Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]devisss, 2.10.2007 09:00:
---
No mutta silloin minä teen asiakkaan tyytyväiseksi siten että pyydän Minua korkeemman henkilön paikalle hoitamaan homman ja sillä tavalla asiakas tuntee olonsa vielä arvokkaammaksi mitä korkeemmassa asemassa oleva henkilö hänen persettään nuolee
Lopputulos: tyytyväinen asiakas ja minulla ei ruskeaa kieltä
---
Mua ainakin vituttaa eniten, jos omat alaiset vinkuu mut paikalle hoitamaan jonkun tilanteen, jonka olisivat voineet hyvin hoitaa itsekin, jos olisivat viitsineet (tai sun tapauksessa, jos se ei olis heidän "periaatteiden vastaista"). Mutta hyvä muistutus tämäkin, tietääpähän ens kerralla rekryissä tsekata, onko henkilö tulossa töihin toteuttamaan yrityksen toimintaperiaatteita vaiko omiaan.
[/q]
VAIKKA mun periaatteet onki mitä on ja joudun joustamaan niissä Todella paljon työssäni, koska se on mun työ.
Meille on annettu selkeät säännöt siitä että mitä pitää tehdä silloin kun asiakas tulee Oikeesti niiden vuoden vanhojen farkkujen kanssa ilman kuittia ja ne on kulunu puhki ja asiakas vinkuu uusia tilalle jne jne.. Me ei Saada tehdä moista palautusta tai vaihtoa Ilman "pomon" hyväksyntää ja noissa tilanteissa yleensä juuri pyydän "pomoa" itseään tulemaan tarkistamaan tilanteen kuinka Naurettava se on ja silloin hän sitten hoitaa homman loppuun saakka, mikä sitten lopputulos ikinä onkaan
Olen kuitenki nyt ollut n.5 vuotta alalla ja nähnyt todella paljon erinlaisia Epätoivoisia palautus-yrityksiä yms. joten tiedän nyt milloin oikeesti pitää pyytää pomo paikalle ja näissä tapauksissa tarkoitan niitä Ääripäitä joita Minä en ottais vastaan mutta Stockmann ottaa.
Ja voin vaan kuvitella miltä pomosta tuntuu tällaisten tilanteiden jälkeen ja tiedänki sen koska onhan näitä juttuja naurettu jälkeen päin ja kiroiltu kuinka Röyhkeitä monet asiakkaat oikeesti kun ne kehtaavat Oikeesti tulla niiden revenneiden farkkujensa kanssa meille ja pyytää vielä rahoja takas
Mutta säännöt on säännöt ja niitä noudatetaan vaikka hampaat irvessä
Ja niinku tuolla aikaisemminki sanoin Minä en muissa liikkeissä asiakkaana tuolla tavalla käyttäytyisi, en suorastaan kehtaisi!

Ja äläkä huoli, minun hakemuksia et ainakaan siellä rekryissä näe, mä en ole lähdössä tuolta loistopaikasta yhtään mihinkään

[q]Juhgu, 2.10.2007 00:22:
---
^Petunia, 1.10.2007 21:29:
---
Yhtäkään huonokuntoista tuotetta en ole ottanut vastaan tai antanut kahvilipuketta sen takia ku "Jouduitte Niin kauan odottaa.." yms.
Mun pomot saa hoitaa sen perseen nuoleskelun mun puolesta
( noissa tapauksissa siis olen aina vaan soittanu pomolle ja pyytänyt sen hoitaa Homman loppuun ) Sääliksi käy niitä mutta mulla on periaatteet enkä itsekään käyttäydy tuolla tavalla muissa kaupoissa Piste!

Nim: Ei suostu enää ikinä olemaan kenenkään sätkynukke!
---
Ootkohan sä ihan oikeella alalla töissä sit :D
[/q]
Minähän pidän työstäni Todella paljon!
Tykkään palvella asiakkaita, höpötellä mukavia ja yrittää toteuttaa heidän toiveensa parhaani mukaan
Mutta Unelmatyöni olisi olla asiakaspalvelijana myymälässä jossa ei olisi Idiootti-asiakkaita mutta sehän olisi jo aivan liikaa pyydetty (koska ei sellaisia ole )
Enkä usko että olen Yksin näiden ajatusteni kanssa ja mulla on vielä työ helpoimmasta päästä, sääli vanhoja työkavereitani H&M:llä

[q]Jone, 2.10.2007 16:56:
Tervetuloa Klubitukselle, noobi.
[/q]

Halleluja.

