Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]jUSSi
Te olette siellä asiakasta varten.
[/q]

Pyh! Liksan takia siellä ollaan. Loppu
onkin vain teeskentelyä ja mielistelyä.

[q]Jone, 9.6.2005 08:49:
Suuret sympatiani kaikille teille työn raskaan raatajille. Onneksi kaikissa muissa ammateissa on hirvittävän paljon helpompaa kuin teillä ja siksi niissä työskentelevien ei tarvitse tihkua tänne sydänvertaan.[/q]

Couldn't agree more. Ammatinvalintakysymys ja vaikeissa tilanteissa ammattitaito mitataan. Te olette siellä asiakasta varten.

[q]AnderS, 9.6.2005 10:52:
"asiakaspalvelija on asiakasta varten". Yleinen lausahdus,
ei kenenkään illuusio.
[/q]

No tollahan nyt taas ei ole mitään tekemistä rahan tai kutsumuksen kanssa. Asiakaspalveluammateissa oleville maksetaan palkkaa asiakkaiden palvelemisesta = "asiakaspalvelija on asiakasta varten" ja piste.

[q]AnderS, 9.6.2005 10:52:
Se joka sanoo mulle, tai mun kuullen
tämän lauseen, saa mussa aikaan reaktion jonka sanon tai
ajattelen ääneen.

Ei tästä kannata sen viiltävämpiä analyyseja alkaa vetämään.
[/q]

Sun asenteesi asiaa kohtaa viittaa taas juuri siihen mistä aikaisemmin mainitsin - kuvittelet mitä ilmeisimmin olevasi vähän hienompi ihminen kuin asiakkaasi jos sulla on varaa lähteä niille avautumaan siitä, että osoittavat sulle paikkasi.

[q]Tontsis, 9.6.2005 10:57:
Se asiakashan on ollut fiksu, kun on saanut puhuttua sut myymään sixpackin vaikkei ollut sun työaika eikä liike edes auki. En mä menis dissaamaan sitä siitä, että se ei muka osais lukea aukioloaikaa. Sinähän ne bisset myit palkatta :)
[/q]

Yhtähyvin olisin voinut sanoa sille että tulee puolentoista tunnin päästä, mutta ajattelin kuitenkin päästää senkin pahasta. Ja kyllä olen siellä omalla ajalla aamuisin noin puoli tuntia. Onko siinä muka jotain pahaa? Pitäähän hommat saada hoidettua kyökissä ennen kuin ensimmäiset asiakkaat tulevat sisään (eli siinä 8.30).

edit. eikä missään vaiheessa ollut ylipuhumista. kysyin itse että mitä sen pitäis saada.

edit2. ja jutun pointti: olisiko tullut jotain mahdollista valitusta jos olisin tullut sinne vasta 7.30 jolloin muin työaika vasta alkaa?

[q]Tontsis, 9.6.2005 11:32:
Sun ilmaiseksi tekemä työ on aina ilmaiseksi tehtyä työtä. Se on poissa sun vapaa-ajasta, se menee työnantajan pussiin, valtiolle ei kerry palkasta verotuloja, sulle ei kerry eläkettä ja lisäks poljet omaa hintaasi alas. Työnantajalle pitäisi tehdä selväksi, että sun tarvitsee olla siellä aiemmin tai muuten ei tule kaikki työt tehdyksi ajallaan. Jos näin on, sä saat jatkossa palkkaa tästä puolituntisesta per päivä. Onhan se jo kuukaudessa 10x tuntipalkka. Luulis kelpaavan.
[/q]

Tulen sinne ihan omasta halustani puolisen tuntia etukäteen. Kukaan ei pakota mua sinne. Voin tulla sinne vasta 7.30, mutta silloin pitää toimia hiukan rivakammin. Joten, en jaksa alkaa tästä enempää tapella kanssas, se on täysin mun asia mitä teen. Ja ei varmaan olis valittanut.

ja ps. se on vaan aamuvuoro milloin tämä on ei joka päivä.

[q]jUSSi

Ja työntantaja saa rahansa paskomalla?

[/q]

ei nyt sentään! Meillä ansaitaan raha ihan
rehdillä työllä...

Nyt on ihan pakko selventää,
ja puhun nyt vain itsestäni, eli
nää on niinqu mun ajatelmia.

