päivän :(

Back to häröily O

niin kai sitten...

[q]_kolibri_, 24.8.2005 15:33:
alamäki jatkuu...
[/q]

[q]Vampyrella, 12.9.2007 22:18:
Pitäs aina jaksaa ajatella, et turha kitistä kun elämän peruselementit on paremmin ku hyvin, mut teennäistä sekin ois, jos ei koskaan antas itelleen lupaa olla vittuuntunut.

Kyllä vituttaa. Mut vitutukseen ei kuole. Pahempiakin on koettu, ja joku on kokenut paljon pahempia ku minä ikinä yhteensä. Joo, mut vituttaa silti.
[/q]

Mun mielestä jokainen saa tuntea niinku tuntee. Eli saa olla terveen itsekäs ja antaa luvan itselleen kokea pahaa oloa, vaikka oliskin elämän peruselementit kunnossa.

Ja tosiaan mun mielestä ihmisellä saa olla paha olo ilman että pitäisi tuntea siitä syyllisyyttä siksi, että jollain on asiat huonommin.

Niinhän se menee, että vaikka kuinka olisi perusasiat kunnossa, saattaa jotenkin vaan tuntua kamalan pahalta. Joskus ihan ilman selvää syytäkin.

Pääasiahan on se, että tiedostaa sen, että jollain voi olla tietyt asiat huonommin, eikä aseta itseään ylimmälle jalustalle mutta silti kyllä jokaisella saa olla paha olo ja saa vituttaa jos vituttaa.

Krapula =(
Ja morkkis. Sarjassaan ainutlaatuinen, ja pahenee vaan. Ihan HIMMEE.

Elämän monimutkaisuudet Henkimaailman juttuja..
Edit, kaikesta selvitään, kaikki selviää :)

Selkä on kipeä ja sattuu lähes joka asennossa.. Onneksi sai vapaata töistä..

[q]lostgone, 12.9.2007 21:49:
Minusta pitäisi pyrkiä siihen, että raskaana olevat naiset sijoitetaan lämpimään nestesäiliöön 9 kuukaudeksi ja ruokitaan niitä letkulla. Näin stabilisoidaan niiden tila riittävän turvalliseksi mahdolliselta elämältä, koska se on kautta ihmishistorian ollut vaarallista tälle lajille.
[/q]

Musta miehet pitäisi istuttaa koko loppuelämäkseen naisen rintaan kiinni, josta tulee maitia, sillä se on ollut aina hyvin riskialtista, kun tisua kaipaavat miehet pyrkivät kaikin keinoin takaisin siihen niin turvalliseen olotilaan, jonka ovat kokeneet äidin rinnoilla. Puhumattakaan tarpeesta kokea läheisyys naisen alapäähän yhä uudelleen syntymän jälkeen.

Kaikki on taas mun vika :(

Kaverin tekemä itsari pari päivää sit *nyyh**nyyh*toivottavasti sul on hyvä olla siel mis ikinä nyt oot r.i.p*sydän* ja sen lisäks yleinen paha olo ja masennus,ja sit ku on viel nii prkleen saamaton*uuh*

[q]a-j, 17.8.2005 12:58:
kurkku kipeä
[/q]

miulla on sama ongelma ollu jo unitysta saakka..

+ et mieli aika maassa

[q]Jone, 16.8.2005 18:56:
Kesken päivää kotiin mennessä oli vielä sit Korsossa joku onneton sielu päättänyt päivänsä ilmeisesti talon katolta hyppäämällä.
[/q]

Tää on munkin Päivän :(

Mä asun siinä talossa, ei ollu kiva lähtee kotoota...Mietin vaan, et olikohan oikeesti hypänny vai pudonnu..

[q]Miinapiina, 12.9.2007 21:39:

juttu
[/q]

Joo kylhän se aerobicci juttu hassulta kuulostaa mutta mä en sitä keksinykkään

Niin ei se siis välttämättä vaurioita (onneksi!) sikiön kuuloa, jos joskus bileissä käy mutta rauhallinen ympäristö olisi parempi kuin luja meteli.

