Virallinen Apple topic

Back to yleinen keskustelu O

Jahas... ehkä tuota iPhoonia voi harkita joskus aikaisintaan muutaman vuoden päästä uudelleen.

http://news.cnet.com/8301-13579_3-10015301-37.html?tag=nefd.top

virallinen Olen omena topikki

[q]akir0, 14.8.2009 11:52:
---
piepie, 13.8.2009 22:29:
Eli ei tuo "kiinteä" akku nyt niin suuri mörkö ole. Tai voihan se jollekin olla ihan periaatteesta :)

---

Ainakin se rajoittaa täysin mahdollisuuden kantaa mukana vaikka kahta tai kolmea akkua. Joskus kun vaan joutuu paikkoihin, jossa ei ole mahdollisuutta läppäriä ladata.
[/q]

Akun kesto parhaimmillaan on ollu mulla kymmenen tuntia. Pärjää jo aikas pitkälle. Mutta jos tekee vähänkin tehosyöpömpöö duunia, niin akku on jo aika nopiasti tyhjä.

miten mahdollista tai mahdotonta olisi itse saada inssattua muistipalikkaa kannettavaan macciin?

Vanha pöytämac mikä oli työkoneena niin siihenhän keinot oli lähinnä pohjan irti repiminen väkivalloin ja palikan sisään pistäminen :D (kyseessä se puolipallo keskusyksikkö jossa näyttö kiinni varren päässä, eli vaaaanha).

Tässä nyt sormet syyhyää tota macbookia varten aivan pirusti, eiköhän se tuu nyt tilattua piakkoin. Ois vaan kiva tietää sitte, että koska se tukee 4Gt:n asti (667MHz DDR2 SDRAM) muistia niin mitä toimenpiteitä tarvii tehdä jos joskus haluaa tosta yhdestä gigasta muistia kasvattaa.

Muistipalikan asentaminen Macbookkiin tai Macbook Pro:hon on melko helppoa.
Akku irti, parit ruuvit pois, muistimodaukset, palat takas paikoilleen.

http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Core-Duo/86/
http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Pro-15-Inch-Core-Duo/85/

Itsellä Macbook Pro 17" ja on helppoa. Tarttee tosiaan vaan pienen ruuvarin muistimodauksiin.
Kovalevyn vaihto macbook prohon on jo astetta vaikeampi toimenpide, mutta normi macbookissa se on yhtä helppoa ku muistien vaihto.

Meikäläisen vuoden vanha Macbook on ollut viime aikoina ihan jäässä. Nettiä surffailessa Safari kaatuu vähintään kerran päivässä ja aMSN samoin. Ikkunoiden "hajottaminen" F9:llä kestää välillä ihan julmetun kauan, ruudut liikkuu kuin hidastetussa leffassa. Activity Monitor ei jumitilanteissakaan näytä mitään hälyyttävää, mitä nyt aMSN imee jatkuvasti semmosen 6-7% CPU:sta mutta silti... Vinkkejä?

Konetta ei siis käytetä käytännössä mihinkään muuhun kun nettisurffailuun, irkkaamiseen, skypeen ja meseilyyn. Musiikkia & kuvia on levyllä about sen verran mitä kaverit on mesellä lähettäneet. Ja Skype ei muuten kaadu koskaan, ainoastaan nettiselaimet (Safari tai Firefox) ja sitten tuo aMSN.

[q]kilobitti, 15.2.2008 00:14:
---
gerry, 14.2.2008 23:21:
No itse suosittelisin ekaks vaihtaa tuon MESEN Adiumiin.... Ei kai kukaan oikeasti käytä meseä (varsinki mäkis)??
---

aMSN, joka muuten toimii loistavasti, ei ole sama asia kuin MSN.
[/q]

Hyvä, mä jo huolestuin:)

[q]gerry, 14.2.2008 23:21:
No itse suosittelisin ekaks vaihtaa tuon MESEN Adiumiin.... Ei kai kukaan oikeasti käytä meseä (varsinki mäkis)?? [/q]

aMSN, joka muuten toimii loistavasti, ei ole sama asia kuin MSN.