Mä edustan yritystäni ja itseäni. Ennenkaikkea mä annan kuvaa
yrityksestä. Koska mä olen vain anonyymi asiakaspalvelija.
Plus mun täytyy turvata asiakkaiden turvallisuutta,
mä teen poken hommia... Ja uskokaa pois, se on asiakaspalvelutyötä...
Jos mun työpanos aiheuttaa valituksia niin se on tod.näk. heippa sille työpaikalle.
Koska asiakaspalvelu on yksi tärkeitä kilpailun mittareita.

Mä haluan tehdä työni hyvin, koska mun elanto riippuu
siitä työstä. Se merkkaa! Hyvä palvelu, tyytyväisiä asiakkaita,
mä saan liksaa. Kertaakaan mä en ole ajatellut meneväni
töihin asiakasta varten. Mä kuitenkin palvelen parhaan kykyni
mukaan, koska mä haluan että mulla on töitä jatkossakin.

Mua ärsyttää henk.koht. ne ihmiset jotka viljelevät tuota
olet asiakasta varten lausetta. Heillä on tapana juuri siihen vedoten
kävellä asiakaspalvelijan yli.

Mä ymmärrän näitä ihmisiä jotka täällä
avautuvat. Se tuntuu välillä helvetin alentavalta
kun joutuu vastaamaan suoraan vittuiluun pelkällä
hymyllä tai jollakin ulkoa opetetulla fraasilla.

Totta kai tämä on ammatinvalinta kysymys. Mutta ei se sitä
tarkoita että pitäis sulattaa nielemättä kaiken vittuilun.

Tämä topic on juuri sitä varten että täällä saa purkaa
paskaa oloa niin jaksaa sitten hymyillä asiakas on aina
oikeassa tyypeille.

Ja jos joku ammattiryhmä tuntee suurta kateutta tätä topicia kohtaan
niin perustakaa ihmeessä omanne. Kertokaa siellä oman työnne raskaudesta
ja vittumaisuudesta niin muut voivat taas puolestaan tulla nillittämään
"ammatinvalinta kysymyksestä" ja siihen liittyvästä työmoraalista sekä
työetiikasta.

[q]Apo, 9.6.2005 12:44:
Tää on vissiin sarkasmia? Oon vähän sokee sen suhteen niin pitää kysyä.
[/q]

Jees.

Muissa ammateissa? Nykyisessä markkinataloudessa on mun mielestä aika vähän työssäkäyviä ihmisiä jotka eivät olisi jossain suhteessa asiakaspalvelijoita. Eipä tule oikeastaan yhtään ammattia mieleen missä työntekijä välttyisi ihmiskontakteilta koska tavallinen työsuhdekin voidaan nähdä asiakaspalveluna jossa työntekijä palvelee vähintäänkin pomoaan. Olisi kiva kuullakin mitä ammatteja tarkoitat?
[/q]

Noihan on täysin tapauskohtaisia juttuja? On varmasti paljon ihan perinteisesti asiakaspalvelutehtäviksi laskettavia ammattinimikkeitä, joissa ei joudu ottamaan juuri mitään sosiaalista kontaktia keneenkään työpäivänsä aikana ja vastaavasti ei erityisesti asiakaspalvelutehtäviltä kuullostavia juttuja, joissa joutuu olemaan asiakkaiden kanssakäymisessä useinkin.

Jos siis pistän tähän sulle listan ammattinimikkeitä, niin voit aina sanoa että sun kummisi kaima ainakin joutuu tietyn nimikkeen alla palvelemaan asiakkaita vaikka mun kummini kaima ei joutuisikaan. Moisen listan tekeminen on siis täysin silkkaa ajanhaaskuuta, mutta esim. mun kesäduunissani (keräilijä pakkasvarastolla) ei ole pakko joutua vaihtamaan sanaakaan kenenkään kanssa koko päivänä jos ei huvita (mua itseasiassa jopa häiritsee se liki täydellinen turvan kiinni pitäminen).

Ja sitäpaitsi, mitä vikaa tuossa sydänverenvuodatuksessa on?
[/q]

Ei mitään sinänsä ellei se vuodatus oli juuri tollaista surkuhupaista "mullakin on niinq aivot!!11oneone"-schaibaa.

