Virallinen Apple topic
- « Edellinen
- 1
- ...
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- ...
- 104
- Seuraava »
[q]kotivalo, 29.7.2008 22:31:
Mun Macbookin superdrive kenkkuilee (ei lue levyjä, ruksuttaa ja sylkee ulos)....soittelin tosta sit Varimporttiin josta oon tän vehkeen hankkinu, ja kustannus-arvio oli tylyhkö 400, joka ei kauheesti nappais. Onks kukaan pelastanu jostain muuten raadosta mäkkäristä tota asemaa, ja vaihtanu jopa ite? Kummonen rasti mahtais olla, tai tietääkö / tunteeko joku jonkun jobbarin joka tommosen homman vois tehä halvalla?
Nimim. tahdon asentaa Leopardin, ja ripata mun cd:t koneelle!
[/q]
Ei taida olla tuon vaihtaminen ihan helppo keikka: TJEU.
Kuinka vanha kone on kyseessä? Kannattaisi ehkä yrttää vedota virhevastuuseen vaikka takuu olisi päättynyt.
[q]Epailija, 29.7.2008 13:25:
---
No hypen suhteen Apple on aina kunnostautunut, mutta onko se oikeasti mikään saavutus? Onko hype tärkeämpää kuin itse tuote?
[/q]
Mä näkisin niin, että hype mikä tän iPhonen ympärillä on pyöriny, on tehny pelkästään hyvää koko alalle. Toi on oikeasti eka matkapuhelin vuosiin joka on ollut esillä varmaan lähes jokaisessa mediassa maailmanlaajuisesti ja tuntunu kummasti potkivan perseelle myös Nokian, Samsungin jne jne valmistajien tuotekehitystyyppejä.
Ketä oikeasti kiinnostaa kun Nokia julkaisee jonkun S60-puhelimen jossa ei ole edelliseen malliin oikeastaan mitään muuta uutta kuin kuoret?
[q]bates, 30.7.2008 09:58:
---
Epailija, 29.7.2008 13:25:
---
No hypen suhteen Apple on aina kunnostautunut, mutta onko se oikeasti mikään saavutus? Onko hype tärkeämpää kuin itse tuote?
---
Mä näkisin niin, että hype mikä tän iPhonen ympärillä on pyöriny, on tehny pelkästään hyvää koko alalle. Toi on oikeasti eka matkapuhelin vuosiin joka on ollut esillä varmaan lähes jokaisessa mediassa maailmanlaajuisesti ja tuntunu kummasti potkivan perseelle myös Nokian, Samsungin jne jne valmistajien tuotekehitystyyppejä.
Ketä oikeasti kiinnostaa kun Nokia julkaisee jonkun S60-puhelimen jossa ei ole edelliseen malliin oikeastaan mitään muuta uutta kuin kuoret?
[/q]
En nyt tiedä mitä tarkotat "lähes jokaisessa mediassa" pitävän sisällään. Yllättäen Nokian ne oikeasti uusien mallien mainokset ja testit tuntuu pyörivän telkkareissa, lehdissä ja internetissä kohtalaisen hyvin. Ainoa ero mitä itse olen huomannut tossa on se, että applen tuotteita kun ei mainosteta niinkään paljoo Suomessa, niin silloin ku mainos tulee se huomataa. Nokian tuotteita taas on joka hiivatin päivä lehdet pullollaa, joten niihin ei enää kiinnitä huomiota.
[q]Lost-Soul, 30.7.2008 10:31:
---
En nyt tiedä mitä tarkotat "lähes jokaisessa mediassa" pitävän sisällään. Yllättäen Nokian ne oikeasti uusien mallien mainokset ja testit tuntuu pyörivän telkkareissa, lehdissä ja internetissä kohtalaisen hyvin. Ainoa ero mitä itse olen huomannut tossa on se, että applen tuotteita kun ei mainosteta niinkään paljoo Suomessa, niin silloin ku mainos tulee se huomataa. Nokian tuotteita taas on joka hiivatin päivä lehdet pullollaa, joten niihin ei enää kiinnitä huomiota.
[/q]
Niin, tossa se ero katsos onkin.
