Virallinen Apple topic
- « Edellinen
- 1
- ...
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- ...
- 104
- Seuraava »
[q]Skenemursu, 17.6.2008 03:19:
sanokaas nörtit mikä olis hyvä skype/apple webbikamera... joku mahd. yleinen malli jotta se löytyis täältäkin päin maailmaa. Ostin jo 2 ihan randomilla tais molemmat olla creativen ja kävi niin että ne ei toimi mun applessa eikä myöskään vaimon pcssä. Toimivat ainoastaan Vistalla ja peeceessä on kiinni xp.
Sain ne jollakin viritys-softalla toimiin applessa, mutta vain siinä kyseisessä softassa skype ei edellenkään niitä tunnistanut :(
[/q]
Tos ois jotain listaa.
http://forum.skype.com/index.php?showtopic=69289
[q]domi, 16.7.2008 22:06:
http://img171.imageshack.us/img171/677/iquitgq8.jpg
[/q]
iLOLD ! :D
[q]paupau, 15.7.2008 12:32:
Onks se ihan normaalia että Macbookinini hurisee melkein aina kun laittaa cd:n sisään?
[/q]
Oma Macbook Pro pyörittää ainakin dvd-levyt kyl ihan hissun kissun, mitäs sun Macbook tuumaa dvd:eistä? Enpä kyl muista että cd-levyjenkään kanssa mitään kummempaa metakkaa olis ollut vaikka harvemmin tällä niitä pyöritänkään.
Kylhän toi asema toki tietenkin hurahtaa hetkeksi aina siinä vaiheessa kun median tökkää sisään, mut kylhän sen aseman siitä suht nopsaan kai pitäisi sullakin hiljentyä?
[q]bates, 16.7.2008 22:38:
---
paupau, 15.7.2008 12:32:
Onks se ihan normaalia että Macbookinini hurisee melkein aina kun laittaa cd:n sisään?
---
Kylhän toi asema toki tietenkin hurahtaa hetkeksi aina siinä vaiheessa kun median tökkää sisään, mut kylhän sen aseman siitä suht nopsaan kai pitäisi sullakin hiljentyä?
[/q]
iTunesin asetuksista saattaa olla valittuna se ominaisuus että uudet audio-cd:t ripataan samantien libraryyn. Eli huriseehan se kovasti viitisen minuuttia kun kone täydellä kierrosnopeudella levyä rippaa. Mutta tämän jälkeen toki itse kiekkoa ei enää tarvitakaan kuin varmuuskopioksi.
Mun vanhassa Toshiba-läppärissä tuli valmiiksi asennettuna joku dvd-silencer -ohjelma joka käyttäjän halutessa rajoitti pyörittimen kierrosnopeutta niin ettei tämä pitänyt meteliä. Tosin kyseinen dvd-pyöritin olikin täysillä kierroksilla todella äänekäs, läppärin muovikuori vielä resonoi ja korosti ääntä. Nykyinen läppäri on Air eikä moisia murheita, kun laitteessa ei edes ole optista asemaa :)
[q]ezzy, 8.7.2009 15:35:
http://gizmodo.com/5308440/nokia-n97-review-nokia-is-doomed
[/q]
Sääli nähdä arvosteluja, jotka on monesta aika onnettomastakin syystä menneet vähän pieleen. Tämäkin on lukenut pari kaveria, sitten saaneet n97 käteen ja ihmetelleet, että mitä hemmetti tuossa arvostelussa oikein puhuttiin.
Noin ylipäätään nokia ongelma on, että se ei ole karkkia, toisin kuin apple. Osa arvostelijoista rokottaa tästä vähän, osa paljon.
Alkanu MacBook tahmaileen ihan huolella, välillä ei tuu esim netin käytöstä mitään kun toi saatanan sateenkaaripallo vaan pyörii ja pyörii, samaten Mailin avaaminen aiheuttaa saman..
Viimesimmät asennetut jutut on BitTorrent ja viimeisin päivitys Firefoxista.
Levyn oikeuksien palautus ei tuntunu helpottavan..