[q]mayah, 9.6.2005 12:47:
Mä nyt tälleen ihan yksinkertaiseen klubbarilaiseen tyyliin kysyn; onko se sulta pois, jos joku haluaa kitistä tyypillisistä asiakastilanteista jotka toistuu työssä useesti?[/q]

Ei ole. Se ei ole multa mitenkään pois, mutta mun on vaan vaikea pitää mölyjä mahassani kun ihmiset vuodattavat mölyjä omistaan ämpäritolkulla. Siitä lähteekin sitten liikkeelle kiva "voi neitsyt Maria Jeesuksen Kristuksen äiti ja kymmenen pientä frakkipukuista sirkusapinaa"-hämmästely.

[q]mayah, 9.6.2005 12:47:
Joillekin tää threadi on pelkkää viihdettä, toiset taas "oppii" jonkun jutun, jonka avulla ne voi tehdä jonkun asiakaspalvelijan päivästä paremman. Jos sä et tee asiakaspalvelutyötä tai ole kiinnostunut siitä mitä asiakaspalvelijat asiakkaiden toimintamalleista ajattelee, älä avaa tätä threadia. Jos ei sua kiinnosta ketä seukkaa ja ketä ei, älä lue sinkku- ja seukkausluukkuja. Jos tää threadi vaivaa sua uudet-laatikossa niin mä voin mielelläni siirtää sen alueelle, joka ei sun uudet-laatikossa näy. Tätä samaa vänkäämistä on jo käyty tyyliin sivulla 5, joten pointti tuli selväks jo sillon viimeksi.
[/q]

Jees, mulle tää on nimenomaan viihdettä.

Saan sellaista OMFG, LOLLERSKATES!-huumoria irti näistä jutuista, tosin varmaan toisesta näkökulmasta kuin useimmat ja siksi luen tätä ihan mielelläni.

...ja olen itsekin toiminut erilaisissa asiakaspalveluammateissa ja teen toisena duuninani tälläkin hetkellä hommia, joissa joudun olemaan asiakkaiden kanssa hyvin läheisissä tekemisissä. Silti en itke kauniin sieluni ikuista turmeltumista asiakkaideni toimesta, koska siinä on ne ihmiset joiden rahoilla mun leipäni päälle kinkku tulee.

[q]innae, 9.6.2005 17:04:
Haukkuvatko asiakkaasi sinut harvase päivä? Tai vittuilevatko?
Ruinataanko sinulta ilmaista _mitä-ikinä-työksesi-teetkään_, koska "kaikkialla muuallakin saa"?
Tullaanko työpaikallesi riehumaan ja oksentelemaan, koska he ovat asiakkaita ja heillä on siihen oikeus. Tai vetävät paikkoja paskaksi, koska heillä on oikeus toimia niin.
[/q]

Ei, mitään edellämainituista ei juurikaan tapahdu mun asiakkaideni toimesta. Vastaavasti voisin sanoa ison liudan sellaisia riesoja, joita mun asiakkaani mulle aiheuttavat, mutta joita sä et joudu työssäsi kokemaan. Edellämainitut riesat ovat kuitenkin "comes with the territory"-tavaraa ja jos mua hatuttaa kohtuuttomasti, niin se näkyy sitten tuotetun palvelun hinnassa - ei sen laadussa.

Itsehän alani olen valinnut, mutta rajansa kaikella vittuiluilla/paskalla jota niskaani sataa.
Vaikka olen asiakaspalveluammatissa, ei minun työhöni kuulu sirkustemppujen teko, enkä myöskään niitä tee.
Yritän olla kaikille se hymyilevä ja iloinen baaritäti, joten en mielestäni ole oikeutettu ottamaan vastaan kaikkea paskaa jota ihmiset juovuspäissään minulle laukovat. Vai olenko?
[/q]

Olet töissä baarissa. Baari saa tuottonsa siitä, että siellä juodaan viinaa. Pitäisikö asiakkaiden nyt siis juoda paljon viinaa (jotta baari olisi kannattava), mutta olla päihtymättä? Mielenkiintoinen ajatus sinänsä, joskin melko hankala toteuttaa. Voiskin sanoa että valittavissa olevat vaihtoehdot ovat a) asiakkaat eivät juo viinaa, eivät päihdy, käyttäytyvät hyvin, baari ei tuota ja sinä joudut etsimään itsellesi uuden työpaikan tai b) asiakkaat juovat viinaa, päihtyvät viinanjuonnin seurauksena, käyttäytyvät huonosti päissään, baari tuottaa ja työpaikkasi pysyy.

