Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- ...
- 108
- Seuraava »
[q]Jone, 20.7.2006 15:52:
Niin että mitä vittua? Saat vetää toista kundia perseeseen ja sitä vähän niinkuin jopa rohkaistaan, mutta jos annat vetää itseäsi perseeseen, niin henki lähtee? Ymmärsinkö mä nyt ihan oikein?
[/q]
Mies raiskaa naisen. Tämä käy ilmi. Nainen tapetaan. Mies jatkaa eloaan kuten ennenkin.
[q]shapeshifter, 18.3.2009 14:16:
En nyt jaksa kaivaa jokaista mahdollista lähdettä asialle, mutta ihan oikeasti iskualueille sirotellaan kerta toisensa jälkeen lentolehtisiä, joissa kerrotaan pömmin olevan tulossa ja kehoitetaan suojautumaan kuten myös puhelimiin tulee varoitusviestejä asiasta. Mitä muuta voi tehdä, en tiä. Kertokaa te huipputaktikkoina enemmän.
[/q]
Olen valitettavan tietoinen Israelin ilmaiskuista, niiden kohteista ja ihmisille lähetetyistä varoituksista. Silti on ihan sama kuinka monta tekstaria sulle lähetetään puolen tunnin kuluttua tapahtuvasta iskusta, kun ei ole paikkaa minne paeta? Sen lisäksi, että Gaza on saarrettu kaikista suunnista, tammikuun sodan aikana se oli myös jaettu kolmeen osaan. Mereenkö ihmisten olis pitäny juosta?
Mitä muuta voi tehdä? Olla pommittamatta! Mitä muuttui pommitusten seurauksena? Ei muuta kuin se, että 1300 ihmistä palestiinalaista ja 13 israelilaista on kuollut, Gaza edelleen saarroksissa ja Hamasin kannatus niin Länsirannalla kasvanut. Ihmiset on täysin riippuvaisia ulkoisesta avusta, koska työpaikkoja ei ole kun tuotteita ei saada kuljetettua ulos Gazasta. Mitä sä kuvittelet lapsen mielessä tapahtuvan, kun sun koko elinympäristö pommitetaan paskaksi? Esimerkiksi Israelissa muistetaan jokaisen raketti-iskun yhteydessä mainita kuinka monta ihmistä kärsi shokista iskun seurauksena, mutta ketään ei tunnu kiinnostavan miltä Gazan n. 700-800 000 lapsesta tuntuu tällä hetkellä ja keneen heidän sympatiansa kohdistuvat?
Mun käsityksen mukaan gazalaiset on tällä hetkellä aika kypsiä niin Hamasiin, Israeliin kuin palestiinalaishallintoonkin, puhumattakaan kansainvälisestä yhteisöstä. Jo pidemmän aikaa palestiinalaiset niin Länsirannalla kuin Gazassa on olleet täysin apaattisia kun poliittisista puheista ja neuvotteluista huolimatta Israelin kv. lain mukaan laittomat siirtokunnat kasvaa, palestiinalaisten elämää ja taloudellista elinkelpoisuutta murskaavat liikkumisesteet, mukaanlukien Israelin rakentama muuri, lisääntyvät ja väestön elinolosuhteet sen kun huononevat.
Israelilla on täysi oikeus elää turvallisesti ja rauhassa naapureidensa kanssa, mutta myös palestiinalaisilla on täysi oikeus ihmisarvoiseen elämään. Miltä susta tuntuis jos joutuisit joka aamu työmatkalla seisomaan vähintään 3 tuntia sotilaiden tuiman tuijotuksen ja rynnäkkökivääreiden alla jollain pölysellä tsekkarilla Tampereen kupeessa ja sua kohdeltais ku skeidaa? Tai et pääsis tapaamaan perhettäs Helsingissä, koska Helsingin ja Tampereen välille on rakennettu 8 metriä korkea muuri ja Helsinkiin pääsee vain Helsingin ID-kortin omaavat ihmiset?
Mä tiedän paremmin kuin hyvin, että palestiinalaisetkaan ei ole mitään pulmusia, mutta kyllä mun mielestä myös Israelin on katsottava itseään peiliin omien toimiensa tulosten osalta.
Mä en tiedä oot sä koskaan käyny Länsirannalla tai Gazasta, mutta kyllä mua ainakin vituttaa joka kerta kun kohtaan sen todellisuuden.
[q]Reivaaja, 21.5.2009 20:50:
Suosittelen eilistä Ulkolinja: Fasismin nousu euroopassa dokkaria Mamukriittisille/ kyynisesti_tiettyihin_kulttuureihin_kuuluvia_kohtaan_suhtautuvilla_lainkuuliaisilla_kansalaisilla/Maahanmuuttajia_keskimääräistä_paremmille_ihmisille//e_v_v_k tyypeille.
