Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- ...
- 108
- Seuraava »
[q]REivaaja
Mun mielipide asiasta kuuluu tänne. sun mielipitees musta ei.
[/q]
Niin, sun mielipiteitäsi on koko boardi saanut kuulla siitä asti kuin reggasit. Ikävä kyllä.
SILMINNÄKIJÄ: Paluu Pimeyteen
23:50-00:19 @ |Yle|Tv2
..uusinta, jota suositellaan kaikille otsikolla (ja vastauksena tämän threadin otsikkoon): tämä on sairasta.
*eikä*
[q]Kelju K. Kojootti, 14.4.2009 21:41:
Niin, sun mielipiteitäsi on koko boardi saanut kuulla siitä asti kuin reggasit. Ikävä kyllä.
[/q]
onx sul useinkin tapana omistaa forumit omiin käyttötarkoituksiisi?
Kyllä tää topicci ylittää ittensä päivä toisensa jälkeen, ei voi sanoa kun että lol. Ja melkein voi arvata että keille.
edit: Olkoon. Mitä sitä lyömään päätään seinään pahvin kanssa.
http://www.vartti.fi/artikkeli/f7a72433-ac88-402d-8c61-3ecf2032beb7
Ihanaa kulttuurien tuomaa värinää ja tutinaa.
Hieman ihmetystä herättää, että artikkelissa on mainittu henkilöiden ulkomaalaistaustaisuus.
(vartti taitaa olla naxxxi rassisisisiiti lehti!!!)
Uusi Muutos 2011 -puoluehanke haluaa järkeä nykyiseen maahanmuuttopolitiikkaan. Yhdistys kerää kannattajakortteja: http://muutos2011.fi/tulosta-kannattajakortti
[q]Reivaaja, 18.11.2009 18:10:
Toi sun kirjoitusasu on ihan kiistattoman rasistinen, mutta sustahan sä et ole, ja sähän sen sanan määrittelet?
[/q]
Noh.. En yleensäkään ymmärrä miksi ihmiset aloittaa aina hirveen puolustelun kritisoidessaan jotain vähemmistöryhmää tyyliin "en oo mikään rasisti mutta blablalbla".
Ei mulle ole mikään ongelma jos pidät minua rasistina.
Sen sanon vaan tähän loppuun, että mulle ei oo mitään vitun väliä vaikka joku ois vihree ja kävelee kymmenellä jalalla JOS se elää normaalien suomalaisten normien rajoissa eli osaa olla ja käyttäytyä kuin ihmiset.
Ihan yhtä paljon mua vituttais suomalaisetkin runkkaamassa lastenaltaassa.
Jostain kumman syystä mulle vaan on välittynyt semmoinen kuva että noi ulkomaalaistaustaiset ovat taipuvaisempia noihin seksuaalirikoksiin verrattuna esim. kantasuomalaisiin.
Ja joo, tiedän, raiskaa ne suomalaisetkin.
Nyt kun täällä kerran tämmöinen topikki löytyy niin osaako muuten täälä kukaan viisaampi vastata, että miksi UFC:ssä otteleva Cain Velasquez saa hyväksytysti otella "Brown Pride" tatuointi rinnassa, mutta suomen Toni Valtosen selän "White Power" tekstistä on noussut maailmalla aivan järjettömät mittasuhteet saanut haloo? Joutuu mm.peittämään tatuointia otteluihin. Lisäksi jotkut televisioyhtiöt eivät suostu näyttämään kaverin otteluita.
Kyseessä kuitenkin suomen nro1 vapaaottelija.
Johtuuko kenties termien "pride" ja "power" eroista? Jos valtosella lukisi "White Pride", niin olisiko se ok?
Niin ja esiintyihän mies myös suomen pelkokerroin sarjassa ja varmaan kaikki muistavat mikä haloo siitä nousi.
[q]Esa Perse: Toisinsanoen, se että viralliset rikosluvut osoittaisivat, että Saudeissa naiset kokevat vähiten seksuaalista väkivaltaa ei todellakaan todista sitä, että asia on ihan oikeasti näin.[/q]
No ei. Mutta jonkinlaista osviittaa ne antaa? JOS näin ei ole, miksi ihmeessä postailet tilastoja? Vai meneekö se niin, että sinä valitset, mikä tilasto on pätevä, ja mikä ei?
[q]Niin? Naisten oikeudet ovat olleet sata vuotta sitten kaikkialla surkeat.