Kyllä mä ymmärrän, että baarihenkilökuntaakaan ei saa kohdella miten sattuu ja että jossain vaiheessa se pinna kärähtää kärsivälliseltäkin ihmiseltä, mutta silti toi sun puheesi kuullostaa musta melkolailla samalta kuin jos joku menisi Damissa coffee shoppiin duuniin ja alkaisi sitten webissä tilittämään, että "voitteko uskoa, mutta suurin osa mun asiakkaistani on ihan hatseissa?!!11"

Maksaahan se asiakas palkkani ja on oikeutettu saamaan hyvää palvelua, mutta samalla on asiakkaallakin "velvollisuuksia", esim. yrittää käyttäytyä hieman kohteliaasti (koska olet toisen työpaikalla).
Eikä ne "kiitos", "ole hyvä", "anteeksi" maksa kummallekkaan (asiakas&palvelija), mutta hyvin moni jättää nuo pienet sanat jättämättä.
[/q]

Oliskohan tällä mitään tekemistä juuri sen kanssa, että nämä asiakkaat ovat tukeneet sunkin työpaikkasi pysyvyyttä kippaamalla sitä viinaa ja ovat ns. "nuppi turvoksissa?" Tai ovat mahdollisesti jossain sosiaalisessa tilanteessa (käyvät keskustelua jonkun muun tai joidenkin muiden kanssa), jossa et ole huomion keskipisteenä? Tai muuten vaan syventyneet omalla vapaa-ajallaan (jota voi olla vähemmän kuin uskotkaan) johonkin ihan muuhun kuin juuri sen miettimiseen millä jalalla olet tänään sängystä noussut?

Aika harvat ihmiset ovat suorastaan tarkoituksellisesti törkeitä ja jättävät suunnitelmallisesti kaiken huomaavaisuuden sivuun. Kuitenkin on noin biljoona ihan validia syytä siihen ettei asiakkaan huomio ole täysin keskittynyt tarjoilijaan tai baarimikkoon vaan johonkin ihan muuhun vaikka palvelutilanne olisikin päällä.

[q]bates, 10.6.2005 09:57:

Täällä aika moni ravintola-alan työntekijä kertoo omista kokemuksistaan huonosti käyttäytyvien asiakkaiden kanssa, mut eikös ravintoloissa ole järjestyksenvalvojat sitä varten, et nimenomaan ne pitää yllä sitä järjestystä ja turvaa henksan työympäristön?
[/q]

Juu kyllähän nämä tehtävät kuuluu jv:lle.
Aina silloin tällöin joudutaan roudaamaan ulos
asiakkaita,jotka ovat vittuilleet tai häirinneet tiskillä
työskenteleviä. Kaikkiin vain ei ehdi
puuttumaan heti.

Että tämä juttu palautuisi jotenkin
topicin tarkoitukseen, niin paljon parempi
täällä on tyydyttää kitisemisen tarve työnsä
vittumaisista puolista kuin tehdä sitä kavereille tai
perheelleen.

Ja laitetaan vielä selvennykseksi että näitä
asiakkaita jotka saa mun paskasaavista rivan
katkeamaan on kaikista asiakkaista n.5%
Sitä vittuilua ja pään aukomista jaksaa viikkoja
jopa kuukausia mutta välillä napsahtaa.

Nyt on paskasaavi tyhjillään, mutta täyttymään
päin. Sitten ku se on täynnä niin mä tuun
kaatamaan sen tänne. Silloin saa näppis kyytiä,
muutama onnellinen saa viihdepläjäyksensä
ja kaikki ovat tyytyväisiä*hih*

[q]mayah, 17.6.2005 12:16:
Syytön minä siihen olen, että sinä et näe metrin kokoisia kirjaimia seinästä, joissa on osoitettu mistä talosta on kyse. Syytön minä siihen olen, että sinä et pysty itsenäisesti kävelemään kuuttakymmentä metriä ja kääntymään oikealla olevalle parkkipaikalle, josta toinen henkilö ottaa sinut vastaan, vaikka näytin sen sinulle kartaltakin. Säästä minut syyllistävältä ja tuskaiselta katseeltasi ja "no en mä sinne kyllä varmasti osaa ja olen myöhässäkin"-kommenteiltasi. [/q]

Ootko kentiees duunissa Nesteen vai mikä lie Fortum Oil se nyt nykyään onkaan pääkonttorilla? =)

Järjestyksenvalvojana silakka-ja saaristolaismarkkinoilla, vahtimassa portteja ennen markkinoiden avaamista joka tapahtuu kello 9.00. Viittä vailla yhdeksän portilla oli jo jonossa monta mummoa kädet puuskassa "eikö täältä saakkaan silakkaa?" ja "mun kello on jo tasan". Kauheeta monkumista eikä mee perille että portit avataan yhdeksältä eikä minuuttia vaille. Perkele.