[q]kml, 25.1.2007 11:54:
En oo oikeestaan löytänyt yhtään huonoa puolta tosta, mitäs luulette, onko mitään ongelmia/epämiellyttävyyksiä joihin tämmönen vanha windows-käyttäjä vois törmätä?
[/q]
Hommaa suoraan 2 gigaa muistia (vaikka erikseen jostain verkkokaupan tapaisesta paikasta, niin pääset halvemmalla). Muistien asentaminen on helppoa ja OS X ei paljoa swappaile.
nimim. gigalla pyöri rantapallo, varsinkin kuvia käsitellessä.
p.s. muuta huonoa en oo vieläkään OS X:stä keksinyt...
[q]akir0, 28.7.2008 22:13:
---
bates, 28.7.2008 22:07:
Some serious shit...!
http://gizmodo.com/5027706/rumor-macbook-touch-coming-in-october
---
Tablet PC:tä onki yritetty jo vuosikausia, ehkä Apple onnistuu tekemään tästä sit tuottavan tuotteen.
Selailukäytössähän tossa onkin jotain ideaa, mut kirjoittaminen on täyttä tuskaa.
[/q]
En kyllä ymmärrä mitä "Some serious shittiä" tos uutisessa pitäisi olla? Mutta joo noiden tablettien ongelma on kyllä se, että (ainakin omasta mielestä) hintaansa nähden aika vammasia laitteita. Ei oikein suuren yleisön tarpeisiin ole vielä vastannut. Tiettyihin tarkoituksiin kyllä haluisin itsekin, kuten piirtämiseen, mutta muuten aika leluja ja tosiaan siihen nähden hinnat liian korkealla.
Jännä kyllä nähdä miten Apple saa tuota markkinoitua, jos nyt tosiaan on tulossa tuollainen laite Jobbsin labrasta. Applella kun on nyt lähivuosina ollut hyvässä draivissa toi normikansan kulutusmieltymysten ohjaaminen, niin ehkä toi markkinointikoneisto voisi saada nämäkin menemään kuin kuumille kiville. No, aika näyttää.
[q]ezzy,
katso aluks vaikka tosta ominaisuuspuutelistaa?
http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showpost.php?p=691076&postcount=173
[/q]
Moniajo
Toimii, muttei kokonaan.
- toimiiko kaikilla muilla nokialaisilla, samppareilla, s-e:llä? EI
MMS
Ei skulaa, mutta ei skulaa monessa muussakaan luurissa + jenkeissä ei mms o niin suosittu (toki ei o suomessakaan)
Toimii kuitenkin kolmannen osapuolen softalla
Viestien poisto yksitellen
Tää on jo puute, toki mulle yks ja sama saako yhden viestin pois vai kaikki. Ei o tapana viestejä pitkään säilyttää
Viestien merkkien määrä
Mitä ihmettä, asia kirjoitetaan kokonaan jos sitä on olkoot 160 merkkiä tahi 600 merkkiä, laskuria siinä ei tarvita
Videot
Kolmannen osapuolen softa
Modeemi
Eip skulaa, mut ei skulaa kaikki muutkaan luurit
BT
Tää on ikävin puute, toki bt:n yli tiedostot liikuu luvattoman hitaasti, synkkaus toki olis ihan kiva langattomasti, mut olis hidasta puuhaa
Copy/paste
Puuttuu, ikävästi.
Mut puuttuu monista muistakin
Akku
Milloin viimeksi olet itse vaihtanut akun, tai muotoillaan niin että milloin peruskäyttäjä vaihtaa akun?
Herätys suljettuna
Miks ihmeessä se luuri olis kii? IMO ei o vika
Toimiiko herätyskello jos siit nykii patterit irti?
Toimiiko käkikello jos ei muista sitä vetää?
ääkköset näkyvillä
Vika, snadisti haittaa käyttöä mut ei ongelma
Toi iTunes
Vois esittää kysymyksen skulaako osa sonyn mp3 soittimista ilman omaa softaa?
Ei.
Toimiiko Nokialainen pc-suiten kanssa hyvin, ilman suitea mitä voit tehdä?