[q]Miltzu, 14.2.2008 18:29:
Meikäläisen vuoden vanha Macbook on ollut viime aikoina ihan jäässä. Nettiä surffailessa Safari kaatuu vähintään kerran päivässä ja aMSN samoin. Ikkunoiden "hajottaminen" F9:llä kestää välillä ihan julmetun kauan, ruudut liikkuu kuin hidastetussa leffassa. Activity Monitor ei jumitilanteissakaan näytä mitään hälyyttävää, mitä nyt aMSN imee jatkuvasti semmosen 6-7% CPU:sta mutta silti... Vinkkejä?

Konetta ei siis käytetä käytännössä mihinkään muuhun kun nettisurffailuun, irkkaamiseen, skypeen ja meseilyyn. Musiikkia & kuvia on levyllä about sen verran mitä kaverit on mesellä lähettäneet. Ja Skype ei muuten kaadu koskaan, ainoastaan nettiselaimet (Safari tai Firefox) ja sitten tuo aMSN.
[/q]

No itse suosittelisin ekaks vaihtaa tuon MESEN Adiumiin.... Ei kai kukaan oikeasti käytä meseä (varsinki mäkis)??

Sitten tietysti päivitä ohjelmat mikäli on jäänyt väliin.

[q]Miltzu, 15.2.2008 15:15:
---

PRKL mä vaihdan kohta takaisin winkkarikoneeseen. Vähän harmittaa huomata että niinä päivinä kun mulla on työläppäri himassa niin tulee surffattua sillä ihan vaan siksi kun se on niin paljon vakaampaa / helpompaa...
[/q]

Jos sul on uus mäkki, niin voit laittaa siihen winkkarin rinnalle ;)

[q]gerry, 14.2.2008 23:21:
[/q]

Mulla oli ensin Adium mutta vaihdoin sen aMSN:ään ominaisuuksien vuoksi. Ja se Adium kaatuili / pätki koko ajan, kaverit valitti että "pompin". Mutta nyt on viime aikoina tullut ton aMSN:n kanssakin ongelmia, okei se kaatuilee jatkuvasti, ja toisekseen sinne on jostain jäänyt kummittelemaan joku ihmeen profiili mitä ei saa poistettua (herjaa että on käytössä jossain) ja joka aina defaulttaa siihen, eikä sillä pysty kirjautumaan sisään. Eli joudun aina käsin kirjoittamaan käyttäjätunnuksen ja salasanan kun haluan kirjautua ja sekös vituttaa kun ohjelma kaatuu koko ajan. Ja kun sitä profiilia ei saa sinne tallennettua niin ei saa mitään käyttäjäasetuksia muutettua. Enkä mä tiedä millä mä sen sieltä kokonaan poistaisin ja asentaisin uudelleen, oon yrittänyt mutta ei oo onnistunut. Hyviä poisto-ohjelmia kenelläkään tiedossa...?

PRKL mä vaihdan kohta takaisin winkkarikoneeseen. Vähän harmittaa huomata että niinä päivinä kun mulla on työläppäri himassa niin tulee surffattua sillä ihan vaan siksi kun se on niin paljon vakaampaa / helpompaa...

[q]Late, 2.4.2009 22:48:
---
pululu, 2.4.2009 22:29:
Onko se joku yleismoka/-vika se, että Mäkeissä ei toimi DVD+R -levyt? -R:t toimii, mut kun yritän polttaa +R tai pistää +R levyn MacBook Proni sisään, se vaan sylkäsee sen pois.

Harmi.

---

Taitaa asema olli rikki, kyllä sen pitäisi ymmärtää sekä + että - levyjä. Duunissa tuli itseasiassa just vastaan mb pro jossa asema oli muuttunut krantuksi. Vaihtoivat huollossa uuden aseman sisään ja homma toimii taas.
[/q]

Ääääh, ei taida olla enää takuuta jäljellä (eikö se perustakuu oo vuosi). Ehkä mä vain elän sen kanssa sitten :<

täällä kuitenkin kun on asioista paljon tietäviä ihmisiä niin ajattelin kysyä kun toi pieni-kaunis-valkoinen tuossa nyt sitte istuu, että oletteko te vielä huolissaan virusasioista?
Ajathan muuttuu ja varmasti jossain vaiheessa jollain on kuitenkin liikaa aikaa käsillään ja tarpeeksi vitutusta, että maceillekin aletaan viruksia kirjoittamaan, mutta kaiketi tilanne ei vielä torjuntaohjelmia vaadi?