[q]spoinkel, 3.10.2007 22:28:
---
Kit^, 3.10.2007 22:00:
olin promoomassa tänää yhtä lehteä messuilla.. top3 huonointa syytä miksei ihmiset voinu ottaa sitä lehteä:

---

Täytyy ymmärtää eräs asia ihmisen perusluonteesta: ihmiset eivät pidä tyrkyttämisestä. Niistäkin, jotka kohteliaisuuttaan ottavat lehden vastaan, valtaosa heittää sen pois lukematta.
[/q]

tieteki.. mut miksei keksiä jotai vähä parempia selityksiä ku noi..? hei kamoon, mul ei oo käsiä..

[q]Jocular, 1.10.2007 19:33:
Ei, sun omasta liikennevakuutuksesta ei korvata sun ajovarusteita eikä sun omalle ajokille aiheutuneita vaurioita, olkoon vaikka kuinka pakolliset ajovarusteet. Katotaan asiaa sitten uudestaan kun kyseessä on sulle aiheutunut henkilövahinko ja lääkintähenkilökunta on leikannu ne vaatteet sun päältäs.

Ja ei, se ei oo ilkivaltaa jos joku törmää sun autoon ja pakenee paikalta, vaikka poliisi kuinka ois sellasen rikosilmotuksen sun kanssa tehny.

Ja jossei sul oo vakuutusta, ni syytön mä siihen olen.

*toktok*
[/q]

I know the feeling *justjoo**nauru*

olin promoomassa tänää yhtä lehteä messuilla.. top3 huonointa syytä miksei ihmiset voinu ottaa sitä lehteä: 3. Mul on sormet täynnä (oikeesti kädet oli tyhjät ja se koitti kiireellä kaivaa taskusta kännykkää käsien täytteeks) 2. Mul ei oo käsiä (kädet oli syvällä taskussa) 1. Mä en osaa lukea (ihan saletisti osas..)

nii ja yks viel läpsäs mua perseelle sit lehdellä.. onko oikeesti vaikee vaa sanoo ei kiitos..

[q]Kit^, 3.10.2007 22:00:
olin promoomassa tänää yhtä lehteä messuilla.. top3 huonointa syytä miksei ihmiset voinu ottaa sitä lehteä:
[/q]

Täytyy ymmärtää eräs asia ihmisen perusluonteesta: ihmiset eivät pidä tyrkyttämisestä. Niistäkin, jotka kohteliaisuuttaan ottavat lehden vastaan, valtaosa heittää sen pois lukematta.

No jospa minäkin.
Työskentelen kolmessa eri jäätelökioskissa pk seudulla.
Ärsyttävimmät:

1. asiakas: "Mitä softis makuja teillä on?" minä: "Vanilja, mansikka ja niiden sekoitus." a:"Onko suklaata?" ...No arvaa?

2. Annoksen tekemisen ajan seisotaan paikallaan tekemättä mitään ja kun ilmoitan hinnan aletaan etsimään rahaa. Sitä kun ei voi varmaan etsiä etukäteen.

3. Tai seteli on taiteltu niin monta kertaa kun vaan voi. Sitähän ei voisi esimerkiksi odottaessa avata?

4. "Tee ihan siiiika super iso!!!" "Tää on tosi pieni!!!" Meillä on olemassa säännöt liittyen annosten kokoon.

5. "Kyl muut tekee niin..." No mä en riko sääntöjä vain sen takia että muutkin rikkoo niitä.

6. "Hirveen kallista!" Ilman jäätelöä voi elää, jos ei riitä rahat niin älä osta. Mä en myöskään ole se ketä hinnoista päättää joten älä valita mulle. Ja jos jossain muualla on halvempaa niin miksi et käy sitten siellä.

Mur.