Nokialla pyörii noi maksetut mainokset toki eri medioissa, mut eipä niistä niiden kapuloista oikeastaan pahemmin kirjoitella tai esitellä uutisissa yhtään mitään. Niissä kun harvemmin on mitään sellaista breikkaavaa juttua mikä ylittäisi uutiskynnystä ja mistä mediat innostuisi.
Tosta iPhonesta puolestaan tuntuu olevan ihan kirjoitettua ja toimitettua juttua ja hypeä lehdissä, webissä, uutsissa jne jne. Vai ootko eri mieltä asiasta?
Ja enpä mä kyl oo ainakaan nähny iPhonesta esim Suomessa kovinkaan montaa mainosta, ulkomailla liikkuessa sit hiukan enempi.
[q]bates, 30.7.2008 10:44:
Niin, tossa se ero katsos onkin.
Nokialla pyörii noi maksetut mainokset toki eri medioissa, mut eipä niistä niiden kapuloista oikeastaan pahemmin kirjoitella tai esitellä uutisissa yhtään mitään. Niissä kun harvemmin on mitään sellaista breikkaavaa juttua mikä ylittäisi uutiskynnystä ja mistä mediat innostuisi.
Tosta iPhonesta puolestaan tuntuu olevan ihan kirjoitettua ja toimitettua juttua ja hypeä lehdissä, webissä, uutsissa jne jne. Vai ootko eri mieltä asiasta?
Ja enpä mä kyl oo ainakaan nähny iPhonesta esim Suomessa kovinkaan montaa mainosta, ulkomailla liikkuessa sit hiukan enempi.
[/q]
Ja tässä huomataa se sokeus. Viimisin Nokian malli mistä oli juttua ihan kympinuutisissa oli N95. Myöskin N95 on testattu niin verkossa-ohjelmassa, tm:ssä, taloussanomissa, internetin moninaisilla sivuilla, hesarissakin taisi ollu joku testi, yms, yms.
Jos en nyt päivää ihan väärin muista, niin näin applen mainoksen iphonesta sunnuntaina telkkarissa (Sonera logoja ei siis näkyny missää).
edit: apple on vaan niin mediaseksikäs ni heti ku jossain edes näkyy syöty omena, ni iphone saa mainontaa.
[q]bates, 30.7.2008 10:59:
Ja jos toi iPhone kerran on niin paska vehe kun täälläkin annetaan ymmärtää, niin aika outoo on kyl et mediat kuitenkin hypettää sitä aika täpöllä. Vaikka siitä nyt ne mms-viestit puuttuukin *nauru*[/q]
Ei siinä oikeastaan ole mitään outoa. Mediahypellä kun ei ole juuri mitään konkreettista yhteyttä tuotteen laatuun, kuten ei markkinointipuheilla yleensäkään. Tai sanotaan näin, että jos iPhone olisi ihan totaalisen epäonnistunut tuote, ei hypetyskään oikein toimisi, mutta koska se on ainakin keskinkertainen, voidaan hypellä vielä ratsastaa ja yrittää myydä iPhonea ihmisille laitteena joka "redefines what a mobile phone can do" (Apple.com).
[q]Lost-Soul, 30.7.2008 10:50:
---
edit: apple on vaan niin mediaseksikäs ni heti ku jossain edes näkyy syöty omena, ni iphone saa mainontaa.
