Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- ...
- 108
- Seuraava »
[q]Esa Perse, 19.11.2009 12:12:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1773510
Tuolla on varmaan käynyt rasisti ikkunan takana irvistelemässä kun tuolla tavalla käyttäytyvät.
[/q]
Musta tuntuu ettei sulla ole hajuakaan siitä, miksi tuolla noin käyttäydytään.
Kuka pelkää mustaa miestä?
http://galleria.city.fi/kuvagalleria/kuvat/00/83/98/73/839873_large.jpg
[q]REivaaja, 14.4.2009 17:17:
---
nolyn, 14.4.2009 17:11:
---
REivaaja, 14.4.2009 16:24:
http://www.documentaryphotographs.com/death05.htm
---
Jesh!!! Suomalainen rasisti on syyllinen tuonkin miehen kuolemaan!!!
Asiaan.
---
No jos sulla on oikeus käyttää argumenttina muun maailman menoa, niin kai sitten minullakin?
[/q]
Hahahahha!!! Kun maahanmuuttokriitikko näyttää miten huonosti asiat on esimerkiksi Ruotsissa tai Ranskassa (juuri hallitsemattoman maahanmuuton johdosta!!!), niin ihana maailmanparantaja näyttää meille teksasilaisen lain epäkohdat!!
Miten se menikään, olet väärässä koska hitler!
[q]Valtakunnanperkele, 27.4.2009 14:08:
Ok, mä kieltäydyn uskomasta että sinä, Damien ja REivaaja olette kolme eri ihmistä ennen kuin nään teidät kaikki kolme todistettavasti yhtaikaa.
[/q]
Tuskin edes huomaat.
[q]Samu*, 28.11.2009 16:24:
Nykypäivää Itiksestä, oikeeta kulttuurin rikkautta:
http://i47.tinypic.com/1zlw4rc.jpg
Q: Missä on kaikki kantaväestöön kuuluvat? Töissä? Vai olisiko asia niin ettei ketään huvita mennä ko. mäkkäriin (?) safkaamaan, kun siellä on puoli kylällistä työvoimavajeen paikkaajia.
Tälläistäkö meininkiä jengi oikeasti tänne suomeen kaipaa??
[/q]
No mutta tuohan viittaisi siihen että kantaväestö syö terveellistä kotiruokaa. Eikös se ole hieno homma? Vai oletko huolissasi noiden terveydestä kun mäkissä notkuvat?
[q]SamHard, 28.11.2009 17:09:
Tämä on Suoraan iltalehden keskuisteluista otettu:
[/q]
nuff said
Sama palsta, sama thread:
Ravintola Kaisaniemessä on kerran viikossa Afrikka-iltamat. Suosituinta siellä on KOIRATANSSI, siinä suominaiset konttaavat lattialla ja gorillanturpaiset aids-neekerit parittelevat niitä lorttoja kumpaankin reikään!
1. Mitä tulee tapahtumaan, jos Suomeen otetaan melkein kuka tahansa tänne yrittävä ja veronmaksajat joutuvat maksamaan hänen elämisensä hautaan asti?
2. Kuinka monta veronmaksajien kustannuksella elävää ihmistä meillä voi olla, ennenkuin sosiaaliturvakoneisto romahtaa ja/tai verovaroin kustannettavat palvelut ja hankkeet pitää muuttaa maksullisiksi?
3. Mitä tulee tapahtumaan, jos keskimääräinen veroaste pitää nostaa esim. 60 prosenttiin?
4. Mitä tulee tapahtumaan, kun Suomeen otetaan satoja tuhansia ihmisiä, joiden tavat ja kulttuuri ovat täysin päinvastaiset valtaväestöön nähden? (esim. tietyt ryhmät ovat sitä mieltä, että kristityt pitää tappaa)
5. Mitkä ovat ne Ruotsissa, Tanskassa, Hollannissa, Ranskassa, Norjassa jne. tehdyt virheet, joiden vuoksi tietyt maahanmuuttajaryhmät ovat räikeästi yliedustettuina rikos- ja työttömyystilastoissa?
6. Mitä toimenpiteitä Suomessa on tehty, jotta nämä virheet voidaan välttää? Millä perusteella voidaan sanoa, että nämä toimenpiteet tulevat estämään tilanteen etenemisen esim. Malmön kaltaiseksi?
