Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

Back to yleinen keskustelu O

[q]Anselmi, 21.10.2008 13:18:
---
Veikkaan että moni suomalainen on kiitollinen että näin ei ole jokaisessa paikassa. Vuoden 2004 tsunamin jälkeen katastrooffialueen maissa suomalaiset ja muut länkkärit pääsi jonojen ohi ja sai mahdollisimman nopeasti hoitoa.
[/q]

Näinkö? Mistä tämä johtui - siitäkö että länsimaalaisten hoidon maksoi vakuutusyhtiö, ja lentoyhtiöt lennättivät omalla kustannuksellaan ihmisen mahdollisimman pian kotimaahansa hoitoon, vai siitä, että jalot muunmaalaiset ihan periaatesyistä hoitavat vieraat ensin ja vasta sitten oman maan kansalaiset?

[q]
Mitähän olis käynyt jos olisivat ilmoittaneet "Toisien auttaminen on asiallista ja hyvää ja oikein, mutta oma väki olisi syytä hoitaa ensin." ja antaneet suomalaisille jonotuslaput joissa lukee numeroita sadantuhannen tuolla puolen?
[/q]

Jaa-a. Käytännössähän ei näinkään käynyt, vaan vakuutus- ja lentoyhtiöt toivat suomalaiset loukkaantuneet suomeen. Sen lisäksi mm. suomesta tuettiin tsunamin uhrien hoitoa ja tunnistamista isolla määrällä rahaa.

[q]
Tuota "oma väki ensin" teesiä toitotellaan aina kovasti siihen saakka kunnes ollaan rajojen toisella puolella tai kunnes asiat menee vituiksi.
[/q]

Jaa, en minäkään odota tai edellyttä, että minun vakaumuksellisia erityispiirteitäni kunnioitettaisiin esim. Saudi Arabiassa.

Tarkennetaan nyt vielä editin avulla, että poikkeuksellisen suurkatastrofin uhrien hoidon priorisointi on vähän huono vertaus arkipolitiikkaan. En minäkään halua, kannata tai usko siihen, että jos esim. Jokelasta olisi kärrätty sairaalaan kuusi loukkaantunutta joiden joukossa yksi somali ja yksi norjalainen että nämä kaksi ulkomaalaista olisi pitänyt hoitaa vasta viimeisenä kun kotosuomalaiset Pertit ja Marja-Liisat on hoidettu ensin.

[q]Umbala, 7.9.2009 08:13:
Wiki: Seksismillä (lat. sexus, engl. sex, sukupuoli) viitataan katsantokantaan, joka korostaa sukupuolten välisiä eroja ja niihin perustuvaa sukupuolten eriarvoisuutta. Seksismillä tarkoitetaan kaikkea, mikä sisältää asiaankuulumatonta sukupuoleen liittyvää erottelua.

Elikkäs Naisten vertaaminen autoihin, ei seksismiä.[/q]
No onpas, se korostaa sukupuolten välisiä eroja ja eriarvoisuutta. JOS katsot kontekstia, niin siitä se käy ilmi. Kiesi ei vertaa naista autoon arvottaen, siis "nainen on parempi/huonompi kuin auto", vaan "nainen on kuin auto" (eli eloton objekti). Yhtälailla olisi seksismiä naisen sanoa, että "miehet ovat kuin autoja/eläimiä/ilmapalloja". Sä ehkä koet autot niin hienoina asioina ja lähes ihmistenveroisina, ettet ymmärrä, mistä se nihkee fiilis tossa tulee? Tai sitten vain olet itsekin seksisti, mutta et sitä tosiasiaksi hyväksy, ja siten seksistiset asenteesi eivät olekaan seksismiä, koska "et ole seksisti". Vrt rasistin vasta-argumenttiin "argumenttini ei voi olla rasistinen, koska en ole rasisti". =)

Kelaapa, jos joku nainen sanoisi "miehet ovat kuin apinoita". Eikö se olisi mielestäsi seksismiä?

Ja kuten Epailija totesikin se on sivulause itse päälauseen vieressä. Eikös sitä ole olemassa ihan tutkimus, että firmat, joissa on naisjohtaja, tekevät keskimäärin parempaa tulosta kuin muut, eli Kiesi puhui ihan silkkaa substantoitumatonta paskaakin.

[q]josbe, 29.12.2008 13:53:
---
WiljamiDzay, 29.12.2008 13:31:
Kyllä mä näkisin että esim ne E-Italian tai Espanjan tomaatinpoimijat ovat (osaksi) myös laittomia siirtolaisia.
---
Ja...?
---
[/q]
Kommenttina siihen kun väitit että laittomien siirtolaisten duunit olisivat laittomia.

[q]
---
Näinpä. :D Samoin kuin me kaikki. Myös sinä siellä Irlannissa.
---
[/q]
Luotan siihen että maksamillani veroilla (joita ei kyl liiemmin makseta palkasta... mut meneehän sitä vaikka mistä muustakin) osallistun korjaamaan oleskeluni aiheuttamaa traumaa paikallisväestölle... Lisäksi yritän olla mellakoimatta liiallisesti ainakin ollessani selvin päin *joo**pepsodent*

[q]
Epäile rauhassa. Suurin osa Espanjan maahanmuuttajista on kuitenkin Afrikasta. Ja Espanjassa työllistymistilanne näyttää noitten tilastojen mukaan ihan hyvältä. Ongelma tietysti on, että kun muutama vuosi sitten espanjalaisilla oli niin huutava pula sadonkorjaajista, että he suorastaan hakivat maahanmuuttajia Afrikasta, niin nyt laman tultua heitä ei enää tarvittaisikaan (ks. tämän päivän Hesari). Ja tällainen tilannehan on varsin ongelmallinen, kun maahanmuuttajia siedetään yleensä tasan niin kauan, kuin heitä hyvinä aikoina tarvitaan.
[/q]

Tuohon viimeiseen korjasin jo aiempaan postaukseeni. Tosin tilaston mukaan suurin osa Espanjan marjanpoimijoista tuli Romaniasta mutta käytännön tasolla sillä ei nyt ole niin suurta merkitystä. Huomasitko kohdan jonka mukaan Espanjaan muutti työn perässä paljon suurempi osa väkeä kuin esim. Ranskaan (johon siirtolaiset tulivat perhesyistä)?

Lisäksi rupesin miettimään lasketaanko pakolaiseksi ainoastaan perheen ensimmäisenä pakolaisstatuksella maahan tuleva henkilö (kaikki muut tulisivat perhesyistä virallisesti...)

[q]kuilun partaalla, 3.6.2009 16:58:
http://www.patriootti.com

Just...

Suomalaisia uusnatseja, "taistelujärjestö", eli "moku-kriittisten" äärilaita. Antavat sivullaan "taisteluraportteja", haastattelevat tunnettuja uusnatseja jne jne. Ja liikkuvat yllättäen laumassa.

http://www.patriootti.com/taisteluraportti/index.php?id=25

Nuoria heppuja huppareissaan, on siinä mukana tietty pari vanhempaa äijää hyväksikäyttämässä ja rahastamassa... =( Mut huomatkaa, ei niillä ole hakaristejä tai pilotteja tms muuta nazi sälää päällä. Ovat jotain oppineet. Ja sama senttaaja tuntuis olevan ku mulla, ainakin kirotusvireistä päätellen. =)

http://www.patriootti.com/ideologia/tavoitteistamme_lyhyesti

Mä olen antanut juhlallisen vakuutuksen, et puolustan Suomea ja sen perustuslakia kaikkia, tarkoittaa siis ulkoa ja SISÄLTÄ tulevia, vihollisia vastaan, joihin luen uusnatsit ja fasistit. JOTTA ei tarvitse tarttua kättä pidempään ja lähteä kadulle barrikaadeille, auon tässä turpaani. Mut en myöskään sitä taistelua pakene. Natsismin ja fasismin vastustaminen on jokaisen demokraatin velvollisuus, se kuuluu demokratiaan.

Btw, ei ollu sit ihme, et oli vastatarrat valmiina, jos toi on noin wanha juttu. Osoitus strategian tajusta... Tollaset pitää alottaa just isoissa kaupungeissa ja sit valua maakuntaan. Tollaset ääri- ja taistelujärjestötkö eivät sitten vaaranna yhteiskuntamme tulevaisuutta???

No tää tarkottaa taas sitä, et myös Antifa aktivoituu. Ens wappua tai jotain hitlerin synttäriä odotellessa...

Tämä on sairas ilmiö suomalaisessa kulttuurissa, itseasiassa jokaisessa kulttuurissa.

edit: Yx positiivinen seikka kyl tästä seuraa, nimittäin enää ei toi tarrakamppis huoleta niin paljoa, ku tietää millaset urpot sen takana on.
[/q]

Kovaa asiaa ajavat sivuillaan. Oi voi jos nuo nuoret ja vanhemmatkin käyttäisivät aikansa ja tarmonsa maailman ongelmien mahdollisimman "oikeiden" syiden selvittelyyn ja tutkimiseen. Asiat nähdään aivan liian yksinkertaisesti jos koetaan, että joku "monikulttuurisuus on suurin Suomea kohtaava uhka tänä päivänä"

Sivuilla sanotaan rivienvälissä aika suoraan ääneen, että halutaan natsi tyylinen fasistinen yhteyiskuntarakenne takaisin. VOI VOI.

