Miksi? Virallinen tyhmien kysymyksien topikki.

Back to yleinen keskustelu O

Miksi naisia ei paneta krapulassa?

(en itse tiedä tuosta, kaveri vaan väitti)

Quote by Taedium
Mä en oikeesti ymmärrä miksi kaukosäädintä painetaan kovempaa ku patterit on lopussa. Funtsiiks jengi, et siellä on jotain laiskoja elektroneja, jotka sit vasta ku painaa riittävän lujaa tuumaa "hei, nyt toi painaa tosi kovaa, se varmaa ihan oikeesti haluu vaihtaa kanavaa eikä vaa kanavasurffailla - let's toimitaan!"?

Joku elektroniikasta enemmän tietävä vois suoristaa mun harhaluuloni(?) tästä asiasta. Mää uskon siihen että silloin kun patterit alkaa olemaan lopussa, se ir-suihku ei oo enää niin voimakas kuin uusilla pattereilla. Täten sitä haluttua nappia täytyy painaa pidempään jotta se teeveen ir-reseptori saa selvää siitä vähäisestä ir-informaatiosta :) Useimmiten tämä pitkään painaminen muuttuu vaistomaisesti sellaiseksi voimakkaammaksi painallukseksi :)

Köh .. joo .. eli myönnän, painan niitä nappuloita sormisuonet pullistuneena kun patterit on lopussa

Quote by Bio
miks me (ainakin turkulaiset) aina kysytään kysymäämme vastaukseen, esim.

Reijo: mitäs sepolle kuuluu
Jorma: se kuoli
Reijo: joo vai? :mad:

tai

Joku: missäs kaljat viipyy
Keke: ei täällä mitään kaljoja ole
Joku: ei vai?

eiks se mee niinku ekal kerral peril.. häh!?
eiku, mä aloin taas ajattelee.
joo-o, ajattelee

Minusta se on outoa kun Turussa kaupoissa ja muuallakin myyjät tervehtivät sanoilla "Hei hei". Meikäläiselle tuo särähtää aina korvaan, sillä mielestäni noin sanotaan silloin kun ollaan hyvästelemässä.

Quote by ken-guru
Quote by Taedium
Mä en oikeesti ymmärrä miksi kaukosäädintä painetaan kovempaa ku patterit on lopussa. Funtsiiks jengi, et siellä on jotain laiskoja elektroneja, jotka sit vasta ku painaa riittävän lujaa tuumaa "hei, nyt toi painaa tosi kovaa, se varmaa ihan oikeesti haluu vaihtaa kanavaa eikä vaa kanavasurffailla - let's toimitaan!"?

Joku elektroniikasta enemmän tietävä vois suoristaa mun harhaluuloni(?) tästä asiasta. Mää uskon siihen että silloin kun patterit alkaa olemaan lopussa, se ir-suihku ei oo enää niin voimakas kuin uusilla pattereilla. Täten sitä haluttua nappia täytyy painaa pidempään jotta se teeveen ir-reseptori saa selvää siitä vähäisestä ir-informaatiosta :) Useimmiten tämä pitkään painaminen muuttuu vaistomaisesti sellaiseksi voimakkaammaksi painallukseksi :)

Varsinkin vanhemmissa kaukosäätimissä on usein aika paljon kräppiä sisällä (siis pölyä, rasvaa ja kaikenlaista visvaa, jota sinne on vuosien varrella kulkeutunut). Tästä syystä joskus ihan oikeasti auttaa kolkutella ja koputella kaukosäädintä. Joskus jopa runnoa namiskoja kunnolla. Siis joskus tuosta kovempaa painamisesta todella voi olla hyötyä.

Ei tosin silloin, kun paristoista alkaa olla virta vähissä.

Miltä PLURahtelu näyttää/kuulostaa? Haluaisin totisesti tietää.

Tää sama juttu askarruttaa aina kun kuunteleen kyseistä biisiä. Nirvanan Nevermindin In Bloom -biisissä lauletaan, että "Sell the kids for food". Tarkoitetaanko tässä, että

a) myy lapset, jotta saadaan rahaa ruokaan

vai

b) myy lapset ruoaksi?

