Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]remotion:
---
innae:
(anteeksi neiti, mutta saisimmeko laskun, kiitos.).

---

Miksi anteeksi? Eihän siinä tehdä mitään vahinkoa jos se on joutilaan näkösenä se tarjolija. saisimmeko sanan -ko ja kiitos välittää saman asian kuin anglannin kielessä please eli ollaan tavallaan ystävällisiä ja pyydetään eikä käsketä.
[/q]¨

Anteeksi on vain ravintolassa tapa kiinnittää tarjoilijan huomio -huomattavasti kohteliaampi tapa kun heilutella käsiä tai napsutella sormia tai huudella "hei tyttö/poika". Tosin kaikista paras tapa siihen on mielestäni pelkkä katsekontakti, jolla voi helposti osoittaa tarjoilijalle, että on asiaa. Ja tässä enklannin kielessäkin sanotaan yleensä tällaisessa tilanteessa "excuse me, could we possibly get the check, please."

Ja asiakkaan velvollisuus tosiaan on esittää tarjoilijalle jo esim viinin maistamishetkellä, jos viinissä on korkkivika tai muu vika (maku ei ole Suomessa kysymykseen tuleva vika), nimenomaan siksi, että ravintola saa toimitettua asiakkaalle kunnollisen tuotteen ja lähetettyä viallisesta tuotteesta valituksen viinitilalle..

En ole ravintola-alalla töissä, enkä näin ollen voi mitenkään kattavasti siltä kannalta esittää mielipidettäni, mutta hyvä kotikasvatus kyllä on opettanut miten ravintolassa jne. tulee käyttäytyä

[q]innae:
Sen takia sitä tullaan kysymään että maistuuko. Jos et saa avatuksi suutasi jos ruoka on pahaa, niin ei se tarjoiliakaan sitä voi tietää.[/q]

Chill out.
Kuten Grizzley tuossa jo sanoikin, niin usein tuo kysymys esitetään asiakkaalle lähes samalla mentaliteetillä kuin vaikkapa "moi, mitä kuuluu" -kysymys. Eli siihen ei edes oikeastaan odotetakaan sen kummempaa vastausta.

[q]innae:
Ja kyllä se tarjoilun taso on verrattavissa (yleensä) siihen hintatasoon. Vai onko joku saanut oikein huonoa palvelua suntussa, dominicissa, nokassa tms. fine dining-paikassa?[/q]

No näinhän se tietenkin voi olla, mutta kyllä mä ainakin odotan 7 euron lounasmestassakin asiakaspalveluammatissa olevan henkilön käyttäytyvän vähintäänkin korrektisti asiakasta kohtaan.
Ei kai hintataso saa olla se määräävä tekijä asiakkaan arvostamisessa??

[q]Freja, 7.9.2007 09:57:
---
Forecast, 6.9.2007 00:34:
- Jos tilaat tyylillä "Kolme olutta ja puhelinnumero, heheheh" , tulet saamaan tylyn vastauksen.

---

Multa yleensä irtos nauru tollaseen, koska ei sitä voi ottaa vakavissaan et pitäs tylyilee rupee. Pysyy asiakaskin ilosempana ja jättää tippiä
[/q]
Jaa että sielläpäin päin naamaa nauraminen aiheuttaa asiakkaassa iloisuutta ja tippien herumista. hyvä tietää =P

[q]Freja, 7.9.2007 09:58:
---
Kolera, 7.9.2007 09:33:
kuis montaa oikeesti vituttaa baaritiskin takana jossei asiakas moikkaa takas vaan tokasee suoraa tilauksen? et pitääks tässä ruveta kohteliaaks =P

---

No onha se aika vittumaista jos sanotaan et "Moi!" tms ni sä sanot "olut". Tai jos pidät sitä tervehdyksenä ni mikä ettei :D
[/q]
no monesti se menee nii et kerkeen huutaa tilauksen samaa aikaa ku tulee moi tiskin toiselta puolelta =) Kyllä mä kai morottelen takas siin vaihees ku tiski on tyhjänä ja en heti tiiä mitä otan mut ainaki ruuhkasena aikana ei tuu yleensä moroteltuu jos sieltä ees tulee sitä toiseltakaa puolelta. moron poisjättäminenhän säästää sen sekunnin pari ja ruuhka saadaan nopeemmin pois alta!!1
Kiitokset mä kyl aina sanon ja mahollisesti ole hyvät ku massit annan et kai se vähän kompensoi morottelemattomuutta =)

[q]efo, 2.1.2006 02:30:
---
Digital Beat, 1.1.2006 23:50:
En kommentoi enempää.

