päivän :(

Back to häröily O

En muista koska oisin viimeks ollu näin kipee
Tai siis nyt on jo pikkusen parempi olo ku eilen tai toissailtana, kun kuume kihahti parissa tunnissa 39,5 asteeseen. Viimeks on ollu niin paljon kuumetta ehkä kymmenen vuotta sitte. Tänään tossa muutama tunti sitten kuume laski ensimmäisen kerran keskiviikkoillan jälkeen alle 38 asteen.

Voi tuntua jännältä sitte kun taas jossain vaiheessa pystyy syömään ihan pureskeltavaa ruokaa. En ollu aikasemmin ees tienny et angiina voi levitä suuhun asti, pirun kipee tää ainakin on, poskea myöten peitteet, ei pahemmin voi liikuttaa suuta ilman et sattuu.

Et AuuuuHH!! vaan *pökr*

väsyttäny ihan hulluna koko päivän.. ihan veto veks ollu.. nyt sit ku pääsis nukkuu ni alkaa taas piristyy.. tosi turhauttavaa..

[q]mariq, 25.5.2007 23:59:

Voi tuntua jännältä sitte kun taas jossain vaiheessa pystyy syömään ihan pureskeltavaa ruokaa. En ollu aikasemmin ees tienny et angiina voi levitä suuhun asti, pirun kipee tää ainakin on, poskea myöten peitteet, ei pahemmin voi liikuttaa suuta ilman et sattuu.

Et AuuuuHH!! vaan *pökr*
[/q]

vältä ainakin sokerisia kurkkupastilleja tms. Antaa bakteereille aika hyvät kasvuolosuhteet. Tosin tossa vaiheessa se on vähän myöhästä :/ Ketoprofeenin pitäs olla ilmeisesti hyvä kurkkukipuun. Kokemusta on täälläkin ko. taudista

:(

[q]Hyzenthlay, 26.5.2007 00:04:
---
mariq, 25.5.2007 23:59:
---
vältä ainakin sokerisia kurkkupastilleja tms. Antaa bakteereille aika hyvät kasvuolosuhteet. Tosin tossa vaiheessa se on vähän myöhästä :/ Ketoprofeenin pitäs olla ilmeisesti hyvä kurkkukipuun. Kokemusta on täälläkin ko. taudista
[/q]
Onks ketoprofeeni se esim. Ketorin-särkylääkkeen vaikuttava aine? Mä en nimittäin voi niitä syödä ollenkaan. Panadolilla helpotusta sen verran, et saa taas vähän nukuttua, kohta alkaa varmaan noi penisiliinit potkia paremmin.

Kiitti sokerivinkistä! just nimittäin meinasin, et nappaisin suuhuni jonkun namin, mikä maistuis ehkä jopa jollekin muullekin kun pahalle ja kipeydelle.. jätänpä väliin.

Joku vois laittaa mulle pussin päähän ja piilottaa mut jonnekin pimeeseen varastoon. Ollut niin masentava päivä taas tänään, että plääh :(

[q]mariq, 25.5.2007 23:59:
En muista koska oisin viimeks ollu näin kipee
Tai siis nyt on jo pikkusen parempi olo ku eilen tai toissailtana, kun kuume kihahti parissa tunnissa 39,5 asteeseen. Viimeks on ollu niin paljon kuumetta ehkä kymmenen vuotta sitte. Tänään tossa muutama tunti sitten kuume laski ensimmäisen kerran keskiviikkoillan jälkeen alle 38 asteen.

Et AuuuuHH!! vaan *pökr*
[/q]

Angiina voi levitä kuulemma myös kokonaan suun ulkopuolelle. Itse kuulin tästä vasta muutama viikko sitten. Tutulla oli kaulassa ilmeisesti angiinan aiheuttama infektio O_o

Kaveri ei päässyt tenttiin.

(Tosin, tuli tunnin myöhässä...)

Muuttoa teen tässä, kirjoitan samalla työharjoitteluun kuuluvaa näyttösuunnitelmaa ja pakkaan kamoja ja mitä: yläkerran naapuri jonka normisettiä viikonloppuisin on vetää täydet överit (varmaan viinaa), horjuu oman kämppänsä ovelle, emäntä ei tyyppiä päästä sisään ja tyyppi vetää pultit, karjuu ja pieksää ovea naama punasena. Luulin että se lähti mutta paskat, se tuli mun ovea paukuttaa ja huusi "Päästä sisään!! *ttuuu". Ja jäi rähinöimään mun ovelle ja huuteli kaikkea paskaa.
Siinä sitten väiteltiin ja kun ei homma toimi niin taas tyyppi vetää raivarit ja ölisee paskaa.

