Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- ...
- 111
- Seuraava »
Ravintola-alalla kuulee myös todella usein asiakkailta sellaista "Teille maksetaan siitä että te keräätte mun jäljet" kommentointia... Sit jos meistä on koko ajan yksi tai kaksi siivoamassa asiakkaiden jälkiä, niin se on kassalta pois ja sit napistaan kun palvelu on hidasta...
Sit jos jollekin joskus tätä yrittää selittää kun jommasta kummasta asiasta lähdetään avautumaan, niin sit tulee automaattisesti, että "palkatkaa lisää väkeä" tms.
No kyllä me voidaan palkata vaikka 10 ihmistä lisää, jotka tuo teidän safkat pöytään, hakee teille mausteet, tuo päivän lehden, heiluttaa viuhkaa ja vie lopuksi roskat pois ja putsaa hammastikulla teidän hampaat, sekä tilaa taxin (tietenkin firman piikkiin) mutta siitä hyvästä pitää sit maksaa vähän enemmän... Ja kun jo nyt viitsitään valittaa että ruoka on kallista, niin taitaa olla melko hiljaista että lisähintaa suostuttaisiin maksamaan kovin helpolla...
Jos mä oon hienossa ravintolassa jossa maksan ateriastani kymmeniä tai jopa satoja euroja, niin kyllä mä silti jätän tippiä, koska joku passaa mua ja siivoa mun jäljet... Mutta jos mun safkat maksaa vaikkapa 5 euroa, niin en mä oleta että sillä hinnalla saan sikailla ihan miten vaan ja vielä haukkua sekä palvelun nopeuden, paikan siisteyden että vielä safkan laadun.
Ja jos tuntuu siltä että kaikki on paskaa, niin onko pakko tulla joka päivä uudestaan
tietyssä mielessä asiakas on aina oikeassa..mutta tiettyyn rajaan tietysti. Onneksi omat asiakkaani ovat sitä tasoa, että yleensä he eivät kamalasti puutu esim. hoidollisiin seikkoihin. Mutta toki, kun työskentelen myös skitsofreenikoitten kanssa, siellä tuota "avautumista" on enemmänkin...*nauru*
Ammatillisuus näkyy siinä(alalla kuin alalla), että osaa ottaa asiakkaan huomioon ja pystyy ideoimaan ongelmatilanteisiin aina hyvät ja kaikkia osapuolia tyydyttävät ratkaisut. Ja asioiden delegointi on osoittautunut myös tarpeelliseksi voimavaraksi tietyissä asioissa. Ja turhahan sitä onkaan ite lähteä säätämään jotain juttua, jos ei ole itse täysin varma miten menetellään/ toimitaan. Siis monessa asiassa on ihan ok lähteä kokeilemaan juttuja rohkeasti, vaikkei olisikaan TÄYSIN varma asiasta. Mutta ainakin omassa työssäni ei ole kamalasti "varaa" virheisiin. Pienellä virheellä voi olla jo seuraukset mitkä uhkaavat terveyttä. Joten, delegoin aina kun siinhen on tarvetta. Ja tietysti, mikäli mahdollista, olen mukana toimenpiteessä, että voisin osata mahd. seuraavalla kerralla tehdä itse saman.
Nyt tuli kyl HIEMAN karattuu aiheesta...*nauru*
kuulin tuossa töissä nuoriso-osaston osastopäälliköltä et viime viikol oli yks nainen ihan pokalla tullu palauttamaan tyttärensä PUOLI VUOTTA VANHOJA ALUSHOUSUJA, koska niistä oli pesussa kulunu kuva pois..
ku ne oli ollu tytön lempialkkarit ja niit oli käytetty paaljon... SIis oikeesti!!???!!
toi vaikuttais niin urbaanilegendalta mut joo ihan totta se on.
[q]sapeli, 14.10.2007 03:34:
Tosi monessa paikassa ilmeisesti joustoa tapahtuu, ja siitä kärsii sitten ne, jotka ei voi joustaa. Mulla sama ongelma. Kovasti aina koitetaan mun kanssa sopia että "ja tästähän ei siis tule mitään lisäveloitusta" tai "niin ja luonnollisestihan tämä ei meille maksa mitään" jne, mutta siinä on hyvä tyynesti antaa reklamaatio-osaston puhelinnumero koska mulla ei ole valtuuksia sanoa noista asioista juuta eikä jaata.
