päivän :(

Back to häröily O

Tää on vähän tällanen "no, niin no" -tilanne kun en oikein tiedä mitä tehdä. Surullista tästä tekee se, ettei tämäkään työpaikka ollut sitten sellainen asiallinen ja virallinen ja reilu vaan taas työntekijää yritetään kusettaa.

Mikä vittu siinä on, ettei niitä asioita voi vaan hoitaa? Kai se on sitten liian kallista maksaa kaikkia lain määräämiä maksuja työtekijälle? Mut jos ei oo rahaa (tai tajua sen käytöstä), ni ei kai sillon pitäs mitään firmaa pyörittääkään? Tai ainakin vois koettaa laskee buddjetit sun muut, ettei tarvis sitten meikän hakata päätään puun ja kuoren välissä?

Nyt ei kuitenkaan ole minun kohdallani kyse suurista summista, mutta muut reppanat kesätyöläiset ottavat mukisten vastaan palkkaa, joka on 2,5 e / h pienempi, kuin mitä TES määrää. Minulla vain 28 snt, koska pidin puoleni niin hyvin kuin osasin heti alkumetreiltä.

Tänään kuitenkin sain käsiini sen kadoksissa olleen työehtosopimuksen ja pitkän tarkastelun jälkeen masennuin, sillä paikkahan yrittää ihan selvästi pissittää rahaa minultakin (vittuakos sitä muista, tää on mullekin vaan kesäduuni). Mutta nytpä onkin dilemma, että sanonko jotain tuosta 28 snt:stä ja lisien suuruuksista vai pidänkö pääni kiinni ja täten myös mahdollisesti duunipaikkani? Sillä mitkä ovat kesätyöntekijän oikeudet tässä tilanteessa? Mähän lennän sieltä ulos kuin leppäkeihäs jos kehtaan whinettää.. Ja mistäs tähän hätään löytyy sitte uus duuni?

Toisaalta... saataviaanhan voi vaatia vielä vuosienkin päästä lain mukaan. Ja näyttöähän minulta löytyy, siitä pidän huolen.

No kuitenkin. Löytyykö mistään enää rehellisiä yksityisyrittäjiä vai onko koko kuppikunta niin korviaan myöten harmaassa taloudessa ja veronkierrossa, ettei ole mitään tehtävissä? Kuitenkaan en haluais työskennellä missään isossa massafirmassa yhtenä monista muista. Mä olen niin spessu.

Silmät haluaa nukkua, keho haluaa nukkua, minä haluan nukkua ja pää tuntuu kuumeiselta. Mutta aivot on kait sitä mieltä että eihän tähän aikaan nukuta...

Edit: en myöskään tykkää olla kotona yksin Yleensä veli on tossa toisessa huoneessa, ja vaikkei nähdäkään niin on yllättävän hämäävää olla täällä yksin. Aiemmin kun asuin yksin niin mulla oli joko kissoja tai sitten asuin niin pienessä kämpässä että näin sen koko ajan kokonaan... Nyt kaikki varjot vilisee silmissä ja jokainen rapsahdus tulee naapurihuoneesta, koko ajan tuntuu että joku on selän takana Varmasti tää unenpuute vielä pahentaa tätä fiilistä, mikä on sinänsä ikävää koska nyt tulee olemaan aika vaikea nukahtaa

Oikeastaan eilinen :(, mummolla todettu sydämen eteiskammion värinä (tms) kurja juttu :´(

Monta päivää on ollut itkuinen olo, tänään ei meinannut jaksaa nousta sängystä. Enkä edes oikein tiedä että mikä masentaa... tällaista on ollut aiemmikin, kaipa tää ohi menee...

Ihan törkee yskä ja ääni menny

[q]astaroth, 26.12.2006 21:53:
jotenkin yksinäinen ja masentava olo
[/q]

Joo.

Mutta huomenna pääsee taas parasta ystävää näkemään.

[q]Lyylikki, 30.6.2008 17:52:
Tervetuloa Helsinkiin:

Työkaverin naapurin lapset (eskarilainen ja ekaluokkalainen) olivat löytäneet puistosta/metsästä subutexia ja tarjonneet sitä työkaverin pojalle (4 v.), sanoen "Ota tästä karkkia. Se on kyllä vähän pahaa."
[/q]

Mitäh!! Kamalaa

Koko ajan valitellaan sitä, että ihmisten hampaat on huonossa kunnossa ja ihmetellään miksei ne mene ajoissa hammaslääkäriin.

Olen jonottanut hammaslääkäriin n. puoli vuotta. Soitin sinne ja kyselin koskahan mahdan päästä hoitoon. "Meillä on täällä vuoden ja neljän kuukauden jonot, eli menee sellainen vuosi vielä. On vähän henkilöstöpulaa". Just.

Yksityiselle mun ei ole mahdollista mennä. Eikä monen muunkaan.