7. Haluaisitko sinä asua Ruotsin Rosengårdissa?
Pari mielipidekirjoitusta taannoisesta junaholokaustista, joissa mielestäni tiivistyy asian ydin:
http://www.hs.fi/digilehti/mielipide/art...4r%C3%A4%C3%A4+julkisuuden/1135246069828
[q]Ihonväri määrää julkisuuden
Olen ihmetellen seurannut uutisointia tapauksesta, jossa lasta tönäistiin juna-asemalla. Episodi on hyvin valitettava ja aikuisen miehen käytös täysin vastuutonta. Silti kirjoittelun laajuus tuntuu ylittäneen kaikki kohtuuden rajat. Tapaus on yltänyt pääkirjoituksiin asti, ja varsinaisen lehdenkin puolella sitä on käsitelty sivutolkulla.
Kuvitellaanpa, että tilanne olisi päinvastainen eli tekijä olisi somalimies ja uhri kantasuomalainen pikkutyttö. En millään jaksa uskoa, että tapahtuneelle olisi uhrattu montaakaan palstamillimetriä.
Todennäköisesti olisi muistutettu lukijoita siitä, että kyse on yksittäistapauksesta, jota ei sovi yleistää (mikä olisi mielestäni ollut viisas neuvo nytkin).
Arveluni voi todentaa tutkimalla viimeaikaisia lapsiin kohdistuneita rikoksia, joissa tekijä on ulkomaalaistaustainen ja uhri kantasuomalainen. Näiden parin rivin pikku-uutisten mieleen palauttamisessa internet on mainio apuväline.
Edellä mainitusta voinee päätellä, että rikoksen tekijän ja uhrin alkuperä tai ihonväri määrää julkisuuden määrän ja asianosaisten kohtelun valtakunnan päälehdessä. HS väittää pyrkivänsä uutisoinnissaan tasapuolisuuteen. Tällä kertaa jäätiin aika kauas siitä.
VILLE PALOMÄKI
Helsinki
http://www.hs.fi/digilehti/mielipide/art...llist%C3%A4m%C3%A4ll%C3%A4/1135246070234
Rasismi ei häviä syyllistämällä
Kahdeksanvuotias somalityttö tyrkättiin junasta ja häntä haukuttiin apinaksi.
Videonauhoja ja tyttöä auttanutta rouvaa etsitään, ja rikospoliisi Robin Lardot antaa lausuntoja. Nauhaa eikä rouvaa ei ole löytynyt.
Tyrkkääjän tekojen perusteella Rene Ertomaa (HS 15. 5.) ja Petra Hongell (HS 17. 5.) tekevät yleistäviä negatiivisia johtopäätöksiä kaikista suomalaisista. Yhden huonosti käyttäytyvän ihmisen perusteella ollaan valmiita tuomitsemaan kaikki suomalaiset.
Onko tuollaisesta apua, kun halutaan kitkeä rasismia? Mielestäni se ei auta rasismin poistamisessa ollenkaan, vaan lisää sitä.
On unohdettu, että tyttöä auttanut nainen on yhtä todennäköisesti suomalainen kuin tyrkkääjäkin. Miksei somalityttöä auttanut nainen kelpaa suomalaisten malliksi?
Kun rasismia ei ole, ihmisen etnisellä taustalla ei ole mitään merkitystä. Jokaista kohdeltaisiin tällöin ihan samalla tavalla riippumatta taustasta, ihonväristä tai äidinkielestä. Yksilön etnisyys olisi läpinäkyvää. Etnisyydellä ei olisi mitään merkitystä mihinkään suuntaan.
Rasismia vastaan tuskin voi taistella yleistävällä nimittelyllä, vaan jokaista myös suomalaisia on kohdeltava yhtä kunnioittavasti ja arvostavasti kuin kaikkia muitakin.
Ihmisen etnisyydellä ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, miten häntä kohdellaan. Kun tähän päästään, ei Suomessa ole enää rasismia.
HEIKKI LUOMA[/q]
Palomäen ja Luoman julkista kastraatiota odotellessa...
Suomessa vaimoaan ei voinut lain mukaan maata väkisin ennen vuotta 1994.
