Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

Back to yleinen keskustelu O

[q]Ana-5000, 20.12.2008 18:49:
---

Puretaanpa hieman
[/q]

Loistavasti kiteytetty. Ymmärrän itse uskontoja juuri sen verran, että ihmisellä on geeneissä joku juttu, että on vain pakko uskoa johonkin ylempään. Ja kun on pakko sitten uskoa johonkin, niin miks vitussa siitä pitää vielä tapella? Toinen uskoo allahiin ja toinen naapurin mummoon. Mielestäni uskonto on vain ja ainoastaan jokaisen oma asia ja se pitäis pitää pelkästään pään sisällä.

[q]Riku,Pääasia ettei niele kaikkea yhdeltä istumalta ilman vastapuolen selvittämistä.
[/q]

Paskat kai sillä on väliä mitä nielee vaikka paskaa olisikin, kuhan siitä nauttii onnellisena - ja mehän tiedetään että joku siitäkin voi nauttia. "Oisko kellään tyttöjä mulla on tässä yksi kuppi tyhjänä?"

"Any1?"

[q]Damien, 13.1.2009 02:34:
Paskat kai sillä on väliä mitä nielee vaikka paskaa olisikin, kuhan siitä nauttii onnellisena - ja mehän tiedetään että joku siitäkin voi nauttia. "Oisko kellään tyttöjä mulla on tässä yksi kuppi tyhjänä?"

"Any1?"
[/q]Mä en tunnusta! Uutisissakin oli että älykkäämmillä mieheillä on parempaa spermaa! Mausta en tiedä, mutta vittu jos muija sylkee, niin se on kyl aika turn-off. Aijoo, ja kasvareiden sperma kuulemma maistuu paremmalta, toisaalta tupakoivien pahemmalta, I'm so torned... Mut en mä kupillisia silti säästä, niitä kyl riittää ja se on huono testi ensitreffeille.

Jos ei niele mun mielipiteitä pätkääkään, niin väärä eukko. (pureksua toki saa)

[q]Kon-tiki, 16.9.2008 12:04:
---
En edusta yhtä äärilinjoja ulkomaalaisasioissa kuin kumpikaan teistä quotatuista, mutta muistan valtio-opin tunneilla kuulleeni, ettei ketään voi karkottaa maasta, jonka kansalainen hän on. Tää on lakeihin kirjattu erittäin vakiintunut periaate, jota tietääkseni noudatetaan kaikissa maissa about yhtä tarkkaan kuin jotain diplomaattista koskemattomuutta. Eli tästäkin aiheesta voi kinata jos tahtoo, mutta laki on asiassa yksiselitteinen.
[/q]

Missä mielessä minä edustan mielestäsi jonkinlaista äärilinjaa? En minä ole potkimassa jokaista maahanmuuttajaa pihalle ja sulkemassa rajoja, haluaisin vaan nähdä maahanmuuttoa toteutettavan enemmän Suomen hyvinvointi mielessä pitäen, ei niinkään tulijoiden ehdoilla ja vieraita nöyristellen niinkuin nyt on tapana.

[q]Riku,
Mä en tunnusta! Uutisissakin oli että älykkäämmillä mieheillä on parempaa spermaa! Mausta en tiedä, mutta vittu jos muija sylkee, niin se on kyl aika turn-off. Aijoo, ja kasvareiden sperma kuulemma maistuu paremmalta, toisaalta tupakoivien pahemmalta, I'm so torned... Mut en mä kupillisia silti säästä, niitä kyl riittää ja se on huono testi ensitreffeille.

Jos ei niele mun mielipiteitä pätkääkään, niin väärä eukko. (pureksua toki saa)
[/q]

Sä alat kyll kuullostaa skidisti Natalia Imbruglialta kaiken ton vuodatuksen jäkeen ;)

[q]Damien, 13.1.2009 02:54:
Sä alat kyll kuullostaa skidisti Natalia Imbruglialta kaiken ton vuodatuksen jäkeen ;)[/q]Ai paska. Kaikki hieno on jo maailmassa sanottu vaikka oiskin maailman suurimpia älykköjä. Pitäis varmaan tutustua paremmin naiseen et vois välttää tälläset jatkossa.

edit 1:onneks klubbari on kohta meidän kahden privaforumi

edit 2: onks Natalia jossaan vaiheessa laulanu miesten spermasta?

edit 4: me pilattiin just kaks-> yks ihan pätevää topiccia kun tarkastin toisen topicin.