---
Oot mun idoli*pus*
[/q]
En kommentoi tuohonkaan mittää.

[q]Dj-Xcosmo, 17.4.2005 14:39:
Itse oon tehnyt DJ-hommia tässä jonkunaikaa...ja voi että näitä joitain asiakkaita!!!

1. Tullaan pyytämään samaa biisii uudelleen ja uudelleen...
2. Haukutaan dj lyttyyn jos ei oo jotain sen lempibiisiä levypakissa, ja kommentit "tä on viiminen kerta ku soitat tääl" - "joo, soitan sulle taxin.."
3. Pari vakkariasiakasta jotka tulee selittää jotain paskasta musiikista, kun tanssilattia on täynnä väkeä... "nii, mut laita metallicaa tai kotiteollisuutta" ..itq
4. Sit oon omahyvänen kusipää välillä jos en kerkee kuunnella jonkun muijan stooria jostain, kun seuraavaa biisiä mietin ja miksaan sisään..
5. joku 55v pappa hyökkää jostain ja huutaa "NyT Tä ViT*n neek*ri musiikki vitt*un" (Jay-Z, Numbencore - Linkin Park) ..next track= 50CENT - P.I.M.P

ei nyt muistu lisää ...mut onneks on hyviäkin asiakkaita olemassa;)
[/q]

"jotain parempaa!"

Käyttäytymistä toisten työpaikalla osa 2:

Baarissa

1. Kun viet takkiasi narikkaan, kaiva taskuistasi ne röökit ja rahat ja kukkaro ja sytkäri pois jo valmiiksi. Päätä jätätkö sen villatakin sinne hihaan vai etkö jätä. Tiedoksi: Narikkahenkilökuntaa ei kiinnosta juoksuttaa takkiasi edestakaisin viittä kertaa vain sinun huulikiiltosi takia. Jono seisoo.

2. Kun noudat takkiasi narikasta, kaiva narikkalappu esille jo valmiiksi. Vastaus kysymykseen "Mikä vittu täällä nyt oikeen kestää?" on se, että edelläsi oleva asiakas etsii narikkalappuaan. Työntekijä kyllä on valmis.

3. Narikassa työskentelevälle henkilölle ei tarvitse huutaa "Se on tuollapäin" samalla huitoen narikkalapulla takin suuntaan. Tiedoksi: narikkalapuissa on numerot, joiden perusteella takit löytyy, huitomisen sijaan lapun ojentaminen auttaa.

4. UUTISPOMMI: Baaritiskillä huutaminen, sormien napsutteleminen, rahan tai pankkikortin heiluttaminen EI nopeuta baarimikon työskentelyä. Suuremmalla todennäköisyydellä olet pidempään ilman juotavaa.

5. "Vittu täällä on hidas palvelu, mä oon jonottanu jo puol tuntia" "No mitä sais olla?" "En mä tiiä vielä." Niinpä.

6. "Miten tää _insert your favourite drink here_ voi maksaa näin paljon?" Tiedoksi: baarimikko ei päätä hintoja.

7. Visa electron ei toimi. Tiedoksi: "Siel on kyllä rahaa" -lauseen toistaminen ei muuta mitään. Olet varmasti rikas, mutta hanki sellainen maksukortti, jonka toimintatehokkuus ei ole linjoista kiinni. Mene pankkiautomaatille, nosta käteistä.

8. Olut/siideri-tankki on vaihdossa. Tiedoksi: "Miten se voi olla loppu?" -kysymyksen toisteleminen ei muuta mitään. Joku työntekijöistämme on jo vaihtamassa tankkia. Uskomattomaltahan se kuulostaa, mutta hanatuotteet eivät tule suoraan panimolta vaan tankit pitää silloin tällöin vaihtaa.