Käyntikortti
Ikävä miinus, mut ei mun maailmaa kaada
Äänentunnistin
Miinus tämäkin, toki harvakseltaan tulis käytettyä
Massamuistina
MIKSI??
Mä en ymmärrä miksi noita vikoja pitää etsimällä etsiä?
Saivartelua mun mielestä...
[q]whispering, 29.7.2008 10:44:
---
[Että lähettämäsi linkin tyyppisiä tietokoneita löytyy jo edullisesti kaupoista. Sain viestistäs sen kuvan että tarvitsisit ko. tyyppistä laitetta, olin ilmeisesti väärässä.
[/q]
En mä tee tollasella vehkeellä oikeastaan yhtään mitään, mut onhan toi nyt aika päheenoloinen vekotin.
OSX käyttis, kosketusnäyttö + muut kilkkeet mitä tos sanottiin - ja jos tosiaan hinnoittelu on linkinmukaisesti vähintäänkin maltillinen, niin en mä sinänsä ihmettelis yhtään jos toi ois eka tabletti mikä edes jollain lailla vois breikata. Apple kun osaa ton markkinoinnkin kohtis hyvin...
Jos tollanen nyt Applen toimesta kaupan hyllylle syksyllä kolahtaisi, niin ainakin toi todennäkösesti ravistelis koko alaa taas hiukan, ihan niinkuin iPhonekin teki omassa kategoriassaan. Mikä on sinänsä musta jo hieno homma.
Ja niinhän tosta iPhonestakin (tälläkin) foorumilla ennen julkasua jauhettiin kuinka paska ja epäkäytännöllinen jne vekotin sekin on kosketusäyttöineen ja et eihän se ny voi toimii jne jne ja siit puuttuu se ja se ja se - ja mikä se "breakthrough" ja "revolution" oikein siinä on. No ihan hyvin se on kai jengille maistunu kuitenkn...
[q]bates, 29.7.2008 11:41:
Ja niinhän tosta iPhonestakin (tälläkin) foorumilla ennen julkasua jauhettiin kuinka paska ja epäkäytännöllinen jne vekotin sekin on kosketusäyttöineen ja et eihän se ny voi toimii jne jne ja siit puuttuu se ja se ja se - ja mikä se "breakthrough" ja "revolution" oikein siinä on. No ihan hyvin se on kai jengille maistunu kuitenkn...[/q]
Ei varmaan ole ensimmäinen kerta kun jengi innostuu paskasta tuotteesta. ;) En pikagoogletuksella löytänyt mitään ajankohtaisia myyntilukuja, mutta eivätpä nuo mahdolliset muutaman miljoonankaan myynnit hirveästi muita varmaan hetkauta. Nokia myy yhden vuosineljänneksen aikana sellaiset 90 miljoonaa puhelinta.
[q]Daniel Braun, 29.7.2008 11:57:
Ja nokialla on joku väkinäinen pakko tuupata myyntiin kokoajan "uusia malleja aka samaa paskaa eri kuorissa"?
Pari tuttua elektroniikkapuolen myyjää on puhunu sitä ettei noissa Nokia malleissa enää edes pysy mukana.
Niitä todellisia, oikeita tuotejulkistuksia on Nokialla vähän.[/q]
Voi hyvinkin pitää paikkansa. Tosin eihän Applekaan tainnut iPhonessa mitään mullistavaa keksiä. Kunhan paketoi muiden keksimät pyörät uusiin kuoriin oman markkinointikoneistonsa hypetyksen suojissa ja taisi vieläpä unohtaa nk. perusominaisuuksia paketista. Pointtina nyt kuitenkin oli se, että Applen iPhone ei ole millään muotoa vallannut puhelinmarkkinoita, vaan Apple on yhä pikkutekijä noissa piireissä. Oli sitten totuus Nokian, Samsungin, Applen tai minkä tahansa tuotteiden laadusta mikä tahansa.
