kuninkaalle. Näin siis yksinkertaistettuna.

Minä en ole rikas, perheeni ei ole rikas, sukuni ei ole rikas. Itseasiassa en nopeasti mietittyäni tunne yhtäkään suomenruotsalaista tuttavaperhettä, joka oikeasti olisi rikas.

Quote by : : : : :
Quote by Blondie
Teoria: Skandinaavit ovat vaaleampia kuin suomalaiset, joten pidämme heitä jopa eksoottisen näköisinä/ kauniimpina. Omasta mielestäni suomenruotsalaiset eivät ole sen kauniimpia kuin muutkaan suomalaiset.

Ja apua x 2, eikös me ollakaan vai skandeja?

Vai onko ruotsalaiset skandinaavisempia kuin suomalaiset?

Ovat. Suomi ei kuulu Skandinaaviaan. Skandinaaviaan kuuluvat Ruotsi, Norja ja muistaakseni myös Tanska. Korjatkaa, jos olen väärässä Tanskan suhteen. Suomi kuuluu kyllä Pohjoismaihin, mutta se ei paljoa auta...

Quote by reset
Tulen varmaan aina olemaan kateellinen niille jotka on oppinut ruotsin opettelematta sitä koulussa. Meille tavallisille kun ruotsi ei oo mikään "toinen kotimainen kieli" vaan vieras kieli.

Mua taas raivostutti se, että jouduin lukemaan suomea jo 3. luokalta. Tuntuu siltä, että suomen opiskelusta oli minulle hyötyä vasta lukiossa.

Quote by reset
Sitä ihmettelen kun suomenruotsalaiset keskustelee keskenään, että lause aloitetaan ruotsiksi, mutta kesken jatketaan suomeksi. Onko se sitä ettei osata päättää millä kielellä puhutaan?

Kuulostaa tutulta. Ja kuulostaa tosi tyhmältä. Itse olen nykyään hyvin tarkka siitä että mukaan ei lipsahda suomenkielisiä sanoja, ei edes "kiva". Olen ollut niin kauan töissä täysin suomenkielisissä työpaikoissa, että joskus tullessa mamman ja papan luona käymään ruotsi ei millään meinannut taipua suussa. Harjoituksen puutetta. Siksi tilaan Husista vaikka se onkin ihan törkeän kallis (ja paperin tuhlaamista ekoihmisenä), mutta ainakin siinä on uutiset hyvällä ruotsin kielellä kirjoitettu.

Quote by Blondie

Itse asiassa Suomessa on väkilukuun suhteutettuna eniten blondeja maailmassa, enemmän kuin muissa pohjoismaissa esim. Lähde: joku lehti n. viikko sitten.

Quote by Funkatronik
Quote by Blondie

Itse asiassa Suomessa on väkilukuun suhteutettuna eniten blondeja maailmassa, enemmän kuin muissa pohjoismaissa esim. Lähde: joku lehti n. viikko sitten.

Oho! Tuota en oikeasti tiennyt. Kiitos, että korjasit harhaluuloni.

Quote by Timmo
Mutta mistä johtuu, että suomenruotsalaiset/ruotsalaiset tytöt ovat yleensä paremman näköisiä kuin suomalaiset tytöt?

Se johtuu vaniljamaidosta. Tästä on empiirisiä tutkimuksia Tukholman katukahviloista. Se ei välttämättä (ikävä kyllä) vaikuta kasvoihin, mutta tuntuu muovaavan naisen takapuolen vähintääkin hyväksyttävänmalliseksi.

Vaniljamaidon päättelimme kyseisen asian aiheuttajaksi, koska se on ruotsin kansallissalaisuus taatusti. En tiedä että sitä myytäisiin missään muualla. Korjatkaa jos olen väärässä.

nimim. vaniljamaito kauppoihin seuraavien sukupolvien tähden!

Quote by Elvish
Miksi sä puhut aina kavereides kesken suomea? Eikö toinen kotimainen muka suju? Sähän oot monta vuotta sitä koulussaki opetellu!

Men det är också kiva juttu, att jag kan tala dåligt paska.

Quote by Blondie
No itse asiassa mun suomenruotsalaisista tutuista osa asuu keskustassa, osa Kauniaisissa ja osa Westendissä... Mä olin siinä porukassa se yhden exän renttu poikaystävä, jota oli pakko sietää. Ku muutimme Kontulaan, niin yksi exäni kavereistä kävi kylässä. Olivat huolissaa ku tää exä joutu muuttaa mun kanssa ghettoon. Kyl ne sit muutaman vuoden mukana roikkuneena rupes tottuu ja rupesi (ei ymmärtämään, vaan) kestämään mun huulenheittoa.

Quote by Hexe
Jos pallon sisällä on vaikkapa ympyrän muotoinen "tila" jota ei tietenkään voi nähdä koska se on sisällä ja sinne ei pääse mikään eikä sieltä ulos... Mikä sen nimi on? Ei se nyt reikä tai kolokaan ole, nehän on molemmat sellasia mitkä näkee ja mihin pääsee ja mistä pääsee pois.... mikä se "tilan" nimitys on?

Öh.
Villi veikkaus: ydin?
Olettaen että siis se pallon sisällä olevassa tilassa on jotakin niin mä ainakin sanoisin et se on pallon ytimessä...

O