9. Joku muu tuote on loppu. Tiedoksi: Baarimikko ei tee tilauksia. Kyseinen baarimikko ei ole välttämättä edes vastuussa kyseisen baaritiskin tuotevalikoimasta. Ongelma saattaa olla jopa tukussa asti. Iltasi ei varmasti kaadu yhteen salmariin.

10. Miestenvessan kondomiautomaatti on rikki. On lauantai-ilta, tiskillä on kahdessa rivissä asiakkaita. Mitä sä luulet, lähdenkö mä korjaamaan sitä? Tiedoksi: Asian tilittäminen/jankuttaminen puolen tunnin ajan ei muuta tilannetta.

Huoh.. siinä nyt alkuun. Lisää syntyy taas viimeistään lauantaina.
T:Maija, ihmisvihaaja ja ylpeä siitä

[q]Jone, 22.12.2008 08:54:
---
Metz^^, 22.12.2008 07:34:
Teen mm. freelancerin www-sivuja ja tottakai haluan kuulla asiakkaan makua esimerkiksi värimaailman suhteen. Mutta voi luoja. Miksi aina räikeä pinkki ja kuvottavin sininen mitä voin vain keksiä. Ja kuvituskuvan erottaminen esimerkiksi työnäytteestä tuntuu olevan kovin vaikeaa. >_<

(ja ne vilkkuvat giffit! niihin en taivu, en.)

---

Rupesin huvikseni vähän seuraamaan sitä millaista tavaraa teet kun tiemme sivusivat toisiaan yhden skenecasen kohdalla. Onko sulla olemassa jossain esim. näistä webbijutuista jonkinlaista portfoliota?
[/q]

Yksi äärimmäisen keskeneräinen on, voin sen valmistuttua sitä sinulle linkittää. Hyvinkin väliaikaista matskua on tuolla; http://kirbo.homeunix.com/metz/port/ ja noista on osa kuvaksi jäänyttä tavaraa ja uusimmat puuttuu kokonaan ;< Tällähetkellä toimin Kirbon kanssa tiiminä, meikä markkinoi ja tekee grafiikat, kirbo koodaa. ja taas muuten nähtiin kun asiakas on aina oikeassa vittu :D
tehtiin tälläselle lvi-alan firmalle ja aina kun saadaan uudet muutokset valmiiks, halutaankin jotain jonka takia pitää muuttaa hyvin pitkälti kaikkea, ulkoasusta tietokantoihin asti ....

p.s deviantissa jotain http://metzieh.deviantart.com/art/collection-102250071

[q]Ana:
Ennemmin mä valvon niitä 13-vuotiaita pikkulikkoja jotka änkee pukuhuoneeseen viiden paidan kanssa ja palauttaa hyllyyn kaks.
[/q]
En näe argumenttisi relevanttiutta. Tietysti on olemassa piirteitä, jotka vaikuttavat enemmän siihen ketä sinun kannattaa valvoa kuin se, että joku sattuu olemaan romani.

[q]Varkaita tarkkailtaessa etnisyys ei merkitse juuri mitään; olennaisempaa on sosiaalinen asema, varakkuus, päihdeongelmat, etc. Se, millaisesta kulttuurista tää henkilö tulee näyttelee erittäin pientä osaa.
[/q]
En kiistä tätä millään tavalla. Kuitenkin se, että kulttuuritausta näyttelee erittäin pientä osaa ei tarkoita sitä, etteikö se näyttelisi jonkinlaista osaa ja mikäli merkittävämpiä osia ei ole havaittavissa niin ei ole mitään syytä jättää tätä - vaikkakin erittäin pientä - osaa huomiotta.

[q]Silti, en lähde ainakaan omassa työssäni siitä, että toisia ihmisiä lähtökohtaisesti epäiltäisiin enemmän syyllisiksi kuin toisia.
[/q]
Mitä sä tällä haet takaa? Eihän ketään voida epäillä syylliseksi ennen kuin tällä on näyttöä siitä, että jonkinlainen rikos on tapahtunut? Miten toisten ihmisten tiiviimpi tarkkailu mitenkään liittyy syylliseksi epäilemiseen - ainakaan meidän keskustelumme puitteissa?