Ja siitä on vasta 15 vuotta.
Alla olevasta linkistä voi hieman tarkastella naisen aseman kehitystä Suomessa:
http://www.ihmisoikeudet.net/sukupuoli/naisten-oikeuksien-kehitys-suomessa
Ei tuo Saudien tilanne juuri poikkea Suomesta siitä, missä oltiin 100 vuotta sitten.
"1919 Oikeus tehdä työtä ilman miehen lupaa" LOL
Tuksu sentään sanoo sen suoraan: http://www.iltalehti.fi/viihde/200905079542664_vi.shtml :D
Hohhoijaa.
Mua ei kiinnosta Ville Palomäen tai Heikki Luoman uskomukset, veikkaan, et molemmat nähdään vielä ehdokkaina jossain vaalissa. Mut lyhyesti kommentit näihin lukijakommentteihin.
[q]Palomäki: Kuvitellaanpa, että tilanne olisi päinvastainen eli tekijä olisi somalimies ja uhri kantasuomalainen pikkutyttö. En millään jaksa uskoa, että tapahtuneelle olisi uhrattu montaakaan palstamillimetriä.[/q]
Se, että Palomäki ei jotain jaksa uskoa, ei taida olla tämän keskustelun kannalta merkitsevää?
[q]Todennäköisesti olisi muistutettu lukijoita siitä, että kyse on yksittäistapauksesta, jota ei sovi yleistää (mikä olisi mielestäni ollut viisas neuvo nytkin).[/q]
Minä en ainakaan saanut muuta kuvaa tuosta uutisoinnista, kuin että yksi suomalainen kusipää rasisti sekoili. JOS joku ottaa sen itseensä, niin ehkä olis itsetutkiskelun paikka.
En ole kenenkään nähnyt suuttuvan niin paljon "rasisti" tai "natsi" nimittelystä, kuin juuri varsinaisten rasistien ja natsien. Esim mua on kutsuttu molemmilla nimillä, ja mua lähinnä nauratti.
[q]Arveluni voi todentaa tutkimalla viimeaikaisia lapsiin kohdistuneita rikoksia, joissa tekijä on ulkomaalaistaustainen ja uhri kantasuomalainen. Näiden parin rivin pikku-uutisten mieleen palauttamisessa internet on mainio apuväline.[/q]
Niin, ne uutislinkitkin ois kandennu laittaa samaan yhteyteen. Tai sitten selata Sisun ja Homman sivuja, kyllä siellä valheellista propagandaa löytyy sivutolkulla.
[q]Edellä mainitusta voinee päätellä, että rikoksen tekijän ja uhrin alkuperä tai ihonväri määrää julkisuuden määrän ja asianosaisten kohtelun valtakunnan päälehdessä.[/q]
=D No tietenkin. JOS kyseessä on rasistinen rikos, niin se ihonväri on merkitsevää, ks aiempi postini. Väitätkö, Valtakunnanapina, ettei Homman ja Sisun, tai vaikkapa oma uutislinkittelysi ole noista samoista asioista riippuvainen?
[q]Heikki Luoma: Yhden huonosti käyttäytyvän ihmisen perusteella ollaan valmiita tuomitsemaan kaikki suomalaiset.[/q]
En saanut noita HS-linkkejä avautumaan, et viittis kopipeistata noita Ertomaan ja Hongellin juttuja? Itse ainakaan en tuomitse kaikkia suomalaisia tuon Espoon tapauksen johdosta. Se olisi yhtä typerää, kuin tuomita kaikki maahanmuuttajat muutaman rikollisen "mamun" takia, eiköstä? ;)
Mä tuomitsen kaikki suomalaiset rasistit, jotka toimivat sen rasisminsa johdattamina. Mä luulin, et niin teet sinäkin?
[q]On unohdettu, että tyttöä auttanut nainen on yhtä todennäköisesti suomalainen kuin tyrkkääjäkin. Miksei somalityttöä auttanut nainen kelpaa suomalaisten malliksi?[/q]
Häh? IMO Suomessa on paaaaaljon enemmän sen auttaneen naisen kaltaisia ihmisiä, kuin kusipää rasisteja, jotka pelottelee ja tönii pikkutyttöjä.
