Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

yks varusmies tais vetää mulle herneet nenään kun en antanu sille tavispizzaa kasvispizzan hinnalla.. (hintaeroa 2,5e)

kysy et saako hän kasvispizzan hinnalla pizzan mis on kinkkua... sanoin et et saa.. ja ei voida antaa varusmiesalennusta.....

otti ja suuttu mulle....

Asiakkailla tuntuu kyllä olevan tapana "uhkailla" kuluttaja-asiamiehellä... Se on ihan heidän täysi oikeus ja olen muutamalle jopa antanut nettiosoitteen ja puhelinnumeron sinne =]

Eipä oo koskaan niistä sen enempää kuulunut... Harhaluulo on se että yleiset käytännöt jotenkin tuosta muuttuisivat, eli eiköhän kuluttaja-asiamies oo kertonu saman asiakkaalle kun minäkin kaupan tiskillä...

En vaan voi ymmärtää miten asiakkaat voi joskus olla niin helvetin tyhmiä tilanteissa, joissa koneelta tulee korkeampi (= oikea) hinta mitä asiakkaat ovat kuvitelleet. Sitten tulee aina niitä "no mut siel oli semmonen lappu et sitä ja tätä tähän hintaan". Sitten kun itse menee katsomaan, ei voi ymmärtää miten joku on voinut katsoa lappua niin nopeasti, että ei ole huomannut, että kyseessä on aivan eri tuote. Ymmärrän kyllä, että lappuja ei aina jaksa lukea ihan tarkkaan, mutta jos niitä vaan vilasee ohimennen, niin siinä tilanteessa ei olisi kyllä mitään asiaa tulla kassalle väittämään, että "siinä luki niin". Eikä varsinkaan väittää vastaan, kun kassa tietää mitä siinä lukee ja mistä tuotteesta on kyse. Meiltä löytyy tällä hetkellä mm. kori, jossa on poistomyynnissä olevia lankoja. Korin päässä on lappu, jossa lukee ALKAEN 2,50. Voitte arvata, että tästä on tullut usein vääntöä. Kaikki muut ovat aina luovuttaneet kun olen kertonut siitä ALKAEN sanasta, mutta taannoin yksi nainen alkoi kovasti väittämään vastaan "ei siinä kyllä semmosta lukenut". Voi helvetti sentään. Jos KOLME työkaveria (jotka kaikki ovat olleet järjestelemässä lankoja) ovat sanoneet mulle, että "siinä lapussa sitten lukee ALKAEN, kun asiakkaat alkaa marisemaan" ja olen itsekin nähnyt sen alkaen sanan siinä, niin kyllä siinä sitten ihan oikeesti on se sana :D Olisin mieluusti mennyt naisen kanssa katsomaan lappua, jos en olisi ollut kassalla. Olisi ollut varmaan näkemisen arvoista, kun nainen olisi joutunut myöntämään oleensa väärässä.

Tänään taas meinasi mennä yhden pariskunnan kanssa hermot. Heillä on korillinen vaatteita, joista ainuttakaan he ei pistä hihnalle. Ymmärrän kyllä, jos ei halua pistää vaaleita vaatteita "likaiselle" (oli muuten vastapesty) hihnalle ja antaa ne mieluummin suoraan kassalle käteen. Mutta näillä oli pelkkiä mustia vaatteita ja se käteen antaminen oli sitä, että koria pidetään mahdollisimman kaukana, mies ottaa vaatteen hintalapusta kiinni ja ojentaa sitä ömm.. viis senttiä mulle päin. Ja sitten semmosta mahdollisimman hidasta touhua kaikinpuolin. Pariskunnan takana oli jo valmiiksi jonoa, mutta tommosen helvetin matelun takia sitä tuli pikkasen lisää ja sitten pitikin jo ottaa toinen kassakin käyttöön. Ja naisella oli vielä otsaa sanoa (ei kysyä), että he saa varmaan muovikassin ilmaseksi, kun ostivat niin paljon. No ette vittu todellakaan ole saamassa. Jos isoista ostoksista saisi ilmaisen muovikassin, meillä ei ehkä olisi tarjolla myös isoja muovikasseja. Ja jos se vitun viistoista senttiä tuntuu sun kukkarossa niin suurelta, niin sitten voit kantaa kädessäs. Ilmaset muovikassit on kuitenkin aina meiltä pois. Etkä sä nyt vittu mee mistään ruokakaupastakaan kysymään, että saatko muovikassin ilmaseksi. Se on ihan samanlainen ostos kuin muutkin. Tietysti kaikki vaatekauppojen ilmaiset muovikassit on sitten asia erikseen. Ja juuri kun ajattelin päässeeni näistä hitailijoista eroon, kysyessäni naiselta henkkareita (ostokset yli 50e), mietiskelee nainen siinä rauhassa hetken ja toteaa nyrpeänä "no kai mä sit näytän". Ei, ei tarvitse näyttää. Siinä tapauksessa et myöskään vie mitään ulos kaupasta. Kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen!

