Många Finlandssvenska här?
Mulla tulee sukujuuret ruotsista, joten nimeni on Jan-Magnus ja sukunimi on ruotsista suomennettu ja aika harvinainen, mutta ruotsinkieli itsessään ei mene kovin hyvin,
koska olen innostunut sen lukemisesta vasta nyt...
Nuorempana en pitänyt siitä, kiitos sen pilkan mitä nimestä sai kuulla kakarana... *Dissaa*
hej på dig alla finlandsvenska kompisar
inte
Mamma halva svinlandsvensk. Jag är i ankdomman.
Sviddu ruotsinkielen ylppärin uusinta perjantaina. Taitaa kusta reisille aika pahasti.
[muokattu 22.3.2004 21:54]
Nå ja e helt finlandssvensk.
JEEEE
[q]Chäz:
Nå ja e helt finlandssvensk.
[/q]
Samma här...
Nu e man ju helt finlandssvensk. Men pappa betalar int allt, om man nu int räknar med förra hyran och sen...
pois pakkoruåtsi!!!11
Jag är nästan. Mamma är helt finsk men pappa finlandssvensk.
Annan / joku muu
[q]Avernian:
Kan svenska ???
Vaiko osaa saksaa, jossa ehkä sanottais noin. Ruotsissa tupataan käyttään sitä tala-verbiä siin kans.
[/q]
Kerro ihmeessä lisää ruotsin kieliopin hienouksia meille kaikille kiinnostuneille
(no offence, mate *hali*)
Mina föräldrar är båda svenskspråkiga, heh.. ganska bra topic man ha hitta på. *smil*
Jodå. Helt finlandssvensk. Simmar djupt i *ankka*dammen.
[q]Fyraett:
Mina föräldrar är båda svenskspråkiga, heh.. ganska bra topic man ha hitta på. *smil*
[/q]
E de int
[q]John:
Jodå. Helt finlandssvensk. Simmar djupt i *ankka*dammen.
[/q]
Sjutton också! haha, toppen reklam!
Skulle det vara mera intresserande alt fråga hur mycket ulänningar eller halvutlänningar det finns här och man skulle vilja veta vilken slags kulturer dom presenterar
[q]Blues:
Skulle det vara mera intresserande alt fråga hur mycket ulänningar eller halvutlänningar det finns här
[/q]
De sku ju vara igen en helt ny idé men Finland är ju ett 2 språkit land så dehär kan vara helt bra skilt
[q]Fyraett:
Sjutton också! haha, toppen reklam!
[/q]
Reklam? För...?*ding**hih*
Kom bara att tänka på ifall här finns många finlandsvenskar, eller annar bara såna som kan svenska =)
Tuli vaan mieleen että löytyykö täältä paljon suomenruotsalaisii, tai muuten vaan ruotsinkieltä osaavia =)