päivän :(
- « Edellinen
- 1
- ...
- 1,377
- 1,378
- 1,379
- 1,380
- 1,381
- ...
- 1,566
- Seuraava »
vuokrankorotus
Outoa, mut ois vähä niiku haikeus. Niiku iksu. Niiku.
[q]aurinko, 31.10.2007 23:01:
Unohdin ostaa kahvimaitoa :( Tiedossa siis ankea aamu..
Joutuu vissiin kipittämään aamuseiskalta siwaan tai muuten on mikrobiologian tunnilla yksi väsynyt ja kärttyinen tyttö
[/q]
On se niin kätevää kun imettää, niin on maidotkin aina omasta takaa jos pääsee loppumaan Jaksamista opintoihin!
[q]satumetsä, 13.9.2007 01:57:
---
Tuntuu välillä oikein paskalta, kun haluaisin lapsen ja saan kuulla niitä naurettavia ohjeita milloin saan haluta. Vähän vaikea tätä vauvakuumetta järjellä säädellä ja kun niissä kaikissa ohjeissa ei edes järkeä ole.
[/q]
Heh, no mä oon sit varmaan just malliesimerkki tästä "väärästä" ajankohdasta: opinnot kesken ja kesken ne myös jää, jotain muuta sit tilalle. Parin kaverin kanssa sain mojovan riidan odotusaikana aikaiseksi, kun eivät oikein tykänneet mun ratkaisusta. Mutta kuten sanoit, vauvakuumetta on vaikea järjellä säädellä, ja me valittiin näin, ja paras valinta onkin! *sydän*
[q]satumetsä, 12.9.2007 21:57:
---
--
Musta tuntuu, että mä oisin raskaana niin vaivanen, kärttynen, kömpelö, nälkänen, väsynyt ja veltto, etten kykenisi enää mihinkään jossain vaiheessa. Ja alussa tietty kaikki haisis niin kuvottavalle ja yrjö lentäis sellasella voimakkuudella, ettei musta olisi mihinkään
[/q]
Sotkempa nyt minäkin lusikkani tähän soppaan, vaikka ihan offtopiciksi meneekin...
Tähän meluasiaan; tästä ei tosiaan mitään neuvolassa puhuttu. Itse kävin raskausaikana kahdesti bileissä (noista luettelemistasi syistä johtuen vain kahdesti, noi kaikki päti muhun melko hyvin...), toiset oli synttäribileet pienessä savuttomassa paikassa, ja siellä oli ihan kivaa, toiset oli taas hallmarkit (sielläkin yhden tutun synttärit), ja siellä oli suoraan sanoen kamalaa olla mahan kanssa, katsoa kännisten toilailua kauheassa tupakankäryssä... No en kyllä kummassakaan paikassa kahta tuntia kauempaa ollut.
Mutta aika mielenkiintoista on se, että raskausaikana ja etenkin lapsen/lasten syntymän jälkeen äiti joutuu lähes väistämättä arvosteluryöpytyksen kohteeksi - en nyt tarkoita pelkästään tätä nimenomaista tapausta, vaan lähinnä omia kokemuksia. Kaverit, sukulaiset, nettitutut, jopa ihan vieraat ihmiset tulevat laukomaan mielipiteitä lastenhoitoon liittyvistä asioista. Ja mikä pahinta, myös itse olen sortunut tähän, välillä jopa niin pahasti, että olen onnistunut pahoittamaan jonkun mielen, vaikkei se nyt olisikaan ollut tarkoitus :( Olenkin nyt päättänyt oikein skarpata tässä asiassa, ja yrittää olla laukomatta mielipiteitäni turhan kiivaasti...
[q]Miinapiina, 11.9.2007 20:14:
---
Hyzenthlay, 11.9.2007 17:48:
..ihan uutta tietoo ainakin mulle, että tollanen jotenkin haitaks olis
---
myös mulle, ei mua ainakaan varoteltu mistään melusta raskausaikana
(siis mistään "perusmelusta", eikä myöskään hippaaminen ollut kiellettyä)
no mut nää jutut muuttuu koko ajan, saihan 70-luvulla viel polttaa x määrän (en muista kuinka monta, tais olla yli 5 kuitenkin) tupakkaa päivässä ilman että siitä oli sikiölle haittaa
(luki vaan jossain kaksplus-lehes joskus)
[/q]
OT:
Täytyy kyllä sanoa, että en mäkään ole ajatellut, että esim. bileissä käyminen raskausaikana olisi melun takia haitallista. Ja tosiaan neuvolassa tai missään ei tällaisesta ole ollut ollenkaan puhetta.
Itse kävin raskausaikana vain 2 kertaa bileissä (koska laattasin kokoajan, niin ei tullut minnekään lähdettyä), toisella kerralla pienessä savuttomassa baarissa, oli ihan kivaa, toisella kertaa hallmarkissa, oli suoraan sanoen kamalaa, kun rööki kärysi ja ihmiset horjui kännissä ympäriinsä... No en mä siellä kyllä kauaa ollutkaan.
Mutta jos oma olo olisi sallinut, niin varmaan olisin vähän enemmänkin käynyt, tosin silloin ei oikein vielä ollut savuttomia paikkoja, että se vähän kyllä rajoittaa.
