V#tuttaako?!
- « Edellinen
- 1
- ...
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- ...
- 102
- Seuraava »
joo mutta kun se on vain se loka- helmikuun välinen aika jona sen tässä tapauksessa voi suorittaa. Ja edellisen kerran kun sain väliaikaisen kortin virkaili naljaili et "voi näitä ottaa vaikka maailman tappiin mutta tulee pian kalliimmaks ku 2. vaihe.
Sehän siinä pikkusen outoo onkin, että virkailijat puhuu toista kuin mitä se käytäntö on. Itse vein kyllä asian eteenpäin, mutta ittelle se kolmas väliaikainen kortti irtos vain siksi, että se pääpomo siirsi asian alaiselleen, joka sattui olemaan ystävällinen ja mun puolella siinä asiassa. Alunperin se pomo siis totesi, että Tampere edustaa tiukinta linjaa ja väliaikaisia kortteja ei myönnetä kuin 2, ja tiskiltä kuitenkin saa erilaista tietoa.
jaa, mistähän sitä aloittaisi...
Jos haluatte saada elämänne epätylsäksi nk. *piip*käyrän noususuhdanteiseksi, suosittelen lämpimästä seuraavanlaista kaavaa:
Aluksi :(ja tämä on hyvin olennainen osa) hankkikaa kaksi ex-vaimoa. Ex-vaimot eivät kuitenkaan ole läheskään niin epätylsiä, ellei ole heidän kanssaan hankkinut vähintään yhtä lasta. Sitten voikin pitkin vuotta juosta kaikenlaisissa elatus-, lastentapaamis-, kuinkasaanexmiehenihermoromahduksenpartaalle("burnikseen" niinkuin meillä töissä sanotaan)palavereissa, sellaisen ihmisen kanssa, jota ei TODELLAKAAN haluaisi nähdä kovinkaan usein tai olla kanssakäymisessä. Eron on myöskin hyvä olla riitaisia ja plussana on myös, että ex-vaimo käy seurustelemaan jonkun ystäväsi kanssa, jonka tiedät olevan huono vaikute lapsillesi ja viedessä lapsia ex-vaimolle hän on siellä kännipäissään tai ainakin krapulaisena odottelemassa. Rahahuolillekin voi heittää huolet tämän kaavan kautta. Elatukset ei oo ihan pieni osa palkasta, kuitenkaan.
Toiseksi: suosittelen sappikivien hankkimista. Lääkäri sanoi, että se on yksi kivuliaimmista vaivoista, joka ihmisellä voi olla. Voi kuulemma verrata synnytyskipuihin, kun kohtaus alkaa. Puoli vuotta kohtauksia ja sen jälkeen leikkaus, jossa koko sappirakko leikataan pois ja tilalle saat vatsan sekaisin melkein joka ruuasta mitä syöt vähänkin enemmän.
Kolmanneksi: Mene töihin firmaan, joka tekee konkurssin pystymättä maksamaan palkkoja ja mieluiten juuri kesäloma-aikaan. Siinä samassa tietenkin palaa kaikki kesä- ja talvilomat.
Niin, voinhan sitä kans välillä syödä aamumurot ilman maitoa?
Jeps, mut kiva olla takas plattarilla.
Vituttaa tällaiset hakukoneet joista ei ainakaan itse saa mitään tolkkua. Taitaa jäädä varaukset tekemättä....
Osa noista sisäantenneista on sitten ihan surkeita eli kannattaa ostaa sellaisesta paikasta, jossa on vaihto/palautusoikeus. Saattaa olla nimittäin, että sisäantenni ei toimi kuin ihan ikkunan lähellä ja häiriöitä tulee helpolla.
Se on kato sitä muotia ja dynaamista nuorekkuutta.Miksei tota sitte ole voitu laittaa kuten alkuperäisessä - eli englanniksi?
Uudet turvallisuusmääräykset lentokentillä. Urgh.
Eli siis tämä pelleily näiden nesteiden kanssa. Ei tässä oikeasti kenenkään turvallisuutta paranneta, vaan kiusataan vain tavallisia matkustajia. En edes halua tietää, minkälainen hässäkkä tuosta voi tulla lentokentillä, jos tuota sääntöä lähdetään noudattamaan pilkuntarkasti heti alkuunsa.