[/q]
Katsottu, aika yksipuolista dokumentointia, jossa vedettiin suoraksi v*tusti mutkia ja jossa jätettiin syyt kokonaan huomiotta. Toki tuollainen toiminta on nousussa, sitä ei käy kiistäminen. "Every action has an opposite reaction"- kysymykseksi jää, mille tämä ilmiö on se vastareaktio? Tähän väliin on turha vedellä sisu/homma jne argumentteja, heard em all.
[q]Reivaaja, 21.5.2009 22:11:
a)Tarkoitin että Suomalaiset ovat rikkaita. en että Suomessa on helppo tulla vieläkin rikkaammaksi. Mielestäni se ei kyllä ole yksiselitteisesti huono asia.
[/q]
No jaa, leipä loppui taas leipäjonoista. Eikä yhtään etnistä edustajaa näkynyt, mitä se kertoo?
[q]
b)Mutta maita ja kulttuureita kylläkin. Herää! Melkein joka paikassa koulu on etuoikeus joilla vain harvoilla on oikeasti varaa. jos valinta on kouluttautumisen ja elämisen välillä, ei voida puhua valinnanvapaudesta.
[/q]
BiNGÖ! Eli kyse ei ole rodullisesta ominaisuudesta, joka olisi rasistista sanoa, vaan kansallisesta tai kulttuurillisesta piirteestä. You've just proven my whole point lad.
[q]
c)Suomi ei ole varsinaisesti vastuussa, mutta kuuluu nykyisen globaalin järjestelmän voittajiin. Ilman muita maita (maantieteellinen etu) Suomi ei olisi teknologisesti taitava valtio.
[/q]
Eli jos on pärjännyt, pitää hävetä? rokrok. Tämän kuulisin kanssa vallan kiinostuneena, miten suomen maantieteellinen asema on johtanut suomalaisen teknologian kehitykseen...
[q]
d)On hyvin pitkälti. Vaikka maissi on suhteessa yhtä halpaa, teknologia jne. joita tarvitaan infrastruktuurin luomiseen, on suhteessa huomattavasti kalliimpaa kuin meillä. Esimerkkinä intiassa Adidaksen Superstrarat maksoi sellaiset 60 (ei ole teknologiaa, mutta samalla tavalla ulkomaalainen teknokin maksaa siellä)
[/q]
No eipä ne adidaksen superpopot ole tarpeellisia hätäalueilla ja ruokaa tuodaan sinne omakustannehintaan, joka on murto-osa siitä mitä se täällä maksaa. Elektroniikka itsessään ei maksa, kokoonpano ja välikädet sen hinnan pääosin tekee.
---
[q]
Millä logiikalla toi lidl-esimerkki toimii? Mä en saa siihen mitään tolkkua. Multa ei puutu perustarpeista mitään, mutta eipä työläisellä pahemmin ylimääräistäkään ole.
[/q]
Mä en vielä saanut tohon vastausta.
[q]
Mitä me voitaisiin tehdä, jotta koulutus olisi yhteensopiva? Vai pitääkö heidän maksaa samat patenttirojaltit kuin kaikkien muidenkin? Se on taloudellisesti järkevää myydä teknoa niille jotka siitä maksaa parhaiten... Shall i continue?
[/q]
Nyt taas on meillä eri lääkitys...Minkä takia meidän pitää tehdä jotain, että tulijat voi ilman soveltuvaa koulutusta tulla töihin? Eikös se mene niin, että tulija kouluttautuu jos tahtoo kyseisiin hommiin. Kyllä, kaikkien pitää olla tasa-arvoisia tässäkin asiassa. Nyt saa taas huutaa rasisti.
[q]
Ei kun ihan kansalaisista yleensä...
Arvasin että kiinnität huomiota saamiseen. Kyllä he ansaitsivatkin. kokeista yleensä maksetaan että kukaan viittii tula paikalle... Se antaminen ei ollut kuitenkaan se oleellinen pointti.
[/q]
Et vissiin ymmärtänyt. Laita ne samat ihmiset raskaaseen työhön jonkun perushyödykkeen vastineeksi.
[q]
En sanonut sua rasistiksi. Sanoin että tuo on rasistista. Äläs nyt kietoudu tunteisiin. Vaikka siksi, että kyyninen suhtautuminen tiettyihin ihmisiin ilman että heillä olisi yksilöinä mahdollisuus vaikuttaa siihen on rasismia.
[/q]
Ja taas muuttui mun sanomiset. Mä sanoin olevani kyyninen, en suhtautuvani kyynisesti yksilöihin. Kannattaapi lukea mun kirjotelmat uudestaan.
