Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 648
- 649
- 650
- 651
- 652
- ...
- 798
- Seuraava »
Lähteekö joku mulle Pushcaan bileseuraksi?
[q]Freja, 7.6.2006 18:32:
Miksi pohjoistuuli nukkuu öisin?
[/q]
Kysymyksiä ja vastauksia | Sade, pilvet ja tuulet
Tuulen tyyntyminen illalla johtuu auringonsäteilyn lakkaamisesta. Auringonsäteily aiheuttaa tuuleen turbulenttisuutta, joka katoaa sään viiletessä.
Usein meillä pohjoisessa sää viilenee illalla voimakkaammin kuin esim. Etelä-Euroopassa. Siksi tuulen tyyntyminen iltaisin on meillä voimakkaampaa.
http://www.fmi.fi/kysymyksia/index_5.html
Voikos opiskelija hakea työttömyyskorvausta kesän ajalle? Vai millä mää noi vuokrat maksan?
[q]Steven Hoaks, 6.6.2006 17:52:
Tossa tuli esille vähän aikaa sitten minulle tuntematon käsite "Äkkilähdöt" siis lentomatkoihin liittyen... Mitäs tämä tarkoittaa? Miten niitä voi seurata/tarkistaa? Mistä kannattaa lähteä etsimään?
Haluttais käydä tyttön kanssa pariisissa loppu kuukaudesta, mutta halvin mahdollinen lento maksaa reilu 500e Kai niitä halvempiakin tapoja päästä sinne on? Vai onko? Heittäkää kaikki mahdolliset vaihtoehdot pliis
[/q]
Lentojen hinnanmuodostus on aika monimutkainen juttu. Periaatteessa se menee näin: Jokaisessa koneessa on eri hintaisia paikkoja; ensin myytävät ovat halvempia ja ne kallistuvat vähitellen kunnes viimeiset paikat ovat jo melkoisen hintavia. Lisäksi mitä lähemmäksi lähtöpäivä tulee, sitä kalliimmaksi paikat käyvät. Vaan, jos olet kohteessa viikonlopun yli, meno-paluu tulee selvästi halvemmaksi kuin kaksi yhdensuuntaista lentoa. Sesonkiaikoina on kalliimpaa, hiljaisina aikoina halvempaa. (Sesongit menevät pääasiassa bisnesmatkustajien tarpeiden mukaan eli kesällä pääsee halvemmalla kuin talvella. Mutta toisaalta esim. jouluna on kalliimpaa kuin muutoin talvella.) Sit vaikuttaa sekin, että kuka buukkaa ja mitä kautta. Matkatoimistot pääsevät suoraan kiinni buukkausten taustajärjestelmään ja saavat sieltä joskus melkoisiakin alennuksia - toisaalta ne sitten ottavat oman palkkionsa siitä päältä pois. Itse jos buukkaa lentonsa, eri kanavat ovat eri hintaisia (netti halvin, puhelinpalvelu vissiin sitten kallein). Lennon hinnan päälle sitten vielä lätkäistään lentokenttäverot ja toimituskulut, jotka ovat kiinteitä (tai siis vaihtelevat kyllä kohteen mukaan, mutta ei ajankohdan).
Näin ollen, olet hieman myöhään liikkeellä jos pitäisi halvalla päästä muutaman viikon päästä tiettyinä päivinä johonkin tiettyyn paikkaan. Jos olet valmis joustamaan kohteesta, äkkilähdöt ovat vaihtoehto. Eli systeemi vähän vaihtelee firmoittain (eri matkatoimistot ja lentoyhtiöt), mutta yleensä max. parin päivän (joskus vain muutaman tunnin) varoitusajalla saat halvan lennon - koneessa jossa nyt sattuu olemaan tilaa. Eli määränpäätä ei etukäteen oikein voi tietää.
Jos taas olet valmis joustamaan ajankohdasta +-3 päivää, niin näköjään Finnairilla nytkin halvin Pariisin-keikka olis 258 euroa (koko hinta per naama) tossa loppukuussa, mutta se edellyttää tosiaan tiettyjä matkustuspäiviä. Blue1:lla sais menopaluukeikan halvimmillaan 193:lla eurolla per naama mut siellä eri päivien vaihtoehdot ovat vieläkin enemmän kortilla.
[q]mark hamilton, 2.3.2009 14:25:
Miksi IE:ssä on vain Unicode ja se encoodaa UTF-8:n siihen.
Aiheuttaa ongelmia AJAXin kanssa kun siinä on vain UTF-8 ja IE:ssä ei ole..
[/q]
UTF-8 on yksi tapa esittää Unicodea, joten kysymys on vähän hassu. Ilmeisesti menee jotenkin ns. pieleen?
"Unicode can be implemented by different character encodings. The most commonly used encodings are UTF-8 (which uses 1 byte for all ASCII characters, which have the same code values as in the standard ASCII encoding, and up to 4 bytes for other characters), the now-obsolete UCS-2 (which uses 2 bytes for all characters, but does not include every character in the Unicode standard), and UTF-16 (which extends UCS-2, using 4 bytes to encode characters missing from UCS-2)."
http://en.wikipedia.org/wiki/Unicode
[q]wiwi, 2.3.2009 22:18:
Mistä johtuu aamustondis? Onko sillä mitään funktiota?