Helvetti sentään

Tuli vaan mieleen eräs ravintola reissu.. (Et ei tosiaan pidä ottaa niin henkilökohtaisesti kaikkea negaa)

Tarjoilija kysyy- Miten maistui?

Minä- Pihvi oli liian kypsä vaikka pyysin medium-.. Muuten oli kyllä ihan hyvää :)

Tarjoilija- (Ei osannu ottaa vastaan palautetta) Lähti loukkaantuneena mumisten.

Ihan kuin se olisi ollut sen vika?!? Ja ei olis tarvinnu kysyä jos vastaus ei välttämättä miellytä!
Ja ei sais mainostaa ravintolaa "pihvipaikkana" jos ei osaa niitä paistaakaan

Tästä tulikin mieleen.. ;)

http://koti.mbnet.fi/tepa81/muut/IMG_9306.jpg

[q]mayah, 15.8.2007 11:12:
Vituttaa aivan sikana ihmiset, jotka kuvittelee, että hakemuksen laitettuaan voi vaan istua perseellään ja odottaa, että erilaisia työpaikkoja kannetaan valittavaksi nokan eteen. TÄÄ EI TOIMI NIIN.
[/q]

hmm... kuvittelisin kyllä että jos lähetän työhakemuksen ja kyseinen firma haluu mut töihin niin ne soittaa mulle. itse asiassa jos lähetän sähköpostilla työhakemuksen niin mun mielestä on kohteliasta että siihen vastataan vaikka mulle ei löytyiskään työtä.

[q]kimmø, 14.8.2007 13:04:
--- clip ---
[/q]

*nauru**nauru* ja ääneen*nauru*

[q]Zenni, 15.8.2007 13:31:
avautumista
[/q]

Juuh, tommoset megavalittajat on kyllä persiistä, enkä itse todellakaan moisiin kuulu, mutta: hajosipa itsellänikin juuri pari vuotta vanha imuri (ei käynnisty), eikä takuutakaan ole enää voimassa. Kieltämättä minuakin vituttaa että noinkin paskalaatuista tavaraa myydään, mut ymmärrän toki ettei sei myymälähenkilökunnan vika ole.

[q]Zenni, 15.8.2007 13:31:
ni osta vittu uus imuri jos meidän laite ei kelpaa, ei ne nykyään maksa paskaakaan.
[/q]

Tää juttu ei tietty oo mun tapaukseen suoraan verrattavissa, mut toi on vähän kysennalainen asenne myyjältä, vaiks ymmärränkin toki että moiset asiakkaat vituttaa. Mulla ei ainakaan oo nyt rahaa ostaa uutta imuria, eikä kukaan voi olettaa että ostaisin vaikka muutaman vuoden välein uuden imurin, vaikka ne ei "paskaakaan" maksais. Olisin vaan odottanut että esim. toi 100e maksanut romuni ois kestänyt yksiöni siivoamisessa enemmän ku pari vuotta.

Ai helvetti mikä työpvä!!

olis taas tehny mieli vetää muutamaa asiakasta kuuppaan!

Miksi oi miksi.. (oon muuten ennenki narissu samasta asiasta..)

Kun ravintolaan tulee asiakkaita lounaalle nii miksi VITUS PITÄÄ SAATANA KÄVELLÄ SUORAAN SALAATTIPÖYTÄÄN JA SIT PÖYTÄÄN ISTUMAAN!!!!!!???

LUULEKS ET SUT HUOMATAAN VARMASTI JOS RAVINTOLASSA ON MELKEIN 80 MUUTAKIN ASIAKASTA JA KAKSI TARJOILIJAA!!!!!!!!!!!!!

onks se oikeesti niin saatanan vaikeeta tilata se safka eka ja sit vasta kipasta siihen salaattipöytään!?