[q]
Työ on perusarvo. Ei mulle. Mulle perusarvo on ihmisten huomioiminen. Välittävä ihminen antaa muille voimia jaksaa. Se käy mun kriteereiksi työstä, eikä sitä usein voikkaan tehdä oikeana työnä. Kahta työtä en kellekkään soisi. Itse tykkäänkin käyttää termiä rakentava.
[/q]
Itsensä elättäminen on itseisarvo, viruksenomainen käytös on se, mitä vieroksun. Btw, ite teen mukavasti useampaa kuin kahta hommaa, eikä ressaa yhtään.
[q]
E:Toi työtä kyllä saa asenne muuten on osaltaan syyllinen kehitysmaiden ongelmiin. Heidän pitäisi vaatia enemmän palkkaa, mutta ei oikeen ole resursseja siihen..
[/q]
Kannattaisi vaatia mielummin perustarvikkeita, raha kun sielläpäin tuppaa olemaan aika arvotonta. Tai sitten vaan kimpalla vakauttaa maa, näin kaikki muutkin tekee.
[q]shapeshifter, 22.5.2009 07:28:
http://yovartija.blogspot.com/2009/02/islamistien-natsikytkokset.html
Tuossa muuten aika veikeä näkökulma.
[/q]
No on kyl tosi veikeä. Pitäisköhän meidän ruveta olemaan huolissaan että Suomen uusnatsikaljupäiden henkisesti ja määrällisesti rajoittunut joukko yhdistää voimansa ääri-islamilaisten kanssa? Kyl mua ainakin vähän pelottaa moisen
tuomionpäivän kollaation mahdollisuus.
http://yovartija.blogspot.com/2009/02/islamistien-natsikytkokset.html
Tuossa muuten aika veikeä näkökulma.
[q]kuilun partaalla, 22.5.2009 08:51:
Noin puolet maailmassa tuotetuista elintarvikkeista joko pilaantuu tai heitetään pois. Kyse on siitä, että sen kuljettaminen nälkäisille tulisi "liian kalliiksi". "Mutta mun pitää saada se kolmas kultainen perseensuristin, joten siihen ei kertakaikkiaan ole varaa!"
[/q]
Tai sitten samalla rahalla voitaisiin tuottaa paikallisesti enemmän, jos vaan paikallisett osallistuis.
[q]
On arvioitu, että ensi vuosikymmenellä tulee hetki, jolloin maailmassa on niin paljon ihmisiä, että ruoka ei riitä kaikille edes teoriassa. Länsimainen elintaso tulee tipahtamaan jossain vaiheessa. On meistä itsestämme kiinni, teemmekö sen suunnitellen, ihanteitamme noudattaen ja oikeudenmukaisesti, vai tapahtuuko se hallitsemattomasti ja rysähtäen.
[/q]
Jep, mä en välitä aikaistaa sitä ylikuormittamalla sosiaaliturvaa täällä, pidempiaikainen apu olisi toimittaa osaamista ja kalustoa kriisialueille, että tuottaisivat siellä minkä voivat.
[q]
Tässä triidissä on puhuttu paljon "hallitsemattomasta" maahanmuutosta, ikäänkuin Suomen tullista ja rajaviranomaisista voisi kävellä yli, tai että kukaan ei hallinnoisi ja valvoisi tilannetta. Se, mikä on todella hallitsematonta, on viime vuosien ihmisoikeuksien kaventuminen ja korporaatioiden vallan kasvu.
[/q]
Ei tullista tai rajasta yli kävellä, mutta yläkerrasta on tullut käsky miten toimia. Se on vähän no can do. Tulijamäärät kasvaa tällä hetkellä isoilla kertoimilla, mä pidän sellaista hallitsemattomana.
[q]
Nuijaa kuvitella, että niin arvokkaat asiat, kuin vapaus ja oikeudenmukaisuus jotenkin tipahtaisivat syliin. JOS niiden eteen ei ole valmis tekemään mitään, niin saattaa huomata, ettei niitä enää olekaan...
[/q]
niimpä, onhan se vähän nuijaa kuvitella, että tänne tulemalla saa kaiken ilmaiseksi. Ei viddu, nehän saakin?
[q]"Kapinoin, siis me olemme olemassa."[/q]
Siinähän kapinoit.
[q]shapeshifter, 22.5.2009 10:31:
niimpä, onhan se vähän nuijaa kuvitella, että tänne tulemalla saa kaiken ilmaiseksi. Ei viddu, nehän saakin?
[/q]
@ "Ne" & muun keskustelun jatkaminen epämääräisyyksillä ja vihaa tyhmiin lietsoen.