Miksi meillä on niin paljon työttömiä?
Miksi oppilaitosten opettajat kehuu että heidän oppilaitoksesta työllistyy suurinpiirtein kaikki johonkin mainostoimistoon tai lehtitaloon?

Osaisin kyllä vastata näihin, että miksi..

Tietenkin opettajia kiinnostaa verotulot joita tulee uusista opiskelijoista ja uusmediaa jos mitä kannattaa mainostaa että meillä opiskelemalla sille alalle työllistyy, koska see käsitääkseni on ns. mediaseksikästä olla esim. toimitjana vaikka Hesarissa.

Mutta luetelkaa työttömyyden syitä koska minä en jaksa luetella ja asiassa mielestäni mennään ikuisuuskysymyksien tasolle.

Quote by crash
Quote by teukkax
Mitä tarkottaa IMO ...?????

in my opinion = minun mielestäni

Kiitos tästä tiedosta... Jotain ton suuntasta mä vähän arvelin mut ei taas oikein leikannu et mistä lyhenne tulee...... :)

En tiedä pitäisikö tän kuulua johonkin yleissivistykseen vai mitä häh, mutta ajattelin tässä paljastaa tietämättömyyteni ja kysyä: Mitä tarkottaa IMO ...?????

Ja kukakohan neropatti on alunperin keksinyt tekstiin kaikenlaiset hymiöt???? =) :confused: :confused: :confused:

Quote by teukkax
Mitä tarkottaa IMO ...?????

in my opinion = minun mielestäni

Quote by Tumpsi
Miten windows ysikasi äseessä saa käynnistyksen yhteydessä
tapahtuvan verkon salasanan kyselyn pois päältä? :confused:

edit: mun posti nro. 500 :confused:

muistaakseni joko poistamalla "kirjautujminen microsoft-verkkoihin" tms TAI (t'm' ainakin toimii) loggaudut ilman salasanaa verkkoasetusten määrittämisen jälkeen eli pelkällä käyttäjätunnuksella.

1. Miksi hollantilaisilla on kakkafetissi?

Onko niiden kakka kaunista? Vai ovatko kenties huolissaan terveydestaan ja siksi joka ulosteenheiton jalkeen pitaa tulos tarkistaa?

Miksi niiden vessanpontot rakennetaan sellaisiksi lautasiksi, etta pitaa peffa nostaa ilmaan ku pyyhkii, ettei rystyset osu siihen kasaan lautasen keskella?

Ei mua huvita kattella sita kasaa siina, perinteisessa mallissa ne on siella vedessa, eika sita huomaa ellei eriksensa sinne ponttoon katso.

2. Miksi vaatteiden suunnitellun kayttotavan vastainen pukeutuminen on muodissa?

Lippalakkissa oleva lippa on aurinkosuoja. Se on laitettu lippalakkiin, jottei aurinko hairitse. Minulla ei ole silmia selassa. Eika ohimolla.

Paita, jossa on saumat ulkopuolella on vaarinpain. Ne saumat repsottaa ja lanka on toki heikompi kuin itse kangas, joten sauma ulkopuolella vain ratkeaa helpommin.

Miksi maksaisin 150 euroa valmiiksi kuluneista ja rikotuista farkuista?

Olen erilainen! Pyrin pitamaan ehjia vaatteita, jos vain rahat riittaa. Kaytan vaatteita, kuten ne on suuniteltu pidettavaksi. Tiedan mita kaikki merkit ja symbolit tarkoittaa, joita loytyy vaatteistani. (Siksi minulla ei olekkaan miljardia kiinalaista symbolia rinnassani.) Normaali pukeutuminen on erilaista nykypaivana. (No minahan olen niin normaali, etta se on jo epanormaalia.)

Quote by Ana--
huvittaako siivota? Jos ei, niin sitten ollaan työttömänä.
Niin se aivan liian usein menee. Pikaruokalassa en oo ikina joutunu olee toissa. Aina on jotain muuta loytynyt. Aina loytyy jotain. Joskus siina vaa saattaa kestaa. Ja sita varten se tyottomyysraha on. Ei mitaan ..tun himassamakaamista varten, ku ei tyot maita.

