Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 600
- 601
- 602
- 603
- 604
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]serotonot:
---
climate:
Onko lainvastaista parkkeerata auto ajosuunnan vastaisesti? Tiedän että se on härön näköstä, mutta kieltääkö sitä erikseen ja spesifisesti mikään laki?
---
On lainvastaista. En muista mikä laki sen tarkalleen kieltää mutta olen saanut tuosta itse sakot. Termi oli muistaakseni liikenteenvastainen pysäköinti
[/q]
Voi varmaan kiva ylläri tulla tonne farkkuihin kun ko. auto lähtee paikaltaan ja tulee auto vastaan. Valot vaan syttyy.
Kertokaas nyt viisaammat, miten joku joka juo olutta "säännöllisesti", eli ei ole pitkiä kuukausien taukoja takana, voi oksentaa kolmesta oluesta? Ei oo eka kerta, kun muutamasta bissestä yrjöää. Voiko se olla allergiaa, keliakiaa tms? Vai mitä helvettiä? Maksa paskana?
[q]-MambO-:
2. Joo tiedän poliisin toiminnasta tässä yhteiskunnassa, mutta silti en arvosta heitä ollenkaan, pelkkiä paskalakkeja.
3. Oikeasta ja väärästä rikoksesta voitaisiin puhua vaikka vuosia. Periaatteessa kaikki lain vastainen on rikollista, mutta onko meillä liikaa lakeja ja keksittyjä rikoksia, mitkä periaatteessa sotiin ihmisen monien ihmisten perusluonnetta ja valinnanvapautta vastaan...
[/q]
Poliisihan ei säädä lakeja. Poliisin tehtävä on valvoa niiden noudattamista. Eikö ole hyvä, että poliisi ei itse päätä, mitkä lait ovat noudattamisen arvoisia ja mitkä eivät, koska silloin ehkä jotain ei kiinnostaisi pilvenpolttajien jahtaaminen, toinen jättäisi taas vaimonhakkaajat rauhaan jne. Ja jos et kunnioita ja arvosta poliiseja, niin kehotan miettimään uudelleen. Jos poliiseja ei olisi, pahoinpitelyt, murhat, ryöstöt, rattijuopumukset, kavallukset, kähminnät, seksiorjuus ja lukemattomat muut ongelmat räjähtäisivät käsiin. Mutta ei hätää, sinä saisit polttaa pilvesi rauhassa.
[q]mark hamilton, 6.3.2009 20:53:
Miksi ns. Mikkisofta on perseestä?
Mulle ainakin MS Office toimii?
[/q]
Koska monille muille se ei toimi.
Mikä Simsissä kiehtoo?
[q]Puistokemisti:
Siis minähän en auta säälistä vaan siksi että apua tarvitsevaa tulee auttaa.
Oli se sitten ihminen eläin tai kasvi.
Käytin vain itseäni esimerkkinä.
[/q]
Roger that. Toistaisin vielä edelliseen kirjoitukseesi liittyen kysymys: Ketä on ne ihmiset, joita ei voi auttaa?
[q]Puistokemisti:
Tossa ylhäällä oli siis köyhien ja muiden sääliminen, ne tuskin tietää sääliikö niitä vai ei.
Ja tuskin itsekkään tietäisit säälinkö sua vai en, ellen sitten sanoisi sitä.
Minähän siis en säälisi koska säälistä ei ole mitään hyötyä.
Ja toivottavasti sellaista tilannetta ei tulekkaan.
[/q]
Kyllä säälimisen myöskin näkee ihmisten käyttäytymisestä IRL, sitä on mitä ilmeisimmin vaikea peittää. Luonnollisesti auttamisen motiivit jäävät peittoon tehtäessä esim. tehtäessä lahjoituksia vaikkapa verkkopankin kautta ja usein on varmaan hyvä niin. Tuskinpa annetun avun kohteet edes ovat kiinnostuneita avunantajan motiiveista varsinkaan jos ne ovat negatiivissävytteisiä. Pyyteetön auttaminen taas ei ole oikeasti pyyteetöntä jos siitä odotetaan oikeasti kuitenkin kiitosta.
Säälistä ei välttämättä ole sulle hyötyä, mutta kuten edellisessä kirjoituksessani kuvasin, useille ihmisille siitä mitä ilmeisimmin on välillisesti niin että he auttavat muita soimaavaa omaatuntoaan lepytelläkseen.
[q]Puistokemisti:
Sokea epäitsekkyyskin voi olla paha juttu.
[/q]
No totta helvetissä. Mikä tahansa sokea käyttäytyminen voi olla paha juttu. Missä väitän muuta?
[q]Puistokemisti:
Ja säälihän tulee yleensä vanhemmilta ihmisiltä, nykyään harva nuori enää säälii.
Ja miksi itsekkäät tuntisivat itsensä huonoiksi, niitä vartenhan sääli on.
Säälin avulla ne voivat mieltää itsensä paremmiksi ihmisiksi.
[/q]
Itsekkyys on käsittääkseni pääasiallisesti epätoivotuksi laskettu juttu jopa nykyisessa länsimaisessa kulutusyhteiskunnassa ja sitä kautta on IMO hyvinkin helposti selitettävissä miksi itse pidän itsekkäitä ihmisiä tietyllä tavalla huonoina yksilöinä ja miksi heidän olisi mielestäni itsekin syytä mieltää itsensä sellaisiksi edes jossain määrin. Mun näkemykseni mukaan jokaisen ihmisen elämään olisi syytä kuulua roppakaupalla itsetutkiskelua ja omasta itsestään muodostettuun kuvaan kuuluu tiedostaa myöskin huonot puolensa. Eri asia on sitten onko niitä nyt kauhean julkisesti pakko myöntää.