En hämmästyisi yhtään jos joku vanha "natsi" pieru vetelisi naruista tuossa yhtälössä.

haistanko minä täällä RASISMIN?!!

[q]kuilun partaalla, 17.1.2009 10:55:
"Slay the polytheists wherever you find them, and capture them and blockade them, and watch for them at every lookout. But if they repent and establish the prayer and give alms, then let them go their way. "

Eli SÄ tulkitset koraania paremmin kuin asiaan perehtynyt tutkija?
[/q]
Toivottavasti en mennyt näin huutelemaan, se ei missään nimessaä ollut tarkoitukseni. Lähinnä yritin tuoda esille pointtia, että tulkitakseen oikein Koraania, sulta pitää löytyä sellasta tietotaitoa, jota ei ihan joka jampalla olekkaan. Ja vielä kun otetaan huomioon, että sieltä löytyy paljon ristiriitaisia opetuksia, ollaan tilanteessa jossa henkilö joka haluaa Koraania käyttää, voi sanoa sen edustavan juuri sitä teemaa jota haluaa sen edustavan. Ylipäätään musta on aika outoa, että kaikkia uskonnollisia tekstejä pitää "tulkita" niin paljon, jos kaikki ovat kuitenkin jumalan sanaa. Luulis, että Jumala osais olla vähemmän cryptinen, varsinkin ohjekirjoissaan.
[q]
Toi on hyvä huomio, toi "vakuuttuminen". Sä suhtaudut asiaan, kuin uskossa oleva, et vakuutu.
[/q]
HÄH, mistä sä vedät tämän? Miten ei uskonnolinen henkilö voi olla vakuuttumatta tosta pätkästä, suhtautumatta siihen kuin uskossa oleva. Jos mä olen ostamassa vaikka asuntoa, myyjä jauhaa paskaa ja mä en vakuutu, suhtaudunko mä siihenkin kuin uskossa oleva?
[q]
Olisipa hieno osoitus siitä, että me länsimaiset ihmiset edustamme demokratiaa, rauhaa ja vapautta, jos me kaikki maltilliset länsimaalaiset nousisimme vastarintaan, ja enemmistön voimalla lopettaisimme ainakin omat sotamme ja lakkauttaisimme asettamamme kansainvälisen diktatuurin!
[/q]
Mä todellakin toivon, että tämä päivä koittaa, mutta mä pelkään, että toteutuakseen se vaatii tilanteen jossa enemmistä ei kuulu enään minkään uskontokunnan harjoittajiin. Ja siihen näyttäisi ainakin vielä olevan aika pitkä matka.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Somalitytön+tönäisy+asemalaiturilla+ei+tallentunutkaan+valvontakameralle/1135246290560

Edelleenkään mitään todisteita ei ole olemassa, mutta yllättäen asia edelleen uutisoidaan faktana. :D

[q]siveys: Jos maailmassa vielä olisi olosuhteiltaan mukavampia valtioita, jotka olisivat valmiita ottamaan vastaan suhteellisen vähän ongelmia aiheuttavan, sopeutuvaisen ja itsensä elättämään kykenevän ihmisen, niin minä muuttaisin sinne.[/q]
No jos ei olisi? (seuraavan vaihtoehdon otin huumorilla)

[q]Muussa tapauksessa pyrkisin todennäköisesti päätymään lahjotun johtajan pallille.[/q]
Mutta et siis tekisi mitään muuttaaksesi maasi tilannetta? Vai ovatko vaihtoehdot pakeneminen tai kanssaihmisten pettäminen?

[q]Ana-5000: Kuinka suuri osa Suomelle kuuluu tästä ongelmien aiheuttajan vastuusta? Kuinka monesti suomi tai suomalaiset ovat olleet sodassa lähi-idässä, afrikassa tai muilla muslimialueilla?[/q]
=D Tervetuloa takaisin. Itseasiassa tähän pyrinkin. Etkä siis vastaa esitettyihin kysymyksiin lainkaan.

Yhtä suuri osa, kuin Suomelle kuuluu maailman rikkauksista. Aika monesti.

[q]Onko Suomenkin maahanmuutossa kyse ns. valkoisen miehen taakasta,[/q]
Ei ole. Ns "valkoisen miehen taakka" tarkoittaa länsimaisten ihmisten "taakkaa" sivistää, so. länsimaistaa, villit kansat. Ilmaus on R Kiplingiltä, ja asenne tuttu mm Halla-ahon kirjoituksista.

Mutta syyllisyyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Valkoisen_miehen_taakka

[q]vai onko valkoisen miehen sota- ja valloitusretket sekä siirtomaavaltojen aika kollektiivisesti koko lännen vastuulla?[/q]
Siinä mielessä kyllä, että olemme niiden ryöstöretkien hedelmistä nauttineet. MUTTA se ei ole IMO tärkein peruste. Me emme ole aloittaneet tätä historiaa. MUTTA annamme sen jatkua. Siinä on syy, miksei omatuntomme ole täysin puhdas.

[q]Muistaakseni me olemme itse olleet siirtomaa, toisen vallan alla ja itsenäisiä vasta hetken.[/q]
Bingo! Ja silti, SILTI, meillä on suomalainen kulttuuri. Vaikka meitä on hallinneet muut satoja vuosia. Ja nyt siis pelkäät, että kulttuuri, jonka edustajia on täällä siivoamassa ja paskoja keräämässä, niin tuhoaa suomalaisen kulttuurin. NO JOS niin todella käy, niin sehän on vain osoitus kulttuurimme elinkelvottomuudesta.

[q]Minä en muista ensimmäistäkään sotaa tai hyökkäystä, joka olisi Suomen taholta suuntaunut niihin maihin, mistä tänne nyt pakolaisia virtaa.[/q]
=) Suomalaisia sotilaita on temmeltänyt kuule siis ihan Kaukasuksella ja Turkissa asti. Tällä hetkellä heitä on mm Afganistanissa, Nato-joukkojen alaisina. Onneksemme suomalaiset sotilaat ovat jotenkuten onnistuneet erottumaan jenkeistä oma-alotteisella toiminnalla.

[q]Mikä vastuu meillä tässä asiassa on, vai onko ajatus se, että meidän hyvinvointimme on silkkaa riistoa ja riistäjien kuuluukin kärsiä kun riistettävät saapuvat tuhatpäisinä joukkoina riistäjien maahan mellastamaan ja kuluttamaan sosiaalista tukiverkostoa?[/q]
Vastuumme on siinä, että olemme osa ihmiskuntaa. Vastuusi on siinä, että olet ihminen, asut samalla planeetalla kuin kaikki muutkin.

[q]Mitä sitten tehdään, kun tulijoiden määrä ylittää tukiverkoston sietokyvyn?[/q]
No sähän sanoit jo? Ammutaan tulijat rajalle?

[q]Sinänsä mielellään annan tämän maahanmuuttokeskustelun jo tältä erää olla, mutta niin useasta suunnasta viskotaan tuota mielestäni varsin elitististä "pitäähän meidän nyt tyhmiä murjaaneja auttaa kun niiden selkänahasta on meidänkin kännykät tehty"-asenteeseen, että välillä tekee mieli esittää nämä kysymykset.[/q]
Eikö asenne mielestäsi perustu todellisuuteen? Ja miten ihmeessä se on elitistinen? =D Vai meneekö se niin, että "tyhmiltä murjaaneilta" saa varastaa luonnonvaroja ihan noin vain? Se, että me suomalaisina emme murhaa ketään suoraan, ei tarkoita, etteikö meidän "puolestamme" murhattaisi välillisesti.

JOS todella agitoisit maailmanrauhan puolesta yhtä kiivaasti kuin maahanmuuttoa kritisoit, niin suhtautuisin sanoihisi toisin.

Ja sinänsä mielellään kuulisin vastauksesi esitettyihin kysymyksiin. Niitä on aika paljon, niitä vastausta vailla olevia kyssäreitä. Ne tunnistaa kysymysmerkistä.

"Sinänsä mielellään annan tämän maahanmuuttokeskustelun jo tältä erää olla" = "vastaan vain helppoihin kysymyksiin"

[q]Riku, 4.1.2009 04:28:
---
Claymore, 4.1.2009 03:23:
---
kuilun partaalla, 2.1.2009 11:33:
---
Claymore: Harmittavasti eivät saaneet kaikkia loisia hengiltä. :(
---
Et näytä tajuavan mitä loinen tässä tarkoittaa. Tämä oli puolitosissaan heitetty läppä maahan väkisin tunkeutuvia ihmisiä vastaan, jotka tulevat hyötymään sosiaalietuuksista toiseen maahan. Tarvittaessa on otettava kovat keinot käyttöön näiden pysäyttämiseksi.
---
Ja onko tästä ymmärrettävä, että sä olisit valmis ampumaan siviilejä Suomen rajalle, jos niin käsketään? Tai noh, jos sun nickiä miettii, ni sä räjäyttelet varmaa niit miinoilla. Onko rystyset verillä? =)
---
Kyllä tarpeen vaatiessa ampuisin kaikki rajaa lähestyvät, niin naiset, lapset, kuin miehetkin.