[/q]
Ehkä tässä olis muillakin valmistajilla jotain opittavaa? Varmaan kyllä niillekin kelpais ilmaiset palstamillimetrit ja airtime töllössä...uskoisin ainakin. Ja jos toi iPhone kerran on niin paska vehe kun täälläkin annetaan ymmärtää, niin aika outoo on kyl et mediat kuitenkin hypettää sitä aika täpöllä. Vaikka siitä nyt ne mms-viestit puuttuukin
Mut joo, fanboyt tai vähemmän fanboyt tai mitkä ny ikinä ovatkaan, voivat jatkaa läppää, mä lähen biitsille
---
Lost-Soul, 30.7.2008 10:50:
---
---
Ehkä tässä olis muillakin valmistajilla jotain opittavaa? Varmaan kyllä niillekin kelpais ilmaiset palstamillimetrit ja airtime töllössä...uskoisin ainakin. Ja jos toi iPhone kerran on niin paska vehe kun täälläkin annetaan ymmärtää, niin aika outoo on kyl et mediat kuitenkin hypettää sitä aika täpöllä. Vaikka siitä nyt ne mms-viestit puuttuukin
Mut joo, fanboyt tai vähemmän fanboyt tai mitkä ny ikinä ovatkaan, voivat jatkaa läppää, mä lähen biitsille
[/q]
Eikä tässäkään keskustelussa ole väitetty, että se olis paska. Siinä on vaan olennaisia ja perustavaa laatua olevia puutteita, jotka on ihan älyttömän epäloogisia. Miksi firma, joka on edistyksellinen todella monessa jutussa cripplaa kaiken ihan täydellisesti.
Mut kaikkea ei vaan näemmä voi pieni ihminen ymmärtää mobiilihypestä :(
Yks mikä tossa iLuuri-jutussa on hienoa on toi AppStore, toivottavasti ne softat toimii kans ok. Bongannu kyllä monta hienoa ideaa sieltä näin ohimennen.
---
Lost-Soul, 30.7.2008 10:50:
---
---
[/q]
No en nyt tiedä sitä, että onko syötyomena välttämättä hyvä mainos iphonelle. Mieluummin mä yhdistäisin tuotteen johonkin raikkaseen ja koskemattomaan, kuin jätteeseen. Ja enkö juuri edeltävässä kirjottanut, että kyllä ne muutkin saa ilmasii palstamillimetrejä ja airtimeä töllöstä, tosin sokeus iskee aina applefanaatikkoihin sopivissa kohdissa.
Osaiskos joku auttaa kun tyhmänä nauhottelin 2h mixausta niin ettei läppäri ollut piuhan päässä. Juuri viimeisen biisin viimeisen minuutin kohdilla kone varotteli että pitäis laittaa lataukseen
Lähin hakemaan piuhaa ja poks.. kone nukkumaan. mutta missä se 2h mixaus on..=?
en tietty kerenny sitä tallentamaan kesken soittelun.
Onko se ny menetettyä huttua? kyllä vituttaa!!!!
Edit: käytin "tallennukseen" sound studioo... sillä ei taida mitää temp kansioo missää olla tai mitää crash file / sleep kansioo mihin tallentais tempit?
[q]pululu, 2.4.2009 23:05:
---
Ääääh, ei taida olla enää takuuta jäljellä (eikö se perustakuu oo vuosi). Ehkä mä vain elän sen kanssa sitten :<
[/q]
Joo normi takuu on sen vuoden, sehän ei kumminkaan tarkoita että valmistajan virhevastuu olisi päättynyt. Jos kone on 1,5-2v vanha ja ostettu yksityishenkilönä niin ottaisin itse yhteyttä appleen, tuon hintaisen koneen voisi olettaa toimivan yli vuoden.
Asemaa kannattaa ehkä testata vielä toisen valmistajan levyillä, joskus koneet saattavat olla kranttuja jotain tiettyä merkkiä kohtaan.
[q]CM, 8.6.2007 12:23:
---
sts, 5.6.2007 17:50:
---
Niis ei oo mitää mitä ei oo pc-maailmassa jo nähty
---
On niis paljonki semmost mitä PC-maailmas ei oo nähty, esim toimivuus, huolettomuus, käyttömukavuus ja tyylitaju
[/q]
Oot vaan kateellinen pc-miehille :(
[q]Late, 3.4.2009 10:24:
---
pululu, 2.4.2009 23:05:
---
Ääääh, ei taida olla enää takuuta jäljellä (eikö se perustakuu oo vuosi). Ehkä mä vain elän sen kanssa sitten :<
---
Joo normi takuu on sen vuoden, sehän ei kumminkaan tarkoita että valmistajan virhevastuu olisi päättynyt. Jos kone on 1,5-2v vanha ja ostettu yksityishenkilönä niin ottaisin itse yhteyttä appleen, tuon hintaisen koneen voisi olettaa toimivan yli vuoden.