Oon oikeesti miettiny tätä pitkään.
[/q]
Ehkä joskus vuonna kivi ja luu, ne ihmismiehet jotka kävi aamukusella puoliunessa syötiin. Kehittyi ylivertainen miesten "haara" joilla nämä aamutoimet oli tehty vaikeammiksi (= aamustondis), koska näin he skarppasivat vähän enemmän sitä toimittaessaan, huomasivat vaanivan pedon, ja jäivät henkiin.
Tai sitten varhain aamulla on otollisin aika hedelmöittymisen ja/tai spermantuotannon suhteen, tiedä häntä.
[q]Takyon, 2.3.2009 22:11:
Limun juomisen jälkeen ainakaan tuntiin ei ilmeisesti sais pestä hampaita koska sitruunahapon syövyttävä vaikutus voimistuu, mut onks sama juttu myös purkan kanssa? Ja onks kaikissa limuissa sitruunahappoa tai jotain muuta vai koskeeko tämä ongelma vain colajuomia?
[/q]
Tuo periaatteessa pätee käytännössä mihin tahansa ruokaan tai juomaan, vettä lukuunottamatta. Melkein mikä tahansa ruoka-aine (esim. sokeri tai säilöntäaineet) aiheuttavat suun pH:n happamoitumisen, mikä pehmentää kiillettä. Tämän vuoksi aamiainenkin suositellaan syötävän vasta hampaiden pesun jälkeen, mikä on ollut mun mielestä aina jotenkin epäloogista (koska sittenhän hampaat eivät ole enää aamiaisen jälkeen puhtaat *ding*).
Jos syöt tai juot mitään missä on sokeria missään muodossa, happamuudensäätöainetta tai säilöntäainetta, todennäköisesti sen jälkeen kannattaa odotella hetki ennen kuin harjailee tai rassailee purukalustoa.
[q]Lyylikki, 7.8.2006 21:21:
Miksi nainen saa orgasmin? Siis kun mies laukeaa (ja nyt tähän ei mitään määkymistä siitä, että miehen orgasmi ja ejakulaatio ei ole sama asia, yleensä on, tantraseksit erikseen), niin sehän siinä sitten purskauttaa sitä siemennestettä ja senhän me tiedämme, että siitä tulee vauvoja. Joten sitä siis tarvitaan lisääntymisen kannalta. Onko naisen orgasmi puhtaasti olemassa vain nautinnon vuoksi?
Eipä siinä...mukaviahan ne, mutta tuli vaan mieleen
[/q]
Mä oon aina luullut että tantraseksi vaatii harjoittelua... Mutta oon näköjään saanut synnyinlahjaksi taidon harrastaa tantraseksiä... Sillä alle 10% seksistä mitä oon harrastanut on tuottanut mulle orgasmin ja kyllä multa siemensyöksy 95% kerroista on tullut... Mutta yleistäminen on onneksi kivaa ja vähemmistöjä voi aina syrjiä *hmph**piis*
Edit: Yks sana puuttu
Mistä johtuu aamustondis? Onko sillä mitään funktiota?
Oon oikeesti miettiny tätä pitkään.
[q]Steven Hoaks, 6.6.2006 18:08
Vielä lisäyksenä edelliseen kysymykseen... Minun pitää siis päästä tyttöni kans pariisiin ja sieltä takas, mahdollisimman halvalla... Ei hotelleja, ei ruokaa, eikä siis mitään muuta kun matka. Mistä halvimmat menot-paluut?
[/q]
Faija bongailee matkoja aina täältä:http://www.matkaporssi.com/go/home
Itse en ole tutustunut, mutta ehkä kannattaisi vilkaista.
[q]Annakins, 5.6.2006 13:05:
Miten a) kerron ko. puupäälle, että en pidä siitä, että hänen hiuksiaan on ympäri kämppää tai b) saan aikaiseksi tilanteen, jossa hiuksia ei ole ympäriinsä (muuten kuin hiipimällä huoneeseensa yöllä ja ajamalla tukan pois)?
Oletan, että hiusäklötykseni johtuu siitä, että omia, vaaleita hiuksiani ei näy koskaan missään.
[/q]
Eiköhän se ihan sanomalla onnistu et koittaa vähän siivota omia karvojaan tai sit ostat sille uimalakin =) Tai osta sille harja et voi vähän harjailla irtonaisia kutrejaan :P
tai sitten ostat:
"Viviscal puriste
Ohuet hiukset, harvenevat hiukset vai ei hiuksia ollenkaan? Joku meistä on saanut kaljuuntumistaipumuksen perintönä, toiselta hiukset lähtevät hormonaalisista syistä, kolmas on käsitellyt kiharansa kehnoon kuntoon. Mutta lähes kaikki voivat saada avun Viviscal-hoitosarjasta. Se pysäyttää tutkitusti hiustenlähtöä ja auttaa kasvattamaan uusia elinvoimaisia hiuksia. MIEHILLE JA NAISILLE:"
1xViviscal puriste 60 tablettia. 49.20
http://www.luontaisporssi.fi/
[q]mayah, 3.6.2006 08:32:
---
aleksisi, 3.6.2006 05:01:
Paljonko on VR:n vuotuinen sähkölasku?