Johtopäätös: soitinpa poliisille, tuossa hetki sitten hakivat tyypin mun ovelta.

Vituttaa tommonen, no eipähän tartte kauaa viettää seurassa kun päivemmällä muutto.

Pitäs vaan jossain välissä nukkuakin kun klo07 pitäisi töissä olla.

Miksi, voi miksi tää vaan pahenee koko ajan!?! kerpeleen penisiliini, voisit jo ees ihan vähän potkia, jookos?

[q]mariq, 26.5.2007 14:24:
Miksi, voi miksi tää vaan pahenee koko ajan!?! kerpeleen penisiliini, voisit jo ees ihan vähän potkia, jookos?
[/q] siis kyllähän angiinaan pitäis alkaa parin päivän sisällä lääkitys auttamaan??? mulla ainakin on aina auttanut angiinaan. Oisko sulla joku virustauti esim se mononukleoosi (??), pusutaudiksi kutsutaan. Se voi kestää viikkoja eikä antibiootit auta mutt sen kärsii jokainen ihminen vain kerran elämässään.

On the other hand, en tiedä johtuuko eilisestä mutta tänään oon aivastellut koko päivän ja nöse vuotanut. hmmm en kyl usko ett voisin taas olla tulossa kipeäksi, en voi millään.

[q]Sallakat, 26.5.2007 16:08:
---
mariq, 26.5.2007 14:24:

---
siis kyllähän angiinaan pitäis alkaa parin päivän sisällä lääkitys auttamaan???
[/q]

Päivässä-parissa pitäs vaikuttaa kyl. Kysessä voi olla myös joku sekabakteeri-infektio, kannattaa ottaa yhteys lääkäriin jos jatkuu ton pidempään. Esim. mä söin 2 antibiootin yhdistelmää, ja sillä vast lähti.

---
siis kyllähän angiinaan pitäis alkaa parin päivän sisällä lääkitys auttamaan??? mulla ainakin on aina auttanut angiinaan. Oisko sulla joku virustauti esim se mononukleoosi (??), pusutaudiksi kutsutaan.
[/q]

jos on selkeet peitteet, niin kyllä se angiina on. Myös liian pieni annos voi tehdä sen, että bakteerikanta kehittyy vastustuskykyseksi ja oireet jatkuu.

---
mariq, 26.5.2007 14:24:
---
siis kyllähän angiinaan pitäis alkaa parin päivän sisällä lääkitys auttamaan??? mulla ainakin on aina auttanut angiinaan. Oisko sulla joku virustauti esim se mononukleoosi (??), pusutaudiksi kutsutaan. Se voi kestää viikkoja eikä antibiootit auta mutt sen kärsii jokainen ihminen vain kerran elämässään.
[/q]
Kyllä mullakin on aina aikasemmin parissa päivässä lääkkeet auttanu, siks vähän ihmetyttääkin, ja siks huomenna uudestaan lekurin pakeille..

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200705146108159_uu.shtml <- Pikkuserkku meni tos :(

[q]Timce, 26.11.2009 15:16:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1785940

Kaikille ei vaan toi äitiys/Isiys sovi.
[/q]
Tietyissä kulttuureissa sylivauvojen korvat kyllä rei´itetään. Ei tuossa nyt sinällään ole mitään erikoista.. Ihan Suomessakin tehdään näin ja ihan tänä päivänäkin vielä ja ei ole mikään uusi juttu Suomessa..

Jokin huonekalu hyökkäsi kimppuuni, ja teki kylkeen isot haavat

Niska, hartiat, selkä, pakarat ja jalat ihan älyttömän kipeät! Niska- ja hartiakivut johtuu ainakin mitä ilmeisemmin pe-la välisen yön nukkuma-asennosta. Mut onko joka paikan pakko olla samaan aikaan näin helvetin kipeä?!

En edes tiedä miks mut on vaan jotenki nyt :(

Ihan ihme asioista otan pulttia, ja tuntuu et tahallaan kelailen juttuja joista tulee huono mieli..
Miks miks miks miks?? *toktok*

Koska oon idiootti.

[q]-Santtu-, 27.5.2007 23:50:
En edes tiedä miks mut on vaan jotenki nyt :(

Ihan ihme asioista otan pulttia, ja tuntuu et tahallaan kelailen juttuja joista tulee huono mieli..
Miks miks miks miks?? *toktok*

Koska oon idiootti.
[/q]

blah, sama homma. Meni koko yö taas pilalle. Enpä o taas vuosiin nukkunu noin huonosti
6pv työviikko on ainakin täysin saatanasta.

O