Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- ...
- 111
- Seuraava »
Kioskille tuli joku vanhemmanpuoleinen setä, antoi minulle puhelinnumeron, ja pyysi että soittaisin siihen, ja sanoisin siihen vastaavaa henkilö a:ta soittamaan henkilö b:lle. Ja en saisi kertoa kuka tämän "soittopyynnön" jätti.
Itse olisin ainakin hieman o_O jos jostain kioskilta soitettaisiin ja pyydettäisiin soittamaan johonkin ihan muualle.
Aikansa selitettyään miksi tämä "soittopyyntö" on tarpeellinen, se setä heitti pöytään 50 senttiä todeten "tämä kai riittää". Kertoi myös olevansa tyytyväinen siihen että itselleen jäi vielä 2 markkaa. Sitten se käveli pois.
Ja minä menin vielä soittamaan *nauru*. Tuuttasi vaan numero varattua koko ajan. :E
[q]Hyzenthlay, 28.7.2006 21:21:
---
Yks asia, mikä mut saa hiiltymään, on tytöttely! Se on täysin alentavaa, eikä vaan kuulu työelämään. Mä en ole kenellekään tuntemattomalle mikään tyttö. Piste. (no onneksi en muista tätäkään ihan lähiaikoina kuunneeni).[/q]
Tuolla kioskilla on vakioasiakkaana yksi juoppo, jonka olemme ristineet Paskanpuhuja-Kariksi. Se on aika usein ostoksilla ihan lärvit, ja aloittaa lähes jokaisen lauseen "kuule poika...". Ja sit se alkaa kertoa elämästään jotain stooria josta on totta ehkä 10%. Raukka vaan unohtaa mitä on valehdellut kenellekin, ja siksi puhuu itsensä helposti pussiin *nauru*.
[q]Nelli, 20.8.2007 12:55:
---
On ihmisiä jotka eivät vaan pysty katsoon ihmisiä silmiin.
---
Kyllä mä toki ymmärrän jos on joku syy (tosin mä en voi tietää jos jollain semmonen on), mutta mun mielestä hyviin tapoihin noin yleensä kuuluu kattoa silmiin kun tervehtii toista. Siitä jää muuten semmonen olo, et asiakas on välinpitämätön jossei ees viitti silmiin kattoa. Tuntuu että oisin pelkkää ilmaa.[/q]
No se on ihan oma häpeäs jos haluat välttämättä tulkita sen niin jokaisen ujon asiakkaan kohdalla.
"Hyviin tapoihin kuuluu", pfft, jos joku on tosiaan niin arka ettei pysty katsomaan myyjää silmiin ni onko se sit hyvän tavan mukaista olettaa että "pitäis sen silti katsoa"?
[q]bates, 20.8.2007 15:58:
---
devisss, 20.8.2007 13:45:
Kai kuluttajavirastoon saa vedota ihan koska tahtoo, ja missä tilanteessa hyvänsä. Se ei ole laitonta. Se, onko siitä mitään hyötyä, on eri kysymys. (Kysymys, johon vastaus on "ei".)
---
Kerronpa oman tarinani, vaikkakin väärään topikkiin tää sinänsä meneekin.
[/q]
Jep, on itsellänikin kuluttajavirasto pelastuksena tässä keississä, kun Molly Malonesin narikka hukkasi reppuni ja yrityksen johto vain viivytti ja viivytti asiaa, ilmeisesti toivoen että unohtaisin koko jutun, ja lopulta kun en antanut periksi, korvasi pienen murto-osan tavaroiden arvosta. Kuluttajavirasto on tässä puolellani, ja jos heiltä tuleva kirje ei saa yrityksen johtoa suostuvaisemmaksi (uskon kyllä että saa), auttaa kuluttajavirasto myös asian viemisessä oikeuteen.
Tämä siis tosin siinä tilanteessa kun laki on selvästi puolellani. Toki monet asiakkaat uhkailevat myös katteettomasti kuluttajavirastolla, eikä virastosta silloin ole mitään hyötyä.
[q]kid bionic, 20.8.2007 16:03:
Asiakkailla tuntuu kyllä olevan tapana "uhkailla" kuluttaja-asiamiehellä... Se on ihan heidän täysi oikeus ja olen muutamalle jopa antanut nettiosoitteen ja puhelinnumeron sinne =][/q]
...ja tämähän on kertakaikkiaan mainio tapa käsitellä sellaisia tyyppejä
[q]candyraver, 13.10.2007 22:00:
Pakko vuodattaa tänne, kun tänään meinasi kärähtää hermo duunissa...