Ja illalla vielä porteilla kun myyjät yrittävät ajaa pakuillaan alueelle ennen sitä sallittua kello 19 rajaa. "Laske mut nyt sisään, laske" Kiellettyäni sanotaan ja keksitään kaikkea että "meille ainaki kerrottiin että jo 15 vaille pääsis ajamaan" ja kun vieläkin intän että ette kyllä aja, niin alkaa kauhee vittuilu ja pottuilu ja sit ajetaan keskelle vilkasta risteystä "mä jään sit tähän oottamaan, hähää!"

Vihaan tyhmiä ihmisiä

[q]Juhgu, 30.6.2005 22:09:
---
terho, 30.6.2005 20:44:
Onnea vaa kaikille jotka ovat jollain kassalla töissä
---

Pienellä elintarvikekioskilla ei ole kiire, mutta asiakkaat ovat sitäkin tuttavallisempia, ja puhuvat käsittämättömän pitkään elämistään. Jokainen asiakas on kuitenkin kioskille erittäin arvokas, joten en voi sanoa, enkä edes pienillä vihjeilläkään antaa ymmärtää ettei minua voisi vähempää kiinnostaa. Siinähän sitten kuuntelen ja myötäilen, mutta ei se mitään, siitähän minulle maksetaan *hymy*.
[/q]
Ai pitääks niit kuunnella. Itsellä ne menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kunhan ääntelehtii aina välillä vähäsen ni kaikki on hyvin ja sitten kun se asiakas lähtee pois ni toivottaa hyvää kesää tms.

[q]Gnomex, 30.6.2005 16:06:
12-vuotias nuorisohuligaani oli rikkonut kauppakeskuksesta erään ikkunan (ja aiemmin tehnyt vaikka mitä kiusaa, kyseessä siis todella asennevammainen nuori), vein häntä olkapäästä kiinni pitäen valvomoon odottamaan poliiseja. Matkan varrella tämä nuorisohuligaani alkaa rimpuilemaan, tiukennan otettani ja talutan häntä eteenpäin. Sitten, saapuu oikein paskantärkeän näköinen herra tärkeistä tärkein 60-vuotias pappa joka alkaa neuvomaan minua työssäni:
"Ei lapsia saa tuolla lailla retuuttaa, eihän se ole tehnyt mitään pahaa, päästä heti irti!"
En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän... Sain juuri ja juuri pidettyä suuni kiinni, en tiedä mitä kauheuksia olisin päästänyt ilmoille. Meni toista tuntia ennenkuin v*tutus laski.

Kaikista eniten vihaan näitä jotka tulevat neuvomaan ihmisiä vaikka eivät itse tiedä asian taustoista yhtään mitään.

edit: typoja pois
[/q]

"nuorisohuligaani" ja "asennevammainen". Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.

"En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän".*ding* tyypillistä

T. papan puolella.*muhaha**piis*

Siirretään tämä vartija/jv -keskustelu tänne: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=41903

[q][Nuclear], 1.7.2005 18:12:
---
Lost-Soul,
Harvoin tuo soittaminen yhtään mitään auttaa, jos vaan haluu valitaa huonoo palvelua tms. Tuollaisissa kannattaa tehdä suoraan kirjallinen reklamaatio. Sit tietenkin jos on laskutuksessa virhe tai muu sellainen asia, jonka voi korjata heti, niin soitto on ihan ok.
---

Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan, suuremmissa jossa asiakas tuntee kokeneensa _vääryyttä_ niin hoidetaan reklamaatioiden kautta. Ja joo, ei se että asiakas huutaa vittua ja haukkuu työntekijän helvettiin oo se mitä haen takaa vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Mut edelleenkin vaikka on kuinka pientä vääryyttä kokenut jostain asiasta, mihin se duunari ei pysty vaikuttaa, ni ei sille siitä kannata alkaa sanomaa (ellei sit halua sille duunarille juuri itkeä ja valittaa). Se tieto ei siitä juuri mihinkään eteenpäin lähde ja vaikka se duunari kertoo siitä omalle esimiehelle ni varmasti se tieto on kadonnut matkalla ennenkun se on jollain sellaisella henkilöllä, joka sillä tiedolla jotain tekee.

edit: siis se duunari ei mahda juuri millekkään asialle siinä firmassa ja sillä duunarilla on varmasti kiire hoitaa aina seuraavaa asiakasta, joten se ei todennäköisesti tule muistamaan sitä valitusta enää sen pienen hetken jälkeen.

