Kolahtaako kirjat?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- ...
- 68
- Seuraava »
[q]EskimoF:
Vanki nimeltä Papillon on aivan loistava[/q]
Jep. Tämä oli ensimmäisiä kirjoja jotka _todella_ kolahtivat. Papillonin sinnikkyys ja vapaudenkaipuu tekivät lähtemättömän vaikutuksen. Leffan näin vasta myöhemmin, eikä se tietenkään päässyt edes samalle lähtöviivalle kirjan kanssa, vaikkei kuitenkaan huono ollut.
---
Onx sul? Lainaatko?
---
Toki löytyy. Sain synttärilahjaks Julkulta.
---
(lupasin kyl itselleni jättää uskonnot nyt hetkeksi aikaa rauhaan*justjoo*)
---
Ja voin lainaa, jos aihe viel joskus uppoo :D Itse otin heti jotain kevyempää luettavaa ton jälkeen ja tovi on mennyt, et olen taas jaksanut lukea juttuja uskonnoista. Tietty just aloitin toisen hiukan vastaavanlaisen kirjan:
Carl Sagan & Ann Druyan - Shadows of Forgotten Ancestors
Voisin ehkä nyt pitää sen lupauksen ja pitää taukoa uskonnoista. Mut pidetään tuo mielessä.
Ja Carl Sagan on ehdottomasti suosikkifyysikkoni. Kiitos, että tutustutit minut hänen aikaansaannoksiinsa*super*.
[q]Peter P:
Pitkään on pitänyt alottaa "Da Vinci koodi", kun kaverit ja tutut sitä on ylistänyt.
[/q]
Lue ekaks Angels & Demons. Sama päähenkilö, tapahtumat sijoittuvat vuotta aiempaan kuin Da Vinci koodissa. IMO oli pajon parempi kuin jälkimmäinen. Da Vinci koodi seuras mun mielestä liian paljon samaa kaavaa.
[q]Angelus:
Kaikennäköinen kirjallisuus uppoo, mutta ehk eniten Forgotten Realms -kirjat sekä erilaiset modernismin ajan -kirjat. Parhaimillaan kesken Herman Hessen Arosusi ja Kafkan Oikeusjuttu <3
[/q]
Forgotten Relms*sydän*
Lähinnä fantasia (buahahhaah, harrastan ropellusta ja harvoin larppausta) mutta muutakin tulee luettua...
Himolukemisen olen perinyt äidiltäni...
tällä hetkellä menossa Glen Duncanin I, Lucifer.
ihan jees, mutta ei ainakaan vielä mitenkään
järisyttävä teos.
untinen-auelin luolakarhunlaakso ja sen sarjan kirjat on ihania.
luen myös sarjakuvakirjoja(königin)
paljon tietoklirjallisuutta tulee luettua(historia,elukat)
ja joskus jotain muutakin. pitäisi lukee enenmän romaaneja
Kyllä kolahtaa. Varsinkin David Eddingsin ja Dean Koonzin kirjat
Ja Carl Sagan on ehdottomasti suosikkifyysikkoni. Kiitos, että tutustutit minut hänen aikaansaannoksiinsa*super*.
^_^
Joulun jälkeen voi onneks taas katsoa Cosmosta, kun saan dvd:t takas lainasta. Mielestäni katsomisen arvoista opetusmateriaalia jokaiselle ihan jo pelkän yleissivistyksen nimissä, vaikka onkin parit kerrat jo tsekattu läpi ja materiaalit kuvattu joskus 70/80-luvun vaihteessa. Tietty muutamat updatetkin aina jaksojen perässä :))
Kaisa Jaakkola - Hormonidieetti, opas yksilölliseen täsmälaihdutukseen
En ole niinkään laihdutuksen tarpeessa, eikä ole kehonrakennusinnostuskaan vielä syttynyt, mutta kipinä kirjaan tuli siitä, kun keskustelimme työkaverimme kanssa miehen ja naisen eroista. Minä miehenä olin tietysti vankasti sitä mieltä, että testosteroni ja miehet aiheuttavat kosolti epätasaisuutta maailmaan, kun taas työkaverini naisena väitti että suurimmat henkiset heitot ihmisissä tulee juuri estrogeenista tai sen puutteesta. Työkaverini ilmoitti väitteidensä pohjaksi juuri tämän kirjan ja minä pyysin sitä samantien lainaan. Ei hän nyt väärässä ollut, mutta estrogeeni itsessään on kohtuuleppoisa hormoni. Toki sen häiriöt voivat aiheuttaa ympäristöön levottomuutta, mutta ei läheskään samassa määrin kuin testoa tihkuva himokas, kilpailuviettinen ja itsekäs sonni.
Kirja tutustuttaa lukijansa muoti-ilmiöihin, kuten proteiinin, rasvojen ja hiilihydraattien maailmaan, mutta täsmäyttää huomionsa juuri hormoneihin, niiden tutkimisiin niin kehon sisältä kuin myös päällepäin ihmisvartaloa tarkastellen, sekä antaa lukuisia vinkkejä kuinka hallita paremmin näitä "kehon toimintojen käynnistäjiä".
