Kolahtaako kirjat?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- ...
- 68
- Seuraava »
Sain juuri luettua Ilkka Remeksen Hiroshiman Portin loppuun. Aloitin eilen ja käytännössä luin kaikki puolisentuhatta sivua kahdessa isossa pötkössä Juonirakenne on kyllä lievästisanottuna "tiukkaa ja vangitsevaa" tavaraa :)
- Garo
[q]Cassu:
Mario Puzon kirja, Omerta - Vaikenemisen laki, oli tosi mahtava luku elämys
[/q]
Puzo
Varasin just ton Omertan kirjastosta, samaten Viimeisen donin (The Last Don). Tähän mennessä olen lukenut häneltä vain Mamma Lucian (The Fortunate Pilgrim) ja Kummisedän (The Godfather), mutta olivat kyllä molemmat Elämyksiä isolla E:llä. Loistava kirjailija, ei voi muuta sanoa! Suosittelen lämpimästi.
Kolahtaahan nuo, varsinki jos tarpeeksi korkealta tippuu ja oikeaan kohtaan (esmes. päähän)
no ei vaineskaa, joo kirjat kolahtaa ja lujaa, jos kaikki mun lukemani kirjat laitettaisiin yhteen pinoon ni kyllähän siinä useampi sata metriä korkea pino tulisi
aika paljon tullu luettuu fantsuu (Robin Hobb, farseer & mad ship trilogiat *sydän*)
mut kaikki muukin menee myös.
Viimeks luin Luke Rhinehartin opuksen Long Voyage Back joka kertoo kuvitteellisesta ydintuhosta *sydän* Seuraavaks ajattelin luke samaisen hepun kirjan The Dice Man.
Niijoo tosiaan luen suunnillee 80%-90% kaikesta mitä luen englanniksi, koska IMO esim. huumori toimii monesti paljon paremmin englanniksi
[muokattu 22.6.2004 14:35]
ei oikein jaksa innostaa I, Lucifer, niin päädyin spontaanisti
lukemaan kämppiksen lainaamaa Henry Rollinsin Get in the
Vania, joka on siis enimmäkseen Rollinsin päiväkirjamerkintöjä
Black Flagin kiertueilta.
ei ehkä ihan mulle omin aihepiiri tai mitää, mut ihan kiinnostavaa
luettavaa silti :)
Onko kukaan lukenu Marilyn Mansonin Helvettiin ja takaisin kirjaa?? Selattuani kyseistä kirjaa hurahdin siihen täysin mut onko se toimintaa täynnä vaiko????
Tolkien on kirjallisuuden mestari.. Kingiä on kieltämättä kanssa tullut haalittua kirjahyllyyn aika monta kappaletta ja syystä..
Hyviä kirjailijoita ja tuotoksia on kovin monia. Itte pidän vielä mm. Jane Austenista.
*sydän*
oho siis Avalonin eikä avolonin
ehdottomasti.
ja viimein on elämässä suvantovaihe että ehtii lukeakkin.
suosittelen kaikille Avolonin usvia (marion Zimmer-Bradley) ja kaikeka Oscar Wilden tuotantoa. ja kirjailijan nimeä en muista, mutta kirja oli nimeltään Siniset silmät, musta tukka.
ja Narniaa.*sydän*
kyl uppoo.. just sain luettua remeksen musta kobra ja sen jälkeen torey hayden:in nukkelapsen.. mut lukeminen menee kausittain.. joskus ei innosta 6kk tai pitempään aikaan lukee ja sit lyhyes ajas niinku nyt joulun jälkeen on tullu luettua 5 kirjaa kohta.. mut suosikit on ehottamasti kaikki jännärit, toiminta, trillerit, ym...
[q]ghost_object, 26.7.2006 04:10:
Erections, Ejaculations, Exhibitions and General Tales of Ordinary Madness - Charles Bukowski ( ihan asenteen vuoksi )
[/q]
Tuosta otsikosta tulikin mieleen Philip Rothin Portnoyn tauti, jota luettiin intissä suu virneessä Vaikka kyse onkin kaunokirjallisuudesta, niin kyllä tuo Roth on aikamoinen.. en nyt sanoisi seksihullu, mutta kuitenkin. Kirjailija on väsäillyt myös teoksen nimeltä "Rinta", jossa kirjan päähenkilö huomaa eräänä aamuna muuttuneensa naisen rinnaksi *justjoo*. Muusta kaunokirjallisuudesta muistuu mieleen Albert Camus'n Rutto, loistava teos. Lukioaikoina äidinkielen opettaja pakotti lukemaan myös Kalevalan, jonka tietty jokaisen suomalaisen tulisi IMO joskus lukea.
