Kolahtaako kirjat?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- ...
- 68
- Seuraava »
tällä hetkella luen Philip Pullmanin The Subtle Knifea,
eli His Dark Materials -trilogian tokaa kirjaa.
Golden Compass -leffan innoittamana aloin lukemaan
tota trilogiaa... ja ei se kyl turhaan niin hehkutettu
ole! <3 luonnollisesti paaaaljon parempi ku elokuva :)
Joo diggaan.
Harvoin löytyy tarpeeksi hyviä.. aiheita.
Kirjahyllystä löytyy Le Guinin Maameren velhot ja tähän asti julkaistut Halo -kirjat :D
Alköö tuomitko Halo -kirjoja ennen kuin olette itse lukeneet ne. Vain yksi niistä on kirjotettu itse toimintapelistä, loput on ihka omia kokonaisuuksia Halo -universumista. Viisi on julkaistu ja kuudes tulossa.. Scifiä siis.
Le Guinin Maameren velho -sarja sijoittuu taas fantasiaan. Kiva tarina sekin. Olen lukenut kaikki kuusi velho kirjaa kahteen kertaan läpi. Niin hyvä se oli. Saa nähdä tekeekö tuleva elokuva kunniaa kirjoille vai ei.
Pienempänä luin Pekka Lipposen seikkailuja ja Kalle Kustaa Korkkeja, Outsiderin hyvää antia.
Sitten vähän Pottereita ja Remeksiä.
Nyt odotan kuudetta ja luultavasti viimeistä Halo -kirjaa *nyyh*.
[q]RainChild, 19.2.2008 19:24:
---
Muikku, 19.2.2008 18:39:
--Kalle Kustaa Korkkeja--
---
Siis se oli joku kirja? Mä tiedän vaan sen "todella" hienon lastenlorun/lällättelyn... Mistä ne kirjat kertoo?
[/q]
En tiedä voiko niitä noin 70 sivun kirjasia kunnioittaa sanalla kirja.. mutta kysymykseen. Äksöniä ja jännitystä. Kalle Kustaa Korkki on vähän niin kuin Tintti. Salapoliisi juttuja, ryöstöjä, muita arvoituksia. Ne on kuitenkin paljon "aikuisempia" kuin Tintti. Mukana siis myös kauniita naisia :D
Edit: http://fi.wikipedia.org/wiki/Outsider
Koraani - kääntänyt professori Jaakko Hämeen-Anttila.
-Ilahduttavaa, J!
Ja leppoisaa loppuvuotta!
---
-Ilahduttavaa, J!
Toi pitäis ottaa kanssa lukuseen
---
---
-Ilahduttavaa, J!
---
Toi pitäis ottaa kanssa lukuseen
En suosittele. Kovin oli pitkästyttävä.
Propsit Jamille, et jaksoit lukea läpi. Miettinyt samaa itsekin han sen takia pelkästään, että voi sanoa lukeneensa siltä varalta, jos joutuu keskusteluihin sellaisten kanssa, ketkä sanovat löytäneensä sieltä vastaukset lähes kaikkeen. Onhan tolla ja niillä kahdella edeltävälläkin ollut todella suuri vaikutus ihmisten kehityksessä suuntaan ja toiseen. Ja itseasiassa siitä ja ylipäätänsä Abrahalaisten uskontojen kehitystä ihan kauan niitä edeltävistä kulteista (ja shamaaneista) asti spekuloitiin aika näppärästi tässä kirjassa:
http://www.amazon.com/Evolution-God-Robert-Wright/dp/0316734918
Ainoa vaan, et pitäis itse lukea uudestaan kaikki kolme, jos haluaa olla kriittinen tolle kirjalle vaikka sieltä ne lähteetkin löytyy tietty :)
Sven Westerberg: LIESKOJA YÖSSÄ
Asiallinen ruotsalaisdekkari niillä parhailla mausteilla, eli ihmisläheinen ja väkivallaton. Hiukkasen asian ydin kuitenkin katosi loppupuolella, jolloin kerrontaan tuli paljon toistoa - olisiko romaani suomennettu viimeistelemättömästä käsikirjoituksesta?