Tänäänki monta kertaa ku kävelin/juoksin siellä niin ihmiset nykii hihasta salaattilautanen syötynä et "SAAKS MÄKI TILATA"?? ai eiks sul ollukkaa tulossa vielä!!? VOI JUMALAUTA..

Mienasin sanoo yhelle pariskunnalle kuka kesken toisen pöydän tilauksen huus et "meille sit seuraavaks" ja ne istu siin salaatit syötynä et "meil on kyl tapana tilata se safka ennenku iskee salaattiin kiinni".. mut sain tukittuu suuni..

Mut oikeesti ei me voida olla koko ajan vahtaamassa et kuka on uus ja kuka ei.. ravintolas on jumalauta 140 asiakaspaikkaa joista suurin osa ruokailijoita ja kaks tarjoilijaa duunis!

JOTEN VOITTEKO VITTU TILAA SEN SAFKAN EKA NII EI TARTTE ULISTA KU KESTÄÄ!!!!!!!!

jo helpotti... kiitos!

Oon kolme kesää ollu asiakaspalvelutyössä kaupassa, ja pääsääntöisesti kyllä pidän siitä aika paljon. Yks asia vaan pistää veren välillä kiehumaan; jos asiakas ei hallitse peruskohteliaisuuksia. Hei, kiitos ja ole hyvä, pieni hymy myös plussaa, mutta ei mun päivä mee pilalle jos sitä ei tuu (mutta toki se piristää *hymy*). Jotkut myös harrastaa sitä, että vastaa mun tervehdykseen sanoilla "yks muovikassi"...
Ja KATSEKONTAKTI. Mikään ei oo ärsyttävämpää kun se, ettei asiakas kato mua silmiin missään vaiheessa kassatapahtumaa.

Muuta pahaa sanottavaa en oikeestaan osaa ees sanoa. Idiootteja asiakkaita on aina välillä, mut oikeestaan aika harvoin sattuu kohdalle. Pari vanhempaa (~60v) setää on alkanut vähän turhan tuttavallisiks. Mm. yks kysy pari päivää sitte voisko piirtää musta muotokuvan. Juu, ei kiitos. Toinen kyseli kahville.
Oon huomannu et tollasille ei alunalkaenkaan saa olla liian ystävällinen, tai muuten tilanteet menee just tollasiks.

Rasitusvitutus osa 2.

"onks tää alkukeitto tehty oikeesta tavarasta vaiko pussikeittoa"?

" Onks tää muusi tehty oikeista perunoista vai onks tää pussitavaraa"

" Onks noi lihapullat oikeita pullia vaiko einespullia"

"onks toi lohi tuoretta vai pakaste"

Joo vittu kokki aina aamusin lähtee poimimaan kanttarelleja tuolta metsästä et saadaa OIKEETA KEITTOO

Ja kyl se ne perunatki kuorii toki et saadaa OIKEETA MUUSIA

Ai nii onhan meil tuol takana kunnon sikala ja navetta ja härkiä ja kanojaki löytyy et varmasti saadaan OIKEETA TAVARAA ja kokki käy lahtaamassa aina joka aamu elukoita et saadaan varmasti oikeeta tavaraa...

Ja kalassaki kerkiää joka aamu käydä et saadaan TUORETTA SIIKAA JA LOHTA

AS IF ja HV!!

NYt on taas sellanen fiilis et vois olla jossain kopis itekseen töis.. ku noi ihmiset osaa vaa KITISTÄ!

[q]Super-Kerttu, 17.8.2007 10:37:
---
crissy, 17.8.2007 10:19:
Rasitusvitutus osa 2.

"onks tää alkukeitto tehty oikeesta tavarasta vaiko pussikeittoa"?

" Onks tää muusi tehty oikeista perunoista vai onks tää pussitavaraa"

" Onks noi lihapullat oikeita pullia vaiko einespullia"

"onks toi lohi tuoretta vai pakaste"

Joo vittu kokki aina aamusin lähtee poimimaan kanttarelleja tuolta metsästä et saadaa OIKEETA KEITTOO

Ja kyl se ne perunatki kuorii toki et saadaa OIKEETA MUUSIA

Ai nii onhan meil tuol takana kunnon sikala ja navetta ja härkiä ja kanojaki löytyy et varmasti saadaan OIKEETA TAVARAA ja kokki käy lahtaamassa aina joka aamu elukoita et saadaan varmasti oikeeta tavaraa...

