Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 649
- 650
- 651
- 652
- 653
- ...
- 798
- Seuraava »
Laitan tänne nyt kysymyksen , minkä mun täti kysy multa.
Mitä osaa Fiat punton pohjassa oravat tykkää syödä?
Kävi nimittäin tädille niin, että kun se mani aamulla puntolleen, ni orava oli järsimässä jotain punton pohjasta takapuskurin paikkeilta. Täti sano vihasesti oravalle "viittitkö olla järsimättä mun autoa." Orava loikki puuhun ja irvisti vihasesti mun tädille. Hämmentävää.
[q]Steven Hoaks, 8.4.2005 00:36:
Onnistuuko esim. valkoisten housujen värjäys vaikkapa punaisiksi? Millä tavalla? Kotikonsteja?
[/q]
Ennen ainakin jossain liikkeissä myytiin sellaista värjäysainetta, mikä tungettiin värjättävien vaatteiden kanssa pesukoneeseen, missä sit pesusession seurauksena vaatteet vaihtoivat väriä. Sen jälkeen pesukone piti pestä muutaman kerran tyhjillään, ettei väriä olis jääny mihinkään kuleksimaan ja pilaamaan muita vaatteita.
[q]UnityF, 22.5.2006 15:44:
Mikä on se sänkymerkki (en tiedä onko niillä muitakin tuotteita mut ainakin sänkyjä) se jossa on kai joku hevonen ja ne sängyt on sinivalkoisia.. mm. sörkästä kun menee hakiksee ratikalla niin siinä on ainakin ollu sellainen liike.. En muista nimee millää jollain h kirjaimella se kai alkoi..
[/q]
Hästens.
Mikä on se sänkymerkki (en tiedä onko niillä muitakin tuotteita mut ainakin sänkyjä) se jossa on kai joku hevonen ja ne sängyt on sinivalkoisia.. mm. sörkästä kun menee hakiksee ratikalla niin siinä on ainakin ollu sellainen liike.. En muista nimee millää jollain h kirjaimella se kai alkoi..
[q]toma, 23.5.2006 21:40:
:D Kuulostaapa hassulta kun alkaa ajattelemaan, mutta käsittääkseni kyllä toi on ihan "[tehdä mitä] [millä keinoin] [minkä saamiseksi]" eli "kerätä vaatteita myymällä rahaa"!
[/q]
Niin muuten, on aika hämäävää*Hymy*
Ton voi kyl ajatella ihan miten päin vaan (ainaki mun päässä*nauru*)
[q]Galadhan, 19.5.2006 18:37:
Uskaltaisin kyllä kyseenalaistaa tämän, sillä kuvio kiertää lasin jokaista reunaa. Häikäisyä vastaan oleva kuvio tai tummennus sijaitsee yleensä lasin yläreunassa.
[/q]
Siinä tapauksessa ajattelin liikaa :) Koska voihan se aurinko paistaa monestakin suunnasta..Usein mua ainakin häiritsee myös sivuilta tuleva paiste ja loiste.
edit...tosin ei kyl koskaan alhaalta tuleva säihke :D
paljonko kello on maapallolla keskimäärin?
[q]Cera, 16.5.2006 10:31:
mä kans oon miettiny et miks ihmiset heiluttaa käsiään kun ne juoksee.
[/q]
Tasapainon ylläpitämiseksi ja liikkeen tehostamiseksi.
Kokeilepa juosta ihan täysiä kädet tiukasti sivulla.
Minkälainen aivovaurio saa ihmisen seuraamaan Big Brotheria 24/7?
[q]hyperventilaatio, 12.5.2006 00:12:
Mitä mahtaa olla niiden lukuisten kallion sisään menevien metalliovien takana? Siis täällä helsingissä, missä noita ovia on ainakin Herttoniemen seudulla. Valaiskaa tietämätöntä.
[/q]
Varmaan vähän vaihtelee, mut maanalaisia tunneleita kai enimmäkseen. Osa on puolustusvoimien, osa Helsingin energian, osa Helsingin veden ja osa kai rakennusvirastonkin käytössä. Käsittääkseni jotkut ovat vain välinevarastoja mut usein ne on esim. huoltotunneleiden suuaukkoja.
Pommisuojat (osa on niitäkin) on merkattu oranssilla pohjalla olevalla sinisellä kolmiolla.
Edit: jo nyt on perkele kun ei kuva toimi.
[q]coolcat82, 30.5.2006 16:32:
Mitäköhän tarkotusta varten on kehitetty rakotulkki??? Ja mistä moinen nimi
[/q]
Rakotulkeilla mitataan pieniä rakoja (niinku nimestä voi päätellä).
http://pms.nebula.fi/kuvasto/kuvat/Stah11095.jpg
Mistäs kaupasta saisi sermim ostettua?
Olisi ihan mukava lisä uuteen asuntoon :)
[q]Lyylikki, 9.5.2006 20:04:
Jooh...ei oo ihan pakko selittää, mutta mua kiinnostais kyllä
[/q]
MÄKIN HALUAN VÄÄNTÄÄ RAUTALANGASTA!
Eli: Oletetaan vaikkapa, että sinulla on käsissäsi NES:in Mario ykkönen. Semmoinen harmaa kasetti siis. Käsissäsi oleva kasetti sisältää ohjeet (plus mahdollisesti osan tarvittavasta raudasta), jotka laittaessasi kasetin koneeseen kertovat konsolille, että minkälaista signaalia laitteen pitää pukata televisioon ja miten sen pitää reagoida peliohjaimelta saatuun informaatioon kussakin tilanteessa. Kyseiset ohjeet on kirjoitettu jollain tietyllä kielellä, jota NES ymmärtää.