Eiköhän tää threadi ollut mulle lopullisesti tässä. Aikansa voi hukata muuhunkin kuin kiihkouskovaisen lailla samoja seulan lailla vedenpitäviä mantroja toistelevan "kriitikon" kanssa "keskusteluun."
Joo, eihän tossa paljoa tekstiä ollutkaan, mistä etsiä vääräksi todistettavaa. No, varmaan on sitten kiva lähteä "voittajana". Kovin on yleistä tällainen, argumentit sivuutetaan semanttisen seikan perusteella ja takerrutaan epäolennaisuuksiin sen sijaan, että argumentoitaisiin kohta kohdalta. Se on vissiin sitä rikkaamman mielen touhua.
[q]shapeshifter, 22.5.2009 11:58:
Joo, eihän tossa paljoa tekstiä ollutkaan, mistä etsiä vääräksi todistettavaa. No, varmaan on sitten kiva lähteä "voittajana". Kovin on yleistä tällainen, argumentit sivuutetaan semanttisen seikan perusteella ja takerrutaan epäolennaisuuksiin sen sijaan, että argumentoitaisiin kohta kohdalta. Se on vissiin sitä rikkaamman mielen touhua.
[/q]
...
Oli sit näköjään pakko vielä palata rikospaikalle.
Mä en koe lähteväni "voittajana" missään määrin vaan enemmänkin niin, että tässä keskustelussa ei kukaan voita yhtään mitään vaan kaikki ainoastaan häviävät aikaansa juuri niin paljon kuin ovat sitä tälle valmiita antamaan ja syy siihen on se, että valitettavasti jätät vastaamatta asioihin millään tavalla tai sitten vastailet niihin sananlaskuilla ja/tai muilla tulkinnanvaraisuuksilla. Nyt näköjään vieläpä osoitat sormella syylliseksi asioihin, joita itse teet toistuvasti käytännössä jokaisessa postauksessasi. En voi uskoa ettet itse huomaisi tekeväsi niin - mikäli et huomaa, niin ongelmasi ovat asenneongelmaa suurempia.
Et enpä tiedä rikkaammasta mielestä, mutta tämä tapasi keskustella on ainakin kiistattomasti todella köyhää ja täysin hedelmätöntä. Mun aikani menee hyödyllisempään toimintaa jopa skeittilautojen maalaamisesta kirjoittaessa (jota parhaillaan teen) ja se kertoo tästä touhusta valitettavan paljon.
[q]Ana-5000, 24.12.2008 05:02:
Ero on tosin siinä, että homomarski ei saanut ketään polttamaan suurlähetystöjä tai vaatimaan kuolemaa Lillqvistille.
[/q]
http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/2008/02/mannerheim-animaation_tekijalle_tappouhkauksia_281474.html
Mutta itse asiasta olen samaa mieltä, Vanhasen anteeksipyyntö oli noloa nöyristelyä.
[q]Tyranoid, 28.12.2008 18:50:
---
Ana-5000, 24.12.2008 05:02:
Ero on tosin siinä, että homomarski ei saanut ketään polttamaan suurlähetystöjä tai vaatimaan kuolemaa Lillqvistille.
---
http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/2008/02/mannerheim-animaation_tekijalle_tappouhkauksia_281474.html
Mutta itse asiasta olen samaa mieltä, Vanhasen anteeksipyyntö oli noloa nöyristelyä.
[/q]
Kas, enpä tiennytkään. Mutta toisaalta, reaktiot olivat hieman eri kokoluokkaa. Lillqvist suorastaan rypee negatiivisessa uutisoinnissa ja "rohkeasti murtaa patriarkaalisia myyttejä", siinä missä pilakuvapiirtäjät ovat aidossa hengenvaarassa. Islam-kriitikoita on ennenkin tapettu, kuten Theo Van Gogh, jonka kohtalosta on mielestäni pidetty aivan liian vähän meteliä.
[q]Valtakunnanperkele,
Kuten on todettu, on mahtavaa että muslimit pääsevät itse ääneen, koska silloin kukaan ei ole filtteröimässä mitä he sanovat. Koska se on tuollaista.
[/q]
Kuten on sanottu, älä lainaa mua mukaan mikäli meinaat manipuloida yleistä mielipidettä omien pelkojesi tueksi. Miks et siis lainannu sitä heti seuraavaa postia tai suoraan sitä kolmatta, mikä oli musta ihan fiksua ja maltillista pohdintaa aiheesta? Eikö kenties sopinut sun tarkoitusperiin, mitä ne lienevätkään?
Mielestäni paljon maltillisempi ja järkevämpi palaute, mitä vertaa siihen aloittajan provoon.