Tehkää nyt vittu joku jotain tälle asialle ja lopettakaa se lässytys ihmisten haluttomuudesta mennä ajoissa hammaslääkäriin.

Päivän =) on sitten varmaan se, että pääsen hammaslääkäriin jo perjantaina, koska suu on todella kipeä ja paskana. Kiitos odotuksen ja mahtavan terveydenhuoltojärjestelmän.

En tiedä mistään mitään.. en tiedä mitä haluun ja se mitä haluu nii on liian suuria odotuksia. Ja sitku ei mee nii ku suunnittelen näillä 2 ihanalla aivosolulla, niin pettyy liikaa ja teen jotain tyhmää. Mutta jos tästäkin pitää jotai hyvää hakee nii alan tuntemaan itseni paremmin ja alan varmaan vihdoin tajuamaan että mikään ei mene niinku haluan tai ei ainakaan kannata suunnitella yhtään mitään paria tuntia pidemmälle ja mennä virran mukana vaan niinku toisetkin.. eipä kyl koirakaan pääse karvoistaan helposti eroon, mut mä koitan kovasti vähentää niitä.

Tuli taas eilen tehtyy jotain liian harkitsemattomasti, ja sen takia meni yöunet ja rintaan painaa jos miettii sitä..Ja en tiedä oliko oikein vai ei, ku ei ole ketään ketä kuuntelisi mua tai ainakaan ymmärtäisi.

Joku saisi olla koko ajan kertomassa mitä mun pitää tehdä, vähän niinku olisin joku nukke narujen päässä..tai jotain siihen suuntaan.

..anteeksi..

[q]CandyRaver:
hih...muistelen vieläkin sitä koomista tilannetta jossa mekin tutustuttiin*iloinen*
sellaset muistot auttaa aina pahan päivän yli*hali*
[/q]

Eipä sitä varmaan koskaan unohda, kun kohtelin sua kuin kynnysmattoa *igor*. Järki ei vaan toiminut. Oli pakko tulla vielä jälkikäteen pahoittelemaan tapahtunutta Mut sille oli hyvä nauraa :)

Nättiä...kävin lääkärissä...lääkäri anto lääkkeet ja sanos et jos ei mee ohi ni sitten mennään leikkaukseen.. nielurisojen poisto ja sitten kurkkuun tehdään viilto et sieltä tulee jtn juttua pois... VITTU

[q]Freja, 30.12.2006 04:39:
---
Jutu, 29.12.2006 19:40:
Ajattelin olla fiksu ja ostaa halvempaa Pirkka fetajuustoa, mutta sitten kun maistoin sitä niin *poks*. Kamalan makusta ja nyt ne pitää nyppiä pois sieltä salaatista. Yhyy.

---

Mäkin oon huomannut, että joissain asioissa ei vaan kannata tinkiä. Toi on yks :/
[/q]

Mä tykkään siitä Mutta mä nyt syönki ihan mitä vaan.

[q]sapeli, 19.9.2005 03:15:
Elämäni pisin krapula
[/q]

Itse asiassa taidan olla saamassa myös flunssan Ei ihmekään ettei oo hirvee voittajafiilis.

Päätä särkee koko ajan ja haluisin nukkua, mutta pää on mennyt kuumeunimoodiin - ainoa uni mikä päässä pyörii on se että järjestelen 12 numeroa uudelleen ja uudelleen ja uudelleen...

PS: 39.2 C

[q]:
---
sapeli, 19.9.2005 03:15:
Elämäni pisin krapula

---

Itse asiassa taidan olla saamassa myös flunssan Ei ihmekään ettei oo hirvee voittajafiilis.

Päätä särkee koko ajan ja haluisin nukkua, mutta pää on mennyt kuumeunimoodiin - ainoa uni mikä päässä pyörii on se että järjestelen 12 numeroa uudelleen ja uudelleen ja uudelleen...

PS: 39.2 C
[/q]

Voih... Mulla kans flunssa paheni hieman la jälkeen Tekee mieli vaan nukkua ja masentaa...

En päässy kemian tasokokeesta läpi :(

ja se jäi vaan kahen pisteen päähään

ei vaan taas onnistu mikään*super**uuh*

Huomenna on maanantai....

[q]Fyraett, 17.9.2005 05:50:
En enää ikinä juo kahta tuoppii kahvii aamupalaks
[/q]

Kannattaa noiden lisäks syödä vähäsen jotain nii sit ei oo niin hötkyn kötkyn *joo**nauru*

Masentaa, ahdistaa.. näköjään musta on tullut niin läheisriippuvainen että yksikin viikonloppu yksin tekee uskomattoman tiukkaa..

johonkin katosi se kaunis ajatus että elämälläni on jokin muu suunta kuin alaspäin

jotain tyhmää olen kyllä tehnyt itselleni...

O