Vai tarkoittaako tämä nyt sitä, ettei me voida arvostella Saudeja siksi, että meillä oli sata vuotta sitten about samanlaista[/q]
Ei, vaan se opettaa relativismia. Jos tajuaa sellaista.
[q](paitsi että ei tietenkään ollut, Suomessa ei ole ikinä kohdeltu naisia samalla tavalla kuin Saudeissa nyt.)[/q]
No ei. Mut toi nyt ei tarkota, etteikö Suomessa olisi naisia kohdelut yhtä huonosti kuin jossain muualla. Vai onko Suomi mielestäsi mallimaa naisten kohtelussa?
80-luvulla Suomessa hakattiin yli 80 naista päivässä, ihan kotona, aviomiehen toimesta. Nyt menee 20 päivässä. Jee. Sekin on puoltoist kertaa enemmä kuin muualla Euoopassa keskimäärin. Vai johtuuko tämäkin vain siitä, et me suomalaiset ollaan rehellisempiä ku muut? Meidän tilastot on totta, muiden ei???
Suomen 75% henkirikoksista tehdään kännissä, ja 80% väkivallan teoista. Voi olla noi luvut jollekulle muslimille aika tun vaikeita tajuta ja ymmärtää.
Leffasynopsis: Suomalainen hakkaustarina. Old school exploitaatio "dokkari" parista kolmesta suomalaisesta oikeasta vaimonpieksäntä/tappo tapauksesta, sellasta tosi kuvottavaa maanista dokaus- ja pahoinpitelumatskuu, kuvastossa vilahtelee Suomen lippu, Mannerheimin ja Kekkosen kuva ja Kansallismuseo ja -teatteri. Joku ruotsinkielinen medianomi, jonka äitin/siskon on suomalainen aviomies hakannu kuoliaaks vois ohjaa, käsikirjottaa ja leikata, ehkä myös puvustaa. Kyl ois fantsu näyttää ulkkarifrendeille,et "in Finland we have this thing called 'reilu meininki'!" Ai pitäis näyttää yks stoori mis pahoinpitelijänä on vaimo? Pah, eihän shariakaan koske miehiä, ei niitä kivitetä tai mestata tai muuten mutiloida...
On se kumma, et se islam tekee ihmisistä yhtä sekopäisiä ku viina (eikä kummastakaan voi luopua). Eli tuo väite sisältää implikaation, että arabit sun muut, jotka ulkopuolisesta vaikutuksesta (islam&Koraani) ovat nyt niin väkivaltaisia kuin ovat, olisivat ilman sitä vaikutusta vähemmän väkivaltaisia kuin suomalaiset konsanaan, joita ei siihen akanhakkaamiseen ilmeisesti sitten aja mikän muu kuin se "soturigeeni"..? Eli siis jos islam on muslimien "selitys", niin mikä on meidän perustelumme naisten alistamisellemme, "maan tapa"? Veikkaan et meidän perustelumme on kovinkin rationaalinen ja se muitten ihan vaan tunnekuohuntaa...
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1748375
[q]Helsinkiläinen mies sai maanantaina kymmenen kuukauden ehdollisen vankeustuomion Asikkalan kesäisestä mökkisurmasta.
Lahden käräjäoikeus ei saanut kylliksi näyttöä siitä, että mies olisi yrittänyt tahallisesti tappaa pitkäaikaisen avovaimonsa.
Kuusikymppinen nainen löydettiin kuolleena kesämökiltä Asikkalasta viisi päivää kuoleman jälkeen. Ilmoituksen teki mökille piipahtanut naapuri.
Uhrin päänahan sisäpinnalta löytyi useita isoja verenpurkaumia, kylkiluista murtumia ja pernasta repeämä. Oikeuslääkärin lausuntoon nojaten Lahden käräjäoikeus katsoi vammojen syntyneen joko siitä, että mies löi naisen päätä päin seinää tai siitä, että hän putosi uhrin päälle sängystä.
Mies tuomittiin pahoinpitelystä, kuolemantuottamuksesta sekä heitteillepanosta. Hän joutuu maksamaan korvauksia noin 20 000 euroa, muun muassa 5 000 euroa kärsimyksistä vainajan läheisimmälle sisarelle.[/q]
Ja nyt jokainen meistä, joita toi tuomio kohahdutti, ni kelatkaa, et se on aika sama vitutus fiilis maltillisella muslimilla ku se lukee jostain kivityksistä.