Ja kalassaki kerkiää joka aamu käydä et saadaan TUORETTA SIIKAA JA LOHTA

AS IF ja HV!!

NYt on taas sellanen fiilis et vois olla jossain kopis itekseen töis.. ku noi ihmiset osaa vaa KITISTÄ!

---

öö..*ding* Kai nyt ihmiset haluaa tietää mistä maksaa.. Mä ainakin kysyisin tuollaista, jos epäilisin, et saisin samaa safkaa kaupan eineshyllystä..

Ja ei kai siihen nyt sikalaa tartteta, et saa oikeita lihapullia. Tässä varmaan tarkoitetaan, et onko ne pullat tehty teille tuodusta jauhelihasta vai eineslihapullia (esim. saarioinen)..

Tai sit en vaan tajunnut sun pointtia..*ding*
[/q]

eilen oli muutenki huono pvä töissä nii alko vaa kaikki vituttaa.

[q]Norb, 15.8.2007 14:47:
Tarjoilija kysyy- Miten maistui?

Minä- Pihvi oli liian kypsä vaikka pyysin medium-.. Muuten oli kyllä ihan hyvää :)

Tarjoilija- (Ei osannu ottaa vastaan palautetta) Lähti loukkaantuneena mumisten.
[/q]
Meille on myös muutaman kerran tuotu kypsät pihvit, vaikka on pyydetty medium. Olen aina kohteliaasti maininnut siitä tarjoilijalle, kun ovat kysyneet, maistuiko. Eivät ole tarjoilijat suuttuneet - tai ainakaan näyttäneet sitä - vaan ovat luvanneet viedä terveiset kokille, ja ollaan yleensä saatu alennusta laskusta tai alennuskupongit seuraavaa kertaa varten tms.

[q]crissy, 25.7.2007 23:56:
KYSYMYS KAIKILLE! : Milloin saa asiakkaalle sanoo ihan suoraan? Millanen on se tilanne jolloin asiakas ylittää sen "maagisen rajan"...?
[/q]

Imo asiakaspalvelijan ei tulis koskaan alentua vittumaisen asiakkaan tasolle. Jos asiakas on perseestä, niin sitten sitä ei palvella ja pahimmassa tapauksessa pyydetään sitten joku vartija tms. hoitamaan kyseisen henkilön ulos liikkeestä tms. Eihän toi varmasti koskaan noin yksinkertasta tietty oo, ja varmasti tollasset pistää vituttamaan, mutta en kyllä ihan nää että vasta-avautumisestakaan hirveesti hyötyä ois.

Toi, että vesi maksaa ravintoloissa ja että ostoskassia ei saa ilmasiks kaupasta on imo vähän tollassia psykologisia juttuja. Koska raanavedestä ei joudu kotonakaan mitään maksamaan, ihmiset ei pidä sitä varsinaisesti minkään arvosena => siitä maksaminen tuntuu oudolta. Noissa molemmissa kuitenkin ihmetyttää se, että kun noiden tuotteiden kulut ei oo kun murto-osa sen firman liikevaihdosta, niin onko niistä nyt sitten pakko laskuttaa? Toi asia nyt ei sitten tietty riipu kassatädistä tai tarjoilijasta millään tavalla, joten niille nyt on ihan turha noista kitistä.

Ite en kyl oo koskaan ollut asiakaspalveluduunissa, mutta arvostan kyllä suuresti sitä, että jotkut tota hommaa jaksaa tehdä. Yritän kassalla aina olla kohtelias (tulee nykyää jopa käännettyä ostokset kassalla siten, että viivakoodi on sitä lukijaa päin *nauru*), mutta monesti oon niin nollat taulussa kaupassa, että homma menee aika vahvasti persiilleen :/.

[q]crissy, 17.8.2007 10:19:
Rasitusvitutus osa 2.
[/q]

Minen kans oikeen hahmota tätä. Kyllä mä oon saanu ravintolassa ihan tuoretta lohta ja oikeita kantarelleja keitossa, ja ihan ravintolassa kuorituista perunoista tehtyä perunamuusia. Epäilen, ettei se kokki oo itse käynyt kalassa ja sienimetsällä, vaan ravintolalla on ns. tavarantoimittaja, joka ne tuotteet on sinne tuonut. Lisäksi en pitäis sitä millään tavalla outona, että ravintolan keittiössä kuoritaan perunoita.