[q]Epailija, 29.7.2008 12:03:
---
Daniel Braun, 29.7.2008 11:57:
Ja nokialla on joku väkinäinen pakko tuupata myyntiin kokoajan "uusia malleja aka samaa paskaa eri kuorissa"?
Pari tuttua elektroniikkapuolen myyjää on puhunu sitä ettei noissa Nokia malleissa enää edes pysy mukana.
Niitä todellisia, oikeita tuotejulkistuksia on Nokialla vähän.
---
Voi hyvinkin pitää paikkansa. Tosin eihän Applekaan tainnut iPhonessa mitään mullistavaa keksiä. Kunhan paketoi muiden keksimät pyörät uusiin kuoriin oman markkinointikoneistonsa hypetyksen suojissa ja taisi vieläpä unohtaa nk. perusominaisuuksia paketista. Pointtina nyt kuitenkin oli se, että Applen iPhone ei ole millään muotoa vallannut puhelinmarkkinoita, vaan Apple on yhä pikkutekijä noissa piireissä. Oli sitten totuus Nokian, Samsungin, Applen tai minkä tahansa tuotteiden laadusta mikä tahansa.
[/q]
Joo joo, mulla oli pointti se että jokainen iPhonen disauttelija vetää noita "kovia lukuja myynneistä" unohtaen että ne tehdään hintaluoka about 100,- laitteilla.
Ja vielä sellaisilla mallimäärillä että sekopäiset kuluttajat ostaa aina uuden kun sellainen julkaistaan.
Ja IMO iPhone on käytössä paljon kestävämpi kuin alle huntin Nokialainen...
Ei valtaa markkinoita, se on varmaa, mutta teki puhelimen kuitenkin joka sai ehkä suurimman mediahypen mobiililaitemarkkinoilla piiiiitkään aikaan.
Toi on vinkeää että puhutaan "unohtaa perusominaisuuksia"
Mitä nää unohdetut perusominaisuudet on?
MMS?
Öh, just.
Copy/paste?
Ikävä puute, muttei perusominaisuus.
Modeemikäyttö?
Harmillistä muttei välttämätöntä, eikä kuitenkaan mielestäni perusominaisuus...
[q]bates, 29.7.2008 11:41:
---
En mä tee tollasella vehkeellä oikeastaan yhtään mitään, mut onhan toi nyt aika päheenoloinen vekotin.
OSX käyttis, kosketusnäyttö + muut kilkkeet mitä tos sanottiin - ja jos tosiaan hinnoittelu on linkinmukaisesti vähintäänkin maltillinen, niin en mä sinänsä ihmettelis yhtään jos toi ois eka tabletti mikä edes jollain lailla vois breikata. Apple kun osaa ton markkinoinnkin kohtis hyvin...
Jos tollanen nyt Applen toimesta kaupan hyllylle syksyllä kolahtaisi, niin ainakin toi todennäkösesti ravistelis koko alaa taas hiukan, ihan niinkuin iPhonekin teki omassa kategoriassaan. Mikä on sinänsä musta jo hieno homma.
[/q]
Mä vähän epäilen tota maltillista hinnoittelua, tai oon vähintäänkin ihmeissään, jos Apple saa ton hinnan sellaiseksi, että tabletti-kone voisi alkaa kiinnostaakin muita kuin tekniikkanörttejä. Jos hinta saadaan alas, niin sit se voisi ravistellakin vähän markkinoita, muuten tossa voi muhia pitkästä aikaa Applelle hienoisen flopinkin mahikset. Mut... toi jää tosiaan nähtäväksi, kuten jää ton koneen lopulliset speksitkin.
[q]Daniel Braun, 29.7.2008 11:57:
Niitä todellisia, oikeita tuotejulkistuksia on Nokialla vähän.
Monet, varsinkin halvat koneet (joilla btw toi iso myynti tehdään) on samaa rautaa erinäköisessä kuoressa...
minen enää Nokiaa kaipaa.
Ainoot fiksusti toimivat puhelimet kys. lafkalta on ollu no E sarjalaiset...