[/q]
Joo, no siis tottakai esimerkiksi mallikappaleista, viimeisistä kappaleista, pikkuvikaisista ja poistuvista tuotteista annetaan meilläkin n.5% alennus, riippuen tietysti tavaran myyntihinnasta. Ja tää on mun mielestä ihan ok ja ymmärrettävää, että halutaan se alennus, jos esimerkiksi joudutaan myymään asiakkaalle malli matosta tai valaisimista. Mutta eniten just ärsyttää nää ihmiset jotka luulee, että sitä neuvotteluvaraa on sitten ihan kaikessa..*igor* Tekis mieli hankkia sellanen pinssi työpaidan rintaan, jossa lukee: "ei, ette saa alennusta siitä tuotteesta"
Toi alennusten ja kaupanpäällisten kinuaminen on vaan menny ihan käsittämättömäks tässä parin vuoden sisään..ei pysty ymmärtämään.
Kyllä sit tulee näitäkin, että asiakas tietää osastoltamme jonkun toisen myyjän nimeltä(yleensä vastuumyyjän, jolla on siis valtuudet hieman joustaa säännöistä) ja sitten ne alkaa väittämään vastaan, että;"No, kyllä Mikakin antais tän tuotteen mulle puoleen hintaan!" Siihen sit yleensä totean vaan, että;"No, valitettavasti en voi auttaa teitä nyt tässä asiassa, mutta Mika on viikon päästä seuraavan kerran töissä, että tulkaa sitten takaisin." Yleensä jäävät sitten sille tiellä, eivätkä tod. tuu takasin tinkimään...*nauru*
Tää oli vaan ihan keisari!!
Kolme pukuu istuu pöytään joista yksi, tarinamme päähenkilö, vähän enemmän maistissa. OK, syömään tulossa siis. Pitsaa tilataan ja ilmoitan että nyt on päässyt käymään niin että valkosipuli on loppu. Ei kuulemma haittaa jos pitsassa on tonnikalaa (tonnikala ja valkosipulihan on siis, tietty, ihan sama asia *aplodit*)
No, pitsat pöytään ja ruokahaluu ja muuta yms. Pitsa puolessa välissä ja sitten viitotaan pöytään. "Saisinko valkosipulia?"
"niinkuin aikaisemmin sanoin, valkosipuli on loppu"
"Mutta minähän maksan tästä"
"niin? Ihmisillä on tapana maksaa kun syövät ravintolassa"
"Mutta mitä minä saan ja mitä en saa ja mistä minä maksan?"
"Saat pitsan josta maksat ja et saa valkosipulia joka on loppu"
"Mutta minähän maksan tästä!!!"
"Niin ihmisillä on tapana ravintolassa tehdä"
"Mutta eikö tämän pitäisi olla ilmainen kun en saa haluamaani tavaraa"
"Siis mitä, kyllä pitsa tuntuu kelvanneen ihan hyvin tähän asti"
"Mutta mistä minä maksan ja mitä saan ja mitä en"
"Saat pitsan josta maksat mutta et saa valkosipulia"
"Ja sen minä haluaisin vaan tietää, että eikö tässä ravintolassa saa syödä rauhassa!!"
"Kyllä saa" (poistuu pentteriin nauruaan pidätellen)
Ja yks omakin moka täytyy nyt tähän tasapuolisuuden nimissä laittaa:
Neljä nuorison edustajaa tilas erinäköisiä annoksia jotka jostain käsittämättömästä syystä unohdin hakata koneelle. Seuraus oli että valomerkin jälkeen heidän ruokiaan ei ollut enää saatavissa ja porukka hiiltyi aika pahasti. Olivat kuulemma tulleet taksilla toiselta puolelta kaupunkia syömään meille ja ok, odottivat tyhjää aika pitkän siivun.
Ratkaisu oli sitten se että keittiö sai rasvakeittimen vielä tulille ja annettiin 4xfriteerattua kananrintaa ranskalaisilla mukaan ilmaiseksi ja jengin odotellessa juodut kaljat meni nekin talon piikkiin. Oli ehkä hieman ylimitoitettu korvaus mutta kun se meillä on mahdollista niin pitäähän sitä käyttää. Mietityttää vaan että millai tää stoori kerrotaan eteenpäin "Mentiin sinne ja kaikki kusi mutta sitten ne seivas ja yht'äkkii kaikki olikin ilmasta" Et onko toi niinku meille positiivinen vai negatiivinen juttu. Ei voi tietää.*ding*
[q]Sikamaster, 14.10.2007 07:23:
Tää oli vaan ihan keisari!!