En vaan pysty tajuamaan, että mikä ihme saa asiakkaat luulemaan, että isossa tavaratalossa voi TINKIÄ ihan perusvalikoimaan kuuluvien tuotteiden hintoja!??! *toktok*
Ei mee päivääkään ilman, että joku tulee omistajan elkein osastolle ostamaan tavaraa ja haluaa siitä "paljousalennuksen", mikäli ostaa useamman tavaran kerralla!? Vittu et sä voi mennä sinne kassallekkaan kinuamaan, että saatko kympin alennusta jos ostat viiden kympin eestä!!*toktok*[/q]
Ton kyllä ymmärtää että tinkiminen alkaa suomalaiselle asiakaspalvelijalle helposti käydä hermojen päälle, kun se vaan ei kuulu suomalaisiin tapoihin. Mutta toisaalta myös tinkimisen ymmärtää, sillä hyvin monissa maissa se on osa kaupankäyntiä, ja hinnat ovat alkuun yläkanttiin, jonka jälkeen niitä aletaan hieroa molempia osapuolia tyydyttäväksi (tai vaihtoehtoisesti otetaan hyvät katteet niiltä, jotka eivät jaksa tinkiä). Suomessakin saattaa jossain tilanteissa (vaikka selvästi harvemmin) saada alennusta - niin ymmärtäähän sen että jotkut haluavat sitä kaupassa ja kioskillakin yrittää.
[q]Sikamaster, 14.10.2007 07:23:
Ratkaisu oli sitten se että keittiö sai rasvakeittimen vielä tulille ja annettiin 4xfriteerattua kananrintaa ranskalaisilla mukaan ilmaiseksi ja jengin odotellessa juodut kaljat meni nekin talon piikkiin. Oli ehkä hieman ylimitoitettu korvaus mutta kun se meillä on mahdollista niin pitäähän sitä käyttää. Mietityttää vaan että millai tää stoori kerrotaan eteenpäin "Mentiin sinne ja kaikki kusi mutta sitten ne seivas ja yht'äkkii kaikki olikin ilmasta" Et onko toi niinku meille positiivinen vai negatiivinen juttu. Ei voi tietää.*ding*[/q]
Mielestäni korvaus oli tuohon tilanteeseen just passeli, sillä henkilökuntahan (tai siis sinä *nauru*) tuossa mokasi, ja ilman mitään korvausta asiakkaat olisivat varmasti olleet varsin pettyneitä, tuskin tulleet koskaan uudestaan ja huonolla tuurilla joku totaalinen mulkero saattaisi lähteä valittamaan tuosta johonkin kuluttajariitalautakuntaan tms, jolloin molemmat osapuolet joutuvat varmasti näkemään enemmän vaivaa kuin parin kananrinnan paistaminen. Hyvällä korvauksella puolestaan saattavat tuurilla olla tyytyväisiäkin ja ehkä kehua paikkaa frendeilleen, ja lisäksi eiväthän ne kananrinnat ja oluet ravintolalle paljoa maksa, vaikka asiakkaalle maksaisivatkin.
[q]Epailija, 16.11.2006 15:30:
---
Edit: Oli ihan helvetin hyvä kirje kyllä. Adressi kirjoittajan työpaikan pelastamiseksi![/q]
Sen addressin voisin allekirjoittaakin
[q]Lost-Soul, 22.11.2006 20:11:
---
Moniakin asioita. [/q]
Kuten?
[q]Mutta mielestäni on jotenkin oudoksuttavaa, että saman liikkeen eri toimipisteiden välillä pääsee syntymään noinkin huomattava rahallinen ero täysin saman tuotteen välille. Ei siinä mitään jos myyjä olisi paikannut asian ja toiminut siten, että olisi saanut asiakkaan pysymään heidän asiakkaana.[/q]
Gigantin myyjä tuskin voi vaikuttaa liikkeidensä hintoihin (tai nettisivuun :P). Asiaankuuluvaa olisi varmaan ollut pahoitella väärinkäsitystä, mutta ainakin minä sain sellaisen kuvan että tuossa tilanteessa oli tosiaan asiakas väärässä.
[q]tir, 9.10.2007 23:22:
lähden viemään sitten sitä gintonicia kauemmas, jolloin huomaan että tyttö kurottaa tiskin yli ja alkaa lappamaan redbull-tölkkejä kassiinsa. tulen takaisin, kysyn että mitähän luulee tekevänsä, otan tölkit pois ja samassa huomaan kassissa bacardipullon missä on kaatonokka. yritän kysellä että mitähän tämä täällä tekee, vastaukseksi saan mm. "kaveri antoi", "se oli jätetty siihen tiskille" "en minä sitä ottanut" "ei tämä olekaan minun laukku" jnejnejne.
portsarit tulivat sitten jatkamaan keskustelua ja palasin palvelemaan muita asiakkaita.[/q]
En tiedä onko se sallittua, mutta IMO tosta pitäis kyllä jo melkein ottaa laukku talteen ja näyttää sitä sekä kyseistä asiakasta poliisisedälle, koska noi näpistelijät kai jatkaa toimintaansa seuraavissa paikoissa siihen asti kunnes virkavalta ihan konkreettisesti näyttää siitä tulevan seuraamuksia.