Ja tietysti on toivottavaakin, että edes jotain ääniä sinne kohtuun kuuluu ja kyllähän sitä kaikki joskus ääntänsä korottaa, ainakin melkein kaikki. Ei se ihan hiljaa pysyminenkään hyvästä ole.

Voisi kuvitella niinki, että jos raskaudessa on ollut/on jotain ongelmia, niin tosiaan se kova ryminä saattaisi pahentaa sitä. Etenkään silloin meteli ei luonnollisestikkaan ole hyväksi, jos äitikin siitä stressaantuu.

Mutta juu kyllä sitä hoetaan, että rauhallinen ympäristö on hyväksi.

Musta tuntuu, että mä oisin raskaana niin vaivanen, kärttynen, kömpelö, nälkänen, väsynyt ja veltto, etten kykenisi enää mihinkään jossain vaiheessa. Ja alussa tietty kaikki haisis niin kuvottavalle ja yrjö lentäis sellasella voimakkuudella, ettei musta olisi mihinkään

[q]Miinapiina, 12.9.2007 21:01:
ja ku miettii, et se sikiö on siellä kohdussa vedessä, lapsivedessä. se kuulee myös äidin sydänäänet, verenkierron äänet ja muut vastaavat. et kyllä nuo vaimentaa aika paljon ulkopuolelta tulevaa meteliä!!
[/q]

Vaimentaa jonkin verran mutta ei kuitenkaan vaimenna tarpeeksi kovaa meteliä. Joo en mä siitä aerobicista tiedä muuta kun että jossain sitä ei suositeltu. Mä en muista sitä, että paljonko se kohdussa oleminen vaimentaa sitä metakkaa mutta ei sen vertaa kuitenkaan, että suojaisi tarpeeksi kovalta melulta. Jos suojaisi, niin ei olisi ongelmaa olla töissäkään paikassa, jossa on kovaa metakkaa.

Sikiö taitaa säpsähtää ääniä ja sen pulssi nousee jne. siksi hirveän kovat äänet ei varmaan ole hyväksi, kun se säpsähtää pienistäkin. Näin olen ymmärtänyt.

Mutta pointti siinä aerobic hommassa oli se, että täysiä soiva musiikki ei ole ok, oli se sitten kotona, baarissa, harrastuksissa vai missä. Ei tietenkään aerobic ole pahasta tai mikään muukaan, jos siellä ei ole meneillään ryminä ja jyske tai jokin muu negatiivinen tekijä.

Kyllä se mun mielestä kuitenkin ihan loogiselta kuulostaa, että mikään karjuminen, huuto, pauke, kova musiikki tms. ei välttämättä ole hyväksi sikiölle. Tai ainakin parempi vaihtoehto olisi rauhallinen musiikki, kuin täysiä pauhaava musiikki.

Koska edelleen sehän on ihan fakta, ettei se kohtu suojaa tarpeeksi kovilta ääniltä, koska edelleenkään ei olisi ongelmaa olla metelissä töissäkään, jos se suojaisi.

Kyllä mun mielestä kuulostaa ihan ymmärrettävältä, ettei siinä melussa saisi mielellään olla, vaikkei vaurioita tulisikaan. Ihan ymmärrän, jos sikiö häiriintyy, sillä niin häiriintyy moni meistä aikuisistakin, vaikka olisimme jonkin matkan päässä itse metelin aiheuttajasta.. (sanon, että jonkin matkan päässä, sillä sikiön ja aikuisen kuuloa ei voi verrata suoraan toisiinsa).