Mikäköhän siinäkin muuten on, että se rintansa takominen on yleensä Alfa:lle kuuluva luonteenpiirre - tämä ja dominanssi, josta päästää sen sorruttua taas kätevästi hakkamaan omaa rintalastaansa. Itse suosin kuitenkin enemmän tuota Omegaa - joka mielestäni edustaa yleensä enemmän ajattelevaa mallia.
[q]jukebox, 3.4.2009 01:58:
joo-o ja "hohhoijaa".
ja jottei taas valuisi vakavaksi niin..
ISLAM-PILKKAA.
haluatteko päästä maailmanmaineeseen? arvostelkaa koraania samaan tapaan kuin raamattua. ja heittäkää läppää islamista samoin kuin kristillisyydestä. TÄMÄ ON VAPAA MAA -ja islamista PITÄÄ VOIDA heittää läppää aivan samoin kuin mistä tahansa muustakin asiasta. koska joku tajuaa tehdä bändin, joka ivaa koraania/islamia samaan tapaan kuin jo 40 vuotta vanhat sabbathit ja priestit... luultavasti ylittyisi uutiskynnys läpi maailman. jos joku asia on vielä tuollainen pyhä lehmä maailmassa, niin periaatteen vuoksikin sitä pitää voida möyhentää.
-lähde: city-lehti 7/2009
(27.3.-8.4.2009)
K O M P P A A N !!!
[/q]
itseäni tyylikkäästi quotaten kera kuvan kikattaen.
Kyllähän toi muslimi touhu vähän pedofilialta haiskahtaa ja sitte vastustetaan aikuisten samaa sukupuolta olevien ihmisten suhteita. Pienoinen ristiriita havaittavissa.
[q]Valtakunnanperkele, 2.4.2009 12:18:
---
Kon-tiki, 2.4.2009 11:55:
vasurin (---)
Oikeistolaisten (---)
---
Hyvä analyysi. Ihminen rakentaa minäkuvaansa tietyn dogman mukaan - sekulaarissa maassa sen dogman vie yhä useammin uskonnon sijaan poliittinen suuntaus.[/q]
Kiitos kiitos. Mun aiemmin mainitsemasta kv. politiikan cum laudestani on sit ilmeisesti tarttunut takkiin myös yleisempiä valtio-opin ajatelmia. Niitä tän hetken Suomeen soveltamalla näen poliittiset pääsuunnat suunnilleen tollaisina.
[q]Valtakunnanperkele, 2.4.2009 12:18:
---
Kon-tiki, 2.4.2009 11:55:
Huvitti uudessa Voima-lehdessä - jota yleensä luen tiedostaen ja opiksi ottaen - juttu savolaisesta hampun suurviljelijästä (---) google läiskäsikin eteen todisteet viljelijän maahanmuuttokriittisyydestä ja viljelijä vahvisti asian puhelimessa. Juttu päättyi toimittajan sanoihin "Olen edelleen hämmentynyt, jopa kasvavissa määrin. Taidan lykätä matkaa Keiteleelle." Vittu mikä peelo.
---
Hah, näinpä. Minäkin olen usein ihmetellyt, että minkä takia yhden arvon kannattamisesta seuraa automaattisesti oletus siitä, että kannattaisi jotain toisia arvoja -> esim. se, että on suvaitsevainen homoseksuaaleja kohtaan ja hyväksyy samansukupuolisten parien naimisiinmenon ja adoption luo heti oletuksen että suvaitsee kovastikin esim. muslimeiden massamaahanmuuttoa.
[/q]
Tästä voi puolueet syyttää (tai omaa toimintaansa ajatellen ehkä kiittää?) ihan itseään. Kaikissa Suomen puolueissa paitsi vihreissä elää vahvana ryhmäkuriajatus, ts. eduskunnassa ja kaupunginvaltuustoissa puolueen kaikkien edustajien pitää painaa äänestysnappia samalla tavalla. Kaikkien edustajien pitää siis niellä puolueen koko aatepaketti karvoineen kaikkineen.
Puoluekuri tuo äänestyksiin poliittista johdonmukaisuutta sikäli, että me tavikset voidaan omilla vaaliuurnillamme paremmin päätellä, mitä arvoja kukin puolue tulee jatkossa ajamaan. Ainut vaan, että johdonmukaisuutta ja itsepäistä juoksuhaudoissa jököttämistä on puolueissa niin paljon, että logiikka on joistain poliitikkojen puheista jo aika kaukana.
