Kolahtaako kirjat?

Back to yleinen keskustelu O

Dean Koontz: Pimeyden enkeli

Oli muuten aika hyvä etten sanoisi, siis jos pitää hieman fiktiivisestä kirjallisuudesta. Nyt ois King:n Buick 8 tyynyllä.

.-Pepi-.

[q]Ciraf©:
Kertokaa lukemisen arvoisia, hyviä kirjoja! Nyt luen Ramses:Valon poikaa, ihan tervaa mut pakko lukea loppuun kun puoleenväliin saakka sentään päässyt jo.
Arno Kotron sanovat sitä rakkaudeksi-runoiluja luin pätkän, hyvältä vaikuttaa! Uskaltaakohan sitä ees lukee...iih
[/q]

James Clavell - Shogun
Terry Pratchett - Death trilogy
Tony Fletcher - Hedonism

Tulee luettua ainakin jonkin verran, tosin viime vuosina on lukeminen keskittynyt lähinnä tietopainoitteisiin teoksiin.

[q]JustinSan:
Uskaltaisin myös himpun verran suositella samaisen kirjailijan teoksia Kuningasrotta sekä Tai-Pan
[/q]

Jos Tai-Panin lukee, kannattaa ensin lukea Noble House, sitten Tai-Pan ja sen jälkeen Gai-Jin

[q]Blues:
---
JustinSan:
Uskaltaisin myös himpun verran suositella samaisen kirjailijan teoksia Kuningasrotta sekä Tai-Pan

---

Jos Tai-Panin lukee, kannattaa ensin lukea Noble House, sitten Tai-Pan ja sen jälkeen Gai-Jin
[/q]

Mistäs moinen järjestys? O_o

kannattaa lukea Herman Hesseä! Esim. Narkissos ja Kultasuu tai Arosusi loistavia kirjoja!

Kirjat kolahtaa, mutta luen aina jotenkin jaksoittaisesti. Joskus tuntuu ettei millään pysty keskittymään (sillon tv:kin on liikaa) ja mieluummin tuijottais vaan seinää..joskus luen useita kirjoja toisensa perää tai samaan aikaan. Tällä hetkellä on menossa Jonathan Lethemin Yksinäisyyden Linnake. Todella hyvä kirja. Mulla on sama juttu kuin leffoissa -ihan sama mitä tyylisuuntaa edustaa kunhan on hyvä.

Tällä hetkellä työn alla Umberto Econ "Foucaultin heiluri". En ole vielä puolivälissä, mutta tiedän että tämä tulee olemaan yksi parhaimmista lukemistani kirjoista ikkään. Ainakin huomattavan erilainen tähän mennessä. No, onhan se tietty selvä jos tähän asti on lähinnä ahmittu Douglas Adamsia, Terry Pratchettia ja aina välillä vähän Nietszcheä, Platonia, Bukowskia, Kafkaa ja Edgar Allan Poeta :)

Pidän lukemisesta hyvinkin paljon, mutta olen myös näitä ns. kausittaisia lueksijoita, mistä lie johtunee se.

[q]JustinSan:
[/q]

Tarina etenee sen mukaan

Kyllähän nuo kolahtaa. Parhaimpiin lukemiini teoksiin kuuluu mm. Tuntematon sotilas ja Topeliuksen eräs tarinakirja, jossa oli "Jungarin taru"

[q]Blues:
---
JustinSan:

---

Tarina etenee sen mukaan
[/q]

Mun mielestä tarina eteni suht kronologisesti järjestyksessä Tai-Pan (1700-luku), Gai-Jin (1800-luku) ja Noble House (1900-luku)

Just kolahti kirjanpidon harjoituskirja seinään ja lujaa.

[q]JustinSan:
Mun mielestä tarina eteni suht kronologisesti järjestyksessä Tai-Pan (1700-luku), Gai-Jin (1800-luku) ja Noble House (1900-luku)
[/q]

Damn..olenkohan väärässä..en ole meinaa lukenut Noble Housea

kolisee. tällä hetkellä menossa Margaret Atwoodin Oryx & Crake. vaikuttaa erittäin lupaavalta

Oikeestaan muuta ei tuu luettuu ku sotahistoriaa, fysiikkaa ja tähtitiedettä. Stephen Hawkingin teokset on aika jees ja sit tommonen Brian Greenen kirjottama Kätketyt ulottuvuudet, näillä saa pään sekasin

Itse olen metsästänyt kirjastoista Robin Hobb:n Fool's Fate:a..Kaikki muut sarjan kirjat jo luettu :)
Just luin kirjaston sivuilta, että sarjan kakkososakin on jo suomennettu, eli pitää se varmaan vielä suomeksikin lukea, kunhan ton kolmososan ensin saan käsiini.

Tällä hetkellä luettavana Margaret Weisin "Meripihkaa ja tuhkaa"

Kolahtaa kirjat jos osuu.. Itse en harrasta lukemista kuin kuvilla varustettuna - tai netistä.

Tällä hetkellä menossa William Gibsonin "Pattern Recognition". Ehdottomasti kauneinta kielenkäyttöä, mihin olen törmännyt. Adams ja Pratchett kumppaneineen osaavat kyllä käyttää sanan säilää hemmetin etevästi, mutta Gibsonin ilmaisu on kyllä omaa luokkaansa - ajoittain vaativaa, oivaltavaa, huoliteltua ja tyylitietoista. Isoja sanoja ja raikkaita metaforia. Kuin katsoisi taistelulaivojen esittävän Pähkinänsärkijää - ja saavan sen näyttämään hyvältä. Tai jotain.

Neuropsykologian perusteet

O