Kolme pukuu istuu pöytään joista yksi, tarinamme päähenkilö, vähän enemmän maistissa. OK, syömään tulossa siis. Pitsaa tilataan ja ilmoitan että nyt on päässyt käymään niin että valkosipuli on loppu. Ei kuulemma haittaa jos pitsassa on tonnikalaa (tonnikala ja valkosipulihan on siis, tietty, ihan sama asia *aplodit*)
[/q]
Mielestäni se varmisti tolla, että tonnikala ei ole myös loppu ja samalla siis ilmoitti haluavansa tonnikalaa.
saatana ku noille mummoillekkaan ei mikään kelpaa..
Ensin palvellaan autuaasti yli puolituntia ( vain yksi myyjä silloin paikalla ) sitten saadaan mummelille myytyä se mitä etsikin.
No housuista ei ollut oikeaa kokoa mutta halusi välttämättä ottaa ne kokoa pienemmät.. ( silmämääräisesti näki ettei se s-koon housut tuu mahtumaan..)
No hyvää palvelua kun haluttiin antaa niin luvattiin ottaa yhteyttä seuraavana päivänä ( yleensä ei edes noin tehdä ) että onko kuorman mukana tullut näitä kys. housuja.
Aamu ennen avaamista oli aikalailla täys fiasko kun mikään ei toiminu ja kakki oli vituilla.
No housuja ei kuitenkaan tullut siinä kuormassa ja hetkeä myöhemmin tämä kyseinen tantta paineli sisälle ja silminnähden vihainen kun ei ollut soitettu et hän JOUTUI TULEMAAN TÄNNE ASTI!!
Sairasta ihmistä kuulemma tolla lailla pompotellaan.. JUU VITTU IHAN VARMAAN!
meidän OP oli juuri menossa soittamaan asikkaalle, mutta se ei kelvannu. Niitä sen vitun housuja oli soiteltu ympäri kyliä et mahtaakohan olla jossain lähimyymälässä, mutta kaikista oli sen värin M-koko loppu. No eipä tuokaan vastaus miellyttänyt! KYLLÄ MEIDÄN PITÄÄ TIETÄÄ MITÄ TULEE JA MILLOIN!!
Yritettiin sitten ystävällisesti neuvoa mistä saattaisi löytää samanlaisia velourihelvettejä.. Sokkaria ehdotettiin MUT EI! " Minä tunne sokoksen päästä päähän! Käyn siellä päivittäin!!!" juujuu...
Ei voi kuulemma tietää että millasta laatua se nanso oikein on...
Asiakas oli erittäin näreissään ja kun hän oli lähdössä vielä kuntoutukseen niin ei pääse palauttamaan niitä.. Ja sekään ei kelvannu et sanottiin että ne voi palauttaa kun palaa sieltä.
Kaikkemme yritettiin tehdä mutta ei kelvannu. Ja muu väri ei tullu kyseeseen kun hän on hieman punakka iholtaan.. että sellasta!
huomenna voi olla et illalla tuun avautumaan ihan huolella...
Huomenna on Trion forumin puolen avajaiset kaikilla muilla paitsi.... Saa nähä...
[q]crissy, 19.5.2010 15:56
...ensinnäkään asiakas ei saa tulla kassapisteen taakse ( se on varmasti käytössä jokaisessa liikkeessä ) pienis putiikeissa voi tehdä poikkeuksia ilman et tulee sanomista.
ja siis yleinen käytäntähän on että tuote maksetaan ensin ennenkuin se on sinun.
[/q]
Toi on ilmeisesti yllättävän vaikea käsittää ja ihan äärimmäisen vittumaista. "kyllähän mä tän päälle voin laittaa kun ostan sen"
Joo, niin voit, sitten kun OLET ostanut sen. Vittu.
Tänään tuli huvittavin tapaus hetkeen, enkä oikein tiedä pistäisinkö tämän tänne vai päivän :) - topiciin, koska repeilin tälle vielä kauan yksinäni kun asiakas oli jo lähtenyt.
Meillä on tarjolla tasan kahdenlaisia pillimehuja; toiset maksaa 0,2e kipale ja toiset 0,29e kipale. Semmonen about 15 kesänen poika sitten tuli tuollaisen halvemman pillimehun kanssa kassalle ja sanoin sille hinnan, johon se hölmistyneenä (ja ärtyneenä) sanoi: "häh? se on kymmenen senttii!". Tähän sanoin nätisti, että "ei, se on kaksikymmentä senttiä". Poika vaan jatkoi ja jatkoi inttämistä: "nää on kymmenen senttii ja noi toiset on kakskyt senttii". Tässä vaiheessa kerroin pojalle, että kyllä tämä hänen pillimehunsa on 20 senttiä ja niitä myydään yleensä 10 paketeissa, joka puolestaan maksaa 2e ja toiset maksaa sen 29 senttiä. Poika jaksoi vääntää asiasta vielä hetken aikaa, kunnes sanoi "no en mä sit sitä ota".