[q]Anunu, 3.10.2007 23:15:
3. Tai seteli on taiteltu niin monta kertaa kun vaan voi. Sitähän ei voisi esimerkiksi odottaessa avata?
[/q]

Itseäkin ärsytti toi aluksi, mutta sitten aloin hoitaa hommat siten, että ehtisin itse hyvin avaamaan sen setelin samalla kun sain muut hommat kassalla hoidettua. Toisella kädellä avaa seteliä mytystä ja toisella kädellä painelee kassan nappuloita ja kaivelee jo rahoja. Toki eri asia on, jos seteli on sen verran iso, että pitää tarkistaa aitous (vaikkakin periaatteessa meillä ainakin pitäisi tarkistaa vitosesta lähtien, mutta ei kyllä esim. pomokaan sitä tehnyt), niin siinä vaiheessa menee ensin aikaa sen setelimytyn avaamiseen, tarkistamiseen ja sitten vasta voi lyödä kassaan (aika harvoin kyllä mitkään isommat setelit on taitettu montaa kertaa).

Tietysti onhan se kyllä mukavampaa saada seteli mahd. suorana

[q]meikämanne :D, 3.10.2007 23:50:
haha :D
samaa lajia:
tänään joku teinarijätkä tuli puhelinkauppaan ja kysy näin
"paljo se nokian neljänkympin puhelin maksaa?"

jouduin tokaseen sille et "oisko neljäkymppiä"
:D
[/q]
Vielä samaa lajia:
minä: "Mitä kahta tähän laitetaan?"
asiakas: "No kuinka montaa siihen saa laittaa?"
Öö kahta?

Ja ja ja...

minä: "Makuina vanilja, mansikka ja sekoitus."
asiakas: "Mitä siinä sekoituksessa on?"
Ei ainakaan vaniljaa ja mansikkaa.

Tapahtui eilen eräässä boheemibaarissa.

Vahvasti humaltunut äijä astuu baariin sisään ja heiluttaa korttia tiskillä.

Asiakas: hei mä tarvishin taksirahaa, viithitkö höylätä?

Baarimikko: eksä vois nostaa alakaupungilla ja hommata sieltä sen taksin.

Asiakas: haista vithu, mä tarviin rahaa nyt, kamoon

Baarimikko: emmä sulle mitään myy mutta kai mä voisin höylätä...

Ja äijä sai kuin saikin rahansa! Sen jälkeen hänelllä ei kyllä ollut kovin kiire taksiin, jäi pöytiin hengailemaan kunnes baarimikko ohjasi hänet ulos. Mutta mitä opimme tästä? Jos et saa jotain 1. kerralla, kannattaa kokeilla taikasanaa haista vittu!

Jos olet mieshenkilö ja yrität maksaa naishenkilön pankkikortilla (naishenkilöä ei edes mukana), luuletko että:

*en ota korttia pois
*uskon että pankkikorteista on rinnakkaiskortteja olemassa
*se auttaa, että olet ostanut sillä kortilla "muualla" jo monta kertaa
*väkivallalla uhkaamalla annan kortin takaisin
*teen sen vain sinun kiusaksesi, koska jos oma korttisi olisi varastettu, haluaisit varmaan, että antaisin kenen tahansa käyttää sitä ilman henkilöllisyystodistusta.

asiakas pilaa tunnelman!

[q]mayah, 9.10.2007 12:09:
MIKÄ IHMISTÄ VAIVAA, KUN SE KIRJOITTAA TYÖHAKEMUKSEN KÄPSIT PÄÄLLÄ? SE OIS IHAN OK, JOS SE HAKIS VAIKKAPA VARASTOHOMMIIN, MUT KUN MEILLÄ TÄÄLLÄ TOIMISTOPUOLELLA PITÄIS KYLLÄ OSATA PAIKALLISTAA SE KÄPSLOKKI SIELTÄ NÄPPÄIMISTÖN VASEMMASTA REUNASTA.
[/q]

EIKS SILLEEN EROTUKKAAN MUISTA HAKEMUKSISTA?
PiTäÄ eNs KeRrAlLa KiRjOiTtAa NäIN, oNkS sE sIt PaReMpI???

[q]crissy, 4.10.2007 09:13:

mikä tätä nykynuorisoa oikei vaivaa??
[/q]

Laissa kiellettiin fyysinen kuritus.