---
Vaikka vastaan nyt Kuilun puolesta, niin kyllä sä oot tässä nyt se joka ei tajua. Sä olet valmis tappamaan ihmisiä, jos ne osottautuu olevan sulle sun kanssa eri mieltä ja herra paratkoon, vielä taloudellinen rasite. [/q]

Ei vaan siksi, koska heillä ei ole mitään oikeutta tulla tänne. Maailma ei ole yhtä kansaa. Meillä ei ole yhtä moraalia, ei yhtä lakia, eikä samanlaisia arvoja.

[q]Jos sä hyväksyt että ihmiset kohtelee sua samalla tavalla kun sä kohtelet niitä, mikä nyt on minkään järkevän mielipiteen perusta, niin mä voisin samalla perusteella tappaa sut, koska sun kulttuuri ja mieliiteet on mun mielestä sairaita, vahingollisia ja haitallisia yhteiskunnalle.[/q]

Nämä uskonnollis hölynpölyt voit jatkossa pitää mahassasi.
Nyt kuitenkin eletään valtiossa nimeltä Suomi, täällä pätee tietyt säännöt, jotka täällä elävät ovat määritelleet. Joka ei näiden mukaan pysty elämään, joko laitetaan vankilaan, tai tarpeen mukaan karkotetaan. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää.

[q]"Rauhanuskonnolla" yleensä käsitetään islaminusko. Mikä on vitsi, islam ei ole todellisuudessa mikään rauhanuskonto. Minä itse en edusta mitään uskoa.
---
(Anteeksi nyt muita kohtaan tämän kirjoituksen henkilökohtaisesta sävystä, mutta ei tuollaisia ihmisiä voi ottaa tosissaan...) Sä olet vitsi. Se, että sä perustelet tuollasisilla yksipuolisilla heitoilla monimutkaisia asioita, joista sä et selkeesti tajua mitään muuta kuin itsellesi sopivaksi filtteröidyt "tosiasiat", kertoo susta ihmisienä että sun älykkyydestä jo niin paljon, että se on suorastaan surullista. Sä et tiietenkään tota asiaa tajua etkä hyväksy, ja mä oon varma että sun kaveripiiristä löytyy yhtä sairaita ihmisiä tukemaan sun mielipidettä, mutta DUDE!
[/q]

Huomaa hyvin miten vähäjärkinen oikeasti olet(Eikö olekin hienoa kun mennään henkilökohtaisuuksiin :D Muuta puolustusta teillä vihervasureilla ei tunnu olevan). Yksipuoleinen heitto todellakin. Kerrohan miten selität, että yksinomaan islamin-uskoiset aiheuttavat ongelmia ympäri maailmaa. Veikkaan, että tulee valheita kuinka vain harvat kannattavat ääri-islamia, ja kuinka kaikki muut ovat maltillisia uskovaisia, jotka eivät ole vaaraksi kenellekään. :D

[q]Ana-5000, 22.11.2008 03:40:
Jokainen euro minkä käytät mihin tahansa muuhun kuin aivan täydellisen välttämättömiin peruselintoimintoihin on kuolleen lapsen veren tahrima. Tämä on fakta.
[/q]

Aaaaa, älä ny taas viitsi alottaa tolla linjalla, silmiä alkaa särkemään ku lukee tommosta paskaa.
Oisit ny vielä maininnu että ko. lapsi oli orpo ja rampa. Tuohan on melkein ku Huuhaa Innasen kynästä peräisin, mut se toki osas vetää tolla tyylillä vielä paljon paremmin.

[q]Ana-5000, 22.11.2008 03:40:
Kyse on siitä, kuinka isoilla kustannuksilla muita voi ja haluaa auttaa. Itse en ole valmis uhraamaan koko hyvinvointivaltiota afrikan köyhien sotilaiden auttamiseen. Selvittäköön itse ongelmansa. Samalla tavalla en myöskään majoita joka yö kotiini asunnottomia, jotka tarvitsisivat yösijaa, kuten et sinäkään.
[/q]

En minäkään ole valmis uhraamaan koko valtiota muiden jeesaamiseen :D Kuka piru muka ois?!
Pientä liioittelua väittää että tässä ollaan muka jonkun täydellisen tuhon tiellä, pelkkien maahanmuuttajien vuoksi. Eikä minun nähdäkseni tässä olla edes yrittämässä ratkaista afrikan ongelmia, vaan kannetaan oma pieni kortemme kekoon, apua tarvitsevien vuoksi! Afrikan ongelmat ratkotaan tai ollaan ratkomatta isommissa pöydissä, sillävälin on ihan jees että autetaan minkä pystytään niitä jotka apua tarvitsee.

[q]Ana-5000, 22.11.2008 03:35:

Huoltosuhteen heikkeneminen on yksi niistä ongelmista, mitä iso maahanmuutto tuo mukanaan. Tietyiltä alueilta tulevista maahanmuuttajista koituu pelkkiä kuluja. Siitä ei pääse mihinkään. Se, että yksi somali kymmenestä työllistyy johtaa siihen, että ne yhdeksän jäävät valtion elätettäväksi - jossain vaiheessa valtiolta loppuu raha. Se raha on siitä samasta kirstusta pois, josta maksetaan koulut, terveydenhuollot, tieverkostot ja muut infran kannalta olennaiset jutut.
[/q]

Jotenki mulla tulee tuosta ajattelutavasta mieleen hammaslääkäri, joka repii hampaan pois vaikka sille vois tehä jotain muutakin... Oletko todella sitä mieltä, että ainoa vaihtoehto somalien suhteen on poispotkiminen/maahanpääsyn estäminen?

Fakta on se, että hyvinvointivaltiomalli toimii tehokkaasti ainoastaan suljettuna järjestelmänä. Tällä hetkellä helposti työllistyvät osaajat muuttavat maihin, missä osaamisesta maksetaan iso korvaus, ja yhteiskunnan tuella elävät muuttavat niihin maihin, missä yhteiskunnan tuki mahdollistaa tukiverkoston varassa elämisen.
[/q]
Kylläpä sieltä tippuu faktoja, ihanhan tässä sateenvarjon pian tarvitsee...
Oletko siis jonku sortin taloudellinen utilitaristi, kun huolehdit noin kovasti taloudellisesta tehokkuudesta?

Tämä tulee hallitsemattomana ilmiönä tuhoamaan nykyisenkaltaisen hyvinvointivaltion, ja se on fakta. Siitä ei pääse mihinkään, vaikka kuinka haluaisi auttaa sodan runtelemia raukkoja. Se ei vaan onnistu kuin tiettyyn pisteeseen asti, ja tällä hetkellä ollaan hyvin lähellä kipurajaa. Ruotsissa, pariisissa ja muualla se kipuraja on jo ylitetty.
[/q]

Kun nämä kerta on faktoja, niin olisi mielenkiintoista nähdä jotain dataakin niiden perusteeksi. Minulla ei nimittäin ole hajuakaan, miten suuria kustannuksia maahanmuutto oikeasti aiheuttaa, ja olisi hyvä myös selvittää tarkkaan mitä hyötyjä saavutetaan.

[q]Ana-5000, 22.11.2008 03:49:
Ja käsi ylös jokainen monikultturisti ja maailmanparantaja - milloin viimeksi tarjosit kodittomalle omasta kodistasi yösijan?

KÄSI YLÖS.

MILLOIN VIIMEKSI TEIT JOTAIN ITSELTÄSI SUORAAN POIS OLEVAA AUTTAAKSESI VIERASTA?

Ja kerro toki miten. Paljonko se maksoi sinulle?

Enkä nyt tarkoita sitä, että tuhlasit hurjat kolme euroa kahden tuhannen euron palkastasi ostaaksesi juopolle hampurilaisen.

Lopettakaa tuo helvetin tekopyhä paskanjauhanta ja miettikää itse omia valintojanne, ennenkuin leimaatte ne loogisesti omaa elämäntyyliänne puolustavat ihmiset itsekkäiksi rasistpaskoiksi.
[/q]

En ole koskaan tarjonnu tuntemattomalle yösijaa. Mutta olen kyllä ihan viime aikoinakin auttanut vieraita, hieman huonompiosaisia kuin minä. Kulut eivät ole varmasti olleet montaa euroa, kun heitä olen hieman kuskaillut, mutta enpä jaksa uskoa että maahanmuutonkaan aiheuttamat kulut ovat kovin montaa euroa pois minun palkastani.

Tuota viimeistä lausetta en jostainsyystä ymmärtäny kunnolla. Puolustatko sinä loogisesti minun/jonkun muun elämäntyyliä vai wtf?