Viimeisten sekuntien aikana mulla oli todella paljon pokassa pitelemistä, kun en voinut uskoa miten poika voi vaan vetää päästään, että se maksaisi 0,1e. Sen vielä ymmärtäisin, että jos alkaisi väittämään siitä kalliimmasta, että se maksaa 0,2e. Mut ei vittu.. :D Niitten halvempien pillimehujen kohdalla vielä lukee isossa lapussa, että 10kpl 2e ja kappalehinta 0,2e (jos nyt joku ei sattumalta osaisi tehdä kyseistä laskutoimitusta ja erehtyisi luulemaan kappalehintaa halvemmaksi kuin 10kpl ostettaessa). Enkä kyllä tiedä, että tuosta kovinkaan paljon halvempia pillimehuja edes on olemassa. Samaisen kauppakeskuksen Prismasta ehkä voi saada jotain Pirkka pillimehuja viisi senttiä halvemmalla, joten jos se viisi senttiä oli pojalle NIIN tärkeä, niin ehkä sitten on parempi vaan kävellä koko kauppakeskuksen toiseen päähän jonottamaan 0,15e ostoksen takia.
Vittu mitä porukkaa
[q]Freja, 15.11.2005 17:59:
"Teillä on silti maailman kallein olut!" Mä vielä jatkan hymyillen ja heitän vitsillä et "No missäs päin maailmaa säkin oot reissannut kun noin väität" Johon äijä tokasee nenää nyrpistäen että "voi kuule vaikka missä!" Teki mieli sanoa ... [/q]
Eihän tohon tarvi sanoa enää mitään, nolasit sen tyypin ihan täysin pysyen kuitenkin suht asiallisena :D (tai siis se nolasi itse itsensä).
[q]larzizi, 19.7.2008 15:04:
Samaisen kauppakeskuksen Prismasta ehkä voi saada jotain Pirkka pillimehuja viisi senttiä halvemmalla.
[/q]
Pirkkaa saa kylläkin k-kaupoista.
[q]hemuz, 19.7.2008 18:09:
---
larzizi, 19.7.2008 15:04:
Samaisen kauppakeskuksen Prismasta ehkä voi saada jotain Pirkka pillimehuja viisi senttiä halvemmalla.
---
[/q]
touche
[q]REivaaja, 19.7.2008 18:45:
Jospa pojalla ei ollu tarpeeksi rahaa, mutta sitäkin kovempi jano.
[/q]
Kyllä sillä rahaa näytti olevan aika moneen pillimehuun.
[q]hemuz, 19.7.2008 18:09:
[/q]
Se nyt lähinnä olikin esimerkki halpistuotteesta, mutta kiitokset korjauksesta.
Jos mulla on eilisen päivän tuotteita (joissa -50% lappunen) tavarakärryissä, niin onko se pakko viedä mukanaan? Olisin vaan heittänyt sen hävikin kautta roskikseen. Pitäis olla silmät selässä, ettei asiakkaat vie mun roskia kotiin :D.
Kuukauden kesäloman jälkeen on ollut ihan kiva olla töissä, mun lempparit on ollut mielissään :).
yks mikä useamman vuoden as.palv. kokemuksen jälkeen jaksaa ihmetyttää on oman "aseman" esille tuominen. as.palvelijaa ei voisi vähempää kiinnostaa oletko lääkäri, juristi, tj tai kaikkea näistä samaan aikaan..se ei paranna palvelunlaatua..saattaa jopa laskea.
toiseksi v.ttuilevat vitsit eivät ole kovin reiluja sillä asiakaspalvelija ei voi vastata näihin yhtä rehellisesti *släp* vaikka mieli tekisi
asiakas tulee tiskille ja tilaa:
"anna mulle limsaa"
kysyn: "mitä sorttia"
asiakas "ihan sama" vaikka kokista
minä: "otatko ison vai pienen"
asiakas " ihan sama anna ny jompikumpi"
minä " nii et pieni vai iso"
Asiakas "anna vaikka se pieni sitten"
Noin helvetin hankalaksiko se on tehty nykyään?
asian olis voinu hoitaa yhellä lauseella ja neljällä sanalla "saisinko yhden pienen kokiksen"
mutku ei.....