[q]Mun tehtäväni on edistää sovinnollisuutta ja tasapuolisuutta ja toimia turvallisuuden edistäjänä, ei rosvojen karkottajana.
[/q]
Kysytäänkö siltä henkilölta joka sut palkkaa esimerkiksi kauppaan, että onko sun funktio karkoittaa rosvoja ja saada niitä kiinni? Veikkaan, että sillä voi olla vähän erilainen näkemys sun funktiostasi ainakin tuon viimeisen osan kohdalla.

[q]Niin kauan kun tollasia tilastoja ei ole edes olemassa, on niihin vetoaminen aika puusilmäistä.
[/q]
Se, että näitä tilastoja ei ole laitettu paperille ei kai mitätöi niiden merkitystä. Tilastollisilla todennäköisyyksillä tarkoita näissä yhteyksissä luonnollisesti yksilöiden toistuvien kokemusten perusteella muodostuneita mielikuvia jostain prosentuaalisesta osuudesta.

[q]Hassua. Mä oon törmänny ihan uskomattoman moneen kusipäiseen supisuomalaiseen viljatukkaan, mut en mä tunne tarvetta olettaa että suomalaisen kulttuurin keskellä kasvaneet on kaikki puukolla lyöviä juoppoja jotka asuu viljapellon nurkassa pikku majassa koskispulloja tyhjennellen.
[/q]
Tämä johtunee siitä, että sä näet päivittäin niitä viljatukkia niin monta, että se prosentuaalinen osuus niistä kusipäisistä viljatukista on aika minimaalinen? Romaneja taas asuu Suomessa se about 10 000, joten samanlaisen kusipäisyysvaikutelman saamiseksi sun pitäisi jokaista kusipäistä romania kohden nähdä noin 500 kusipäistä suomalaista. Mä en tiedä olenko mä nähnyt edes koko elämäni aikana 500 selkeästi kusipäistä ihmistä (vaikka usko pois - olen niistä kyllä oman osani saanut), mutta voin kyllä kertoa, että olen nähnyt enemmän kuin yhden kusipäisen romanin.. Mutta ehkä mulla on sitten vaan käynyt *aska flaksi?

[q]Toi on toi perusharhakuva, mistä rasismi kumpuaa; oletetaan muutaman yksilön piirteiden olevan koko viiteryhmälle määräävä ominaisuus ja täten oletetaan että piirteet ilmestyvät henkilöön ryhmän vaikutuksesta.
[/q]
Eikö se ole ihan loogista, että mitä suuremman osan romanipopulaatiosta mä havaitsen kusipäiseksi niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä mä voin olettaa satunnaisesti valitun romanin olevan kusipäinen? Missä kohtaa tässä on looginen epäjohdonmukaisuus?

Lisäksi minusta on äärimmäisen johdonmukaista ajatella, että se ympäristö ja kulttuuri, jossa yksilö varttuu vaikuttaa siihen millaiseksi tämä yksilö kasvaa. Se ei takaa sitä, että tämä yksilö omaksuu kulttuurissa esiintyviä piirteitä, mutta kyllä se hyvin vahvasti edistää näiden piirteiden omaksumisen todennäköisyyttä.

Ja tietysti se on väärin olettaa, että voitaisiin tehdä induktiopäätelmä muutaman yksilön käytöksestä koko ryhmän käytökseen ja sitä kautta deduktio yksilön käytökseen, mutta ei kai sitä kukaan (muu kuin GoA *hih*) ole tässä esittänytkään.

Se, että asioista voidaan vetää vääriä johtopäätöksiä ei tarkoita sitä, että kaikki näistä asioista vedetyt johtopäätökset olisivat vääriä.