Sivustot, jotka lyö ääntä kajareista ja on Flash pohjaisia, eli stop nappi ei keskeytä ääntä ja introssa ei ole flash-ohjauspaneelia, että voi sen äänen ottaa pois.
Boikotoinkin siis cocacolaa sen aikaa kun tämä mainoskampanja on voimassa.
Juonkin appelsiinimehua Fantan sijaan.
Niin sitä saa helposti ärsyttävällä mainonnalla asiakskuntansa pienenemään.
Miksei saa tehdä töitä jos töitä haluu tehdä? Mitä mä teen?
Siis.. oikeesti. Oletko tosissasi? Jos et todellakaan keksi mitään tekemistä, osta vaikka joku MMORPG ja koukuta ittes siihen.
Siis.. oikeesti. Oletko tosissasi? Jos et todellakaan keksi mitään tekemistä, osta vaikka joku MMORPG ja koukuta ittes siihen.
Jos Tarska on Kepulainen?
Originally posted by Tenavatähti-90:
Olis hauska tietää kuinka monella ylipäätään on aina alkuviikosta jonkinmoinen vitutus, kjeh , hauskan biletysvkl:n jälkeen !? Itselläni ei ole ainakaan....tällä kertaa
Pakko myöntää, että kun ei ole ns bilettänyt, niin ei paljoa kyllä pollaa paljoa pakota alkuviikostakaan.
Jos joku edes pikkuisen v*aa, niin laptopista meni ukonilman myötä näyttö. V*u V*un V*u, onneksi takuu on voimassa.
Noh, puolitosissani. Onhan se kiva, että on lomaa, mutta ei oikeesti keksi mitään noin ex-tempore.Siis.. oikeesti. Oletko tosissasi? Jos et todellakaan keksi mitään tekemistä, osta vaikka joku MMORPG ja koukuta ittes siihen.
Kai sitä vois käydä joulukuussa (palkan jälkee) kääntyy vaik Brysselissä tai Antwerpenissa. Juomassa jotain kivaa tummaa olutta. Ne ei kyl osaa valkosta olutta (wit - jättäkää ne saksalaisille (weisse)) tehdä niinku sit pätkääkään, mutta tummat (dubbelit) on ihan kivoi. Ne trippelit on vähä turhan vahvoi mulle, ku diggaan kuitenkin juoda juomisenkin vuoksi.
Mut siis meenksmä niinku yksin hilluu johonki Brysseliin?
Tosin pitäis uus kone kasata kohtapuoliin... Ehkä siinä asentelussa keksii jotain?
Ja en pelaile koneella. Viimisin peli johon jäin pahasti koukkuun on luokkaa Master Of Orion... Sen jälkee pelannu Homeworldia ja Medal Of Honouria...
Ja FF7 oli hyvä pikkuveljen Playstationilla. (Ja tää pikkuveikkakin on nykyää isoveikka. Päätä pidempi.)
Avatuimmat ohjelmat on PowerDVD, VLC Player, BS Player, Nero, Photoshop, Notepad++, iTunes (ja musiikin kuunteluun WinAMP)...
Tos muutama vuos sit oli kans sama tilanne, ja pomo pisti viikoks himaa. Ymmärrän Nassikan Jessee siel kiven takana. Meinasin itekki kiivetä seiniä pitkin kolmantena päivänä.
Et sillo ku tekee mieli ottaa lomaa, niin voi sen päivän, max kaks, maata himassa, mut sit on pakko tehdä jotain mielekästä. Kaupungil voi hilluu koska vaan. Pitäisi oikee tehdä jotain, mihin ei aika riitä ku on töissä. Esmes mennä johonkin toiseen maahan. Mut ei o tarve just nyt. Ei tarvii ees remppaa tehdä. Kirjoittaisinko kirjan?
No täytyy kyl vahvistaa toi tarina. Hollanti on oikeesti aika... hm... no ne on kopioinu byrokratian Saksasta. Mut Saksassa se toimii. Täällä on kyllä toimiva byrokratia, mutta kukaan ei osaa käyttää sitä. Ei edes ne jotka työskentelee siellä tiskin toisella puolella.jouduin kyl vähä nauraan tolle tarinalle.