Yleensä en ole kirjoihin koskenut, mutta olin matkoilla ja siellä tuli paljon luettua. Jopa matkan jälkeen olen pari kirjaa kerennyt lukemaan.
Muutamia hyviä olivat:
Tuhlaajatytär, kaikki isäni hotellit, suuri unelma, jokes&jokes ja viimeinen temppelinherra.
Varmaa muutama jäi mainitsematta,mutta..
vihdoin sain luettua Potterin pojan uusimmista keekoiluista*jiihaa* oli ihan loistavia lukuhetkiä sen kirjan kans. Nyt on tos hyllyssä upo uus avaamaton Tolkienin Silmarillion
tällä hetkellä meneillän on eugenio giovenardin isä belmisron rikos,
joka nyt vaikuttaa ihan ok:lta, mut ei kuitenkaan sen kummemmin
ainakaan vielä ole säväyttänyt.
kauheen harvoin tulee jostain syystä enää luettua mitään ja tooosi
usein tulee myös jätettyä kirjoja kesken... ehkä oon vain laiskistunut
vanhemmiten :/
paras ja/tai mieleenpainuvin kirja minkä olen lukenut on ehdottomasti
tom spanbauerin mies, joka rakastui kuuhun. se kertoo erilaisen
tarinan villistä lännestä, jota voisi ehkä parhaiten kuvailla blueberryn,
deadwoodin ja brokeback mountainin oudoksi risteytykseksi ;)
hyviä vähän enemmän hömppä-henkistä kauhukirjoja ovat esim. marion
bradley zimmerin aavevalo ja noitavalo. myös suomalaisen
boris hurtan lumen tuloa ei voi estää on aivan loistava.
aikeissa olisi vielä tässä piakkoin saada luetuksi mercedes abadin veri
ja j.t. leroyn petollinen on ihmissydän... jos vain jaksaisi.
[q]2la, 6.6.2007 12:56:
Johanna Sinisalo: Ennen päivänlaskua ei voi
[/q]
joo, toi on kyllä ihan hyvä! ei nyt mikään mun akuutti
lemppari, mut varsin oiva kirja kyllä :)
itse viimeksi luin tom spanbauerin kaukaiset seudut,
joka oli myös ihan hyvä, mut ei nyt mikään niin mahtava
kuitenkaan. odotin enemmän ko. kirjailijan edellisen kirjan
perusteella.
[q]Epailija, 20.7.2007 21:45:
---
2la, 19.7.2007 18:45:
Douglas Adams: Linnunradan käsikirja liftareille
---
Järkyttävää.
Pakko kysyä: Nauratko Monty Pythoneille?
[/q]
yritin myös joskus aikoinaan lukea tota linnunradan käsikirjaa,
mutta alkoi kyllä hiukan ärsyttää se tyyli. ehkä sille pitäisi antaa
uusi mahdollisuus nyt kun olen vanha ja viisas... ja kun monty
pythonkin kolahtaa! :)
Kyllä kolahtaa..
Hermann Hesse, runot ja filosofiset järkäleet ja vähän pienemmätkin vonkaleet...ja joskus jotain jänskää keventämään...
[q]Blues:
---
James Clavell - Shogun
[/q]
Tämä on kyllä kieltämättä erinomainen, niitä harvoja kirjoja jotka ovat itselläni saaneet statuksen "luetaan ainakin kerran vuodessa-kahdessa"
Uskaltaisin myös himpun verran suositella samaisen kirjailijan teoksia Kuningasrotta sekä Tai-Pan
Tällä hetkellä luen E.Richard Johnsonin Juudas-kirjaa, joka kertoo juuri vankilasta vapautuneesta palkkamurhaajasta. Toi kirjailija on itsekin istunut vankilassa murhasta. Ja ei, kirja ei ole tositapahtumiin perustuva.
Löysin melkein kymmenen vuoden tauon jälkeen ihanuuden joka on Terry Pratchettin kirjallisuus Ihania sanankäänteitä ja täydellinen sekoitus hassunhauskaa ja kuolemanvakavaa fantasiaa Huomenna taas kirjastoon!
Neuropsykologian perusteet
- « Edellinen
- 1
- ...
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- ...
- 68
- Seuraava »