[q]Tämä ei silti anna mulle oikeutta alkaa tuomitsemaan yksittäisiä ihmisiä etnisten syitten perusteella. Ennemmin mä katson sitä onko kaverilla likaset ja halvat vaatteet, tai onko se humalassa. Se kertoo mulle ihmisen tendensseistä paljon enemmän kuin se, minkä väristä ihoa ne vaatteet verhoaa.
[/q]
Ai näidenkö syiden pohjalta sä sitten tuomitset ihmisiä? (Eiköhän se, jota tässä oikeasti ajat takaa puitu jo ylempänä)

[q]No, sitten sun tuttus tekee työnsä huonosti. Ne kamerat ei oo siellä runkkaamista varten.
[/q]
Sitä mä en epäile hetkeäkään

[q]ezzy, 22.12.2008 15:31:
---
Metz^^, 22.12.2008 07:34:
Teen mm. freelancerin www-sivuja ja tottakai haluan kuulla asiakkaan makua esimerkiksi värimaailman suhteen. Mutta voi luoja. Miksi aina räikeä pinkki ja kuvottavin sininen mitä voin vain keksiä. Ja kuvituskuvan erottaminen esimerkiksi työnäytteestä tuntuu olevan kovin vaikeaa. >_<

(ja ne vilkkuvat giffit! niihin en taivu, en.)

---

älä unohda sitä "mitä tää lorem ipsum tarkottaa, ei meillä tälläistä tuotetta ole!!!oneone"
[/q]

Joku juuri avautui mulle siitä, että miksi kaikkien pitää aina pistää jotain älytöntä looremia sinne, miksi miksi. Ei voinut kun laskea taas kymmeneen ja koittaa rauhoittua >.>

[q]ronroer, 23.4.2007 03:55:
Vittumaisempia kun toi on ns. seniorikansalaiset jotka koittaa löytää sitä pakettiaan sieltä hallista... voi jumalauta! Vaikka siellä ei ois kun yks paketti niin ne ei sitä löydä! "Tulisitko auttamaan..."
[/q]
nää on täs setis ymmärrettävimmät mutta ei yhtään vähemmän vittumaiset. Tää puuha on kuin opettaisi eläkeikäistä sukulaista liikkumaan siellä valikoissa ja ymmärtämään sitä "keskeltä eteenpäin. C-nappulalla taaksepäin" liikkumista eikä niin että jokaiselle toiminnalle on se oma litanjansa esim. "haluan lähtettää viesteje eli keskeltä, alas, alas, keskeltä, alas, kirjota se viesti, keskeltä, laitanumero jos joku tuttu ihminen minkänumeroa et muista niin paina virrat pois tai C-ta niin kauan kunnes voit soittaa sukulaiselle kysyäkseksi miten tämä toimii" tättärää. ehkä mä luen päivälä ja mietin mitä piti sanoa *sydän*

Jos niitä kaliapulloja palautetaan kioskille ni VITTU VOISKO NE TYHJENTÄÄ ENSIN! Bongasin sitten tänään puolitäyden etikoituneen ja pilaantuneen kalian kun nappasin sen pussista ja siirsin sitä koriin. Tiiä sitte oliko sinne ihan kustu vai mitä vittuu mut haisee aika helvetin terveelle! tiiä ees mihin sitä lens ku jossain kohtaa kioskia se haisee vieläki

[q]Rubicon, 26.1.2008 13:16:
Sun on pakko olla jossain Hesessä töissä,
missään muualla ei käy noin kanuja asiakkaita*nauru*
[/q]

On siinä hesekin, mutta tää asiakas oli kyllä siinä presso/rosso express tiskillä ja siis kauppakeskuksen joku ohikulkija asiakas se oli, että ei meidän asiakas ollenkaan.

Mutta oot kyllä oikeessa, hämmästyttävän idiootteja ihmisiä riittää päivittäin siellä hesen puolella. Vaikka toki fiksujakin ihmisiä.

juttutuokio äsken asiakkaan kanssa puhelimessa:

verano: nyt olette tainneet soittaa väärään numeroon.
asiakas: ei kyllä tämä on oikea numero, viimeinen numero vain tuli väärin.