Quote by Ana--
Vois näin äkkiseltään sanoa:
- Kielitaidon puute

Usein myös huono äidinkieli. On helppo luulla, että kaikkihan täällä suomea osaa, mutta myös hc-ohjelmoijan täytyy kirjoittaa tuotosta, joka näkyy ulospäin esim. asiakkaalle. Kun tällöin CV alkaa sanoilla "osaamis alueitani ovat...", se luo työnhakijasta valmiiksi heikon kuvan. Ei tuo välttämättä ole ainoa syy hylkäämiseen, mutta aina on läheltä piti -tilanteita, jossa kaikenlaisella kielitaidolla on merkitystä.

Quote by Ana--

Ja sitten vielä pieni pätkä avoimia työpaikkoja:

Siivooja (VST-Palvelut Ky, PORVOO)

Okei, takaisin topicin aiheeseen. Mitä eroa on siivoojalla ja siistijällä? Molempia haetaan tuolla urlissa.

Quote by Taedium
1. Miksi hollantilaisilla on kakkafetissi?

Onko niiden kakka kaunista? Vai ovatko kenties huolissaan terveydestaan ja siksi joka ulosteenheiton jalkeen pitaa tulos tarkistaa?

Ehkäpä ne harrastaa niin usein hasiksen ja kukan maahantuontia kortsuihin pakattuna ja nieltynä.

Mikä ton keltasen rannekkeen merkitys on, joka on Kerryn vasemmassa kädessä?

En muuten ihmettelisi, mutta samanlainen keltainen härpäke näkyi myös monen pikajuoksijan kädessä kesän Ateenan olympialaisten aikana. Onko se joku kannanotto vai mistä oikein on kyse?

Quote by Hansu

En muuten ihmettelisi, mutta samanlainen keltainen härpäke näkyi myös monen pikajuoksijan kädessä kesän Ateenan olympialaisten aikana. Onko se joku kannanotto vai mistä oikein on kyse?

Google auttoi seuraavasti:
Rannekkeita.
Quote by aerorubber.com
Support your Soldier, Military Unit or Service Branch
Wear a yellow ribbon around your wrist in support of your loved one. Share them with family and friends.

Eli ei kai liity mitenkään Madonnan ja kumppaneitten suosimaan Kabbalaan.

Quote by Hansu

kerry on ollu serenassa kylpemässä ja saanut rannekkeen jolla voi käydä ulkotiloissa kierimässä... rannekkeella pääsee takas sisään serenan inuksiin.

Quote by Bobsony
Joko toi, tai sitten se mitä on enemmän nähty, eli Lance Armstrongin lanseeraama "livestrong"-ranneke, joiden tuotto menee syöpäpotilaille. Noi tuli "muotiin" viime kesän tour de francen aikoihin.

Kerryhän on ahkera maantiepyöräilijä, joten todnäk lancen ranneke kyseessä. Rannekkeen saa, kun lahjoittaa euron syöpäpotilaille. Jotkut tosin mieltävät homman niin, että he ostavat rannekkeen eurolla ja nauttivat läbäskän omistamisesta ja sen esittelemisestä.

Quote by milo
Google auttoi seuraavasti:
Rannekkeita.
Quote by aerorubber.com
Support your Soldier, Military Unit or Service Branch
Wear a yellow ribbon around your wrist in support of your loved one. Share them with family and friends.

Eli ei kai liity mitenkään Madonnan ja kumppaneitten suosimaan Kabbalaan.

Joko toi, tai sitten se mitä on enemmän nähty, eli Lance Armstrongin lanseeraama "livestrong"-ranneke, joiden tuotto menee syöpäpotilaille. Noi tuli "muotiin" viime kesän tour de francen aikoihin.

Quote by Hexe
Jos pallon sisällä on vaikkapa ympyrän muotoinen "tila" jota ei tietenkään voi nähdä koska se on sisällä ja sinne ei pääse mikään eikä sieltä ulos... Mikä sen nimi on? Ei se nyt reikä tai kolokaan ole, nehän on molemmat sellasia mitkä näkee ja mihin pääsee ja mistä pääsee pois.... mikä se "tilan" nimitys on?

Öh.
Villi veikkaus: ydin?
Olettaen että siis se pallon sisällä olevassa tilassa on jotakin niin mä ainakin sanoisin et se on pallon ytimessä...

O