Mut joo. Sori. Tää oli väärä topic taas.

[q]mayah, 15.8.2007 11:12:
Vaimo on laittanut miehensä puolesta työhakemuksen yli vuosi sitten. Nyt vaimo laittaa kotisivujen kautta tulikivenkatkuisen palautteen, että miksei MEIDÄN OLAVILLE kukaan ole soittanut, vaikka hakemuksen laittamisesta on jo pitkä aika.

EI KÄYNY MIELESSÄ, ET VOIS SOITTAA TÄNNE PÄIN JOS EI KUULU MITÄÄN?? *tun URPO.

*grr**grr**grr**grr*

Vituttaa aivan sikana ihmiset, jotka kuvittelee, että hakemuksen laitettuaan voi vaan istua perseellään ja odottaa, että erilaisia työpaikkoja kannetaan valittavaksi nokan eteen. TÄÄ EI TOIMI NIIN.
[/q]
No minua taas ärsyttää ne turhan soittelijat, koska kyllä meiltä aina ilmoitetaan, että juu tahi ei. Se, ettei vielä ole ilmoitettu, tarkoittaa, ettei asiaa ole vielä käsitelty.

Varsinkin jos on ollut joku paikka auki, johon on ollut paljon hakijoita, niin kyllä se jonkin aikaa kestää lukea sellaiset sata hakemusta ja haastatella potentiaaliset. Etenisi vähän nopeammin se homma, jos ei tarttis koko ajan vastailla puhelimeen "Plaaplaa, plaaplaalaaa. Ei, ei olla tehty päätöksiä ja juu, kyllä sitten ilmoitetaan kaikille, kuten on luvattukin. Ja taas plaaaaa plaaplaa."

Eli mistäs ne poloiset nyt voi tietää, soittaako vaiko ei, kun toisia ärsyttää, että soittaa, ja toisia taas se, että ei?

[q]Chatte, 17.8.2007 11:19:
---
mayah, 15.8.2007 11:12:
Vaimo on laittanut miehensä puolesta työhakemuksen yli vuosi sitten. Nyt vaimo laittaa kotisivujen kautta tulikivenkatkuisen palautteen, että miksei MEIDÄN OLAVILLE kukaan ole soittanut, vaikka hakemuksen laittamisesta on jo pitkä aika.

EI KÄYNY MIELESSÄ, ET VOIS SOITTAA TÄNNE PÄIN JOS EI KUULU MITÄÄN?? *tun URPO.

*grr**grr**grr**grr*

---

No minua taas ärsyttää ne turhan soittelijat, koska kyllä meiltä aina ilmoitetaan, että juu tahi ei. Se, ettei vielä ole ilmoitettu, tarkoittaa, ettei asiaa ole vielä käsitelty.

Varsinkin jos on ollut joku paikka auki, johon on ollut paljon hakijoita, niin kyllä se jonkin aikaa kestää lukea sellaiset sata hakemusta ja haastatella potentiaaliset. Etenisi vähän nopeammin se homma, jos ei tarttis koko ajan vastailla puhelimeen "Plaaplaa, plaaplaalaaa. Ei, ei olla tehty päätöksiä ja juu, kyllä sitten ilmoitetaan kaikille, kuten on luvattukin. Ja taas plaaaaa plaaplaa."

Eli mistäs ne poloiset nyt voi tietää, soittaako vaiko ei, kun toisia ärsyttää, että soittaa, ja toisia taas se, että ei?
[/q]

Toi on kyl aika surkuhupaisaa, että vaimo on laittanu hakemuksen miehensä puolesta :D. Mut jöö, kaippa noi puhelut on yleensä seurausta siitä, että se tieto siitä duunipaikan saamisesta tarvitaan että voidaan tehdä jotain muita päätöksiä => ei malteta odottaa vastausta. Toisaalta jos ton puhelun hoitaa asiallisesti, niin ei kait siihen hirveen kauaa mee? Tossa on just vähän se ongelma, että jotkut firmat sanoo vastaavansa noihin, mutta ei kuitenkaan oikeasti saa sitä vastausta aikaseks, ni ei oikeen koskaan tiiä pitäiskö sitä soitella vai vaan odotella.