[q]Rasismia vastaan tuskin voi taistella yleistävällä nimittelyllä, vaan jokaista myös suomalaisia on kohdeltava yhtä kunnioittavasti ja arvostavasti kuin kaikkia muitakin.[/q]
=DDD Luitkohan sä Valtakunnanapina ajatuksella ton kohdan? Kohtelevatko mielestäsi "halla-aholaiset"* jokaista suomalaista kunnioittavasti ja arvostavasti??? Sä itse et muka käytä "yleistävää nimittelyä"??? TJEU Homma.org tai Suomen Sisun foorumi ai omat postis tässä triidissä.., aika surullista loan heittoa, yleistävää mustamaalausta ja suoraa vittuilua useaa suomalaista henkilöä kohtaan, jotka eivät edes ole tässä itseään puolustamassa.
* Jopa ilmaisua "halla-aholainen" joku pitää halveksuvana, mutta "apina" ei sitä ole!?
[q]Ihmisen etnisyydellä ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, miten häntä kohdellaan.[/q]
Tää Luomahan puhuu aziaa! Sähän siis olet tästä eri mieltä. Itse olen sitä mieltä, että ei pitäis olla erikseen "viharikoksia", vaan jokainen väkivallanteko on laskettava viharikokseksi. Tätäkin "junaholokaustia" on väheksytty nimeämällä se sarkastisesti ja selittelemällä, että tekijä oli "varmaankin humalassa", "piripää", ikäänkuin sellaiset seikat olisivat lasten kohtelussa jotenkin lieventäviä asianhaaroja. Homma.orgin keskustelua tästä "junaholokaustista":
http://hommaforum.org/index.php?PHPSESSID=6m89spgkc2kdqc5tee3e9i3ra7&topic=6772.0
Yksi, siis YKSI uutinen, jossa tekijä onkin suomalainen ja uhri somppu, saa koko foorumin sekaisin, 500 postausta kyseisessä triidissä. Missään muualla aiheesta ei jauheta noin paljoa, jopa HS'n kommentit tulevat siltä puolelta puoluekarttaa, tottakai se tuntuu suhteutettuna paisutetulta, koska itse paisuttavat. Ja samalla foorumilla floodataan sekä aitoja että valheellisia uutisia "mamujen" yleisestä rikollisesta luonteesta... Ja sit yks tollanen, ni menee Suomen urhoilta ripuli pöxyyn! =D Kandeisko hankkia hieman itsetuntoa, jos tollanen yksi keissi saa pois tolaltaan ja puolustautumaan? Samoin olen huomannut, että vaikka kaikki "hommalaiset" sanovat HS paskalehdeksi, niin sitä siellä eniten kommentoidaan. =DDD
"Se palikka älähtää, johon kalikka kalahtaa."
Mä sentään ymmärrän, et myös maahanmuuttajat ovat kykeneviä niin rehelliseen kuin valhelliseenkin propagandaan ja sellaiseen, jos kerran suomalaisetkin. "Moku-kriittiset" tarvitsevat oman Reichstaginsa, oman 9/11. Ehkä toi "junaholokausti" oli sompuille pieni sellainen. Itse ainakin kannustan maahanmuuttajia ilmoittamaan heihin kohdistuvasta syrjinnästä heti. Entäs Valtakunnanapina, mitä sinä suosittelet sellaiselle maahanmuuttajalle, joka kohtaa syrjintää ja väkivaltaa?
[q]Valtakunnanapina: Palomäen ja Luoman julkista kastraatiota odotellessa...[/q]
Palomäki on oikeutettu mielipiteeseensä. Ja Luoma myös. Itse olet ollut julkisesti kalttaamasa milloin mitäkin poliitikkoa. Mä itse uskon, et tätä uutista on eniten pyöritelty juuri "moku-kriittisten" toimesta, ainakin jos katsoo, että millä foorumilla siitä eniten jauhetaan. Mut ois kiva kuulla SUN mielipitees ja selventävät vastaukset?
Aiemmin olet sanonut, että tässä on kyse isänmaan tulevaisuudesta. Onko tämä nyt puuhastelua vai ei?