Mm. rekisteröinnin kanssa ollu ongelmia (saman henkilön kanssa samalla reissulla) siinä, että onko Suomi EU maa? Määräs mut pois EU puolelta ei-EU puolelle. Sit sanoin, että siinä Suomen Passi yläpuolella kyllä lukee Euroopan Unioni... Se kävi tarkistaa kolleegaltaan... Sit hetkeä myöhemmin se selvitti, että koska mä olen irlantilainen, niin mun pitää hankkia kirkosta syntymätodistus. Ei ku mä en ole irlantilainen, Suomen suurlähetystö Irlannissa kyllä on antanu ton passin, mutta olen suomalainen. No silti piti kuulemma... Ja sit sanoin, että ok, voin kyl hakee, mut se tulee sit siviilirekisteristä, eikä kirkosta, ku mä en kuulu kirkkoon. Ei käy. Pitää olla kirkon leima. En v*tussa mene liittymään kirkkoon vaan sen takia, että joku maahanmuuttoviranomainen ei osaa duuniaan. En vieny, eikä kukaa oo kysyny...
No mut silti, en valita niin paljoa. Kaikki toimii silti niin paljon paremmin ku Irlannissa...
Se helpottaa muakin ku muilla on täällä vittumaista. Kun yksin joutuu säätää ja häiritsee näiden osaamattomuus, niin aina ku joku muu valittaa ni aina muistaa: "No on tää parempi ku Irlanti."
jouduin kyl vähä nauraan tolle tarinalle.
No hyvä että jollekin siitä on iloa. Mulle ei juurikaan... yks taho sanoo mulle, että mun vastuu on tällä hetkellä 1200 euroa, kirje sanoo 2200 euroa, toinen taho sanoo 2400 euroa... ja edelleen 2 vkoa aikaa järjestää... ilmeisesti ainut tapa selvitä tästä on haastaa energiayhtiö oikeuteen. Mutta kun ei niihin lakimiehen kustannuksiinkaan oikein varaa olis...
Originally posted by Tenavatähti-90:
Olis hauska tietää kuinka monella ylipäätään on aina alkuviikosta jonkinmoinen vitutus, kjeh , hauskan biletysvkl:n jälkeen !? Itselläni ei ole ainakaan....tällä kertaa
Joskus se masennus/vitutus vaan tulee kylään, lupaa kysymättä... Mut harvemmin nykyään, budjetti kyl usein itkee ja se harmittaapi... Vaik itseaiheutettuahan sekin on.
[ 07 August 2002: Message edited by: Salme Kihara ]
Mul meni alku helposti.ranting
Kaveri oli just pari kuukaut sitten käyny sen homman läpi, ni se sano mulle mestat mis pitää käydä.
Eka alien-poliisille ja leima passiin. Sit hakee SoFia, johon ei tarvittu ku se leima passissa. Ei tarvittu edes aikaa varata ja sain samana päivänä molemmat.
Kämppä oli kaverin takaa, eli sohvalla oleilin.
Sit sitä kämppää vastapäätä pankkiin ja tiliä. Sattu säkä. Sama virkailija, jota noi silloset kämppikset oli ahdistellu. Kaks kahelii suomalaista muijaa... Ku se katto, että hei sähän oot Suomesta, ni se kysy tunnenko mä niitä kahta hullua. Tunsin. Ei tarvinnu vuokrasopimusta näyttää... Ei ois ollukkaa. Ei tarvinnu ku SoFi numero antaa ja antaa osote. Lähettivät kortin sinne, ja kah, ABN:llä siin kortissa ei ole pin koodia. Se syötetään aktivoidessa.
Sit sain duunin ja kämpän. Kämpästä en kirjottanu vuokrasopimusta - Euroopassa se on joskus tapana. Duunissa en ollu oikeesti kirjoilla muutamaan kuukauteen, mut sit rupes olee tarve, että pitää pikku hiljaa allekirjoittaa soppareita. Piti rekisteröidä itsensä. Ja siitähän se murheenkryyni alko... Joutu ramppaa taas alien-poliisilla ja kaupungintalolla ja kaikissa näissä useampaan kertaan ja joka v*tun mestassa selvittää, että ei kyllä tuo Suomi on niinku EU maa, niinku alusta saakka ollu. Niinku jo EY ajoilta ollu... Niinku tunnetsä tätä sun manterettas ollenkaan? Onko tässä maassa kouluissa niinku maantiedon tunteja?