[q]Skenemursu, 22.11.2008 06:44:
---
Kuinka paljon tätä oikeesti tapahtuu? onko mitään lukuja. oma käsitykseni on että suomalaiset pysyvät suomessa ja vaikkakin tuo sairaanhoitajat on juuri ryhmä josta on keskusteltu että heitä jonkin verran lähtee englantiin, norjaan ja arabimaihin?? Puhutaanko nyt kymmenistä, sadoista vai tuhansista?
[/q]

Tähänki ois mukava saada vähän dataa kehiin. Itse asun 2km päästä norjan rajalta, ja tossa rajan takana on sekä oman ammattini, että äitini ammatin, eli sairaanhoitajien palkat huomattavasti suuremmat kuin suomessa. Silti hämmästyttävän pieni prosentti suomalaisista käy norjan puolella töissä, vaikka isolla osalla ois mahollista jopa tulla joka päivä duunin jälkeen takaisin suomen puolelle himaansa... Itse toki käyn toisinaan norjassa töissä, mutta en niin pitkälle suostu menemään ettei voisi ajaa duunin jälkeen takas himaan wänkkäilemään. Sairaanhoitajilla kynnys lähteä norjaan tuntuu olevan paljon korkeampi, jostain syystä.

[q]Zet4, 16.10.2008 21:06:
--
En minä nyt tiedä menikö se niin pieleen?

Joku voisi väittää että tuossa lauseessa on vähintäänkin rasistinen konnotaatio, ja varsinkin jos tarkoitat näillä "laumoilla" tämänhetkisiä suomen kansalaisia, niin olet vakavassa ristiriidassa ton YK:n rotusyrjintäpykälien kanssa. Olettaisin, että suomen kansalaisilla on oikeus asua suomessa, vaikkakin sitten kaltereiden takana.
[/q]

Eli kun ei oikeaa rasismia löydetä edes väkisin niin mystinen joku voisi väittää, että maahanmuutajia koskeva lauseeni missä ei erikseen ole mainittu että tarkoitin maahanmuuttajia sisältää "vähintäänkin rasistisen" konnotaation.. Kas kun ei rotuviritteisyyttä.

Suomen kansalaisiin sovellettakoon sitä samaa lainsäädäntöä, joita sovelletaan kaikkiin suomen kansalaisiin. Itse vaan koen, että kansalaisuuden myöntäminen pitäisi olla palkinto onnistuneesta integraatiosta yhteiskuntaan, ja tämän pitäisi mielestäni edellyttää jonkinlaisten kriteerien täyttämistä, kuten työ- tai opiskelupaikan sekä riittävän kielitaidon hankinta. Jos maahanmuuttajille ei anna mitään ilmaiseksi ja automaattisesti, heidän on pakko joko a) yrittää itse pärjätä b) mennä muualle, missä sosiaalituen verkkoon on mukava jäädä loikoilemaan.

[q]
En nyt tässä lähde väittämään, etteikö mullaki olisi jonkuasteista tunneperäistä asennevammaa rikoksia tekeviä maahanmuuttajia kohtaan, mutta uskon että ongelmiin löytyy muitakin ratkaisuja ku portit kiinni rajoilta, tai kalossinkuvien printtaaminen persposkille.
[/q]

Onko rikoksia tekeviin maahanmuuttajiin nuivasti suhtautuminen nykyään asennevamma? Onko tervettä siis suhtautua rikoksia tekeviin ulkomaalaisiin (tai keneen tahansa) suopeasti, jos nuivuus on vamma?

Ja jos tosiaan uskot, että on olemassa joku parempi ratkaisu kuin esim. karkottaa sarjaraiskaaja tai ryöstelijä takaisin kotimaahansa, niin kerro ihmeessä! Suomen lainsäädännön ja oikeuskäytännön mukaisesti tämänkaltainen sarjaraiskaaja saa mellasta varsin pitkiä aikoja vapaana metsästämässä sinun ystäviäsi ja siskojasi. Ja ennen kuin suututte siitä että puhun juuri raiskauksista, niin tutustukaa rikostilastoihin ja ulkomaalaisten räikeään yliedustukseen nimenomaan tässä rikostyypissä. (Helsinki ~50%, Espoo ~70%)

Annetut tuomiot ovat lyhyitä, ja niitä tarjoillaan vielä jostain käsittämättömästä syystä ehdollisena, mikä tarkoittaa sitä ettei tekijä näe edes vankilan ulkoseinää.

(Tämä koskee toki myös suomalaisia sarjaraiskaajia, mutta suomalaista sarjaraiskaajaa ei voi edes teoriassa mihinkään karkottaa, joten oman väen ongelmiin karkoitus ei ole ratkaisu. Mitään syytä pitää ulkomaalaisia raiskareita suomessa ei yksinkertaisesti ole.)

[q]foobar, 20.10.2008 22:54:
[/q]

Varma merkki lähestyvistä vaaleista: foobar aktivoituu klubbarissa.

Foobar, käytkö sä bileissä tai kuunteletko konemusiikkia? Et ole kirjoittanut sanaakaan niihin liittyen ainakaan niissä viesteissä mitä haulla löytyy.

[q]Ana-5000, 22.10.2008 22:35:
Ai saatana, piti ihan hetkeks logata ulos että näki REivaajan näppissaasteen koko komeudessaan.

Eipä tainnut kannattaa.
[/q]Mun sit kannatti.

Mut pysytääs nyt edes etäisesti aiheessa. ''Ne on kato ne säännöt ja niitä tulee ehdoitta kunnioittaa''

[q]Ana-5000, 22.10.2008 22:57:
---
Twist, 22.10.2008 22:42:
*Ana-5000 kaikki kommentit*

Vittu sä oot itsekäs ihminen .. En oo kyl koskaan tavannut "onneks" noin itsekästä ihmistä!!! .. Sä voit hyvin sun läskin mahan kanssa , mutta kaikki ei maailmassa voi!!! Suomessa kaikilla on mahdollisuus voida hyvin, se on vaan itsestä kiinni! Vittu jos sulta viedään muutama kinkku et sun vatsa ei pääse sun oikeisiin miettoihin niin kyynel!!! Mulle se on ihan sama meneekö mun verorahat sörkän nisteille vai pakolaisille. Kummatkin on avun tarpeessa , kummatkin on samanarvoisia!!!

Edit: Tsori avautuminen .. Nothing personal .. tollaset kommentit vaan suututtaa.

edit2 : Kapitalismisen yhteisenkunnan lopputulos= omanapa , parasnapa!

---

Luitko muka ihan oikeasti kaiken, mitä kirjoitin?

Miten oman yhteiskunnan eheänä pitäminen on itsekästä? On varmaan selvää, että jos tänne otetaan jokainen Somalian, Irakin ja Afghanistanin asukas asumaan, ei tämänkaltaista hyvinvointivaltiota voida missään olosuhteissa ylläpitää. Tämä maa muuttuu Somalirakghanistaniksi, jossa kaikilla on ihan yhtä kurja olla kuin lähtömaissa, ja sen lisäksi sataa räntää seitsemän kuukautta vuodessa ihan noin niinkuin kuorrutukseksi kakun päälle.

Oman maan, kansan ja valtion turvallisuus ja eheys voi toki jonkun maailmaa syleilevän kaikkienrakastajan mielestä olla maailman itsekkäintä. Minusta se ei ole.

Oletan, että väittämääsi siitä, että minä olen kaikista itsekkäin sisältyy myös se, että sinä et ole itsekäs. Kerroppa kuinka monta prosenttia nettotuloistasi päätyy muiden maiden tai ihmisten auttamiseen, ja missä kaikissa hyväntekeväisyysjärjestöissä vaikutat?

edit: Ei mulla enää niin hirveän läski maha ole, kiitos liikunnallisen työn ja viikottaisen ankaran treenaamisen. Kiitos kuitenkin :)
[/q]

En ole puhunut jokaisesta pakolaisesta, mutta suomi ottaa tällä hetkellä todella vähän pakolaisia verrattuna muihin maihin, ja suomessa on vähän pakolaisia!

Ainiin ja piti mainita, että Suomella menee helvetin hyvin tällä hetkellä! (vertaa muut maat jotka kärsivät talouskriisistä).

Minulla ei mene tällä hetkellä penniäkään tuloistani muiden maiden kassoihin, mutta jos näin päätetään,että sörkän nisteiltä otetaan masset pois ja annetaan pakolaisille niin en siitä rupea natisemaan! Heillä on ollut mahdollisuus, kaikilla ei.

Herää kysymys onko sillä väliä kenelle se raha annetaan, oli suomalainen , ruotsalainen , kenialainen ,afganistanilainen tai irakilainen.. Ihmiset tekevät tyhmiä tekoja oli rotu mikä tahansa ja yleensä siihen ajaudutaan epätoivossa. Meidän pitää kuitenkin muistaa se, että ME (länsimaat) olemme riistäneet 3. maailman valtioita ja jos lähi-idästä puhutaan niin suurinosa on poliittisesti vainottuja, vailla mahdollisuutta elämään.