Hmmm, mikä tuossa [http://sydsvenskan.se/.../quotNar-ska-ni-sluta-kasta-sten-pa-ossquot--quotNar-s...] on sinusta positiivista? Se, että siinä kuvataan syrjäytymisen tuhonkierrettä, jossa sinäkin olet hyväntahtoisena hölmönä mukana auttamassa?
Etkä muuten oo vielkää paljastanu nickiäs Hommassa, miksi et?
Esim nämä myyttiset "puskaraiskaukset", olisko niistä huudeltu yhtä tarmokkaasti, jos väitetyt raiskaajat olisivat olleet kantaväestöön kuuluvia?
MIKSI luulet, ettei yleensä puukotuksen uhrin ammattia kerrota? Tai tönäisyn uhrin ihonväriä?
No näytä sä missä jutussa kerrotaan, että miksi tämä stevarin puukotus johtui nimenomaan siitä, että tämä olis stevari?
"Junaholokausti"? Sä itket ja kitiset, ku mä vertaan tönimistä ja puukotusta, jä sä itse nyt vertaat sitä tönimistä holokaustiin??? Mit vit?
Kerropa muutamalla sanalla, miksi rasismi on paha asia?
[q]Claquesous, 4.9.2009 02:33:
Mä en tiedä mitä sä pidät viattomina, mutta mä en pidä viattomina johtajatason urpon lausuntoja siitä, että naista voi verrata autoon..
[/q]
Swiss Toni ^__^
(En nyt kyl löytäny niitä legendaarisimpia autoon vertailuja mut noista kyl käsittää idean ;)
Tää tuli vielä vastaan ja on ihan hyvää läppää aiheeseen liittyen:
http://www.metrolive.fi/blogit/eldictador/2009/09/02/mimmoinen-kiesi-sulla-on/2035/
http://www.youtube.com/watch?v=t_B1H-1opys
http://www.youtube.com/watch?v=drqDog4kULI&feature=PlayList&p=00F6724B44E16E12&index=59
Tuossa vähän mediaa
edit: Ja Tässä gazan hallitus esittäytyy:
[q]kuilun partaalla, 18.3.2009 09:14:
---
Riku: demokratia on paska systeemi
---
Mitä tilalle, siis vakavasti ajateltuna?[/q]Se onkin se miljoonan pisteen kysymys. En tiedä voiko demokratian tilalle keksiä kovinkaan äkkiä mitään. Sen toimintaedellytyksiä voisi parantaa, mutta se taas tarkoittaisi monen muun asian rajoittamista ja muuttamista.
[q]Esa Perse, 6.11.2009 10:40:
Minä suhtaudun ainakin asiaan niin, että esim. joulunäytelmiä tai suvivirttä ei tarvitse erikseen kieltää kouluista monikulttuurisuussyistä, sillä kyseiset jutut ovat enemmän oman kulttuuriperimän vaalimista kuin uskonnon opettamista tai tuputtamista.[/q]
Mielestäni moinen perustelu ei ole suvivirsien tai joulunäytelmien kohdalla yhtään sen pätevämpi kuin uskonnontuntien tai sotilasvalankaan kohdalla. Valtion ja kirkon pitäisi olla erillään toisistaan ja uskonnollisten rituaalien pitäisi ensisijaisesti pysyä kunkin uskontokunnan omien tilojen seinien sisällä. Koulun tehtävä ei ole asettaa luterilaisuutta eriarvoiseen asemaan, vaikka se tapahtuisikin niin harmittomassa muodossa kuin suvivirsi.
[q]Ristiinnaulitun jeesuksen kuvan roikottaminen taas joka luokkahuoneessa on enemmän tuota jälkimmäistä.[/q]
Tuolla hesarin keskustelupalstalla joku tilitti, että heidän koulussaan piti suvivirren aikana polvistua. En itse muista, että olisin koskaan suvivirren aikana joutunut suorittamaan moisia palvontaliikkeitä, mutta virren sanoma on jo itsessään niin selkeä, että sitä voi pitää uskonnon tuputtamisena ilman tuota ylimääräistä jumppaakin. TJEU:
1. Jo joutui armas aika
ja suvi suloinen.
Kauniisti joka paikkaa
koristaa kukkanen.
Nyt siunaustaan suopi
taas lämpö auringon,
se luonnon uudeks' luopi,
sen kutsuu elohon.