[q]Riku,
(onneks klubbari on kohta meidän kahden privaforumi)
[/q]

Tämä yö on vain meitä kahta varten.

(..ja tietenkin Anaa, mut se ei oo täällä pökkäämäässä meitä sen ylivalta patukalla=)

ps. sitä paitsi tää topicci on ollut liian vakava heti alusta asti, nyt siinä on mukava keltasenruskea väriläiskä piristämässä sitä. LOL

edit1: Eiku se natalia oli himmee ristiviittaus ku narisit naisista kuin nainen ja se Torned oli sen se hittibiisi.

edit2: Mutta vaikka me pilataan topicceja me tehdään se salaa, mut kuitenkin samaan aikaan molemmat tiedostaa sen. Käsittämätöntä miten aika voi edustaa joillekkin jotain ihan muuta.

edit3: Onko meillä tässä menossa jonkinlainen edit-kulttuuri, koska sittenhän tää OFT sopis tähän topicciin just eikä sillai.... ollaanhan mekin jollain tasolla sairaita?
"O please God let this be a disease so I can have medicine for it...and if your not listening, then the hell with you Crom!".

[q]Damien, 13.1.2009 03:02:
ps. sitä paitsi tää topicci on ollut liian vakava heti alusta asti, nyt siinä on mukava keltasenruskea väriläiskä piristämässä sitä. LOL[/q]Voisinpa sanoa että vauhtiraita, mutta mä oon ollu liian kiltisti liian pitkään. Njoo, sä ehkä pystyt päättelee et ei täs ihan oo pystyny kaikkee ottaa tosissaan, hermo vaan pettää, supply... Mutjoo, tää ei kyl oikeesti kuulu enää tänne. Mä joudun harrastaa tätä psykoottista tässä vaiheessa ja tulos on sen mukasta. Päivä paistaa välillä, mut kesään on vielä aikaa.

Me? Sairaita? Kysytäänkö yleisöltä? Täl kertaa se pilaaminen tuskin menee salaa. Mut sairaita. Varmasti. And damn proud of it.

Kutsuin muuten kaikki asiasta kiinnostunteet tuossa jokin aikaa sitten Monikulttuuriselle Piknikille Kampin Keskuksen pääovien tuntumaan pe 21-02, ja omat juomat mukaan.

Ainakin viime viikonloppuna siellä on ollut taas kovinkin hyvät bileet: http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Nuorisojoukosta+potkaistiin+poliisia+p%C3%A4%C3%A4h%C3%A4n+Kampissa/1135241977703

Uutisen "nuoriso"-kommentista huolimatta porukka koostuu 75% maahanmuuttajapojista, joista noin puolet ovat somaleita ja puolet lähi-idästä (irak, iran, afghanistan), ja heidän suomalaisista gimuleistaan. Ulkomaalaisia tyttöjä porukassa ei näy kuin muutama aasialainen. Ehkä tämä johtuu siitä, että islam on niin tasa-arvoinen, en tiedä.

Meno on kuitenkin varsin kulttuuria rikastuttavaa, ja eksoottinen värinä on taattu.

Suosittelen kuuntelemaan joskus mm. sivukorvalla, millasia juttuja kultamunat flirttailevat läheisen jäätelökiskan alaikäisille myyjätytöille. Kyllä siinä saa nainen tuntea itsensä naiseksi, ai että.

edit: Tällainen tuli vielä vastaan, liittyy aiheeseen Ruotsi ja maahanmuutto.

[q]mikke, 13.12.2008 14:31:
---
Ana-5000, 13.12.2008 14:18:
edit: Tällainen tuli vielä vastaan, liittyy aiheeseen Ruotsi ja maahanmuutto.