Toivon ,että ihmiset vierailisivat joskus esimerkiksi Delhissä. Katulasten, köyhyyden ym paska määrä herättäisi varmasi monet ihmiset. Sellasta paskaa kun näkee niin mulle se on ihan vitun sama vaikka mun hampaita ei hoidettaisi kuntoon valtion rahoilla.

Tulipa tällänen vastaan. Revitää siitä taas huumoria.. :/

Teksti: Alibin työryhmä:
Mohamed A. on asunut perheensä kanssa Suomessa jo vuodesta 1990. Hän saapui pakolaisena niin kuin muutkin hänen maanmiehensä. Mohamed on seurannut vuosia, mitä somaliyhteisössä tapahtuu.

"Maanmieheni kusettavat viranomaisia, salakuljettavat lapsia, huijaavat perheiden yhdistämis- ohjelmien puitteissa ja käyttävät häikäilemättömästi väärin hyväuskoista sosiaalijärjestelmäänne." Alibin mielestä kaikki somalit eivät ole kuitenkaan huijareita. Heidän joukossaan on varmasti myös paljon rehellisiä ihmisiä. Mohammed sanoo aikoneensa kertoa monta kertaa mitä Suomen somaliyhteisöissä tapahtuu, mutta oman perheen turvallisuus on ollut esteenä.

"Heti aluksi haluan sanoa oman ehdotukseni ongelman ratkaisemiseksi: Jokainen vakaviin rikoksiin syyllistynyt pakolainen pitäisi heti karkottaa maasta. He vaikeuttavat rehellisten pakolaisten asiaa ja asemaa." Mohamed puhuu hyvää englantia ja kohtalaisesti Suomea. Hän yllättää toimittajan uudelleen.
"Tiesitkö, että somalit ovat lähettäneet rahaa kokoajan ulkomaille?" Sanon kuulleeni jotain huhuja, mutta että tietäisin...

"Rahat eivät suinkaan mene hädässä olevien tileille, vaan ohjautuvat laittomia maahanmuuttoja järjesteleville ammattirikollisille ja Somaliaan sotaa käyville klaaneille", Mohamed sanoo suoraan.

Suomesta rahaa uusien pakolaisten tuontiin

"Joka kuukausi lähtee satoja tuhansia markkoja!" "Suurin yksittäinen rahalähetys, jota itse olen ollut todistamassa oli tasan 100.000 markkaa!" Mohamed näyttää Kampissa olevan toimistonkin, josta rahat lähetetään.
"Sieltä on lähetetty miljoonia markkoja! Rahat lähetetään pääasiassa jonkin Persianlahden tuntumassa sijaitsevan arabimaan kautta." Eihän rahan lähettäminen laitonta ole...

"Katso, mistä rahat ovat peräisin! Harva maanmiehistäni ansaitsee palkkaa." Lähes sataprosenttisesti jokainen saa suomalaisten verorahoista maksettavaa toimentulotukea ja muita sosiaaliavustuksia. Tästä huolimatta moni ajelee uudenkarhealla autolla, käyttää kalliita muotivaatteita ja sisustaa asuntonsa ylellisesti.

-"Kun rahaa näyttää jäävän vielä ulkomaille lähetettäväksikin uusien "pakolaisten" hankkimiseksi Suomeen, jossain täytyy olla vikaa", Mohamed huomauttaa. Hänen mielestään suomalaiset viranomaiset ovat hyväuskoisia, "sokeita" ja hölmöjä. Lasten salakuljetus on hyvä bisnes Mohamedin mielestä "perheiden yhdistämisohjelma" olisi hyvä, mutta...

"Lapsia käytetään nykyisin ihmisten salakuljetukseen! Systeemi on yksinkertainen. Suomessa asuvan somalin (naisen) muukalaispassiin on merkitty esimerkiksi viisi lasta. Kun nainen lähtee Tukholmaan, hän ostaa kaksi lentolippua Keniaan tai johonkin muuhun Afrikan maahan. Toinen on meno- ja paluulippu, johon myös lapset on merkitty. - Toinen on pelkkä menolippu."

"Nainen hakee hämäyksen vuoksi Tukholmassa asianomaisen maan lähetystöstä viisumin myös lapsille. Nainen lentää kuitenkin yksin, käyttää vain menolipun ja repii toisesta meno-osan, näyttääkseen, että "koko perhe" on matkustanut."

"Perillä hän hakee salakuljettajien järjestämästä paikasta viisi sopivan ikäistä lasta ja lentää takaisin Tukholmaan. Passintarkastajat eivät kysele, koska naisella on muukalaispassi ja edestakainen matkalippu koko perheelle." Nainen pääsee "perheensä" kanssa Ruotsiin. Sieltä on helppo tulla Suomeen, jossa lapset opastetaan hakemaan turvapaikkaa, ja viranomaiset ihmettelevät, mistä somalilapsia ilmestyy ilman vanhempia kuin sieniä sateella. Kun TV 3:n "45 minuuttia" ihmetteli 23.10.96 lähetyksessään Suomeen samaa asiaa ja haastatteli muutamia lapsia. Eivät hekään "tienneet", miten he olivat Suomeen tulleet.

"Joku mies toi", he sanoivat. Mohamedin mielestä heidän oli käsketty vastata jokaiseen maahantuloa koskevaan kysymykseen: "En tiedä, joku mies toi". Mohamed tietää, että sopivan ajan kuluttua maailmalta "löytyy" lapsille aikuisia sukulaisia, jotka pääsevät maahan ongelmitta "perheiden yhdistämisohjelman" perusteella.

"Tiedän Länsimäessä asuvan somalialaisen naisen, joka on tuonut tällä tavalla Suomeen 40 lasta", Mohamed todistaa ja jatkaa:
"Jokaisen lapsen hakemisesta hän on saanut palkkioksi hyvät rahat."

Mukana myös suomalaisia?

"Eräs tuttavani haki "perheohjelman" mukaisesti teini-ikäisen vaimonsa Suomeen. Samalla kerralla tulivat myös vaimon kaksi täysi-ikäistä poikaa!"

"Luulevatko suomalaiset, että somalit synnyttävät jo kahden vuoden ikäisinä? Eräät Suomesta oleskeluluvan saaneet kaksoset (lapset) onnistuivat tuomaan tänne eri perheistä lähtöisin olevia aikuisia sukulaisiaan. Ikään kuin nämä kaksoset olisivat syntyneet eri vanhemmista!" Mohamedin käsityksen mukaan juonessa täytyy olla mukana myös suomalaisia viranomaisia.

"Muuten tällaiset karkeat virheet eivät olisi mahdollisia. Pääkaupunkiseudulla asuva vanhahko somalimies sai sukulaisina Suomeen kaksi poikaa, tyttären ja tämän lapset. Kaikki rekisteröitiin pakolaisiksi ja avustukset alkoivat virrata täysimääräisinä."

"Pian tytär häipyi lapsineen Tanskaan ja pojat livahtivat Ruotsiin. Perheen asioita hoitanut sosiaalivirkailija sai vihjeen, alkoi epäillä ja määräsi koko perheen ilmoittautumaan noin viikon kuluessa toimistossaan nähdäkseen, ovatko kaikki avustusta nostavat olemassa."

"Vaarille tuli kiire lentää Tanskaan hakemaan "kadonnut" tytär ja tämän lapset virkailijan eteen. Temppu onnistui vain puoliksi, sillä vähäinen määräaika ei riittänyt poikien etsimiseen."

Tyhjiä asuntoja

Pakolainen saa aina nopeasti hyvän asunnon, jonka kulut maksaa Kela ja sosiaalitoimisto. "Olen hämmästynyt, miten usein esimerkiksi vuokran voi maksattaa kahteen kertaan", Mohamed ihmettelee. Maksaessaan asumistukea Kela lähettää rahat pankkitilille. Mohamedin mielestä on lapsellista kuvitella, että kaikki käyttäisivät rahat vuokraan.

"Rahat käytetään muuhun ja vuokrakuitit viedään sosiaalitoimistoon, joka maksaa... ja sama pätee moniin muihinkin maksuihin." Tietosuojavaltuutettukin saa Mohamedilta osansa.

"On pakolaisten onni, etteivät Kela ja sosiaalitoimisto pysty selailemaan toistensa tiedostoja. Kun pakolaisten asunnot kalustetaan hyvin kalustein, ne joutuvat usein kauppatavaraksi."

Pakolaiset - tässä tapauksessa somalit - myyvät ne ostattavat jollain verukkeella sosiaalitoimistolla uudet. "Kalusteet voidaan myydä moneen kertaan, sillä lapsiperheissä tuhoutuu tavallisesti paljon tavaraa", Mohamed nauraa, puristelee vähän päätään ja jatkaa: "Ihmeellistä, ettei viranomaisilla ole aikaa tai halua tarkistaa näitäkään asioita."

"Tiedän pari asuntoa, joiden "oikeat" asukkaat muuttivat Kanadaan. Tänne salakuljetetut muuttivat tilalle, asuivat ilmaiseksi ja nostivat pois muuttaneiden korvauksia säädetyssä järjestyksessä, sillä erilaisia väärennettyjä henkilöllisyyspapereita passeineen on helppo hankkia. Sen lisäksi he saivat toisesta paikasta myös omat korvauksensa."