[q]äm:
Eli pistät paskaduunia tekevän henkiön kärsimään tuplasti sen takia, että joku juttu maksaa ylemmän tahon päätöksellä sinun mielestäsi reippaasti?[/q]

Kärsimään? Hieman outo sanavalinta, "tekemään työtä" on lähempänä.

[q]Mihin tällä on vaikutusta? Odotatko, että joku työntekijä tajuaa, että "a-HAA, toihan selkeesti jätti tarjottimen pöydälle sen takia, että meillä on liian kalliit hinnat. Joojoo, kato nyt mä käsitän. Munhan pitää heti kertoa Iso Herralle, että pudottaa hintoja, niin ihmiset vie tarjottimensa!"[/q]

Minulle on ihan sama mitä työntekijä ajattelee, koska hän on siellä töissä ja saa siitä toivon mukaan rahallista kompensaatiota. Minä maksan ateriasta, enkä ole töissä, joten tietynlaisissa paikoissa en todellakaan vie sitä tarjotinta yhtään mihinkään. Todennäköisesti en tällaisessa paikassa tosin toistamiseen vieraile.

Vaikka herra Isoherra leikkaa kustannuksia, lisätäkseen voittoa, ei minun tarvitse siihen osallistua. Jos kalliissa paikassa asiakkaat järjestelmälliset toimivat niin, että työvoima ei riitä paikan puhtaana pitämiseen tai asiakkaiden palveluun, vähentää se tuottoa ja siihen herra Isoherrakin todennäköisesti reagoi.

[q]Ei tollasella kannanotolla ole mitään vaikutusta. Henkilökunta kärsii, sillä heillä ei ole muita vaihtoehtoja, kuin korjata toisten paskat. Ylemmät Herrat ovat autuaan tietämättömiä siitä, että heidän 'tietyn hintatason ylittävät' tuotteensa aiheuttavat työntekijöille lisähommia. [/q]

Se ei ole minun puoleltani henkilökohtainen vittuilu, vaan odotan työntekijän vain tekevän työnsä.

[q]Toisaalta. Kuten tässä topikissa on jo huomattu.. Iso osa asiakkaistahan on just noita kuninkaita, jotka ei pidä työntekijöitä minään ja itseään jumalina. [/q]

No voihan vittu, jos asiakaspalvelu vituttaa vaihda alaa. Sinulle maksetaan asiakkaan palvelusta ja jos et osaa erottaa työminääsi, sitä profiilia minkä muodostat asiakkaita varten itsestäsi, niin suosittelen voimakkaasti alan vaihtoa. Jos asiakkaita ei ole, niin kuinka kauan uskot pitäväsi työpaikkasi?

Tiedän, että olen vaativa asiakas, mutta sen kääntöpuolena olen valmis maksamaan, jos saan sitä mitä haluan. Jos asiat luistavat hyvin, olen erittän kohtelias ja avulias. Siinä vaiheessa kun asiat kusee, kerron siitä varmasti. Aluksi ystävälliseen sävyyn, mutta jos minut sivuutetaan ylimielisten työntekijöiden toimesta, niin sitten kyllä poksahtaa.

[q]Jos haluat viedä ton ihanan käytöksen vielä vähän pidemmälle, voin antaa kuuman vinkin: urputa kassoille siitä, miten kalliita ne tuotteet on![/q]

Juu, haista itse vaan. Minä en urputa, koska se auttaa harvoin, minä toimin. Ja kuule pikkuiseni, minä olen valittanut monesti ja jättänyt palautettta ja lähes aina minulle on vastattu pahoitellen ja luvaten muuttaa asioita parempaan. Olen siis käyttänyt asiakkaana kaikkia mahdollisia keinoja parantaakseni saamaani palvelua. Jos asiat eivät vlituksesta huolimatta parane, vaihdan palveluntarjoajaa.

[q]Ei tollasta käytöstä voi mun mielestä puolustella millään "mutta ASIAKKAANA MINULLE KUULUISI sitä ja sitä" -asenteella. Toi on ihan vaan vittumaisuutta ja ajattelemattomuutta.[/q]

Kyllä voi, asiakas maksaa sinunkin palkkasi. On eriasia onko asiakkaan vaatimus kohtuullinen maksettuun hintaan nähden, mutta yliampuvia vaatimuksia on varmasti vain murto-osa kaikista valituksista.