[/q]
Nokia tekee puhelimia eri "kohderyhmille", eli se mikä se ensimmäinen kirjain/numero on, kertoo jo aika paljon kenelle se on suunnattu. Mielenkiintoista tosin että mainitsit E-sarjan, joka keskittyy "business" puhelimiin. Kun taas iPhone on verrattavissa Nokian N-sarjan puhelimiin enemmän mun mielestä.
[q]Daniel Braun, 29.7.2008 12:09:
Joo joo, mulla oli pointti se että jokainen iPhonen disauttelija vetää noita "kovia lukuja myynneistä" unohtaen että ne tehdään hintaluoka about 100,- laitteilla.[/q]
Tässä on kyllä vinha perä.
[q]Ja vielä sellaisilla mallimäärillä että sekopäiset kuluttajat ostaa aina uuden kun sellainen julkaistaan. Ja IMO iPhone on käytössä paljon kestävämpi kuin alle huntin Nokialainen...[/q]
No tuosta on paha mennä sanomaan. Katsotaan sitten kun iPhone on ollut ihmisillä käytössä vuosikausia. Omat alle huntin nokialaiset ovat kestäneet normikäyttöä (johon eivät minulla kuulu kännirymytykset) kukin useamman vuoden ilman mukinoita. Toisaalta iPhonen kestävyyttähän pitäisi verrata saman hintaluokan puhelimiin, eikö?
[q]Ei valtaa markkinoita, se on varmaa, mutta teki puhelimen kuitenkin joka sai ehkä suurimman mediahypen mobiililaitemarkkinoilla piiiiitkään aikaan.[/q]
No hypen suhteen Apple on aina kunnostautunut, mutta onko se oikeasti mikään saavutus? Onko hype tärkeämpää kuin itse tuote?
[q]Toi on vinkeää että puhutaan "unohtaa perusominaisuuksia"[/q]
No musta on lähinnä huvittavaa, että käyttömukavuudesta tunnettu firma unohtaa puhelimestaan mahdollisuuden poistaa viestejä yksitellen. Näin esimerkkinä. Erilaisia puutelistoja löytynee netistä lukuisia ja vaikka osa menee varmasti hiusten halkomiseksi ja henkilökohtaisten mieltymysten piikkiin, niin ne osoittavat, ettei Applekaan saa kerralla täydellistä aikaiseksi.
tällästä tää on...lainattu matkapuhelinforumilta:
apple fani: "apple tötsäys is the bestest eva"
"no ei se kai nyt ihan noin ole? esimerkkejä miksei: ..."
apple fani: "no mun mielestä on silti"
"ai tutustuit esitettyihin perusteisiin?"
apple fani: "...no, mut eihän tollasta nyt kukaan edes tarttekaan"
apple fani lisää vielä varmuuden vuoksi: "niinjoo ja yhdeltä kilpailijalta löytyy yksivanha tuote joka on vielä huonompi"
Samperi ku en löytänyt linkkiä tähän testiin, bongasin vaan tuolta forumilta:
Testin tulokset parhaiten pärjänneestä huonoimpaan:
1. 3G iPhone
+8 tai 16 gigaa muistia
+nopea UMTS
+sisäänrakennettu GPS
+innovatiivinen käyttöliittymä
-ei videonauhoitusta
-operaattorilukittu
-ei MP3 soittoääniä
2. Sony Ericsson W760i
+kohtuullinen kamera
+nopea UMTS
+sisäänrakennettu GPS
-lyhyt akun kesto
-pieni näyttö
-Ei WLANia
3. HTC Diamond (o2 brändätty)
+päätoiminnot käytettävissä kosketusnäytöltä
+nopea UMTS
+hyvä nettiselain
+4gb sisäistä muistia
-hidas valikko
-osaa toiminnoista mahdollista käyttää vain styluksella
-ei laajennettavaa muistia
4. Motorola Rokr E8
+liitäntä standardikuulokkeille
+hyvä kuuluvuus ja hyvä handsfree
+2 gigaa muistia ja muistikorttipaikka
-ei UMTS
-pieni näyttö
-huono kuulokeääni
5. Samsung SGH-F480
+käyttöliittymä personoitavissa widgeteillä
+nopea UMTS
+suuri näyttö
-ei muistikorttia mukana
-sähköpostin liitteiden lähettäminen ei mahdollista
[q]ezzy, 29.7.2008 13:11:
just, että massamuistina toimiminen on sulle ylivoimainen juttu tajuta et vois tarvita :)
I can't help you :)
ja akun viimeks vaihtanu edelliseen luuriini, joka oli 5v vanha 8310. Vaihdoin kuoret ja akun ja luuri kesti vielä 2v sen jälkeen ok, kunnes mikkiin tuli kosketushäiriö ja vaihdoin 6300:een nokialaiseen, jota oon nyt vuoden käyttänyt ilman ainuttakaan ongelmaa.