Asemaa kannattaa ehkä testata vielä toisen valmistajan levyillä, joskus koneet saattavat olla kranttuja jotain tiettyä merkkiä kohtaan.
[/q]
Kiitti vinkistä. Taidankin soitella.
[q]TemeZ, 29.7.2008 22:39:
---
akir0, 29.7.2008 15:29:
---
bates, 29.7.2008 10:36:
---
akir0, 28.7.2008 22:13:
---
- Meille tulee Macbookki :)
---
Siitä se kato lähtee...
---
Mä veikkaan, että edessä on kasa päiviä, jolloin hermot menee :)
---
woot.. ootsä ny lopultaki myyny sielus :D
[/q]
Se tulee kyl mulle :D ...ja tuli vihdoinki tänää
[q]mku, 30.7.2008 12:48:
Niin, ihan kuten iPod ei tuonut mitään uutta aikanaan, eikä niissä ole vieläkään edes puolia perus iRiverin featureista, mutta kuinkas kävi. Jos Applen menestys perustuu siihen, että ensin tulee tyyli, sitten käyttöliittymä ja viimeisenä (oleellisimmat) featuret, niin Nokia tuntuu tekevän asiat just päinvastoin. Nokialla on erittäin funktionaalisia tuotteita, muttei välttämättä vetoa isoon massaan samalla tavalla kuin Apple, koska käytettävyys on ajan myötä alkanut kärsimään kun featureja on tullut "liikaa".
[/q]
Nokia on maailman suurin kännykkävalmistaja, jonka markkinaosuus about 40%. Voisin siin väittää, että Nokia on tehnyt asiat parhaalla mahdollisella tavalla ja Nokia vetoaa massaa älyttömän hyvin.
Pitäisi kuitenkin muistaa, että eri laitteet on tarkoitettu erilaisille käyttäjillä. Applella on tällä hetkellä yksi laite, joka on hintaisekseen varsin pätevä ja toimiva, mutta ei se mikään jeesuspuhelin ole, joka ratkaisee kaikki maailman ongelmat ja joka on oikea valinta kaikissa mahdollisissa tilanteissa.
[q]mku, 30.7.2008 12:48:
---
Entäs iTunes? Se on nyt jo maailman suurin musiikkimyyjä ja pian luultavasti johtava elokuvienkin myyjä/vuokraaja. Nyt kun sen kautta ihmiset voivat myös jakaa/myydä omia sovelluksiaan iPhonelle jne, niin kyllä oikeasti kilpailijoilla on aika paljon tekemistä jos meinaavat tosissaan haastaa noi kaikki kerralla, ja vähempi ei taida riittää.. AppStoren kautta teoriassa kuka tahansa koodaaja voi saada elantoakin.. Fiksu muutamankin euron hintainen pikkusofta voi tuossa ympäristössä myydä helpostikin kymmeniä tuhansia kopioita, tulevaisuudessa hittisofta voi myydä miljoonia.
PS. Viime keskiviikkoon mennessä AppStoresta oli tehty 25 miljoonaa downloadausta
The AppStore could spread like wildfire through Apples product line
[/q]
Heh... saadaan varmaan vkloppuna meidän eka iPhone-peli tonne storeen. IT'S GOING TO BE HUUUUUGE!!! :D Ja lisää olisi tarkoitus puskea :)
[q]mku, 1.8.2008 13:20:
Mitä luulet auttaako tommoinen ajattelu Nokiaa just nyt? Ne on saaneet olla suhteellisen rauhassa monen monta vuotta, eikä mitään oikeasti innovatiivista kilpailijaa ole näkynyt. Nokian menestys voi perustua osittain siihenkin, että yleisesti ottaen ihmiset eivät halua mitään suurta muutosta jos joku asia kerran toimii.
[/q]
Väitätkö sä, että Nokia on saavuttanut 40% markkinaosuuden vain sen takia, että muut on huonoja? Ehkä sun pitäisi mennä sanomaan Motorolan, Sony Ericssonin, LG:n ja Samsungin hallituksen kokouksiin ja mennä sanomaan, että ne olleet vielä pasempia ja eivät ole osanneet mitään
Kuitenkin asia nyt vaan tuppaa olemaan niin, et Nokia on vuodesta toiseen onnistunut pitmään markkinaosuuden todella korkealla, muiden kilpailijoiden taistellessa toisesta tilasta. Eiköhän jokainen valmista kuitenkin haluaisi lisää markkinaosuuksia ja siten pyri tekemään asiat parhaallaisella mahdollisella tavalla.