"Toi meni väärin."
http://www.yle.fi/uutiset/viihde/2009/11/yle_esittaa_ruotsissa_hyllytetyn_nukkesarjan_maahanmuuttajista_1162160.html
Hyvä! Nimittäin toshan on se loistava pointti, et ne köyhät mamukakarat omaksuvat jenkkikulttuurin tosi nopsaan. Enemmän tääl Berskas näkee tsigididigidi-blingbling-hoppari turkkilais- ja arabinuoria, ku kaavussa kulkevia.
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/paivan-kuva-somalia-varvaa-salaa-taistelijoita-islamisteja-vastaan
Onks toi nyt sit oikein vai väärin?
http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/11/krusifikseja_vastustanut_suomalaisnainen_sai_tappouhkauksia_italiassa_1134638.html
http://wsilva.files.wordpress.com/2009/09/jesus-facepalm.jpg
Tää topicci on kyllä muuttunu malliesimerkiksi siitä mikä on sairasta, niin yhteiskunnassa kuin ihmisissäkin.
[q]kuilun partaalla, 18.11.2009 18:52:
Eiköhän se johdu siitä oikeen käsivarren natsihakarististä, ja siihen ku lisää et "white power", ni ei se kauheesti mielikuvituksenvaraan asiaa jätä. Jokainen uutinen maailmalla Valtosesta alkaa "nazi-swastika" viittauksella, sit tulee se "white power".
JOS Velasquzil olis joku latinonationalisti leima, tai esim se hakaristi nazilipussa, jonka merkitys olis selkeästi rasistinen ja alistava, ni veikkaisin, et haloo tulis. Ja vähän ihmettelyä.
Itse en olis moista kieltämässä, ja promoottorina hakisin siihen vastustajaks jotai issearmeijan erikoisäijiä, joil olis Daavidin tähti ja vaik sukulaisia kuollu Auschwitzis, Holocaust 2010!
[/q]
Joo oot siinä ihan oikeessa et onhan Valtosella muitakin alan symboleja tatuoituna.
Mut jos nyt spekuloidaa ettei olis muuta kun se white power, niin luuletko ettei asiaan kiinnitettäis mitään huomiota?
Onhan se toki ikävää että nuoruuden tyhmyyspäissään on mennyt ottamaan noin noloja tatskoja, mutta eiköhän kaveria hävetä noi "töppäykset" jo siinä määrin, että mun mielestä siinä on jo sanktioita ihan tarpeeksi. Antaisivat miehen otella!
no heh.. toi suomen ulkomaalaislaki on jokseenkin kieroutunut jo talla hetkella. Esimerkiksi itsella oli jossain vaiheessa tarkoitus tulla ensi kesana pari kk lomalle thaimaan passin omaavan vaimon ja tyttaren kanssa. ei tuu onnistuun 2kk turistiviisumin saaminen on tehty niin tanan vaikeeksi. ei ole mahdollista rampata taalta pohjoisesta suomen suurlahetystoon joka viikko johonkin haistatteluihin joissa homma ei kuitenkaan etene yhtaan.
tuntuu silta etta turvapaikanhakijat ovat tervetulleita turistit eivat. En tieda sitten onko tassa myos jotain maanosa rasismiakin mukana. Kaveri kun avaa sinne sohjolaan thai ravintolaa ja haluaisi luonnollisesti keitto vahintaankin olevan aitoja thaikkuja niin eipa ole helppoa saada tyolupia. elikka tyon jo omaavia ulkomaalaisia ei haluta, mutta tyota vieroksuvat ovat tervetulleita =)
tana!
[q]kuilun partaalla, 18.11.2009 19:09:
Mä oon ymmärtäny, et se ei oikein oo noita "töppäyksiks" edes kommentoinu, eli ei ilmeisesti hakaristit hävetä..?
[/q]
Itse olen lukenut jonkun haastattelun, jossa hän hieman "katuvaan" sävyyn puhuu asiasta.
"I had a crazy and rebellious youth, I made some faults in my past and I am not proud of these marks. I regret that I ever had these tattoos made. Nowadays I am a dedicated family man and professional athlete, and I am not involved in any politics whatsoever."
[q]Jusna666, 18.11.2009 20:35:
---
kuilun partaalla, 18.11.2009 19:09:
Mä oon ymmärtäny, et se ei oikein oo noita "töppäyksiks" edes kommentoinu, eli ei ilmeisesti hakaristit hävetä..?
---
Itse olen lukenut jonkun haastattelun, jossa hän hieman "katuvaan" sävyyn puhuu asiasta.
"I had a crazy and rebellious youth, I made some faults in my past and I am not proud of these marks. I regret that I ever had these tattoos made. Nowadays I am a dedicated family man and professional athlete, and I am not involved in any politics whatsoever."