[q]Tuskin nekään myyjät menee muiden työpaikoille kostamaan jotain itseään koskettavaa epäkohtaa.[/q]

Osaatko sinä pitää huonon päivän mölyt mahassasi ja olla siirtämättä niitä muille? Minä pystyn siihen ja tuo naurettava oletuksesi, että teen tätä vittuillakseni ei voisi enemmän mennä metsään. Minä valitan vain asiasta ja jos sinua sitten vituttaa huomata, että olet tehnyt työsi huonosti tai joku muu on tehnyt, se on voivoi. Sinun pitäisi pystyä piilottamaan se asiakkaalta ja jatkaa palvelua. En minä kaipaa amerikkalaista tekohymyä ja perseen pyyhintää, mutta vaadin kunnioittavaa kohtelua työntekijältä.

Tavat kunniaan, mutta palveluammatti on nimenomaan sitä itseään, eli palveluammatti. Jos et tätä ole vielä sisäistänyt, niin olet väärällä alalla. Kaikkea ei tarvitse sietää, mutta sinulla näyttää olevan sellainen asennevamma, että oksat pois. Asiakas ei ole kuningas, mutta palvelutilanteessa olet varmasti asiakkaan 'alapuolella'. Asian tekee mielenkiintoiseksi se, että sinut on palkattu palvelemaan asiakkaita, olivat he sitten hankalia tai vihaisia.

Jos asiakas on mukava, kiva, jos ei, niin se ei muuta tilannetta. Sinä olet siellä asiakasta varten.

viime viikon paras:

"oletkos käynyt armeijan? siellä opitaan antamaan ja
ottamaan vastaan käskyjä!
"

vittujoo, varmaan liittyy armeija tosi paljon siihen, että joku pihi
asiakas saa vahingossa väärät varaosat!

itse olin siis tilannut kyseiselle alfaurokselle tasan oikeat osat hänen
suihkuunsa (tarkistin lähettämäni tilauksen), mutta jostain kumman
syystä tehtaalta oltiin hänelle lähetetty väärät osat... eli vika oli mun
johtajamistaidoissa :D

[q]Ana-5000:
Nojoo, sori jos nipotan mut särähti vaan korvaan tosi pahasti.
[/q]

[q]ALIEN:
---
Annakins:
Aijoo, mitäs ne mun kielioppivirheet oli? :o

---

ne kolme pistettä peräkkäin. ainakin mitä mulle opetettiin lukios............. ja voit sit varmaan pitää sen pääs alhaal ellei toi "aijoo" kuulu sanastoomme :D
[/q]

Kolme pistettä peräkkäin on täysin oikein "kieliopillisesti" paikka paikoin. Sen sijaan ................................. ei ole.

[q]phanatic:
---
Kolme pistettä peräkkäin on täysin oikein "kieliopillisesti" paikka paikoin.[/q]

Ei muuten ole *pilknus*

[q]ALIEN:
---
Annakins:
Aijoo, mitäs ne mun kielioppivirheet oli? :o

---

ne kolme pistettä peräkkäin. ainakin mitä mulle opetettiin lukios............. ja voit sit varmaan pitää sen pääs alhaal ellei toi "aijoo" kuulu sanastoomme :D
[/q]

En taida pitää päätäni alhaalla vaikka "aijoo" ei kuulukaan sanastoomme, myönnän sen. Kuulostaa vaan kamalalta kun sanotaan: "lääkäri kuka ei osaa edes...", käytetään isoja kirjaimia kielten ja kansojen nimien alussa jne. Tietenkin teen itsekin virheitä, mutta silti mua ahdistaa, että internet ja keskusteluforumit käytännössä raiskaa kieltä kun kaikki yritetään lyhentää eikä kielioppiin kiinnitetä mitään huomiota.

Eix niinq joo?

-A-

PS. Ja mä en voi sietää liiallista hymiöiden käyttöä. Kaikki o niinq ihqua. viddu.

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O