Ärsyttää asiakkaat jotka tulee kassalle siinä vaihees ku jotain vielä puuttuu. Eilen mun kassaparin kassalle tuli nainen, joka alkas latoo tavaroitaan siihen tiskille ja sit kysy et onko meillä sahoja myynnis (rautakauppa). Sit kerrottiin mistä niitä löytyy ja se nainen jätti ne kärrynsä ja kaikki siihen vaan ja lähti kattoon niit sahoja. Se toinen kassa sit siirsi ne sen tuotteet takas sen kärryihin ja lykkäs ne vähän kauemmaks, et muut asiakkaat pääsee maksaan. Tullessaan se nainen sit alko valittaan et miks sen tavarat on siirretty ja se joutu jonottaan ku siinä oli muita asiakkaita sillon maksaas...
Näitä sattuu tosi useesti mikä on tosi rasittavaa, ku ei missää cittariskaan varmaan asiakkaat lado niitä ostoksiaan eka kassalle ja sit lähteekin viel katteleen jotain.
Ärsyttävää on myös se kun asiakas huomaa tyhjän kassan ja tulee siihen ja lyö ostoksensa pöytään joita alan piippaileen ja sit alkaa huutelee/soittaan sille puolisolleen että oon kassalla tuu jo. Eli siis tämmönen "kassan varaaminen" on yllättävän useilla (naisilla) tapana, joka on ärsyttävää kun ei siihen sit kukaan muu pääse sillä aikaa.
CDON.com taitaa pissiä asiakkaitaan ja verottajaa linssiin. Vaikka sieltä tilaisi millaisen vuoren levyjä kerrallaan, niin aina sieltä tulee vain alle 45 euron viipale. (Juunou, tämä Ahvenanmaan alv-raja.) Loput levyt tulevat sitten kuulema jälkitoimituksena, mutta useimmiten eivät tule, koska lafka pitää listoillaan pilvin pimein sisäänvetotuotteita, joiden tarkoitus on vain saada valikoima näyttämään laajalta ja kattavalta ja houkutella asiakkaita. (Omista tilauksista on kautta aikain saapunut alle puolet.) Vähän voi kysellä hintatasonkin perään: Millä lihaksilla japsi-importtien lähtöhinnatkin keikkuu jossain seitkyt-eurossa, kun ihan samoja levyjä saa tilattua vaikkapa Levykauppa Äxästä aina alle 30 euron?
[q]Verano:
tuossa ylläquotatussa tilanteessa olisin itse kyllä vienyt ne ruokailuvälineet ja mausteet sille tyypille, oli sit mikä jono tahansa. ei tollanen kestä ku pari sekuntia.
[/q]
Normaalisti olisin mäki mutta tää tapaus oli niin pahasti asennevammanen ja puhu mulle niinku en olis ihminen, joten en tod. ala tollasille pokkuroimaan... Joku roti vaikka olis miten asiakaspalvelussa.
Tänne topiciin riittäs tarinaa toisen perään... Asiakaspalveluduunia takana reilu 5 vuotta ja tällä hetkellä vuoropäällikkönä eli siis jos siihen kassalle tulee joku jtn nurisemaan ni mut kutsutaan paikalle sitä mielistelemään.. Viimeks eilen oli taas tällanen seuraavanlainen tilanne. a= asiakas, m=minä
a: Mä ottaisin tollasen pizzan ja jääveden
m: Kiitos. Se olis sitte sen ja sen verran
a: Siis maksaaks vesi?
m: Kyllä vain
a: MITÄ VTTUU? Molen kuule vastaavassa duunissa eikä meillä vaan maksa jne jne jne... nalkutinalkuti...
m: No tää nyt on ketjun määräys, ei mun joten en siihen voi vaikuttaa.
a: (jupinaa) no kauan siinä pizzassa kestää?
m: Vajaa 10 minsaa
a: TÄH? NIIN KAUAN? (ja jälleen nalkutinalkuti)
m:No jos haluat että se pizza on kypsä niin kyllä siinä väkisin niin kauan menee.
a: (lisää jupinaa)
--------------------------------------
N. 10 min myöhemmin vien asiakkaalle pizzan pöytään
a: (mulkoilua) Siis eiks tähä saa mitn oreganoo tai muita mausteita? Entä mikset sä tuonu mulle ruokailuvälineitä?
m: Ruokailuvälineet ja mausteet löydät tuolta kassalinjalta
a: (hyvin vihainen katse) No voisitsä hakee ne mulle?!
m: Minulla on muita asiakkaita tuolla jonossa joten joudut kyllä itse nyt hakemaan.. (niinkuin muutkin...)
a: nalkutinalkuti
m: Hyvää ruokahalua (ja hymy päälle)
Ja luonnollisesti kyseinen asiakas jätti palautteen jossa haukkui minut ammatitaidottomaksi ja vttumaiseksi, ruoka oli helvetin pahaa ja törkeän hintaista ja muistipa vielä käyttää palautteessaan paria tehostesanaa kuten kiitos vtusti jne.. Juuri näin...