[/q]
Saahan sitä aina jauhaa sontaa mutta äkkiäkös sitä x:t vetäis noiden päälle jos ne oikeesti kaduttais niin paljon ettei halua ihmisten niitä näkevän. Varsinki ku tekee duunia, jossa näyttää suuren osan ihonsa pinta-alasta paljaana
[q]Jusna666, 18.11.2009 20:35: "I had a crazy and rebellious youth, I made some faults in my past and I am not proud of these marks. I regret that I ever had these tattoos made. Nowadays I am a dedicated family man and professional athlete, and I am not involved in any politics whatsoever."[/q]
Tätä en tiennykää, minkäs sille sit mitään voi. On mulki frendei, jotka ei ihan kaikkia leimojaan esittele, ihan tääl Berskaski on pari heppuu, joil on vanhat huligaani leimat rasitteena...
Saattais olla, et itsekin jättäisin moisen leiman ihan itseni rankaisemis mielessä. Pitkähihasia kyl olis enemmän vaatekaapis.
[q]serotonot, 18.11.2009 20:38: Saahan sitä aina jauhaa sontaa mutta äkkiäkös sitä x:t vetäis noiden päälle jos ne oikeesti kaduttais niin paljon ettei halua ihmisten niitä näkevän. Varsinki ku tekee duunia, jossa näyttää suuren osan ihonsa pinta-alasta paljaana.[/q]
Noh, noh. =) "Benefit of a doubt" kuuluu ihan jokaiselle? Ton kokosee leimaa on aika paha lähtee duunaa siistii peittarii, ja ei ehkä ollu toi ammatti kiikarissa, ku ne leimat on otettu, se on tosiaan aika wanhan näkönen? Plus et epäilisin, et toi kundi pitäis turpansa kii, jos se olis viel truenazi, ennemmin ku puhuis paskaa. Tietty jos manageri pakottaa tjsp, ainahan jokainen meistä voi puhua paskaa jokaisella lauseellaan, mut se ois aika nihkee asenne muuhun maailmaan.
Kaiken kaikkiaan siitähän on lähdettävä, et se mitä sanotaan, tarkotetaan niin. JOS aletaan epäilemään joitain lauseita lähtökohtaisesti ad hominem perustein, asiaa sen kummemmin tiedustelematta, niin sitähän käyttäytyy kuin paraskin mokukriitikko...
;)
[q]Jusna666, 18.11.2009 19:00:
---
Onhan se toki ikävää että nuoruuden tyhmyyspäissään on mennyt ottamaan noin noloja tatskoja, mutta eiköhän kaveria hävetä noi "töppäykset" jo siinä määrin, että mun mielestä siinä on jo sanktioita ihan tarpeeksi. Antaisivat miehen otella!
[/q]
Maailmassa on keksitty tähän päivään mennessä sellaisetkin mullistavat uutuudet kuin esim. peitetatuoinnit tai tatuointien laserpoisto. Zap vaan ja kuva on entinen, kuten myös sen mukana tulleet ongelmat.
Jos siis ihan aikuisten oikeesti "hävettäis" noi "nuoruuden tyhmyyspäissään" tehdyt "töppäykset".
[q]tbo, 18.11.2009 23:16:
Maailmassa on keksitty tähän päivään mennessä sellaisetkin mullistavat uutuudet kuin esim. peitetatuoinnit tai tatuointien laserpoisto. Zap vaan ja kuva on entinen, kuten myös sen mukana tulleet ongelmat.
Jos siis ihan aikuisten oikeesti "hävettäis" noi "nuoruuden tyhmyyspäissään" tehdyt "töppäykset".
[/q]
No mä en usko et se nyt on ihan noin yksiselitteistä et zap vaan ja se on siinä.
Sit jos lähet vetää rastit noiden hakaristien päälle, niin silloinhan sut samalla logiikalla leimataan joksikin antifan vasemmistoradikaaliksi. Eli paraniko vai paheniko tilanne juuri?
Oon henk.koht pitkälti samaa mieltä kuilun kanssa asiasta, et tehty mikä tehty, vastuu kannetaan ja pidetään sitten niitä pitkähihaisia vaikka :)
[q]ipe, 25.4.2009 12:40:
en tiedä onko jo linkitetty tänne mutta tässä on hyvää asiaa:
http://reinoblog.blogspot.com/2007/03/ohjeita-suomeen-muuttavalle.html
[/q]
Aika väsynyttä.