[q]mayah, 1.7.2005 19:42:
Toki ja kyllähän se tässäkin tapauksessa eteenpäin meni. Mutta musta taas on huvittavaa, että aikuinen mies tulee täynnä raivoa isoon ääneen vaatimaan pääjohtajan puheille NYT! Vaikka sitä olisi minkälaista palvelua saanut, niin järki päähän silti![/q]
Juu no ei sitä nyt pääjehua voi vaatia, tietenkään.

edit: kait jotkut luulee olevansa niin paskan tärkeitä et voi puhua vaan yläportaan kanssa.

[q][Nuclear], 1.7.2005 19:40:
---
Jossei ilmi käynyt, niin kyseessä oli tilanne jossa asiakas on saanut huonoa asiakaspalvelua paikanpäällä.
[/q]
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.

[q]
Niin, tehän ootte vaan duunissa siellä.
[/q]
Niin olen duunissa siellä, en mä ihan huvikseen siellä istu ja auta ihmisii. Työnkuvani ei myöskänä ole kuunnella itkemistä ja vittuilua 8h päivässä, vaan antaa jopa hyviä neuvoja ja auttaa oikeissa ongelma tapauksissa.

[q]
Eli vaikka oot lafkassa asiakaspalvelijana, niin silti et vie asiakkaan terveisiä eteenpäin kun se ei oo sun duuni vaan jonkun toisen asiakaspalvelijan?
[/q]
Vien asiakaanterveiset aina eteenpäin jos saan ne kirjallisina. Sillä on oikeasti suuri merkitys yrityksen päättäville tahoille, että onko palautte kirjallisena tullut suoraan asiakkaalta, vai jonkun työntekijän nopeasti hutaistu muistelma siitä kitinästä.

edit: Niin ja jopa niinkin pienellä firmalla kuin Nokia (jota myös edustan) on oma numero (myös maili osote) johon voi kaikki kitinät, kehotukset, ehdotukset ja valitukset soitaa. Näin Nokia pystyy tehokkaammin kasaamaan ongelmakohdat ja jopa saada jotain selvää tulosta aikaiseksi.

[q]
Tottakai jos joku itkee jonkun vaatimuksen/hyvityksen yms. perään, niin hommat hoidetaan kirjallisena. Mun pointti on vaan se, että jos useat asiakkaat tulee sanomaan about samoista asioista kerta toisensa jälkeen, niin silloin työntekijä vois ottaa asian ilmi esimiehelleen ilman, että jokaisen asiakkaan pitää tehdä kirjallinen reklamaatio kun joku skidi asia ei sattunut miellyttämään.
[/q]
Jos joku skidi asiaa nyppii niinpahasti jotain henkilöä, että on pakko lähteä liikkeeseen asti itkemään siitä, niin silloin siitä ihan hyvin voi tehdä kirjallisen reklamaation. Ja mun pointti ei todellakaan koske niitä tapauksia, joissa samasta asiasta kuulee jatkuvasti, koska sellaiseen asiaan en ole kertaakaan vielä törmännyt.

[q]Nelli, 16.8.2007 17:26:

Ja KATSEKONTAKTI. Mikään ei oo ärsyttävämpää kun se, ettei asiakas kato mua silmiin missään vaiheessa kassatapahtumaa.
[/q]

Mä en ainakaan pysty katsomaan myyjää silmiin, jos mä meinaan kuolla paniikkiin siinä kassalla. Epäkohteliaisuudesta siinä ei mun kohdalla ole kyse, vaan siitä, että meinaan saada paniikkikohtauksen. Ja sitä kohtausta pahentaa, jos myyjä kyylää mutta en mä siitä vedä hernettä nenään, että se ystävällisesti hakee kontaktia.

[q]*Anna*, 17.8.2007 18:47:
Muistu just mieleen yks asiakkaan kysymys tuolta urheilukauppa ajoilta...Anteeks mutta pitääks tää sadepuku vettä? Siis oikeesti... *eikä*
[/q]

Ihan paras.

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O