[q]kimmø, 17.8.2007 11:23:
---
crissy, 16.8.2007 16:49:
--tilitystä--

---

haha, noi sun postaukset on kyllä tän topicin parasta antia :D

mutjoo, ihan totta kyl, että tollanen "hei, enks MÄ saa palvelua?!"
-kitinä on ihan perseestä jos/kun asiakkaat ite ei edes yritä toimia
yleisten standardien ja ohjeiden mukaan.
[/q]

Jos tässä oli kyse tosta salaattijutusta, niin en kyllä välttämättä ois ite henkilökohtasesti ees tajunnu koko juttua. Noille tollassille asiakkaille ois kyl varmaan hyvä kertoa tosta, jos vaan keksii jonkun hyvän tavan valistaa ilman, että se kuulostaa hirveeltä avautumiselta. En usko, että noi janpat ihan tarkotuksella ja vittuillakseen on noin toimunu.

[q]Pätkis, 17.8.2007 11:35:
---
"..meil on kyl tapana tilata se safka ennenku iskee salaattiin kiinni".. mut sain tukittuu suuni..

..ei me voida olla koko ajan vahtaamassa et kuka on uus ja kuka ei.. ravintolas on jumalauta 140 asiakaspaikkaa joista suurin osa ruokailijoita ja kaks tarjoilijaa duunis!

JOTEN VOITTEKO VITTU TILAA SEN SAFKAN EKA NII EI TARTTE ULISTA KU KESTÄÄ!!!!!!!!

---

Ettekö te voi laittaa siihen ovelle / jonnekin näkyvälle paikalle kylttiä että "lounasaikaan tilaukset kassalta, kiitos"?

-se on tietysti eri asia, jos asiakkaat ei osaa lukea. Mutta kyllä mua ainakin uudessa paikassa joskus hämää, miten päin nää nyt haluaa tän homman hoidettavan. Tosin, silloin kyllä yleensä kysyn.
[/q]

Mä yritin ehdottaa tota kylttijuttua mut se ei oikein saanu tuulta allensa....

[q]crissy, 17.8.2007 11:45:
---
Pätkis, 17.8.2007 11:35:
---
"..meil on kyl tapana tilata se safka ennenku iskee salaattiin kiinni".. mut sain tukittuu suuni..

..ei me voida olla koko ajan vahtaamassa et kuka on uus ja kuka ei.. ravintolas on jumalauta 140 asiakaspaikkaa joista suurin osa ruokailijoita ja kaks tarjoilijaa duunis!

---

Ettekö te voi laittaa siihen ovelle / jonnekin näkyvälle paikalle kylttiä että "lounasaikaan tilaukset kassalta, kiitos"?

-se on tietysti eri asia, jos asiakkaat ei osaa lukea. Mutta kyllä mua ainakin uudessa paikassa joskus hämää, miten päin nää nyt haluaa tän homman hoidettavan. Tosin, silloin kyllä yleensä kysyn.

---

meillä voi toimia silleen et joko tilaa kassalta tai istuu pöytiin odottamaan tarjoilijaa.. mutta toi et kävelee suoraan salaattipöytää ja sit istumaan ja jos ei oo tarjoilijaa huomaamaan tätä kyseistä ihmistä nii ja jos/kun on kiire niin voi luulla et asiakas on tilannut kun on salaattinsakki syönyt..

Ja sit kun meil on vaan yks kokki töissä niin ruuan tulo alkaa kestää siin vaihees ku porukka alkaa tilaamaan listalta..

eilen meil oli sali täynnä porukkaa ja tosiaan meit oli kaks töis..

Joo en mäkää koskaan mene esim. rossossa salaattipöytään eka ja sit istuun ja venaamaan josko joku tarjoilija tajuais et mä en olekkaan tilannut vielä..
[/q]
Nii aivan. Eli se salaatti on TEILLE merkki siitä, että tilaus yleensä on jo otettu vastaan. Asiakas nyt ei välttämättä tätä aina ihan hoksaa vaikka se sulle, alalla työskentelevälle, onkin itsestään selvää ettei kannata hakea salaattia ennenku on tilannut ruokansa. Mä kannattaisin edelleen sitä, että vois tilaa ainoastaan joko pöydistä tai kassalta. Eikse nyt olis vaan kaikille helpompaa*nauru*

O