OT: Poikkeuksena viime vuosilta lähinnä kokoomuksen Jan Vapaavuori, joka Hgin kaupunginhallituksen iankaikkisena puheenjohtajana oli ökympi porvari kuin kaikki tän maan ideapark-ukot yhteensä. Asuntoministeriksi päästyään Vapaavuori alkoi ajaa koko maahan paljon sosiaalista asuntotuotantoa ja perusteli "takinkääntönsä" (typerä termi) sanoen "en aiemmin tiennyt asioista mitään" mut ei musta silti kokoomuslaista saa
[q]Damien, 2.4.2009 16:44:
---
Kon-tiki,
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/138298.shtml
---
Lapsi = suojelu , avioliitto = seksi , islam = lapsiavioliittoja ja seksiä. Ensin huudetaan räkäpäänä kulttuurien välisistä eroista ja sitten räkäpäänä ei ymmärretä oman kulttuurin vaikutusta omaan ajatusmaailmaan, jota puolustaessa sylki lentelee vasten monitorin kehyksiä.[/q]
Oletan että tarkoitit räkäpääkommentoijilla tavissuomalaisia, jotka tuolla kommentoi aika kärjitetystikin. Vaikka ne kommentit on raivokkaita, sä et voi varmuudella tietää, kuinka paljon ne kirjoittajat on joskus rauhallisempina hetkinään kelaillut suomalaisuuden vaikutuksia omaan ajatusmaailmaansa.
Mä en harrasta fleimisotia netissä, en ainakaan yhtä paljon kuin te pojat, mutta olen asunut useita vuosia ulkomailla ja sekä problematisoinut että tiedostanut suomalaisen/karjalaisen kulttuuritaustani eroja esim. moniin muihin länsimaihin verrattuna. Täällä Suomessa olemme itseillmaisussa ja yleisessä aktiivisuudessa fleegumpia kuin useimmat muut kansat, hyvässä ja pahassa, ja netistä on täällä tullut monille ns. kätevä varaventtiili muuten rajoittuneeseen itseilmaisuun.
[q]Damien, 2.4.2009 16:44:
Suomi, dekadenssi, pedofilia, huumeet, <- ja takasinpäin, ihan miten kukin haluaa näitä kohinoita kelailla. -96 tapahtunut vihkiminen ja koko maa on menossa päin persettä! (klips)
[/q]
No nyt en enää lähde arvailemaan, mitä sä ehkä yritit sanoa, sen verran "räkäpäänä" olet ton tekstin suoltanut, mutta se -96 EHKÄ tapahtunut 13-vuotiaan vihkiminen EHKÄ oikeusministeriön luvalla on tällä hetkellä sen verran toteennäyttämätöntä, etten mä enää mieti sitä ennen kuin todisteet tapahtuneesta EHKÄ ilmaantuu. Tosin pelkkä ajatuskin siitä, että tuollaista on EHKÄ tapahtunut Suomessa ja vieläpä imaamin alkuperäisen haastattelun mukaan satoja kertoja, saa mut kylmän raivon valtaan ja Aamulehden nettikeskustelusta päätellen niin saa monet muutkin.
btw Aamulehti on niitä harvoja sanomalehtien nettisaitteja, joihin kirjoittavilta vaaditaan rekisteröinti. Esim HS:n nettiin ei rekkautumista tarvitse (mut kuten täält klubbarista niin selkeästi havaitsemme, rekisteröitymisvaatimus ei sinänsä takaa moitteetonta ajatuksenjuoksua tai nettikäytöstä).
[q]niomic, 3.4.2009 03:12:
On vähän eri homma mennä naimisiin ja saada lapsia nuorena, jos sinun ei pääosin oleteta kouluttautuvan hirveän korkeasti, käyvän töissä ja perheen taloudesta vastaa mies. Tässä asiassa varmaan monet länsimaisen individualismin kannattajat kakovat, että on naista alistavaa jos hänelle tuollaista roolia pedataan. Joss homma toimii, vaikka se tehdään eri tavalla kuin meillä, ni mitä väliä.[/q]
No mutta kun homma ei toimi ja jossittelut pois. Mä ymmärrän, että jotkut naiset voi viihtyä kotiäiteinä, ja Suomen nuoret äidit on viime vuosina ajettukin salakavalasti kotiin pätkätöillä ja kotihoidon tuilla. Siis ihan tavissuomalaiset kalkkilaivanaisetkin. Mutta kun maapallon koko tulevaisuuden kannalta kaikista tärkein asia on, että naiset saadaan pois synnytyskoneen roolista!!! Perusteet on sekä ekologiset että inhimilliset.
Mitä nuorempana lastensaanti aloitetaan, sitä enemmän niitä lapsia tulee. Mitä enemmän lapsia, sitä suurempana heinäsirkkalaumana me ihmiset tuhotaan maapalloa. Tässä kohdassa mun tulevaisuudenvisiot on lähes toivoa vailla, mutta arvostan tässä kohdassa eniten Kiinaa ja sen upeaa, ihailtavaa yhden lapsen politiikkaa.