Nyt eteesi laitetaan pc. Oletetaan, että saat siirrettyä kasetin sisällä olevat ohjeet pc:lle jollain tavalla. Ongelmana on se, että pc ymmärtää varsin erilaisia kieliä kuin millä ne NES-pelin ohjeet on kirjoitettu. Siirtämäsi ohjeet ovat siis puhdasta siansaksaa pc:n käyttöjärjestelmälle. Tässä vaiheessa apuun saapuu emulaattori, jota voit ajatella tulkkina. Se lukee Mario-pelin ohjeet ja kääntää ne kielelle, jota pc:si ymmärtää. Toisaalta voit ajatella, että emulaattori huijaa Mario-peliä - se emuloi (matkii) käynnistettäessä NES:in sisäistä sielunmaisemaa ja saa pelin luulemaan, että nyt ollaan NES:in kanssa tekemisissä. Tähän sisältyy se, että jos vaikka siellä pelikasetissa oli rautaa, jota tarvittiin pelin pelaamiseen NES:llä, ottaa emulaattori käyttöön pc:n omat ja huomattavasti laajemmat resurssit ja naamio nämä tuoksi puuttuvaksi raudaksi. Eli jos pelikasetilla oli ylimääräistä muistia pelitilanteiden tallennukseen, niin emulaattori nappaa sopivan palan kovalevystä tuohon tarkoitukseen ja kertoo pelille sen olevan pelikasetin ylimääräistä muistia. "Tänne voit siirtää tietosi, oi Mario-peli." Pc:n näkökulmasta emulaattori sanoo "peli haluaisi tehdä NES-ympäristössä tätä, joten sinun sisälläsi se vastaa näitä ja näitä toimia".
Emulaattori siis tulkkaa vanhojen pelien koodin uusien koneiden ja käyttöjärjestelmien kielelle. Periaatteessa kyseessä voisi olla ihan ulkoinenkin laite, joka pukkaisi ulos sopivaa signaalia, mutta käytännössä emulaattoreilla tarkoitetaan nimenomaan ohjelmallisia tulkkeja. Emulaattori itse on kirjoitettu ohjelmalla, jota esim. yllämainittu pc ymmärtää. Yksi emulaattori voi periaatteessa osata tulkata useampaa kieltä ja täten kyetä emuloimaan niin NES- kuin vaikkapa PlayStation-ympäristöä, mutta käsittääkseni emulaattorit keskittyvät yleensä yhden kielen tulkkaamiseen. Emulaattorien ja pelien yhteiselosta en ole niin varma. Luullakseni ne ovat lähinnä paketteja tyyliin "lataa tämä emulaattori, niin mukana seuraavat nämä ja nämä pelit".
Toivottavasti selvensi.
[q]Lyylikki, 9.5.2006 19:26:
Mikä on emulaattori (emulgaattori...mikälienee *iloinen*)??
[/q]
Emulaattori on ohjelma tai laite, joka emuloi olevansa jotain muuta. Käytännön esimerkkinä PC:n Snes-emulaattoriohjelma emuloi olevansa Snes-laite, jolloin voit pelata sillä Snes-pelejä.
Ja pakollinen wiki-linkki http://fi.wikipedia.org/wiki/Emulaattori
[q]Lyylikki, 9.5.2006 19:26:
Mut siis häh?
[/q]
itse löysin emulaattorit http://vimm.net/ :stä eka kertaa etsiessäni.
nopeammin löydät tietenkin vertaisverkoista, jos kokonaisia kokoelmia halajat.
Edit: vieläkin lyhyemmin: emu on ns. virtuaalinen konsolisi, jolla pelaat erillisiä pelejä ts. pelitiedostoja
Miksi taas ihminen ei voi oksentaa siististi, ja miksi sitä saatanan oksennusta pitää tulla myös nenästä
[q]sapeli, 25.8.2005 21:27:
Miks vampyyrit syö aina niin sottaisesti?
[/q]
Ei ne aina syö sottasesti, riippuu siitä onko elokuva k-15 vai k-18
Mihin liittyy aika 01:02:03 04.05.06 (eli ensi yönä)?
Äh, tajusin, tuo on peräkkäinen numerosarja
[q]Freja, 3.5.2006 10:58:
Ostin ensimmäistä kertaa elämässäni itseruskettavaa. MIten hemmetissä mä sitä levitän, kun en millään jaksais koko kroppaan levitellä? As in niiku tahtoisin ainakin käsiin hieman väriä, mut perkele, mihin mä sen rajan vedän ettei näytä tyhmältä?
Jalkoihin kans mut ne onkin nyt helpompi homma.
[/q]
Silmät kiinni, yhen käden avulla ja pimeessä. Ota sitä mahollisimman paljon kouraan (ja parit viskipaukut ennen toimenpidettä) ja sitten baanalle kattomatta peiliin. Paikoista ei niin väliä kunhan saat naaman töhrittyä.
[q]Kolera, 3.5.2006 10:52:
Mikä on juoksutauti?
[/q]
Näin mutu-pohjalta kuulostaisi vanhan ajan tanssitaudilta. Eli jalkoihin tulevista pakkoliikkeistä, joita tulee levossa.
Edit: löytyhä sitä wiki-tietooki. http://fi.wikipedia.org/wiki/Reumakuume
- « Edellinen
- 1
- ...
- 649
- 650
- 651
- 652
- 653
- ...
- 798
- Seuraava »