---
Oon muuten miettiny ihan samaa junassa istuessani.
"Haluatteko laskun kuukauden vai kolmen kuukauden välein?" :)
[/q]
Lueskelin justiinsa tämän seurauksena VR:n 2004 vuosikatsauksen, siellä ei suoranaisesti puhuttu käytetyn sähkön kustannuksista. Kustannukset käytöstä ja huollosta olivat yhteensä 96,4 miljoonaa euroa http://www.rhk.fi/2004/RHK_VSK_2004_fin.pdf tossa linkki jos vaikka joku tarkkasilmäinen löytäisi sieltä suoran informaation
edit:
Nyt löytys käytetyn sähkön määrä joka on 563GWh. Ympäristöraportissa hieman enemmän infoa (ei edelleenkään kustannuksia), raportti on vuodelta 2003
http://www.vr.fi/yhtyma/vuosikertomus/ymp_rapo03.pdf
[q]mayah, 31.5.2006 16:19:
No niin, nörtit taas vauhtiin.
Eli työkaverillani on läppärissä sähköpostilaatikkona Mozilla Thunderbirdin englanninkielinen versio. Kysymys kuuluu: miten siihen saa luotua allekirjoituksen, ettei joka hemmetin kerta tarvitse kirjoittaa että kuka ja mistä firmasta viestiä lähettää?
[/q]
http://www.mozilla.fi/thunderbird/tutuksi/allekirjoitus/
Mitäköhän tarkotusta varten on kehitetty rakotulkki??? Ja mistä moinen nimi
[q]pirpeli, 3.12.2007 20:31:
No 4-vuotiaalle ihan rehellisesti, mutta ei liian yksityiskohtaisesti.
Ja tohon tissikysymykseen jopa minä, lapseton nainen osaisin vastata :D
[/q]
joo siis ei toi tissikysymys ollut se vaikee pala, lähinnä hassu juttu mirolta
mut kyl mua silti mietityttää miten mä sille kerron et miten vauvat tulee, ku ei jaksais mitään haikarapotaskaa alkaa selittää
mut ehkä mä keksin jotain
[q]kindertin, 30.7.2008 13:06:
Voi,KYLLÄ!! Puren hampaita yhteen jatkuvasti! En oo tienny et seki voi aiheuttaa tällästä.. KIITOS!!
[/q]
Kannattaa siis keskustella asiasta hammaslääkärin kanssa.
[q]Kriss G, 20.5.2005 17:38:
Onko Kaarle XVI ja Kaarle Kustaa sama paikka?
[/q]
Paikasta en tiedä, mutta henkilöinä ovat ainakin sama.
[q]JussiS, 24.5.2006 12:53:
Ööh, eiköhän toi käytännössä oo taajama-alueella 40 km/h ja muilla alueilla suhteellisen rajaton (en ainakaan tiedä kovin montaa jotka vetää yli kahdeksaakymppiä pyörällä).
[/q]
Autoille rajotus on taajamassa 50km/h, etkö just sanonu et olis samat rajotukset ku autoilla?
Ite kyllä epäilen et minkäänlaisia nopeusrajotuksia pyörille olis. Poliisit voi kyllä sit tarpeen vaatiessa sakottaa vaikkapa liikenteen/jalankulkijoiden vaarantamisesta ku se vauhti karkaa ihan käsistä ja ajo muuttuu vaaralliseks kapeille pyöräteille.
Nyt kun oli poliisien tehostettu valvontakin, niin jäi mietityttämään mikä on nopeusrajoitus polkupyörällä ajettaessa ja miten sitä valvotaan?
Tieliikennelaki ei velvoita nopeusmittarin käyttämistä pyöräillessä. Lisäksi pystyykö esim. Stalker (tutka) mittaamaan nopeuksia yksittäisestä pyöräilijästä?
Useasti on tullut ajettua "ihan täysiä" suoria ja tyhjiä pyöräteitä pitkin (esim. Mansku öisin).
Parhaimmillaan vauhti on ollut autoliikennettä kovempi. Myös maija on tullut kerran ohitettua huolella juuri em. osuudella.
e: ainakin yksi typo
[q]Steven Hoaks, 23.5.2006 18:12:
Sanokaas joku kiva nettimusa kauppa jossa vois myös helposti kuunnellakkin niitä kipaleita
Genreinä olis House, Electro ja miks ei Technokin
[/q]
Mm. Beatport, AudioJelly ja vaikkapa Dance-Tunes
Noista luulis löytyvän ihan kivasti.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 648
- 649
- 650
- 651
- 652