Noin ylipäätään tän iphone hehkutuksen ja kännyköiden suhteen pitäisi muistaa, että puhelimen keskihinta on tällä hetkellä varmaan alle 100e eli jopa 1/5 siitä mitä maksaa apple. Jotta joku voi olla markkinoiden johtava myyjä, pitää näitä alle 100e luureja olla valikoimissa varsin runsaasti. Kännymarkkinoita ei sitä olla jakamassa uudestaan aivan lähitulevaisuudessa. Älypuhelimissa kilpailu sen sijaan kiristyy kovaa vauhtia, mikä on todella erinomainen asia :)
[q]
Oletko varma ettei Nokia tee niin paljon erilaisia malleja lähinnä vain bisneksen takia?
[/q]
Ööh.. minkäs muun kun busineksen takia niitä malleja tehtäisiin?
[q]
PS. iPhone ei tod. ole täydellinen, mutta on se silti imo kivoin puhelin mitä olen tähän asti käyttänyt. EN kumarra omenaa, vaikka ehkä siltä vaikuttaa, mutta niillä on ainakin mun tarpeisiin parempia tuotteita kuin muilla. Mutta entisenä mainos-/markkinointialan ihmisenä Applen imago, filosofia jne. kiehtoo kyllä hitosti.
[/q]
On älyttömän kiva asia, että sinä olet löytänyt laitteen, joka vastaa sun tarpeita.
Markkinointialan ihmisenä sun kuitenkin pitäisi ymmärtää, että se joka toimii sulle, ei välttis toimi kaikille :)
[q]mku, 1.8.2008 13:20:
Nythän se kisa vasta oikeasti alkoi? On ihme jos Nokia pystyy säilyttämään noin suuren markkinaosuuden pitäytymällä vanhassa meiningissään. Luultavasti jokainen puhelinvalmistaja on joutunut miettimään Applen takia kuvioitaan uudestaan.. ja eikös se ole hyvä juttu meille kaikille?
[/q]
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että iPhone ei edusta kovin laajaa kohderyhmää. Nokialla on malleja vähän joka lähtöön, joten en itse ainakaan usko yhden mallin tekevän merkittävää muutosta markkinoille. Joillakin alueilla kilpailua syntynee, mutta esimerkiksi halvat perusmallit ovat yksi Nokain myyntivaltti. Siihen kilpailuun iPhonella ei ole ryhtymistä.
Noissa puhelinvertailuissa ja markkinaosuuksissa pitää muistaa se että Nokia oli yksi ensimmäisistä joka sai tehtyä riittävän selkeän käyttövalikon.
Moni aikanaan siirtyi nokialaisiin kun käyttö olis ns. helpompaa kuin monen muun merkin.
Tuttu ja turvallinen on monelle eka valinta, vaikka ominaisuudet eivät olisikaan itselleen kaikista parhaat.
IMO SE käyttis tänäpäivänä toimii mun käteen paremmin kuin Nokialaiset.
Ennen oli toinen.
Mut kuitenkin toi iPhone vaan on skulannu käytössä paljon mukavammin.
mp3 soittimena ilo käyttää, netissä surfailee mukavasti ja puhelimena toimii kivasti.
Ei täydellinen mut mukava kone.
[q]ville, 1.8.2008 16:15:
---
Daniel Braun, 1.8.2008 15:47:
Ei täydellinen mut mukava kone.
---
Niinpä monet omainaisuudet toimii: suht ok koko, suht ok reso, suht ok softat, suht ok kamera, suht ok qwerty, suht ok ominaisuudet, mut loistava käyttis ja maailma parhaiten myytynä.
Hintaluokassaan on kyl vaikea löytää parempaa.
[/q]
:D
- « Edellinen
- 1
- ...
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- ...
- 104