"
Lannoitteet eivät ole pommien rakentamista varten. Lannoitteet laitetaan maahan, jolloin maa tuottaa enemmän ruokaa."
Myöskään metsästysaseet ei ole itsensä ja perheen ampumista varten, eikä myöskään muiden ihmisten.
"Possu on hyvää syötävää. Siitä saa monenlaisia herkullisia ruokia, kuten grillimakkaraa, grillikylkeä ja kinkkua. "
Myös koira on hyvää syötävää, joten mikäs siinä.
"Myös eläinrääkkäys on Suomessa kielletty, joten eläintä ei saa kiduttaa leikkaamalla kurkun auki ja vuodattamalla se kuiviin."
Sen sijaan meillä on tehomaatalous jossa tuskaisen lopun sijaan tarjotaan tuskainen elämä eläimelle, sen jälkeen kuolemakin tuntuu hyvältä jutulta.
"Suomessa naisia ei laiteta mustaan säkkiin. Mustaan säkkiin laitetaan roskia."
Sen sijaan jengi laittautuu tuulipukuihin. Vähän kuin urheilukassi, mutta tyylittömämpi.
"Suomessa lasten sukuelimiä ei silvota."
Aa meillä ei tehdäkään ympärileikkauksia? Millois ne loppui?
"Se on ihan OK. Mutta se ei ole OK, että aikuinen harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa"
Pedofiilit ei tada paljon lupia kysellä.
"Meillä Suomessa on sellainen sanonta, että katsoa saa, muttei koskea. Siis ilman lupaa. Nainen voi myös milloin tahansa peruuttaa antamansa koskemisluvan."
Ja joka viikko saamme lehdestä kuinka tuo peruutus toimii osaan suomalaisista jurrisista ukoista.
"Suomalaisia ei juurikaan kiinnosta, mitä toiset makuuhuoneissaan puuhailevat, kunhan sitä ei tungeta heidän naamansa eteen."
Veikkaan kyllä et avoimesta homona olemisesta saa turpaan monessa Suomen kolkassa. Vai onko se naaman eteen tunkemista jos ei salaile seksuaalista suuntaustaan?
"Suomessa HIV-tartunta ei parane raiskaamalla neitsyen. "
Kertokaa sille Rovaniemen sankarille myös tuo.
"Muitakin uskontoja on paljon, ja ihmiset saavat vapaasti valita oman uskontonsa. "
...sen jälkeen kun on vajaa parikymmentä vuotta pakotettu osallistumaan kaiken maailman luterilaisiin meisinkeihin.
"Jos käytät uimahousuja, jotta Allah ei näkisi pippeliäsi, niin kaikki ajattelevat, että sinulla on pieni."
Hienoa että sinä Reino ja ystäväsi ajattelette kavereidenne vehkeitä saunassa, itse tykkään keskittyä löylyistä ja saunakaljasta nauttimiseen.
"Myöskään katukivien heitteleminen ei kuulu suomalaiseen vappuperinteeseen."
Sen sijaan kunnon sotkeminen ja satunnainen riehunta on hienoja perinteitä joista voimme olla ylpeitä.
"Viinanjuonti johtaa usein painiin. Suomessa välillä vähän tapellaan, muttei lyödä puukolla tai tapeta, ainakaan ventovieraita."
Ei vai?
"Raiskaaminen - myös joukkoraiskaaminen - on siis hei ihan oikeasti Suomessa kielletty."
Siltikin moista touhua tehdään kiitettävissä lukemissa.
[q]REivaaja, 9.4.2009 00:12:
---
Damien, 8.4.2009 23:46:
Pienehkö sivistyssanakirja,
konteksti tekstiyhteys, asiayhteys, laajempi yhteys, johon asia kuuluu
---
Eli päälauseen sivulauseen suora editoiminen pois, muutti mun ilmaisua mun vinkkelistä sellaiseksi leijailevaksi, vapaasti tulkittavaksi muodoksi. Veit mun viestistä tarkoituksen.
---
Sä toteat sen totuutena, vaikka kyse on enemmänkin tulkinnasta. Ei tolla linkillä ole mitään tekemistä asian kannsa urpo
[/q]
Mä totesin että sä tulkitset mua miten sattuu totuutena ja jos sä sitä teet omin neuvoin, en mä sua sieltä sun itte itelles rakentamasta metästä enää tän paremmin voi ulos opastaa. Onnea etsintään, kerro jos tartte fikkaria !
edit: typ0
- « Edellinen
- 1
- ...
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- ...
- 108
- Seuraava »