Lisäksi maapallolla on edessään niin valtavia esim. ympäristöuhkia, että tarvitaan sekä miesten että naisten aivotyötä kohtaamaan ne uhkat. Miksi jättää 50% väestöstä koko elämänsä ajaksi puuhastelemaan himassa?
Ja olisinko mä mieluummin pakkonaitettu 13-vuotiaana jollekin vanhalle ukolle ja nyt hiihtäisin burkhaan säkitettynä pitkin Kabulin tai Itiksen katuja kymmenen lapsen kanssa - vai eläisinkö mä mieluummin nykyistä elämääni 200 opintoviikon yhteiskuntatieteen maisterina, yksityisyrittäjänä ukkoni, mun ja pankin kolmen kesken omistamassa asunnossa, lapsettomana, oikeutettuna äänestämään, oikeutettuna perimään aikanaan saman osuuden perinnöstä kuin mun veli, vapaana ajamaan autoa, kuuntelemaan musiikkia ja esim. omistamaan koiran?
Siinä vasta kysymys, ja kylläpäs onkin oikein kiperä kysymys!
(disclaimer: kyllä tavissuomalaistakin naista sorretaan esim. just pätkätöillä, asiattomilla ulkonäkökommenteilla ja pornoharrastajien harrasteen näkymisellä muillekin kuin pornoharrastajille. Missään ei ole täydellistä, mutta kyllä vaan länsimaissa ja Japanissa on täydellisempää kuin muualla. Koskee kaikkia paitsi sovinistisimpia miehiä. Voi apua anteeksi, kun yhteiskunta ja kristinusko on aivopessyt mut näin ajattelee!)
[q]hyväksikäyttövyyhtiä tai vastaavaa, miltä me pyrimme lakiemme avulla nuoria suojelemaan (monesti liikaakin).
[/q]
Excusez-moi? En taaskaan tajua yhtään. Miten jotakin, jota seksuaaliset hyväksikäyttäjät uhkaavat, voi "suojella monesti liikaakin"?
No mut hyvää viikonloppua ja pääsiäistä kaikille. Mä joudun nyt pitää lomaa klubbarista työkiireiden takia (ainakin yleisen keskustelun topiceista). Toisaalta harmi, koska mä olen aina tykännyt tunkea itseni poikien hiekkalaatikkoleikkeihin mukaan, tuomaan tasapainoista järjen ääntä keskusteluun
[q]vala, 3.4.2009 08:55:
Kyllähän toi muslimi touhu vähän pedofilialta haiskahtaa ja sitte vastustetaan aikuisten samaa sukupuolta olevien ihmisten suhteita. Pienoinen ristiriita havaittavissa.
[/q]
"P I E N O I N E N . . ."
[q]kuilun partaalla, 9.4.2009 10:35:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Hitchens%27_critiques_of_specific_individuals#Daniel_Pipes
[/q]
No tällä hepulla tuntuu nyt olevan vähintään yhtä kovat agendat piipussa kuin Daniel Pipesillä... Mun korvaan ainakin kalskahtaa hieman kummasti määritelmät "The Ghoul of Calcutta" äiti Teresasta tai "..Australian fascist and ham actor.." Mel Gibsonista (tarkemmin ottamatta kantaa henkilöihin keitä kuvaa). Lisäksi mä nään ristiriitaisuuksia henkilössä joka hakkaa yhtä paljon Michael Moorea kuin Reagania, Orwellia, Thomas Jeffersonia jnejnejne.. Lisäksi nuo tuon tekstit vaikuttavat keskittyvän enemmän vittuiluun kuin asiasisältöihin.
edit. Näköjään harvoja tahoja joita heppu ei ole lytännyt on Bushin hallinto mitenkähän pian Obama pääsee listalle antisemiittinä tai anti-islamilaisena.
[q]shapeshifter, 18.3.2009 13:44:
Raakaa ehkä, mutta varoitettu on. [/q]
Mä lasken ton suunnilleen samaks kuin sen, että Osamakin on varoitellut länsimaita ennen iskujaan. Raakaa ehkä, mutta varoitettu on.
Mitäs jos joku ei tiedä, että sen taloon tai naapuritaloon on varastoitu aseita tai että siellä on joku tunneli alla? Gazassa on 1,4 miljoonaa ihmistä Espoota pienemmällä pinta-alalla.
Äsken sä sanoit että Israel varoittaa iskuistaan "joka kerta paikallisia niin, että heillä on mahdollisuus suojautua". Nyt käsitän että sä ilmeisesti tarkoititkin vain viimeisintä Gazan konfliktia ja siinä annettua massavaroitusta.
