Många Finlandssvenska här?

Back to yleinen keskustelu O

Haha, ok :)

Ser ju rikit bra ut

[q]NeoDragon:
Tuli vaan mieleen että löytyykö täältä paljon suomenruotsalaisii, tai muuten vaan ruotsinkieltä osaavia =)
[/q]

Kaipa mie sitä ossaan sen pakkoruotsin verran.*vink* Ja 5% siitä mitä minulle puhut.*nauru* Mähän toimin sun tulkkinasi näissä riikinruotsi-keskusteluissa...

\”...ja, hon heter Pamela, hon killar och gillar... Hon tycker också om köttbullar...\”*lmao*

[q]Tulppaani:
---
NeoDragon:
Tuli vaan mieleen että löytyykö täältä paljon suomenruotsalaisii, tai muuten vaan ruotsinkieltä osaavia =)

---

Kaipa mie sitä ossaan sen pakkoruotsin verran.*vink* Ja 5% siitä mitä minulle puhut.*nauru* Mähän toimin sun tulkkinasi näissä riikinruotsi-keskusteluissa...

”...ja, hon heter Pamela, hon killar och gillar... Hon tycker också om köttbullar...”*lmao*
[/q]

Hyvä et sä tulkkaat mulle, muutenhan mä ehkä tajuisinkin mistä täälä puhutaan, mutta nytten ei oo siitäkään pelkoo

Jep, jag hör också hemma här
Mammas sida av släkten helt finlandssvensk och pappas farföräldrar kommer från ryssland, så jag e en sånhär konstig kombination av lite alltmöljligt
Nuförtiden tycks bara svenska språket ha försvunnit i mitt liv nästan helt o hållet o det håller på att vissna bort till nån slags rotvälska Känner nån till liknande symptom i sitt eget liv? *täh*

ROK jag e förhoppningsvis enda hankeiten här ;D

well just to let you guys know att jag är här :D

pus o kramar på er...

Rok rok

SIIIS reiv reiv... :D

mmkay, bye bye then

Hampenberg - Don't Lie To Me

[q]bubbelgum:
Jep, jag hör också hemma här
Mammas sida av släkten helt finlandssvensk och pappas farföräldrar kommer från ryssland, så jag e en sånhär konstig kombination av lite alltmöljligt
Nuförtiden tycks bara svenska språket ha försvunnit i mitt liv nästan helt o hållet o det håller på att vissna bort till nån slags rotvälska Känner nån till liknande symptom i sitt eget liv? *täh*
[/q]

Jag går ännu som tur i svensk skola och talar svenska hemma annars blir det nog int så mycket använt...

Och min farfar kom från Azerbaizan (hu de nu sen skrivs) Men hans föräldrar hade flytta dit från Finland, så vet nu int om det räknas

[q]limE:
jag e förhoppningsvis enda hankeiten här ;D
[/q]

Och jag är säkert enda ÅA-studenten här? Fast om det finns fler så sku det ju nog va kul o veta om det.*hih*

[muokattu 23.3.2004 01:22]

[q]John:
---
limE:
jag e förhoppningsvis enda hankeiten här ;D

---

Och jag är säkert enda ÅA-studenten här? Fast om det finns fler så sku det ju nog va kul o veta om det.*hih*

[muokattu 23.3.2004 01:22]
[/q]

Niinpä :D men H:fors hankeiter e lite styva av sej... :/

[q]limE:
Niinpä :D men H:fors hankeiter e lite styva av sej... :/
[/q]

Tjaah... så e det väl med alla ekonomi-linjer, det finns dom som e bättre än andra o sen finns det dom som vet hur man festar. ;) Har int själv i alla fall någo illa o säga om hesahanken. :)

Jag hör hit!

Mitä ihmettä? en osaa muuta kuin: Jag heter rulltrappan

några här :)

ruotsi?mitä se on?

jotain syötävää?*täh*

[q]Saara:
[/q]

Mäkää en osaa muutaku : hej jag heter peter och jag ska fiksa mina tapeter

edit:

[muokattu 23.3.2004 10:45]

[q]Fyraett:
---
Saara:

---

Mäkää en osaa muutaku : hej jag heter peter och jag ska fiksa mina tapeter

edit:

[muokattu 23.3.2004 10:45]
[/q]

team ruotsinkielen taitajat

När går nästä buss till Slussen?
-ensimmäinen ruåtsinkielinen lause, jonka olen oppinut, ja varmaan moni Linje:sta ruotsinoppinsa saanut muistaa tuon
Ruotsilla pärjään hätätapauksessa, mutta mieluummin englantia käytän.

[q]SiSu:
ruotsi?mitä se on?

jotain syötävää?*täh*
[/q]
Samoilla linjoilla tätä topiccii lukiessani*justjoo*

ja anmäler mig närvarande... helt tvåspråkig (förutom då när jag nog e mest halvspråkig.)*hymy*

Kom bara att tänka på ifall här finns många finlandsvenskar, eller annar bara såna som kan svenska =)

O