---

Hyvinhän tuo maahanmuuttajien yhteiskuntaan integroituminen tuntuu tuolla sujuvan :D Samanlainen meininki vaan Suomeenkin, kiitos.
[/q]

Onneksi meillä on hallussamme Salaisuus™ millä Ruotsin ongelmat vältetään aivan varmasti.

http://octavius1.wordpress.com/2008/12/08/maailman-tarkimmin-varjeltu-salaisuus/

[q]nuance, 30.3.2009 19:01:
---
Damien, 30.3.2009 18:30:
http://www.rsf.org/article.php3?id_article=30694

YK:n ihmisoikeusneuvosto teki uskontojen kritisoimisesta ihmisoikeusrikkomuksen!

Tästä se helvetti alkaa - siis niille ketkä siihen uskovat ;)

---

Jep. Seuraavaksi YK:n ihmisoikeusneuvosto todennäköisesti tekee ihmisoikeusrikkomusten kritisoimisesta ihmisoikeusrikkomuksen.
[/q]

No joo. Toi ihmisoikeusneuvosto ei kyllä vaikuta kovinkaan vakuuttavalta elimeltä, kun samaan pöytään päästetään pakistan sun muita legendaarisen paskoja paikkoja olla ja elää.

Tuota asetusta vastustivat mm. kaikki EU-maat, joten tuskin tuon kautta mitään konkretiaa tulee ikinä tapahtumaan.

Kyseessä oli taas vaan varsin konkreettinen esimerkki siitä, miten muslimimaailman maailmankatsomus eroaa länsimaisesta maailmankatsomuksesta.

Kuilu, se toimii Singaporessa siksi, että ne kaikki ovat singaporelaisia. Ovat syntyneet siellä, puhuvat samaa kieltä ja ovat keskenään tasa-arvoisia.

Sinne ei ole siirretty/siirtynyt vieraasta kulttuuripiiristä läjää ihmisiä, jotka eivät istu yhteiskuntaan kuin muutamin poikkeuksin.

Se miksi epäilen ettei touhu toimi täälläkään johtuu siitä, ettei samankaltainen rakentamalla rakennettu monikulttuuri ole toiminut missään muuallakaan. Taas mellakoitiin pariisissa ja 21 poliisia loukkaantui.

Singaporessa ei pal mellakoida tai rähistä, eikä siellä järjestetä mitään erityiskohteluita tai sopeuttamiskursseja kellekään. Siellä ei myöskään yksikään etninen tai kulttuurinen ryhmä käsittääkseni roiku valtion elatusnisässä kiinni sen enempää kuin muutkaan.

[q]
ISLAM *sydän*
[/q]

Kristus *sydän*

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Raiskauksesta+ep%C3%A4illyille+jenkkifutaajille+luettiin+syytteet+Imatralla/1135250017823
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Hybridiautojen+%C3%A4%C3%A4nt%C3%A4+aiotaan+lis%C3%A4t%C3%A4+tehosteilla/1135250029407
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lapset+l%C3%A4hett%C3%A4v%C3%A4t+yh%C3%A4+useammin+kiusaamisvideoita+nettiin/1135250027566
http://www.iltasanomat.fi/matkailu/uutinen.asp?id=1740960

[q]Reivaaja, 14.10.2009 15:11:
---

ISLAM *sydän*

---

Kristus *sydän*

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Raiskauksesta+ep%C3%A4illyille+jenkkifutaajille+luettiin+syytteet+Imatralla/1135250017823
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Hybridiautojen+%C3%A4%C3%A4nt%C3%A4+aiotaan+lis%C3%A4t%C3%A4+tehosteilla/1135250029407
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lapset+l%C3%A4hett%C3%A4v%C3%A4t+yh%C3%A4+useammin+kiusaamisvideoita+nettiin/1135250027566
http://www.iltasanomat.fi/matkailu/uutinen.asp?id=1740960
[/q]

Kun kerran quottasit mun tekstiä niin kerro toki millä tapaa noi sun linkit liittyy kouluikäisten tyttöjen murhaamiseen uskonnollisista syistä?