Auta mua etsimään näistä oikea väite, mä en löydä:
a) Neuvostoliiton ydinohjukset ovat rauhan ohjuksia.
b) Al Qaidan marttyyrit käyvät vapaustaistelua länsimaailman Suurta Saatanaa vastaan.
c) Israel varoittaa täsmäiskuistaan joka kerta paikallisia niin, että heillä on mahdollisuus suojautua.
[q]kuilun partaalla, 7.4.2009 13:52:
Samoin, ja kaikkein lyhyin tähtäin on tällä hetkellä moku-kriitikoilla.[/q]
Miten mamu-kriittisyys on ristiriidassa pitkän aikavälin ajattelun kanssa? Eihän kriittisyys edes semanttisesti tarkoita vastustamista, vaan sitä ettei nielaise kaikkea ilman kriittistä tarkastelua.
(puhun tietoisesti mamu-kriittisyydestä koska se kiinnostaa minua enemmän, vaikka tässä keskustelussa yritetään jatkuvasti niputtaa kaikki kriittisyys yhteen "rasisti"-otsakkeen alle)
[q]Seuraava parikyt vuotta on kyl viel suht iisii, mut mitä sit, ku alkaa massiiviset kansainvaellukset, ku ilmasto lämpiää ja maa-alaa katoaa maailman väkirikkaimmilta alueilta... Sit ku niit maahan pyrkiviä on tosiaan se 100K vuodessa.[/q]
My point exactly. En myöskään usko että mikään länsimaa voi sulkeutua ja olla ottamatta vastaan maahanmuuttajia. Tästä syystä myös maahanmuuttajien aiheuttamista ongelmista olisi syytä puhua heti ja avoimesti, jotta voidaan rakentaa järjestelmää jolla ihmisiä voitaisiin paremmin auttaa sopeutumaan uuteen maahan.
[q]Hyvä, ku puhuin aiheesta saksalaisten kanssa, ja kerroin Suomen siirtolaislukuja ja sen sellaista, ni kaikki nauroivat. "Alle 3% siirtolaisia!? Voi, voi." Eli olemme hyvissä ajoin "huolestuneita"! =) Sit kysyin, et no, "tääl Berliinis on 24% mamuja, mitä voimme odottaa Suomessa, kun prosentit ovat siinä suuruusluokassa?"[/q]
Jonkun asian perusteleminen sillä että jossain muualla asia on pahemmin on vähän ontuvaa. En minäkään voi perustella vaikkapa huonoa terveydenhoitoa suomessa sillä että kehitysmaassa x asiat on vielä paljon huonommin. Toisaalta olen lukenut saksaan muuttaneelta veljeltäni hänen siellä saamastaan vastaanotosta, ja se ei ole ollut kovin kivaa luettavaa. Mamu-ongelmiin kyllästymisestä nouseva nationalismi on ikävä lieveilmiö. Wir sollten Deutsch sprechen.
[q]Hmmm, mielestäni pääpaino pyörii moku-kriitikoiden harjoittamassa pelottelussa ja propagandassa. Pahiten voi jotain asiaa vahingoittaa perustelemalla sitä valhein. Itse ainakaan en ole tässä ollut "maahanmuuton puolesta", ainoastaan "pakolaisten* puolesta", ja ensisijaisesti valheellista ja ristiriitaista argumentointia vastaan.[/q]
Ah, eli tarkoitus siis ei edes ollutkaan keskustella, vaan ainoastaan vastapropagoida ja ampua alas kriitikoiden väitteet argumentaatioteknisellä kikkailulla. Se ei juuri auta asiaa, ja rupeaa yksisuuntaisuudessaan hiljalleen kuulostamaan kukkahattuilulta.
[q]IMO maahanmuuttopolitiikka on epäonnistunutta monessakin maassa. MUTTA se ei ole se tärkein polliittinen ongelma, jonka perusteella tulisi äänensä antaa, siis IMO. Talouden pito, terveydenhoito, koulutusjärjestelmä, nämä kaikki ovat vuosi vuodelta kurjemmassa ja kurjemmassa kunnossa.[/q]
Jep, mutta samalla se on ongelma joka näkyy vahvasti sekä katukuvassa että uutisissa, ja ihmiset ovat siitä huolestuneita. Pitkällä tähtäimellä ongelmat juurtuvat ja vastaliikkeenä äärinationalistiset liikkeet vahvistuvat. Näihin asioihin on huomattavasti helpompaa vaikuttaa nyt kuin vaikkapa 30 v kuluttua. Nähdäkseni ongelmaa voidaan myös käsitellä rinnan muiden ongelmien kanssa, Win95:n moniajo ei ole ainutlaatuinen ominaisuus tässä maailmassa ;)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- ...
- 108
- Seuraava »