[q]mayah, 9.10.2007 12:36:
LOOOOHHLLL

"Etsin työtä 1-2 päiväksi viikossa"

"Palkkatoive 3000"

:D

Et jos vaikka siis 375-750 päivässä :D
[/q]
EI KU MÄ HALUUN (!!!) SEN 3000 EUROA PÄIVÄSSÄ! ET LUE MUN HAKEMUKSIA KUNNOLLA :(((

[q]Ana-5000, 9.10.2007 12:32:
---
crissy, 4.10.2007 09:13:

mikä tätä nykynuorisoa oikei vaivaa??

---

Laissa kiellettiin fyysinen kuritus.
[/q]

Ihan samaa mieltä!!!!*joo*

Järjestyksenvalvojan kanssa väitteleminen ei auta, koskaan, ikinä. Eli älä edes yritä. Jos jotain sanotaan, niin syyhen on peruste, eikä se peruste katoa sillä että jäät vartiksi jänkkäämään siihen ovelle tai minne tahansa.

Se siitä, ton ku muistaa ni kaikki sujuu paremmin.

tapahtuipa tuossa perjantai-iltana.
tiskille saapui kaksi hieman jo humaltunutta nuorta naishenkilöä. toinen tilasi gintonicin, jonka valmistin sitten ja ilmoitin hinnan 7. (juu tiedän siellä on törkeen kallista, mutta ei ole miun ongelma..)
toinen työntää vitosen setelin minulle ja kurottaa ottamaan drinkkiä. pidän lasista kiinni ja kerron että ei, kun se todellakin maksaa sen 7e ja tästä puuttuu siis vielä se 2e. naikkonen alkaa valittaa että ei hänellä ole enempää, enkö voisi myydä sitä vitosella.
ei, en voi, 2e lisää tai drinkki jää siihen.
tytöt alkavat sitten tappelemaan keskenään, toinen tivaa toiselta lisää rahaa jne, lopulta suuttuu ja lähtee juoksemaan pois. toiselle saan perille että tuota drinkkiä en vitosella myy, vaan sillä vitosella saa esim. kaljatuopin.
lähden viemään sitten sitä gintonicia kauemmas, jolloin huomaan että tyttö kurottaa tiskin yli ja alkaa lappamaan redbull-tölkkejä kassiinsa. tulen takaisin, kysyn että mitähän luulee tekevänsä, otan tölkit pois ja samassa huomaan kassissa bacardipullon missä on kaatonokka. yritän kysellä että mitähän tämä täällä tekee, vastaukseksi saan mm. "kaveri antoi", "se oli jätetty siihen tiskille" "en minä sitä ottanut" "ei tämä olekaan minun laukku" jnejnejne.
portsarit tulivat sitten jatkamaan keskustelua ja palasin palvelemaan muita asiakkaita.

mielenkiintoista sinällään kyllä.. (ja juu se bacardipullo oli pöllitty samasta ravintolasta eri tiskiltä)

[q]kimmø, 9.10.2007 12:42:
---
crissy, 4.10.2007 09:13:

Minä: Anteeks mut tää sanoo ettei ole myyntilupaa. (kokeilin vielä kaks kertaa)
tyttö: aijaa.. no siin o 100e ostoraja päivässä ja oon kyl ostanu jo 100e:llä tänään.
minä: *mykistynyt*
tyttö: mä voisin käydä automaatilla hakees rahaa
minä: No jos käyt hakemassa niin mä pidän tätä täälä tiskin takana niin kauan.
tyttö: okei.

likka jää pyörimään siihen ja 2min päästä tulee sanomaan et ei haluakkaan paitaa ja eikä tartte pitää sitä tallessa siellä..

---

ehkei sillä vaan ollut rahaa ja ei tajunnut/kehdannut sanoa
siinä sitä heti aluksi? ei toi nyt niin paha juttu musta ole.

[size=5]lol, miks mä aina puolustan näitä sun asiakkaita? :D[/size]
[/q]

mun pointti oli se et jos sulla olis vaikka 100e ostoraja päivässä ja tiedät et olet sen ostanut jo nii menetkö seuraavaan kauppaan ostamaan lisää ja kassalla vasta toteat kun sanotaan ettei oo myyntilupaa et "joo oon kyl jo ostanu 100e:llä tänään"? eli sama ku tiedät et sun tilil on vaiks 50e rahaa ja sun ostokset maksaa 70e niin eihän sulla oo siihen rahaa..

O