[q]Riku, 15.3.2009 14:46:
---
Lähdetään matkalle yksipuolisuuden luvattuun maahan. Jokainen vastasyntynyt on rasite koulutusjärjestelmälle, jokainen teini on huligaani, jokainen erektiokyvyn omaava on potentiaalinen raiskaaja... Ja kukaan näistä ei millään tavalla tue sitä yhteiskuntaa missä elää. Ok, meni reilusti yli rajojen, mutta tajuat ehkä sieltä seasta pointin.
[/q]

Nojoo meni. Varsinkin kun noiden raiskaajien ja huligaanien suhde ns. kunnon veronmaksajiin on kantaväestön keskuudessa ihan siedettävällä tasolla. Eihän tällaiseen yhteiskuntaan muuten olisi varaa.

[q]
Seuraamuksia on helppo luetella. Jos yrittäisit tutustua samalla innolla syihin ja lähteä parantamaan maailmaa sieltä, lopputulos olisi luultavasti hedelmällisempi.
[/q]

"No mikset tee jotain..."

Mites mä lähtisin tästä Afrikan ja lähi-idän iänikuisia kriisipesäkkeitä parantamaan?

[q]Niin minäkin. Ja toistan samaan hengenvetoon sen mitä sanoin jo vuosia sitten: demokratia on paska systeemi ja 90% kansasta on idiootteja.
[/q]

Näinpä. Kato vaikka keitä siellä nytkin istuu.

[q]Reivaaja, 14.10.2009 15:24:
---
Jusna666, 14.10.2009 15:22:

Kun kerran quottasit mun tekstiä niin kerro toki millä tapaa noi sun linkit liittyy kouluikäisten tyttöjen murhaamiseen uskonnollisista syistä?

---

According to the al-Eqtisadiah daily, firemen confronted police after they tried to keep the girls inside because they were not wearing the headscarves and abayas (black robes) required by the kingdom's strict interpretation of Islam.

One witness said he saw three policemen "beating young girls to prevent them from leaving the school because they were not wearing the abaya".

Mitäs sit oikeen voitais tehdä, jos ne ei tänne saa tulla ku uskoo Allahiin, eikä kotimaassaan oikeen voi olla ku tapetaan, tai heitellään happoa naamalle?
[/q]

Mikset nyt vaan ekaks vastannu siihen mun kysymykseen..

[q]Reivaaja, 14.10.2009 15:37:
---
Jusna666, 14.10.2009 15:33:
Mikset nyt vaan ekaks vastannu siihen mun kysymykseen..

---

Mä vastasin jo.
[/q]

Aha.

[q]Reivaaja, 14.10.2009 15:39:
---
Jusna666, 14.10.2009 15:38:
Aha.

---

No ok. Ilman tulkinnanvaraisuutta. Kyse on teologiasta, ei uskonnosta.

http://www.uskontokritiikki.argumentti.fi/fundamentalismi.php?id=20 Ihan kiva sivusto :)
[/q]

Jep.. Täytyypä joskus ajan kanssa silmäillä.

[q]kuilun partaalla, 3.6.2009 16:20:

Muslimit hallitsi Iberian niemimaata satoja vuosia, ja kristityt ja juutalaiset asuivat siellä ihan sovussa muslimien kanssa, tosin joutuivat maksamaan erityistä "uskontoveroa", vasta kristittyjen reconquistan jälkeen alkoivat muslimien vainot. Tässäpä hyvä BBC'n dokkari Islamin historiasta Euroopassa:

[/q]

Kiitos linkistä, oli erittäin mielenkiintoinen dokumentti. Tiesin toki ennakkoon islamin vahvasta osuudesta Espanjan historiaan, mutta tuo valotti enemmän ruohonjuuritason elämää siihen aikaan. Oli myös ironista ja hauskaa huomata että paljon pelätyt muslimit ja me "länsimaalaiset" olemme saman kulttuuriperinnön lapsia :)

O