[q]yertle, 30.3.2009 14:39:
---
Takyon, 30.3.2009 14:35:
Mun raha-anomuslomake veikkaukselle ei vieläkään tuottanut toivottua tulosta :(
---
Ne on siel ihan tyhmii, mulla oli ihan sama lopputulos :(
[/q]
Samoin. Eipä se sinänsä ollut yllätys. Tämän lisäksi mulla jymähti taas hartiat ja tämän seurauksena päätä alkoi särkeä
[q]mayah, 4.7.2007 15:24:
---
Super-Kerttu, 4.7.2007 15:06:
---
mayah, 4.7.2007 15:01:
Työn puolesta tuntemani henkilön vaimo oli kuollut synnytyksessä. Tuli paha mieli :( Vauva sentään oli selvinnyt.
---
Voi ei..*uuh* Vieläkö nykypäivänä noin voi käydä?
---
Vauvan sydänäänet olivat kadonneet ja lääkärin kutsumisen sijaan kätilö oli käskenyt ponnistamaan ja ponnistamaan, kunnes koko kohtu tuli ulos :(
Että näköjään voi
[/q]
Hui kauheeta! Sattui silmään tämä viesti ja nyt tekee heikkoa... Uskomatonta että noin pääsee käymään, yleensä jos sydänäänet katoaa mennään aika vikkelään leikkaukseen, tietty jos vauva on jo puoliks ulkona, niin siinä vaiheessa ei varmaan enää sektio onnistu. Onneks oma synnytys meni ihan oppikirjan mukaan, mut kaverilla on laskettu aika 3 viikon päästä, ja jännittää kyllä kovasti sen puolesta! Se oli vielä kaiken lisäks joutunut lauantaina kolariin, onneks ei käynyt mitään, paitsi autolle...
Olipa kiva palata lomalta töihin kun heti ekana ilmoitetaan että olis tiedossa 8 viikkoa lomautusta*uuh*
Näin tänään kahta ystävääni, jotka suorastaan hyökkäsivät yhteistuumin mua vastaan, kritisoiden mun valintojani voimakkaasti liittyen lähinnä opintoihin ja raskauteen. Etenkin raskaus on odottavalle niin pyhä asia, ettei siihen pitäisi muiden puuttua, etenkään kun siihen ei oikeasti ole mitään syytä. Ovat muka iloisia puolestani, toinen haluaisi tulevan lapsen "haltiakummiksi" (ei kuuluta kirkkoon), mutta silti nyt tuli sellainen olo, etteivät oikein hyväksy tai ymmärrä raskauttani. Eipä huvita vähään aikaan nähdä kyseisiä ihmisiä, sen verran pahasti onnistuivat mua loukkaamaan.
Koulumasennus Motivaatio hukassa, liikaa tehtäviä ja vielä yksinäinen olo kaupanpäälle. No, jos vielä reilut 3 kk jaksais, ni sit ei tarvi miettiä opiskeluja ainakaan pariin vuoteen...
Kuvittelin jo, että tää hiton pahoinvointi alkais helpottaa, mutta eilen jouduin lähteä kesken koulupäivän, ja tänäänkään en päässyt kouluun, kun laatta vaan lentää. Näköjään koulussa istuminen ottaa enemmän voimille kuin uskoiskaan... No onneks loppuviikko vapaata, jospa ens viikko olis jo parempi.
Töissä oli tosiaan maanantai-meininki, kaikki meni totaalisen vaikeimman kautta ja ihan pieleen, ei ehditty tehdä puoliakaan mitä piti. No, hyvässä lykyssä tämä päivä oli toiseksi viimeinen...
Paskat autokoulun kirjalliset ei menny läpi! V*tuttaa! Ja niin kauhea koulustressi (vajaa 3 viikkoa, 9 koetta, 4 oppimistehtävää), että jos tästä selviän ilman hermoromahdusta, niin on jo ihme.
Ystävien murhe
Joopajoo, just kun eilen hehkutin päivän :) -topikkiin uudesta asunnosta, tulikin sitten tänään ikävä puhelinsoitto: asunto, joka oltiin luvattu meille (joka olisi ollut juuri sellainen kuin toivottiin), olikin annettu jo jollekin toiselle (olivat tehneet pienen virheen...) ja sen tilalle tarjottiin paria asuntoa, joista toinen oli aivan karseassa kunnossa, ja toinen aivan väärässä paikassa ja liian kallis vuokra. Jipii... :-/
[q]UnityF, 11.8.2005 12:58:
---
Kirsikka, 11.8.2005 12:52:
Kännykkä tilttailee, katkoo puheluita jatkuvasti. No, takuut on onneks voimassa (jos vika on puhelimessa), ainoo vaan, ettei mitään hajua kuitista...
Ja toi sade!!!!
---
mulla on ollu sama mut vika ei ollukkaan känässä vaan viallisessa akussa. joten kokeile vaikka sun hanin akkuu jos se ei siiten katko niitä niin kannattaa hankkii uusi akku. ainakin mulla lähti toi ongelma kun sain lainaksi toisen akun.
[/q]
Jeps.. No, känny on ollu mulla n. 2 kk, joten ei pitäis vielä hajota. Pitää katsoa jos löytyy samanlainen akku jostain, tonin puhelin on niin kivikautinen, että siinä on ehkis erilainen akku :D
Suomen oma MTV.
..Reilu puoli tuntia kulunut ja kanavalla soi jo peräti kolmas musavideo. Aikamoinen tahti.
Autokoulun ajotunnit menee niin päin peppua, etten varmasti ikinä saa korttia! En varmaan ikinä opi ajamaan. Nyyh.
Mun pää on selkeesti lahonnut, jo toinen kerta lyhyen ajan sisään, kun mulla on korvaamattoman tärkeät paperit hukassa... Toivon vaan, etten jostain syystä oo vahingossa heittänyt niitä roskiin.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 1,377
- 1,378
- 1,379
- 1,380
- 1,381
- ...
- 1,566
- Seuraava »