Westerbergiä lukisi enemmänkin, eikä hänen tuotannostaan ole käsittääkseni kaikkea vielä suomennettukaan. Tyylillisesti sijoittaisin hänet Helena von Zweigbergkin ja Kjell Erikssonin välimaastoon. Se Westerbergillä on silmiinpistävän omintakeista, että hänen rikosromaaninsa sijoittuvat tiedustelupalvelun maailmaan, tai vähintään sivuavat vakoilutouhuja. Kylmän sodan loputtua parikymmentä vuotta sitten koko vakooja-genre joutui kriisiin viihdekirjallisuudessa, joten on ihan mukava törmätä silloin tällöin vanhoihin kunnon "asiallisiin vainoharhateorioihin" ilman että kirjoittaja hakee kierroksia jostain pappisklaaneista tai mystisistä salakirjoituksista. Hiukkasen Westerbergin luoma Brask-hahmo myös tuo mieleen alan klassikon, eli John le Carren Smiley-vakoojapomon, syrjään vetäytyneen, mutta alati alttiin venyttelemään kulisien takaisia naruja.
Lukaisin äskettäin tuolta mainitsemaltani K. Erikssonilta kaksi romaania putkeen: Burundin prinsessan ja mikähän se toinen oli. Nekin olivat ihan messeviä, mutta niissäkin punainen lanka tuppasi katoamaan loppupuolella, ja niissä oli rasitteena myös se, että poliisiporukan keskushahmoja oli liikaa ja heidän yksityiselämäänsä paneuduttiin vähän turhan paljon ja jatkosarjamaisesti. (Vähän niin kuin Åke Edvardsonin Winter-sarjassa.) Mutta niissäkin human interest -kerroin oli kohdillaan, pisti melkein lukijan itkemään ne uskottavasti taustoitetut kurimukset, joihin pieni ihminen voi ilman omaa valinnanmahdollisuuttaan joutua.
Fantsu!
[q]qini:
Mietin vaan, että ehkä ei uppoo tänne tällläiset, mutta sanonpa vaan että fantasia on perseestä...
Mut Potterit ja Taru sormusten herrasta on tosi hyvii...*hellokitty*
[/q]
Mihin tää käsitys perustuu, johki
MyLittlePonyDragonlance-sarjaan? *täh*
Fantasia on paljon muutakin kääpiöitä
ja magiaa, kannattaa lukea vaikkapa
Neil Gaimania (esim. Neverwhere on
fantasiaa) tai edes George R.R. Martinia.
[muokattu 11.5.2004 10:23]
[q]mekaanikko, 12.9.2005 20:36:
Muutenkin tää mun kirjojen ostelu alkaa olla suht maanista, "olohuoneen pöydällä" on jo pari yli puolen metrin korkuista pinoa ja yks matalampi kun uudet hankinnat ei enää mahdu hyllyyn.
[/q]
Mua harmittaa, ettei mahdu enempää kirjahyllyjä kämppään. :D Tykkäisin hamstrata kaikenlaista, mutta ei auta itku, kun nykyinen hyllykin on ihan täynnä, eikä kaappitilaakaan käytännössä katsoen enää ole. Oon yrittäny melko kehnolla menestyksellä vältellä kaikkia antikvariaatteja...
Tällä hetkellä aktiivisesti työn alla:
Kimmo Kara (toim.): Heraldiikan opas (tästä pitäis kirjoittaa kirja-arvostelu Grafian lehteen ens viikoks)
Herbert Read: A Concise History of Modern Painting
Stefan Landsberger: Chinese Propaganda Posters
Sit ostin tänään Lahden taidemuseosta 4 kpl vanhoja julistebiennaalen näyttelyluetteloita jotka pitäis kahlata läpi, tosin noissahan ei oo mitenkään hirveesti tekstiä onneksi. =) Muutenkin tää mun kirjojen ostelu alkaa olla suht maanista, "olohuoneen pöydällä" on jo pari yli puolen metrin korkuista pinoa ja yks matalampi kun uudet hankinnat ei enää mahdu hyllyyn.