[/q]
Oon kyl ihan samaa mieltä, että massamuisti-ominaisuus on TODELLA jees. Itse en enää moiseen totuttuani aio hankkia varmaan ikinä luuria, joka ei toimi massamuistina. Mut jos tohon ei ole tottunut/tarvetta, niin varmaan ihan yks hailee, kuten kaikilla muillakin ominaisuuksilla, joita ei käytä.
Ja akun tosiaan joutuu aika monikin vaihtamaan jopa jo 2 vuoden jälkeen, oli luuri sit ihan mikä vain. Aika monella noi akun lataussuositukset kusee enemmän tai vähemmän, koska aina ei vaan voi odottaa, että akku olisi loppumaisillaan ja aina ei voi lataa täyteen kiireen sattuessa ja välillä sitä vahingossa ns. "ylilataa", ja kaikki nämä vähentävät akun ikää jo entisestään. <- tää on mun mielestä SE käsittämätön läppä mitä Apple on ton laitteen kanssa tehnyt, että akku ei ole normikäyttäjän vaihdettavissa. Muut puutteet on kuitenkin varmaan monelle aika pieniä juttuja.
[q]tomii, 29.7.2008 13:37:
---
ezzy, 29.7.2008 13:11:
just, että massamuistina toimiminen on sulle ylivoimainen juttu tajuta et vois tarvita :)
I can't help you :)
ja akun viimeks vaihtanu edelliseen luuriini, joka oli 5v vanha 8310. Vaihdoin kuoret ja akun ja luuri kesti vielä 2v sen jälkeen ok, kunnes mikkiin tuli kosketushäiriö ja vaihdoin 6300:een nokialaiseen, jota oon nyt vuoden käyttänyt ilman ainuttakaan ongelmaa.
---
Oon kyl ihan samaa mieltä, että massamuisti-ominaisuus on TODELLA jees. Itse en enää moiseen totuttuani aio hankkia varmaan ikinä luuria, joka ei toimi massamuistina. Mut jos tohon ei ole tottunut/tarvetta, niin varmaan ihan yks hailee, kuten kaikilla muillakin ominaisuuksilla, joita ei käytä.
Ja akun tosiaan joutuu aika monikin vaihtamaan jopa jo 2 vuoden jälkeen, oli luuri sit ihan mikä vain. Aika monella noi akun lataussuositukset kusee enemmän tai vähemmän, koska aina ei vaan voi odottaa, että akku olisi loppumaisillaan ja aina ei voi lataa täyteen kiireen sattuessa ja välillä sitä vahingossa ns. "ylilataa", ja kaikki nämä vähentävät akun ikää jo entisestään. <- tää on mun mielestä SE käsittämätön läppä mitä Apple on ton laitteen kanssa tehnyt, että akku ei ole normikäyttäjän vaihdettavissa. Muut puutteet on kuitenkin varmaan monelle aika pieniä juttuja.
[/q]
Ihmettelen tota massamuistijuttua siksikin, että ymmärtääkseni iPhone muodostaa jonkinlaisen "parin" iTunes/konekohtaisesti ja sitä ei voi käyttää toisessa koneessa tms? Correct me if i'm wrong, mutta duunikaverin sanomana toi kuulosti ainakin ihan päättömältä. Hänellä siis on toi 3g fööni.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- ...
- 104
- Seuraava »