"Viranomaisten olisi jo korkea aika uskoa, että peukalon jälki on ainoa luotettava "henkilöllisyyspaperi"", Mohamed muistuttaa. Mohamed kertoo vielä yhden mielenkiintoisen tapauksen. "Muuan nainen muutti kolmen lapsen kanssa ja jätti asunnon tyhjäksi. Kunnan palkkaama suomalainen kodinhoitaja totesi tilanteen, oli hiljaa ja jatkoi kodin "avustamista" 3700 markan kuukausipalkalla."

Passit ja "henkkarit"

Mohamedilla on persoonallinen käsitys kontrollin tehokkuudesta: "Tiedän noin tuhat maanmiestäni, joilla on väärennetty passi. Monilla on jopa kolme erilaista passia, joita tarvitaan matkusteltaessa ja nostettaessa korvauksia useammasta kuin yhdestä maasta." Mohamedin mielestä pohjoismainen kierros käy nopeasti ja kätevästi. Hän kysyy miksiköhän Turun satamassa näyttää jokaisen kuukauden lopussa olevaan tavallista enemmän somalimatkustajia?

"He hakevat avustuksia sekä Ruotsista että Suomesta väärien henkilöllisyyspapereiden turvin." Eniten väärennetään papereita, jotka saadaan ennen varsinaisen sosiaaliturvatunnuksen myöntämistä. Suomessa kaikki tarkastetaan vain tietokoneelta. Jos nimessä tai syntymäajassa on yhdenkin kirjaimen heitto, kone on avuton.

"Tällaisia papereita on hyvä näyttää vaikka poliisille." Passeja, syntymätodistuksia, ajokortteja, melkeinpä mitä vain saa helposti ja nopeasti ostaa monesta paikasta.

Salaiset merkit ja oikotie onneen.

"Helsingin rautatieasema on hyvä paikka. Siellä saa paperit jopa tunnissa! Meillä on omat salaiset merkit, jotka kielivät, kuka hakee huumeita, vääriä henkilöllisyyspapereita tai jotain muuta. On olemassa salainen merkki myös sitä silmällä pitäen, onko joku ostamassa vai myymässä. Kysellä ei tarvitse."

"Suomen muukalaispasseja myydään 500 - 2000 dollariin, riippuen kuinka monta lasta passiin on merkitty. Mitä enemmän lapsia sen arvokkaampi passi!"

"Aivan "puhdas" Somalian passi, jonka "Somalian lähetystö, Moskova" on myöntänyt, on halvimmasta päästä, Moskovassa ei ole enää Somalian lähetystöä, mutta sen "myöntämät" paperit kelpaavat Suomessa edelleen oikein hyvin!" Mohamedin mielestä asemalla ostaminen ja myyminen on helppoa, koska kukaan ei valvo mitään.

"Poliisikin on lopettanut ulkomaalaisiin kohdistuvan valvonnan", Mohamed ihmettelee. Uuden henkilöllisyyden voi saada "laillisestikin" hyvin helposti.

" Kun henkilö menee poliisin luokse anomaan turvapaikkaa, eikä hänellä ole henkilöllisyyspapereita, hän voi ilmoittaa minkä tahansa nimen. Poliisi on tietysti epäluuloinen, mutta Punainen Risti kirjoittaa väliaikaisen henkilöllisyystodistuksen haluamallesi nimelle."

Tämä ei tietenkään riitä. On saatava passi, jota ulkomaalaisvirasto ei anna mikäli hakijan henkilöllisyys ei ole varma. Ulkomaalaisviraston ja poliisin selvitystyö on työlästä ja kestää keskimäärin noin vuoden.

"Tähän on hieno oikotie", Mohamed neuvoo: - "On etsittävä suomalainen nainen ja mentävä avioliittoon. Oikeusministeriö antaa esteettömyystodistuksen sinulle avioliittoa varten sillä nimellä, jonka virastossa esität. Usein SPR:n antama väliaikainen henkilöllisyystodistus riittää."

Sitten vain naimisiin ja mies on uudesti syntynyt. Eihän kukaan Suomessa epäile oikeusministeriön antamaa todistusta! Huijarit odottavat Suomen rajan takana Suomessa on myös noin 200 "valesomalia", jotka ovat pääasiassa Keniasta tulleita huijareita, ammattirikollisia.

"Aikaisemmin kannatti olla etiopialainen. Nyt kannattaa olla somali", Mohamed sanoo. Virallisten tietojen mukaan kymmeniä uusia tulokkaita odottaa kuljetusta Suomeen ainakin Tallinnassa, Pietarissa ja Moskovassa.

"Heille viedään matkustamiseen tarvittavat passit Suomesta. Ne yksinkertaisesti piilotetaan alushousuihin, matka jatkuu ja systeemi pyörii..." On puhuttu paljon kuinka Suomen viranomaiset tekevät perheenyhdistämisohjelman puitteissa haastatteluja Afrikan maissa, vertaavat sieltä saamiaan tietoja Suomesta saatuihin. Aloittavat DNA-kokeet ja analyysit sukulaissuhteiden selvittämiseksi sekä tarkkailevat koko ajan milloin Somaliasta tulee "turvallinen maa", että karkotukset voitaisiin aloittaa. Mitä mieltä olet tästä Mohamed?

" Perusvirhe on siitä, että suomalaiset eivät tunne afrikkalaista ajattelutapaa. - He seuraavat kaikkia toimenpiteitänne tarkasti. Minua nauratti, kun ministeriönne tutkijat haastattelivat Afrikassa ihmisiä, jotka olivat lähdössä Suomeen perheenyhdistämisen puitteissa."

"Suomessa toimi samaan aikaan "somalitietotoimisto", joka lähetti fakseina koko ajan tietoja "oikeista vastauksista" eli miten puhuteltavien piti kuhunkin kysymykseen vastata." Mohamedin mielestä somalikielen tulkkeihin ei pitäisi luottaa sokeasti.

"Ihmissalakuljetusta harjoittavilla klaaneilla on tiedot puhuttelujen sisällöstä ennen kuin suomalaisilla on paperit valmiina. Tulkit muokkaavat vastaukset sopiviksi jo turvapaikkatutkinnan yhteydessä. Myös DNA-analyysejä voidaan manipuloida." Olisiko tuohon uskominen?

"Usko vaan, olen seurannut asiaa vierestä." Entäs verikokeet?

"Systeemi toimii. Ensin haetaan sopivat maahanmuuttajat. Suomesta voidaan lähettää sopiva näyte tai näytteen antaja vaikka Keniaan. Afrikassa kaikki on lahjottavissa. Myös sairaaloissa. Ei vaadi paljoa saada oikea näyte oikeille henkilöille. - Kalleinta on matkustaminen. Tiedän 13 hengen porukan, joka pääsi Helsingin lentoasemalle asti pelkin lahjuksin... Kaikki on kiinni vain rahasta, mutta sitähän Suomen ja Ruotsin sosiaalitoimistot jakavat aika mukavasti."

" Suomessa puhutaan virallisesti, ettei Somaliaan voi palata pitkään aikaan yksikään pakolaisena sieltä tullut. Tämäkin on iso valhe. Tiedän, että noin 20 somalia käy joka kuukausi kotimaassaan."

" Matka tehdään Abu Dubain kautta. Mogadishussa on kaksi lentokenttää, joita valvoo kaksi klaania. Voi aina valita kumman klaanin valvomalle haluaa tai voi mennä."

"Yhteyttä pidetään jatkuvasti myös puhelimitse, mutta se on kallista. Ne ovat 16.90mk/minuutti." Onko tässä selitys, miksi somalinuorukaiset ryöstelevät niin hanakasti "kännyköitä" kadulla kulkevilta ihmisiltä?

"Oletko joskus nähnyt yleisöpuhelimen luona jonottavia somaleja?", Mohamed kysyy.

"Jos olet, on puhelimen suojaus onnistuttu murtamaan... Klaanit toimivat Suomessakin Suomen lehdissä on ollut vääriä tietoja, etteivät klaanit muka toimisi täällä. Klaanit ovat tehneet reviirijaon myös Suomessa. Noin kymmenen klaania ajaa täällä omia etujaan," Mohamed sanoo. Hän luettelee todisteeksi klaanien nimiä ja selittää mistä ne tulevat.

Somalian sodassa on puhtaasti kyse vallasta. Miten sotaa olisi voitu käydä vuosikausia maassa, jonka talous on romuttunut? Jokainen vähänkin asiaan perehtynyt ymmärtää mitä jatkuva sodankäynti maksaa. Yksikään valtion ei ole Neuvostoliiton jälkeen tukenut sodankäyntiä, koska kyse ei ole kenenkään poliittisista eduista. Jostain sotaan tarvittavat rahat kuitenkin tulevat? "Ne tulevat klaanilaisten kautta. Heidän edustajansa ovat maailmalla rosvoamassa ja kusettamassa länsimaiden sosiaalijärjestelmää sotaansa varten. Ei Suomi ainoa maa ole, joka tukee näin Somalian sodaksi riistäytynyttä klaanien valtataistelua. Somalit ja huumeet Somalit ovat hyvässä asemassa, sillä he ovat jo kokeilleet ja huomanneet, ettei Suomesta hevin karkoteta ketään."