[q]crissy, 19.9.2007 10:18:
---limpparista---
[/q]
Meillä kävi töissä eilen semmonen jannu joka tulee kassalle, sillä on pieni muki jossa vaaleaa kuohuvaa nestettä.
Tyttö kassalla: "onko tossa spriteä vai soodaa?"
asiakas: "emmä tiiä, ihan sama, laita jompikumpi"
Tyttö: "No niissä on melkoinen hintaero, kumpaa laitetaan"
asiakas: "Ihan sama, laita jompikumpi"
Tyttö ärtyneenä: "selvä, 1 euro 80 senttiä kiitos"
Sooda olis maksanut sen 35 senttiä, joten jos sillä oli soodaa, niin oli melkoinen idiootti ja jos oli spriteä, niin miksei voinut sanoa sitä.
[q]Wegez, 19.9.2007 10:47:
19. Vituttaa suunnattomasti kun ihmiset tulee kauppaan, nappaa muovikassin kassalta lähtee kerää tavaroita. Ja sit tulee kassalle ja lämäsee koko muovikassin naaman eteen...kiva sieltä on sit alkaa noukkii niit tavaroita.[/q]
Toimiiko ihmiset oikeasti noin?
"Joo moi säästän aikaa ku pakkaan nää valmiiks muovikassiin!!1"
[q]äm:
Käyttäytymistä toisten työpaikalla osa 1:
Kassalla
...
17. Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen saapuu vielä yksi, joka kerjää "otathan vielä mut?" Tiedoksi: En ota.
...
[/q]
Pakko lisäää pari kohtaa...
18. Tapahtui juuri 2pv sitten (onneks en joutunu koskee)...jos sä saatana paskot housuus, ni ei siitä tarvii kaikille kertoa ja sen lisäks vielä tunke sormet housuihin...Oli se työkaverin kiva ottaa rahat vastaa kyseiseltä naiselta.
19. Vituttaa suunnattomasti kun ihmiset tulee kauppaan, nappaa muovikassin kassalta lähtee kerää tavaroita. Ja sit tulee kassalle ja lämäsee koko muovikassin naaman eteen...kiva sieltä on sit alkaa noukkii niit tavaroita.
20. Meillä sattuu olemaan 3 kassaa, joista yks veikkaus kassa _myös_. Ja kun siihen joku tulee tekemään veikkauksia miljoona, niin totta helvetissä siinä menee aikaa. Ja kun on jonoa ni ei siinä takana tarvitse itkeä kun on vitun hidas kassa, näkeehän sen ny erkkikin jos kädes on tuhat miljoona viissataa lappuja, et ei se kone niitä sekunnis ime.
21. Jos oot maksanu ostokses jo ja lähteny melkeinpä ulos kaupasta ja päätätkin ostaa vielä lisää. Niin se ei tarkoita sitä, että pääset tietysti takaisin koko helvetin 10-15m jonon ohi, koska olit juuri kassalla. *idiootit*
22. Ja sitten, jos esim. Olvin mäyris on ollu tarjouksessa ja se on loppu, ni ei - se ei tarkoita, et sä saat sit koffia 12kpl samaan hintaa mikä on melkei tuplaten oikee hinta.
23. Jos joku tuote on loppu, niin siitä on varmaan turha tullaa huutaa meille (vaikka me ne tilataanki ite, eheh) koska ei me sillä hetkellä pystytä pahemmin auttaa ku tarjoo vastaavaa tai toista puljua.
24. Ja sitten kaikille pikkuisille tiedokse. Suomessa ei edelleenkää käy henkkareina pahvin/paperin palanen jossa kuva ja koneelleä tehdyt syntymätiedot ja joku vitun koulunleima! Plus, et jos ei oo ikää ja haluut jännitystä, et kysyyköhän toi kassa paprui ni elä saatana osta koko kaupan bissejä/siduja...Vituttaa suunnattomasti ku tyyppi tulee 69sixtarin kanssa ja ilmottaa "paperit jäi autoo". 'No käytkö käytkö hakemas ne sit?'
25. Ja sit lopuks viel kaikille tiedoks, et mei kaupas ei ykskää työntekijä oo mikää kävelevä juna-aikataulu. On se kiva ku ihmiset tulee kysyy juna-aikoja. No ei siin mtn, mutta sitten ku alkaa saatanan moine huutamine ja haukkumine kun ei tiedetä aikoja, vaikka ollaan asemala töissä..tsiisus mitä pönttöjä!
- « Edellinen
- 1
- ...
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- ...
- 111
- Seuraava »