[q]Sallakat, 16.2.2008 13:50:
Ajathan muuttuu ja varmasti jossain vaiheessa jollain on kuitenkin liikaa aikaa käsillään ja tarpeeksi vitutusta, että maceillekin aletaan viruksia kirjoittamaan, mutta kaiketi tilanne ei vielä torjuntaohjelmia vaadi?
[/q]
Harva niitä vitutuksen takia tekee. Rahasta niitä tehdään.

Yksi syistä, miksi maceille ei vakavia viruksia/troijalaisia yms. ole näkynyt (ainakaan montaa), on käyttäjäkunnan vähäinen merkitys taloudellisessa mielessä. Maccien osuus tietokonemarkkinoista on vielä alhainen.

http://www.net-security.org/secworld.php?id=5746
http://www.sophos.com/pressoffice/news/articles/2008/01/security-report.html

Kannattaa välillä kurkkia sieltä pilvilinnasta ulos, sillä OSX:lle on tehty haittaohjelmia, ja niitä tehdään tulevaisuudessakin. Se ei ole immuuni viruksille, vaikka suurin osa niin varmasti luulee. Katsokaa vaikka paljon turvallisuuspäivityksiä on tullut uusimpaan OSX:ään.

[q]Sallakat,
oletteko te vielä huolissaan virusasioista?[/q]
[q]thomas, 16.2.2008 13:54:
eipä vaadi. ole vain rauhassa ja eiköhän täällä tiedoteta jos semmoisia löytyy.
[/q]
Kuuluisia viimeisiä sanoja ;)

En osaa vielkään laittaa videoo mun iPodiin.

[q]luode, 24.7.2008 23:41:
onks muilla ollu samanlaisia ongelmia, eli voisko johtua siitä?
[/q]
Jep, samaa asiaa olen tässä itsekin tuskaillut, päivityksen jälkeen heti huomasin. Apuvaaaaa, männöö hermot suatana!

e:
Hopeinenomena tarjosi ratkaisuksi ongelmaan:
Valitse kaikki biisit kirjastosta -> Lisäasetukset -> Muunna ID3-tagit.. -> V.2.4 ja sit käynnistää iTunesin uudelleen

Menee hetki päivittämisessä kun on tuota musiikkia kertynyt muutama biisi yli sen mitä sormien kans osaa laskea, tsekataas aamulla että toimiiko jo.

mikähän olisi hyvä image resize ohjelma macille? kokeilin tota Bulk:ia mutta jotenkin se oli hieman ööö vaikeeta tajuta tällä hetkellä pienessä hiprakassa eli joku toinen pliis.
Winskalla oli hyvä se VSO, joku sen tyylinen ois bueno.

tänks

[q]thomas, 22.2.2008 21:08:
---
Sallakat, 22.2.2008 21:06:
mikähän olisi hyvä image resize ohjelma macille? kokeilin tota Bulk:ia mutta jotenkin se oli hieman ööö vaikeeta tajuta tällä hetkellä pienessä hiprakassa eli joku toinen pliis.
Winskalla oli hyvä se VSO, joku sen tyylinen ois bueno.

tänks

---

this works: http://xtralean.com/IWOverview.html
[/q]

kiitoksia paljon, TAAS

kaks kuukautta oon ollu mäkki-ihminen, ja ei voi muuta sanoa kuin että onneksi elämäni miehet painostivat vaihtamaan peeceen mäkkiin.

[q]pirpeli, 23.2.2008 11:34:
---
pululu, 23.2.2008 11:28:
kaks kuukautta oon ollu mäkki-ihminen, ja ei voi muuta sanoa kuin että onneksi elämäni miehet painostivat vaihtamaan peeceen mäkkiin.

---

Hyvä valinta indeed!
Mä tässä haaveilen MacBookista....Mut ei ois varaa ostaa kun osamaksulla, ja siihen en taida ruveta. Kulutan tän iBookin loppuun ja sitte kattelen uusiksi.
[/q]

mä hankin kerralla macbook pron, oli hyvä valinta :)

O