[q]Miinapiina, 11.9.2007 16:24:
aika suojassa ne pikkuiset siellä masussa on, ja eihän tuo meteli jatkuvaa ole...
(jos joskus käy bileissä)

kyllä mä ainakin olin ihan turvallisin mielin silloin aikoinaan
[/q]

Nii kun ihmetyttää vaan, että miksi sitä sitten sanotaan, ettei kohtu suojaa kovilta ääniltä "riittävän" hyvin. No mun lähteet on tuolla toisessa topikissa, enkä jaksa kopioida niitä nyt tähän mutta siellä puhutaan, että sikiön kuulo voi vaurioitua, voi syntyä keskosena jne. jos on melua. Tietty toi on yleisempää, jos altistuu melulle jatkuvasti, eikä satunnaisesti.

Sitten on sanottu, että ei saisi kuunnella kovaa musiikkia. Jossain sanottiin, että sellaiset yksittäiset äkilliset voimakkaat äänetkin voi olla pahasta. Eikä siis puhuta ainoastaan jatkuvasta altistumisesta, vaan myös satunnaisesta.

Siis mä vaan ihmettelen, että miksi sanotaan melun olevan pahasta, jos se ei ole

Enkä tajua miksi ottaa herneet nenään siitä, että ihmettelen asiaa (en viittaa sinuun), kun ihan oikeasti sitä puhutaan, että melu ei ole hyväksi, vaan rauhallinen ympäristö.

Joten..en siis vaan ymmärrä, miksi sanotaan jonkun olevan pahasta, jos se ei ole.

Kun mietin, että pystyykö se vauva olemaan mahassa levollisesti, kun kuuluu kova jytinä? Vai meinaako potkia itsensä mahan läpi?

[q]crissy, 18.7.2008 09:17:

pyydä lääkäriltä resepti maxalt rabitab-migreenilääkkeeseen. Ne on suht kalliita kpl mutta todella auttaa parissakymmenessä minuutissa.

parilla läheisellä on kans sellasia pääkipuja mitkä ei tavanomaisilla lääkkeillä lähe niin toi maxalt on ainoo mikä on auttanu.
[/q]

Lääkärinhän täytyy kyllä tutkia onko kyseessä edes migreeni ja millainen migreeni on kyseessä.

Itselläni on tutkitusti tietynlainen migreeni ja siinä kyllä Maxalt rapitab on erittäin tehokas. Mutta kaikkia kys. valmiste ei tietystikään auta, eikä se todellakaan sovellu kaikille.

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/1/223441.shtml

Mua vähän aina kirpaisee, jos joku kehoittaa: "pyytämään lääkäriltä jotain lääkettä mikä auttoi kaveria jossakin vaivassa".. kun lääkehoito on yksilöllistä ja siihen vaikuttaa moni seikka mutta se siitä

Missasin Tampereen dösän kun matkakortti oli tipahtanut Ärrällä. Uutta yritystä 1,5 tunnin päästä
Noh.. pikku juttui, mut vituttaa atm *toktok*

[q]kindertin, 11.9.2007 15:04:
Koska mä olen raskaana, mun pitäis pysyä kotona.
[/q]

Ei. Ei ole kyse siitä, että pitäisi nyhvätä kotona.

En ymmärrä miksi asia pitää kärjistää niin, että aletaan puhumaan lapsien riistosta ja kotona nyhväyksestä sekä ihmisten hihhuloinnista ja huonosta äitiydestä, kun joku on ihmetellyt, että eikö melu haittaa *ding*. Tai no enhän mä tiedä onko joku tosiaan käskenyt sua eristäytymään kotiin ja sanonut, että ei kannata mennä ihmisten lähelle. Kuulostaa oudolta.

Mua ainakin ihan aidosti kiinnostaa, että miten siellä bileissä voi olla turvallisin mielin, kun useasti jankataan, että melu on pahasta ja rauhallinen ympäristö hyvästä.

Mutta ilmeisesti me monet ihkut ollaan sitten ihan väärässä, kun ollaan kuviteltu, että melu voi olla pahaksi. Pahoittelut siitä väärinkäsityksestä.

Itkettää ihan kaikki, koko ajan =(

Moon ihanan väsynyt...taas

kaikki menee taas päin helv....

O