2. Taas niityt vihannoivat
ja laiho laaksossa,
puut metsän huminoivat
taas lehtiverhossa.
Se meille muistuttaapi
hyvyyttäs', Jumala,
ihmeitäs' julistaapi
se vuosi vuodelta.
3. Taas linnut laulujansa
visertää kauniisti,
myös eikö Herran kansa
Luojaansa kiittäisi!
Mun sieluni, sä liitä
myös äänes' kuorohon
ja armon Herraa kiitä,
kun laupias hän on.
4. Oi Jeesus Kristus jalo
ja kirkas paisteemme,
sä sydäntemme valo,
ain asu luonamme.
Sun rakkautes liekki
sytytä rintaamme,
luo meihin uusi mieli,
pois poista murheemme.
5. Ei vertaistasi sulle,
sä lilja Saaronin.
Suo armos lahjat mulle
ja kaste Siionin.
Kun Henkes virvoituksen
vain sielu saanut on,
keväisen kaunistuksen
se saa kuin Libanon.
6. Maan, meren anna kantaa
runsaasti lahjojas,
tarpeemme meille antaa
sun siunauksestas.
Suo suloisuutta maistaa
myös sielun sanassas,
ain armos sille paistaa,
niin on se autuas.
Itse kannatan suvivirren korvaamista suvilaululla, jos jotain on ylipäätään pakko yhdessä hoilata. Periaatteessahan koko laulaminen on sellaista puuhaa, että en tiedä kenenkään pitäneen sitä ikinä mielekkäänä, vaan lähinnä turhana pakollisten juhlallisuuksien pidentämisenä.
Kyllä palestiinalaisilla on syynsä vihata israelia. Kuvassa vanha kartta, ennen juutalaisten tuloa paikan päälle. Nato taas tukee israelia, jonka vuoksi arabit vihaavat myös natoa.
[q]Reivaaja, 17.11.2009 14:54:
---
Esa Perse, 17.11.2009 11:43:
Toisinsanoen, se että viralliset rikosluvut osoittaisivat, että Saudeissa naiset kokevat vähiten seksuaalista väkivaltaa ei todellakaan todista sitä, että asia on ihan oikeasti näin.
---
Blaablaablaa. Kaikki on jo kuullu sun hienot natsiteorias muista roduista ja niiden geneettisistä ominaisuuksista.
[/q]
No nyt joutuu kyl komppaamaan Anaa. Ei tässä natseilla ja genetiikalla ole mitään tekemistä, vaan tilastoinnilla. Vai uskotko tosissasi, että Kanadassa on 287,6 kertainen mahdollisuus joutua raiskatuksi verrattuna Saudi-Arabiaan?
[q]....................
Mutta joo. Takaisin maahanmuutto-politiikkaan. Niinkuin sanoin jo: Jos mamu raiskaa, voi painua takaisin sinne mistä on tullut. Jos suomalainen raiskaa, niin nykyistä kovemmat tuomiot. Ja toi "hoitakoot ongelmansa omassa maassa"- asenne... hohhoijaa.. Jos se olisi mahdollista, niin tuskin tulisivat tänne kylmään.
[/q]
Tätä mäkin olen paukuttanut, mutta kiristetyllä sisääntulopolitiikalla höystettynä.
Ja kukas sitten sen maan ongelmat hoitaa jos ei omat kansalaiset? Ihan maasta riippumatta. Kyllä se on mahdollista, niin on käynyt historiassa jo monen monta kertaa.
[q]Annakins, 26.3.2009 15:20:
Voisiko joku ystävällisesti kertoa mulle, että mitä muslimimaiden tavallisten kansalaisten tulisi tehdä, jotta he meidän mielestämme vastustaisivat fundamentalismia riittävästi? Perustaa ja allekirjoittaa nettiadresseja? Tarttua aseisiin? Äänestää vaaleissa (joissa usein vaalitapa on fiksattu niin, että islamistien kannatus pysyy mahdollisimman pienenä)?
[/q]
Ruveta ottamaan niitä kiihkoilijoita kiinni ja pois pahanteosta.
:D Pidän retoriikasta, mutten semantiikasta.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- ...
- 108
- Seuraava »