Viikon 2 vitutukset:
1. Tiistaina sairastuin jostakin syystä kuumeeseen. Viimeksi olin kipeänä yli vuosi sitten. Kuumetta oli pahimmillaan melkein 39, ikinä ei ole ollut noin paljon. Oli nuppi niin sekasin kun voi vaan olla!
2. Keskiviikon ja torstain olin sitten kotona armottomassa flunssassa joka jatkuu vieläkin. Samalla olin toisen kerran koko elämäni aikana sairaslomalla.
3. Tänään tulin töistä himaan vasta kolmen jälkeen yöllä. Oli suorastaan raamatullisen hienoa herätä tänään ennen seitsemää ja lähteä töihin uudestaan.
:heart: :heart:
Vitutti taas olla isän kanssa autossa, kun hänen pitää kuunnella aina ajaessaan kaikenlaisia hittipoppipaska-kanavia (yleensä tosin aika paljon myös klassisia kanavia), sitten eräältä kanavalta tuli (valkoihoisen) Anastacian biisi, jolloin isäni vaihtoi kanavaa, toiselta kanavalta tulee sama biisi jolloin isäni kommentoi jotain tyyliin "jotain neekereitä vaan joka kanavalla". Silloin teki kyllä mieli sanoa, että yleensä tummaihoisilla on kyllä parempi ääni ja onko sitten ylipäätään pakko kuunnella kanavia, joissa kaikki laulajat kuulostavat määkiviltä/naukuvilta eläimiltä, mutta en viitsinyt haastaa riitaa. Sitäpaitsi tämän jälkeen isäni onneksi vaihtoi klassiselle kanavalle, joten se siitä. Muuten kyllä isäni on varsin mukava mies, mutta hänen radiovalintansa joskus eivät... :mad:
Taas yksi turha postaus multa tähän topikkiin, mutta oli vaan pakko päästä purkautumaan johonkin.
Saako kysyä että mitä siellä töissä tapahtu?
- Tuplasivat työt ilman lisäkorvausta.
- Tuplatun työn, eli se ylimääräisen osan, ei mitään dokumentaatiota, eli sokkona tehdään töitä.
- Poistivat 250 euron korvaukset / kk. Eli 200 ekua käteen vähemmän - 1kk varoitusajalla, vaikka tiesivät jo viime keväänä.
- Ei mahdollisuutta edetä tästä mihinkään.
- Ei mahdollisuutta palkankorotukseen.
- Ei bonuksia. (Eilen tuli siitäkin ilmoitus.)
- Joulubonus oli 1.2% puolen vuoden palkasta. Verojen jälkeen joku 80 euroa. Joulujuhla oli siten, että ei kunnon ruokaa ja juomat maksoi. Samassa mailissa kun ilmoittivat "bonuksesta" kehuivat eka kuinka paljon ollaa säästetty ja paljo oli voitto, ja sit ku tuli bonuksista puhe, niin sit oli menny ihan huonosti, eikä ole rahaa mihinkään. Olisivat jättäneet maksamatta ton kasvoille sylkäsyn bonuksena ja pitäneet megasuperjoulujuhlat sillä rahalla.
- Minä olen syyllinen. Kaikkeen. By default. Eilenkin oli minun vika, että Ruotsissa joku ei toimi. ...as if it was my job in the 1st place...
...no en jaksa marmattaa lisää. Blondie varmaa tietää enemmän... Se on ollu mun rippipappina välillä. Kiitos Blondie!
Mun lähin pomo oli ainoo joka sai mut pysyy täällä tähän saakka.
Kuse uunilevylle ja jäädytä se ja laita postilaatikkoon sinne.
Koska pääsee nukkumaan? Koska tulee joku muukin tekee töitä? Koska tää päättyy? Mikä on tämän tarkoitus?Nice. Tiimissä pitäisi olla neljä. Kaksi lomilla, yksi kipeenä. Yhden pitäisi aloittaa kuudelta, toisen seitsemältä. Vastaavasti toinen pääsee myöhemmin. Ja siis 4-2-1= ...ööö... minä. Ei si vissii laiskotella, ja vissii tehdää ylitöitäkin.
Ja pakkoko verkonkin on tökkiä?
jep
- « Edellinen
- 1
- ...
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- ...
- 102