Kiitämme Alibia ja "Mohammedia" näistä tiedoista.

"Muhamedin" Alibille kertomaa on toki kiistetty, tai pikemminkin vaiettu, mutta myöhemmin viranomaiset itse ovat joutuneet myöntämään "avainlapsi"-keinottelun ja väärinkäytökset perheiden yhdistämisessä. Mitään ylläolevista tiedoista ei ole myöskään julkisuudessa kumottu.

MTV3:

Myöhään länsiarvot omaksuneet venepakolaiset onnellisimpia

Enemmistö 80-luvulla Suomeen tulleista vietnamilaislapsista ja -nuorista on sopeutunut hyvin yhteiskuntaan.

Uuden väitöstutkimuksen mukaan venepakolaisista onnellisimpia ovat ne, jotka hylkäsivät perinteisen vietnamilaisen arvohierarkian vasta aikuistuessaan.

Huonoimmin menee sellaisilla vietnamilaispakolaisilla, jotka omaksuivat länsimaiset, yksilön itsenäisyyttä korostavat arvot jo varhaisessa vaiheessa.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/10/737289

[q]Ana: Miten sinun mielestäsi Suomen maahanmuuttopolitiikka tulisi järjestää?[/q]
Tarkempi seulonta niin työnperässä tuleville kuin pakolaisillekin. Enemmän rahaa kansainvälisiltä järjestöiltä etenkin pakolaisten kotouttamiseen.

Pakolaispolitiikkaa tulee tukea ennaltaehkäisevästi ulkopolitiikalla ja kehitysavulla, jotta pakolaisuudelle ei olisi edes tarvetta.

Ja sitten se kohta, josta sä pillastut. Suomalaisten tulisi kanssa hieman ottaa selvää asioista muutenkin kuin tabloideista ja Anan kaltaisen höyrypäitten blogeista, eli "lisää kouluja urpoille".

[q]Miten Suomessa vältetään Ruotsin kaltainen tilanne, jossa suurkaupunkeja ympäröivät levottomat ja köyhät etniset ghetot, jonne ambulanssitkaan eivät suostu ajamaan ilman poliisisaattuetta?[/q]
Öh.., no siten, ettei pakkaa maahanmuuttajia samaan läjään, kuten tehtiin teille "maalaistaustaisille stadilaisille" aikoinaan.

[q]Mitä maahanmuuttajien räikeälle yliedustukselle väkivalta- ja seksuaalirikostilastoissa pitäisi tehdä, vai pitäisikö tehdä mitään?[/q]
Rikolliset takaisin kotimaahansa tai vankilaan. Toisekseen, itse en usko tuohon "räikeyteen" muuta kuin niiltä osin, kuin sitä on sinunkaltaistesi ihmisten kautta maalailtu, smaahan väitettiin aikoinaan maalta kaupnkiin muuttaneista, että olisivat väkivaltaisempia kuin muut. Suomalainen kuitenkin kohdatessaan väkivaltaa kohtaa sitä toisen suomalaisen käsissä. On jopa paljastunut vääriä ilmiantoja näistä "puskaraskaajista". Tosin uskon, että samoin kuin suomalaisten tulisi ottaa selvää maahanmuttajista, heillekin tulisi järjestää koulutusta siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei. Teini-ikänen kundi, joka ei ole naista nähnyt, yhtäkkiä on keskellä pikkutyttöjä, jotka pukeutuu ku viidenpennin huorat, ei väldee hiffaa, et se on ihan hyväksyttävää länsimaissa.

Itse en tosin ole Stadissa asunut vuosiin, mutta toisaalta olen asunut Euroopan eri metropolien köyhimmissä kaupunginosissa, joissa maahanmuuttajia on suuri joukko. Ja niiden pohjalta en voi sanoa, että maahanmuuttajat, joihin siis itsekin lukeudun, olisivat mitenkään erityisen himokkaita raiskareita tai väkivaltaisia. Enermmän siihen vaikuttaa elintaso kuin geenit tai maailmankuva.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Britanniassa+varaudutaan+raivon+kesään/1135243780868

[q]Britannian poliisi varautuu laajoihin levottomuuksiin ensi kesänä, kertoi uutiskanava CNN tiistaina. Poliisin mukaan työttömyys, konkurssit ja lama purkautuvat väkivaltaisuuksina.[/q]
Näin. Ja on olemassa uhka, että sinunkaltaisesi ääliöt sysäävät nämäkin ongelmat maahanmuuton syyksi...

[q]Ana: Miten estämme militantin islamismin nousun Suomessa, vai tarvitseeko sitä estää?[/q]
Hmmm. Onko Suomessa esiintynyt militanttia islamia, terroria? Ainakaan Supo ei laske sitä uhkaksi Suomelle, vaan suurimmaksi uhkaksi listalla nousee syrjäytyminen. Mutta militantit suuntaukset voi ehkäistä parantamalla koulutusta ja elintasoa, sama koskee myös kotokutoista nationalismiamme, jota sinä edustat.

Mitä konkreettiia ratkaisuja sinä Ana olet tuonut ongelmaan? Pakolaispolitiikan ratkaiset sillä, ettet ota pakolaisia, ainoastaan työnperässä tulevia orjia ottaisit ja niidenkin tulisi assimiloitua suomalaiseen yhteiskuntaan, mutta et kerro miltä osin. Wau. Et ole edes kertonut, että miten se laiton maahanmuutto käytännössä estettäisiin..?

Ja sanot myös, et mun postaukset "eivät ole edes lukemisen arvoisia", ja itse levität valheita, pelkoa ja vihaa... Ja sä olet olevinas joku turva-alan amattilainen! Sä et ole edes ammattis arvoinen.

[q]Ana-5000, 13.3.2009 23:28:
No minullehan se oli aivan selkeästi suunnattu.[/q]Sinulle pääasiassa, muut eivät ole olleet niin äänekkäitä.

[q]Näinpä. Minä en koe, että hätääkärsivien maahanmuutto eurooppaan ratkaisee mitään ongelmia, vaan siirtää ne ainoastaan euroopan maaperälle. Tapa on tehoton ja palvelee vain niitä muutamia onnellisia, jotka matkan onnistuvat tekemään.[/q]Niin, myönnettäköön, että systeemi saattaa hyvinkin kusta tässä pahemman kerran. Pointti olisi kai tuoda ne kärsivät niiden "on varaa päästä pois" sijaan. Onko sinulla ehdotuksia tuon tilanteen parantamiseksi, vai kritisoitko vain?

[q]Usko tai älä, mutta minäkin haluaisin, että afrikkalaisilla olisi hyvä olla. Muutamien tuhansien afrikkalaisten ottaminen Suomeen ei palvele tätä asiaa millään merkittävällä tavalla, ja tuo mukanaan aivan helvetinmoiset kustannukset. Meitä on täällä kuusi miljoonaa veronmaksajaa, joten on varmaan aika selvää, ettei meidän verorahoillamme ole kuin äärimmäisen marginaalinen merkitys yhtään mihinkään. Ne verorahat pitäisi käyttää niitä maksavien etujen turvaamiseksi ja oman väen vähäosaisten auttamiseksi. Koko maailmaa niillä ei ole varaa pelastaa.[/q]Mistä mä alotan? Pienistä pisaroista syntyy meri. Sä haluat mitata tuhansien ihmisten elämänlaatua... Yksilö on ilmeisesti helppo unohtaa? Parempi tuomita ennen kuin eurot kolahtavat omaan taskuun? Hallitus tunkee eläkeiän laajennusta kurkusta alas, ja samaan aikaan nuoret jäävät työttömiksi? Minä en väitä, että nykysysteemi olisi täydellinen, mutta minä väitän, ettei sinun tapasi lähestyä ongelmaa ole se hedelmällisin.

[q]Ja muuten, mihin perustuu jokaisen ihmisen objektiivinen oikeus saada turvallinen elinpaikka suomesta? Jos jokaisella maailman ihmisellä on Suomen valtion suhteen samankaltaiset oikeudet, minkä takia emme ala maksamaan työttömyysturhaa ja sosiaalitukia suoraan sinne somaliaan jokaiselle somalille? Miksi somalin pitää siirtyä ylipäänsä suomeen päästäkseen nauttimaan meidän tuistamme?[/q]Ah, pääsemme vihdoin aivan periaatteisiin asti. Hyvä on. Ryhdytään leikkiin. Oletko sinä ansainnut hyvän elintason koska olet sattunut syntymään oikeasta siittiöstä oikeaan munasoluun? Oliko sinulla jotain tekemistä asian kanssa? Minun periaatteellinen pointtini perustuu hyvin pitkälle siihen, että jokainen meistä toimisi samalla tavalla vastaavissa olosuhteissa, joilloin olosuhteet ovat se asia, joihin meidän pitää vaikuttaa, muuten vain siirrämme ongelmaa eteenpäin.