Vielä kun sais luettua fiktiota joskus niin vois olla tyytyväinen..
Kolahtaa ja kovaa! :)
Tällä hetkellä kesken kaverin suosittelema (ja lainaama) Milan Kundera: Identiteetti.
Seuraavana listalla Salman Rushdie: Maa hänen jalkojensa alla.
---
---
Propsit Jamille, et jaksoit lukea läpi. Miettinyt samaa itsekin han sen takia pelkästään, että voi sanoa lukeneensa siltä varalta, jos joutuu keskusteluihin sellaisten kanssa, ketkä sanovat löytäneensä sieltä vastaukset lähes kaikkeen. Onhan tolla ja niillä kahdella edeltävälläkin ollut todella suuri vaikutus ihmisten kehityksessä suuntaan ja toiseen. Ja itseasiassa siitä ja ylipäätänsä Abrahalaisten uskontojen kehitystä ihan kauan niitä edeltävistä kulteista (ja shamaaneista) asti spekuloitiin aika näppärästi tässä kirjassa:
http://www.amazon.com/Evolution-God-Robert-Wright/dp/0316734918
Ainoa vaan, et pitäis itse lukea uudestaan kaikki kolme, jos haluaa olla kriittinen tolle kirjalle vaikka sieltä ne lähteetkin löytyy tietty :)
Onx sul? Lainaatko? (lupasin kyl itselleni jättää uskonnot nyt hetkeksi aikaa rauhaan*justjoo*)
Haruki Murakamia:
Kafka Rannalla
Norwegian wood
Suosittelen, jos pidät Twin Peaksin ja Wong Kar-Wain elokuvien omalaatuisesta tunnelmasta. Näissä kirjoissa ei se tarina ole aina se juttu, vaan se uskomaton tunnelma, jonka Murakami loihtii sanoillaan. Hän on ehdottomasti suosikkikirjailijoitani ja tehnyt syvän vaikutuksen minuun
http://www.like.fi/kirjat/metro-2033
Metro 2033 ollut jo PITKÄÄN työn alla ajan puutteen takia. Positiivinen yllätys, suosittelen jos scifi vähänkin maistuu*joo*
Onx sul? Lainaatko?
Toki löytyy. Sain synttärilahjaks Julkulta.
[q](lupasin kyl itselleni jättää uskonnot nyt hetkeksi aikaa rauhaan*justjoo*)[/q]
Ja voin lainaa, jos aihe viel joskus uppoo :D Itse otin heti jotain kevyempää luettavaa ton jälkeen ja tovi on mennyt, et olen taas jaksanut lukea juttuja uskonnoista. Tietty just aloitin toisen hiukan vastaavanlaisen kirjan:
Carl Sagan & Ann Druyan - Shadows of Forgotten Ancestors
Tällä hetkellä työn alla Wittgensteinin "Zettel" ja "Sininen ja Ruskea kirja" sekä Georg Henrik von Wrightin "logiikka, filosofia ja kieli"
[q]henkka:
---
Peter P:
Pitkään on pitänyt alottaa "Da Vinci koodi", kun kaverit ja tutut sitä on ylistänyt.
---
Lue ekaks Angels & Demons. Sama päähenkilö, tapahtumat sijoittuvat vuotta aiempaan kuin Da Vinci koodissa. IMO oli pajon parempi kuin jälkimmäinen. Da Vinci koodi seuras mun mielestä liian paljon samaa kaavaa.
[/q]
Pitänee alottaa kans lukeen tota Angels and Demons,
tosin Brownin Da Vinci Koodi ja Digital Fortress ei hirveesti kolahtanu..
Neuropsykologian perusteet
- « Edellinen
- 1
- ...
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- ...
- 68
- Seuraava »