Ensialkuun ajatellen en olisi varmaan koskaan alkanut lukemaan tätä kirjaa, mutta onneksi pieni väittelyn tynkä aktivoi minut kokeilemaan. Suurin mielenkiintoni suuntautui kirjassa erilaisten xenoestrogeenien määrään lukuisissa päivittäisissä tuotteissa. Nämä käyttäytyvät elimistössä kuulemma estrogeenien tavoin ja aiheuttavat elimistölle häiriöitä, joista yhtenä ilmiönä voidaan pitää rasvan kertymistä miehille ja naisille, sekä miestissien kehittymistä miehille. MÄÄÄÄN BUUUUUUUBS!*jiihaa*
Tuli luettua toiseen kertaan Haruki Murakamin Kafka Rannalla ja kirja iskee aina yhtä kovaa. Murakami on uskomaton kirjailijana. Myös luin tuon Norwegian Wood-kirjan, joka oli myös loistava
[q]Individual, 8.5.2006 15:06:
Nyt on työn alla tuo J.T. Leroyn omaelämänkerrallinen Petollinen on ihmissydän, joka ainakin alkusivujen perusteella on aika rankkaa kuvausta, ei niin onnellisesta lapsuudesta.
[/q]
niinku tos aiemmin sanoinki, ni aikeissa olisi lukea kans toi...
mut toi koko j.t. leroyhan on ihan keksitty hahmo ja kirjan
on oikeesti kirjoittanut vain joku keski-ikäinen pariskunta :D
http://www.newyorkmetro.com/nymetro/news/people/features/14718/
Juha Vuorisen juoppohulllun päiväkirjat on aika hauskoja "aivojen buuttaus"-kirjoja. Suosittelen!
[q]Jaska:
Mostarintien liftarit
[/q]
Tää on kyllä yksi parhaista ellei jopa paras lukemani kirja. Lukuelämystä nostatti vielä Vekaranjärvellä armeijan "harmaissa" palveleminen.
Eipä sitä juurikaan enää hirveästi lue, mut suosittelen kaikille jotka haluaa pidentää elämää muutamal vuodella Juha Vuorisen Tolppa apina, juoppohullun päiväkirja 2 on muuten sit sellainen pläjäys et oksat pois. Nauraa saa sit monen vuoden edestä Suosittelen lämpimästi...
Tunnustaudun lukutoukaksi.
Tenttikirjojen tavaamisen vastapainoksi on pakko lukea myös ylevämpiä hengentuotteita.
Waltarin Sinuhe, egyptiläinen teki aikoinaan lähtemättömän vaikutuksen. Ja historianopiskelijan ominaisuudessa olen yleensäkin kiinnostunut kaikista menneisyyteen sijoitetuista opuksista.*hihu*
Luin juuri Donna Tarttin eskariromaanin Jumalat juhlivat öisin. Mikä erinomainen opus, lukekaa toki. Ekat 50 sivua kannattaa kahlata, vaikka taival tuntuukini välillä ehkä lähes ylivoimaisen raskaalta. Kyllä se siitä suttaantuu sitten, ja kunnolla suttaantuukin.
Uusimman Potterin luin just. Vähän on kyl haikee fiilis, kun nyt se sit loppu kokonaan.*uuh* No mut voihan niitä aina lukee uudestaan.*joo*
Eilen alotin Dan Brownin Meteoriittiä. Vaikuttaa mielenkiintoselta ja oon myös tykännyt miehen muista teoksista. Toivottavasti tääkin on yhtä hyvä kun muut lukemani (Da Vinci -koodi & Enkelit ja demonit).
[q]mkuisma, 6.9.2005 19:05:
Mielenkiintoista nähdä millainen leffasta tulee, Tom Hanks herättää kyllä vähän epäluuloja..
[/q]
Täh? Tuleeko tosta Da Vinci -koodista leffa, missä on Tom Hanks pääosassa? Eihän se sovi yhtään tollaseen rooliin.
Nyt on taas kunnon lukukausi mulla meneillään.. ja nyt on kolahtanu semmoiset kuin:
William Bell -Kieletty kaupunki
Philip Gourevithc -Huomenna meidät ja perheemme tapetaan
Chuck Palahniuk - Tukehtuminen
Chuck Palahniuk - Eloonjäänyt
Chuck Palahniuk - Kigalin sunnuntait
Kien Nguyen - Syrjitty
Ismail Kadare -Kivisen kaupungin kronikka
ei voi muuta sanoo kuin ohhoh todella koskettavia kirjoja ja on avannu mun silmät aikapaljon uuteen uskoon miten on mahdollista että tommoista on voitu antaa tapahtuu pitkin maailmaa Ruandan kansamurha mikä on käsittämäntöntä et vuosi on ollu 1994!!.. ja Kiina..Tiananmenin aukion tapahtumat.. huoh.. Kienin elämäntarina... jne jne.. *sydän*
ja kevyempänä lukemisena niin tässä on tullu nyt luettuu tietenkin suurena fanina
Harry Potter - Ja feeniksin kilta
eli uusin Harry joka ilmesty viikko sitten suomenkielesenä...
Neuropsykologian perusteet
- « Edellinen
- 1
- ...
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- ...
- 68
- Seuraava »