[q]Somalian ongelmat johtuvat somaleista. Siellä on sisällissota. Ne eivät johdu somalian maaperästä, vaan siellä asuvista ihmisistä. Muuttaessaan tänne, he tuovat ongelmansa mukanaan. Tietenkin.[/q]Myönnetään, en tiedä Somalian luonnonraikkauksista juurikaan tällä hetkellä. Jotain siellä silti on mikä on taistelemisen arvoista, Ehkä öljytankkerit, ehkä timantit, ehkä jokin muu, mutta suosittelen tutustuman Afrikan historiaan ennen kuin jaat tuomioita suuntaan tai toiseen.

[q]Pitäisikö tänne muuten myös ottaa niitä sotaa käyviä islamisteja, jos he jäävät kotimaassaan alakynteen?---[/q]Ähh, sori, täs vaihees multa loppu turnauskestävyys. Joku muu saa vastata, tai sit palaan asiaan myöhemmin, uni houkuttelee nyt enemmän...[/q]

[q]Valtakunnanperkele, 26.3.2009 17:18:
---
Nauskiss, 26.3.2009 16:59:
---

Mites helvetissä se tiukka syyni auttaa yhtään mitään, kun ketään ei palauteta esim. somaliaan, irakiin tai afghanistaniin maiden levottoman tilanteen vuoksi? Suuri osa tulijoista sitäpaitsi polttaa passinsa ja valehtelee ikänsä. Minäkin olen vienyt koppiin partaa puskevia 80-kiloisia "neljätoistavuotiaita" joiden syntymäaika on ensimmäinen ensimmäistä.
[/q]

Ootko nyt ihan varma, että tämä turvapaikanhakijoiden tilanne on sulle läpikotaisin tuttu aihe? "Suuri osa valehtelee ikänsä." Jasssoo. Osa heistä ei edes TIEDÄ todellista ikäänsä. Eli siis "valehtelee". (Tulkinta toki tuokin.)

Mun mielestä on todella kohtuuton vaatimus, että jostain vankisellistä tai pakolaisleiriltä tultais kapsäkin kanssa passi ja paperit siististi nipussa: utopiaa.

[q]- työelämässä asenteen muutosta: kyllä korkeakoulutettu ulkomaalaistaustainen voi osata muutakin kuin siivota. Ihmisten aliarvioiminen ja taitojen vähättely tuntuu kenestä tahansa vähättelyn kohteena olevasta p*skalta.

---

Toki, mutta niitä korkeasti koulutettuja tulee oikeasti todella vähän. Suurimmalla osalla humanitäärisistä maahanmuuttajista ei ole edes peruskoulutaustaa.[/q]

Vähän tai paljon, mutta jostain pitäis alottaa. Kun yliopiston laitoksen apulaisjohtaja (lähtömaassaan) ei saa edes jatko-opiskeluoikeutta Suomessa, koska ei ole pystynyt tekemään tutkimustyötä pakolaiskeskuksesta käsin, niin... Mikä v*tun järki tossa on?

Jos kynnelle kykenevät maahanmuuttajat saisivat mahdollisimman koulutusta vastaavaa työtä, edes työharjottelun muodossa, se auttaisi varmasti pitämään itsetunnon korkealla - jollain kidutetulla tuo on erittäin haasteellista jo muutenkin. (Tällänen pumpulissa kasvanut pullamössö ei pysty edes kuvittelemaan.)

[q]Itse olen huomannut, että niissä parisuhteissa, joissa vaimo on roudattu rahalla jostain muusta maasta ja mies on keski-ikäinen kantasuomalainen on esim. noita väkivaltaan liittyviä ongelmia. Mitä tälle pitäis tehdä? Voiko sille kukaan ulkopuolinen tehdä mitään, ennen kuin suurempia ongelmia ilmenee?

---

Jaa mistäs sä oot tällaisia asioita huomannut?
[/q]

Helposti käsillä olevasta matskusta esim. http://blogit.yle.fi/mot/yleistamalla-alistetut.

[q]Onko vaimonhakkaaminen jotenkin suomalaisten erityinen geneettinen piirre, johon naisia kunnioittavat muslimimiehet eivät kykene?[/q]

Toivottavasti ei. Hmm... minkähänmaalaisen miehen sitä valitsis, että tulis tilastollisesti kaikkein epätodennäköisimmin hakatuksi?

[q]Mä en kannata erityisen suuresti ns. työperäistä maahanmuuttoa. (Siis, että sitä pitäis lietsoa - ei tosin estääkään.) Näissä rikostilastoissa näkyvissä kansallisuuksissa on joitakin joiden edustajat ovat enemmän tai vähemmän työperäisesti maassa.

---

Kannatat humanitääristä maahanmuuttoa mutta et kannata työperäistä maahanmuuttoa?

Siis.. täh? Miksi?[/q]

Mun mielestä tässä maassa on massiivisia ongelmia työllistää jo olemassa olevat työttömät. (Politiikka menee täl hetkel 100% päin p:tä IMO, joten työllistyminen ei lienee näköpiirissä vielä pitkään, pitkään aikaan.)

-

Turvapaikat, niiden järjestäminen, mahdollisuus saada sellainen (minkä tahansa maan kansalaiselle) on toisella tasolla merkityksellinen asia. Sellainen on tehtävä mahdolliseksi, vaikka siihen valitettavasti saattaa liittyä epäonnistumisia. Jos maailmassa ei olisi vaihtoehtoa kidutukselle, sodalle jne., niin asiat olisivat vielä paljon huonommin. Mä näen turvapaikkojen myöntämisen työnä väkivaltaa ja rikollisuutta vastaan.

[q](Koen tämän maan väkivaltaisena ja negatiivisena, etenkin Suomalaisten omasta toimesta.)

---

Niin minäkin, ei suomalainen kulttuuri ole mikään täydellinen. Se on silti vitusti parempi kuin moni muu, koska sen avulla on onnistuttu luomaan niin hyvä ja toimiva valtio, että tänne lappaa toiselta puolelta maapalloa tuhatmäärin ihmisiä sen ilmaisista hedelmistä nauttimaan.
[/q]

Hmm... Ei ihmiset lähde pakolaisiksi Afganistanista tai Irakista sen takia, että Suomi on niin vitusti parempi valtio.

Mä en tiedä mihin tuhatmääräisiin ihmisiin sä viittaat? Eikä Suomi ole mikään ykkösvalinta varmaan kenellekään, kuka tätä maata edes tietää siellä maapallon toisella puolella? (Pakolaisten kertoman mukaan eivät usein tiedä yhtään minne JOUTUVAT. Ei pakolaiselle ole tarjolla mitään kiva, kivempi, kivin Finnmatkojen matkakohdetarjontaa.)

[q]Ana-5000, 2.3.2009 12:17:
Minä taas pelkään, että euroopan mantereella kehittyy tässä seuraavien kymmenien vuosien aikana ihan täysi sisällissota ainakin jossain, jos ei valtiotasolla niin ehkä lähiö- tai kaupunginosatasolla. Pariisissa on jo viitteitä tästä, kun poliisi ottaa viikkoja yhteen aseistettujen maahanmuuttajajengien kanssa.
[/q]

Sivuhuomautus: mun on jo pitkään pitänyt tarkentaa tuota sun toistuvasti esittämääsi oletusta, että Pariisin lähiömellakoissa vastakkain olisivat poliisi ja maahanmuuttajat, kuten Malmössakin. Tosiasiassa Pariisissa vastakkain ovat maahanmuuttajien lapset eli ns. toisen sukupolven maahanmuuttajat, jotka puhuvat täyttä ranskaa mutta ovat silti syrjäytyneitä. Näkisinkin, että tilanteella on islamistimeininkiä enemmän yhtäläisyyksiä pertti perussyrjäytyneen elämään jossain Helsingin lähiössä tai jenkkighettojen näköalattomaan meininkiin - höystettynä ihan perusranskalaistenkin hallitsemalla ja suorastaan keksimällä vallankumous- ja mellakka-aatteella.

Osaan siis ranskaa ja olen nähnyt Ranskan lähiöistä tv-dokumentteja. Ranskaa ne siellä puhuu, toisin kuin Malmön "jaak intte snakka svenska"-maahanmuuttajat. Enemmän mua vituttaa Ranskan kuin Ruotsin lähiöihmisten syrjäytyminen.

Myös UK:ssa on miljoonia toisen sukupolven maahanmuuttajia. Heidän mellakointinsa on maan tavan mukaisesti vähäisempää, he eivät aina osaa puhua tai kuullunymmärtää UK:ssa saarnaavien imaamien kieltä (siis omien vanhempiensa äidinkieltä). Tää kiinnostava artikkeli kertoo, minkälaista islamin suuntausta UK:ssa saarnataan englanniksi eli 2. polven kielellä:

http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23654441-details/I+won%E2%80%99t+let+the+death+threats+silence+me/article.do

O