[q]ville, 1.7.2005 13:33:
Vartija on palveluammatti, harmittavasti liian moni vartija sen ymmärtää.
[/q]
hupaisa väärinkirjoitus :D
[q]typo, 22.1.2007 16:54:
Ei peräänajaja ole mitenkään automaattisesti syyllinen kolaritilanteissa.
Lyhyesti...
[/q]
OK, selvensi asiaa :)
[q]Hotblood:
Sitä varten me olemme
...
opeteta järjestyksenvalvojakurssilla
[/q]
Hemmetin hyvä postaus.
[q]typo, 19.1.2007 11:15:
(olin peräänajaja, mutta en syyllinen)[/q]
Ihan tyhmä kysymys, mutta miten tää on mahdollista? Toinen oli kännissä?
- Järjestyksenvalvoja ei ole yleinen aikatauluopas
- Se ei ole järjestyksenvalvojan moka jos olet kolme kuukautta sitten hävittänyt piposi. Kysy poliisin löytötavaratoimistosta.
- Meitä yritetään kusettaa jatkuvasti, uskokaa, me tiedämme jo ne kaikki huonot selitykset.
- Mekin teemme vain työtämme, emme ole natseja, rasisteja tms. (ainakaan kaikki *nauru*)
- Teille kukkahattutädeille: kauppakeskuksessa riehuva kaapin kokoinen nisti ilman käsirautoja ON uhka yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle.
- Järjestyksenvalvojaa on turha haukkua siitä mitä kauppakeskuksen kiinteistöpäällikkö päättää.
- Jos sinun käsketään poistua, poistu, älä intä vastaan.
- Niin hassulta kuin se kuulostaa, myös meidän työhön kuuluu ruokatauko.
- Kauppakeskus ei ole oikea paikka ryypätä (poislukien sen sisällä sijaitsevat anniskelupaikat).
- Kauppakeskuksen porraskäytävät ei ole nukkuma-/dokaus-/tupakka-/hengailupaikkoja.
- Me emme todellakaan tee rikosilmoituksia teidän puolesta. Se on jokaisen asianomistajan itse tehtävä.
- Ruuhka ja jonot eivät ole meidän syytä.
[q]Freja, 22.5.2007 08:07:
Tä. Siis onhan monessa ravintolassa hammastikut yksittäispakkauksissa niitä pyöreitä ja ihan saman näköisiä.
Cocktailtikut mihin mä oon törmänny, on vaa tukevampia ku hammasversio. Eli mielummin mä sillä tökin hampaidenväliäni ku hammastikuil
[/q]
No siis ainakin kaupasta ostettaessa coctailtikut on n. 2 cm pidempiä ja selvästi paksumpia kuin hammastikut. Noi yksittäispakatut taas on ihan hammastikkuja, vois olla kiva homma tehdä esim 1000 coctailpalaa, ja purkaa jokainen tikku erikseen pakkauksesta. Plus että noi hammastikut maistuu yleensä hammastahnalle.
Mut tollasii asiakkaita löytyy aina.
12-vuotias nuorisohuligaani oli rikkonut kauppakeskuksesta erään ikkunan (ja aiemmin tehnyt vaikka mitä kiusaa, kyseessä siis todella asennevammainen nuori), vein häntä olkapäästä kiinni pitäen valvomoon odottamaan poliiseja. Matkan varrella tämä nuorisohuligaani alkaa rimpuilemaan, tiukennan otettani ja talutan häntä eteenpäin. Sitten, saapuu oikein paskantärkeän näköinen herra tärkeistä tärkein 60-vuotias pappa joka alkaa neuvomaan minua työssäni:
"Ei lapsia saa tuolla lailla retuuttaa, eihän se ole tehnyt mitään pahaa, päästä heti irti!"
En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän... Sain juuri ja juuri pidettyä suuni kiinni, en tiedä mitä kauheuksia olisin päästänyt ilmoille. Meni toista tuntia ennenkuin v*tutus laski.
Kaikista eniten vihaan näitä jotka tulevat neuvomaan ihmisiä vaikka eivät itse tiedä asian taustoista yhtään mitään.
edit: typoja pois
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- ...
- 111
- Seuraava »