...ja kyllä, jos lähtökohtana on tarpeeksi iso sontasäkki ihmiseksi, niin niinkin kyseenalaisen tunteen kuin sääli osoittaminen voi olla huomattavasti tyhjää parempi juttu.
[q]Puistokemisti:
Miksi sen pitäisi?
[/q]
Ei minkään takia. Missä olen esittänyt teorian, jonka mukaan pitäisi? Kuhan nyt ilmaisin miltä sana sääli mun suussani maistuu.
-
(prkl, alan epäillä että sorrun kehäajatteluun tän asian tiimoilta)
[q]nomic:
---
Tres:
---
jos me ei kommunikoitais
ni yhtä hyvin voitais olla vaikka
kiviä.
---
mut entä jos kivet alkaisi kommunikoimaan keskenään? *täh* ...
[/q]
No siinä sitä oltais....
Kiitti, selveni.
[q]climate:
Onko lainvastaista parkkeerata auto ajosuunnan vastaisesti? Tiedän että se on härön näköstä, mutta kieltääkö sitä erikseen ja spesifisesti mikään laki?
[/q]
On lainvastaista. En muista mikä laki sen tarkalleen kieltää mutta olen saanut tuosta itse sakot. Termi oli muistaakseni liikenteenvastainen pysäköinti
[q]Karvinen:
miks auton konepellin alla savuaa... siel on vettä mutta mutta... *täh*
[/q]
Tapahtuu yleensä paikallaan ollessa (ruuhkassa lämpimällä säällä), koska lauhdutin ei saa tarpeeksi viileää ilmaa jäähdyttääkseen jäähdytysnestettä ja neste alkaa kiehua.
Johtunee mahdollisesti siitä, että nestettä on liian vähän kuljettamaan lämpöä pois järjestelmästä (voipi johtua esim. vuodosta). Jäähdytyksessä käytetään sopivassa suhteessa vettä ja jäähdytysnestettä (alentaa jäätymispistettä ja ehkäisee ruostumista(?)).
Korjatkaa jos menin metsään
Niin, tai sitten siellä pellin alla palaa jokin...
[muokattu 19.8.2004 19:23]
[q]onni3mk, 19.9.2005 16:18:
---
hemuz-, 19.9.2005 15:45:
---
onni3mk, 19.9.2005 15:44:
Onko mannasuurimot käyttökelvottomia eräpäivän jälkeen? Eräpäivä on ollut 7.9.05.
---
Tos tapaukses epäilen. Töissä tullu testattuu kaiken näköstä ja isommal heitol. (oon siis kaupassa töissä ja syön päivittäin vanhaa ruokaa)
---
Ok, syytän sua jos saan ruokamyrkytyksen
No ei, itekkin aattelin, et kaipa sitä voi syödä, mut varmistin vaan.
[/q]
En oo mäkää kuollu tai vastaavaa vielä ja ollu tuol duunis likimain kolme kk.
[q]hemuz-, 19.9.2005 15:45:
---
onni3mk, 19.9.2005 15:44:
Onko mannasuurimot käyttökelvottomia eräpäivän jälkeen? Eräpäivä on ollut 7.9.05.
---
Tos tapaukses epäilen. Töissä tullu testattuu kaiken näköstä ja isommal heitol. (oon siis kaupassa töissä ja syön päivittäin vanhaa ruokaa)
[/q]
Ok, syytän sua jos saan ruokamyrkytyksen
No ei, itekkin aattelin, et kaipa sitä voi syödä, mut varmistin vaan.
Epis kulta, onko sulla tylsää siellä Ruotsissa?
[q]Derivaatta:
---
Juu samaa mieltä tosin jos miettii asiaa iltapäivälehtien näkökulmasta, niin on varmasti aika stressaavaa joka päivälle keksiä joku mullistava lööppi.
Sitten jos ei tapahdu mitään järkyttävää (=myynti kasvaa) tyyliin
Koira puri miehen kalun poikki niin löytyy aina kestosuosikki aiheet josta generoidaan helposti uusia otsikoita paremman puutteessa kuten Matti ja Mervi , Palmut , Rytsölät, formulat , kansanedustajien palkat jne.
[/q]
Yleensä juuri kesällä iltapäivälehtien aivoriihet työskentelevät epätoivoisilla ylikierroksilla hirvittävän otsikkopaineen kuristavassa turbulenssissa. Viime kesänä Iltasanomien toimituksessa oltiin joko musertavan epätoivoisia tai hämmestyttävän nokkelia, kun menivät mokomat taikomaan moisen otsikon (oli pakko hakea mainoslööpit lähikaupasta talteen ja seinälle):
Morsian oli kaunis mutta vasta 16-vuotias: Ei edes lempeä ja anoppi vei rahat (tjsp, ei ole kotiseinä tällä hetkellä vieressä joten en voi tarkistaa targgaa sanamuotoa)
Ja kaikki tuo oli kirkuvan marsun kokoisilla kirjaimilla. Siinä vaiheessa häkellyin enkä enää tiennyt miten suhtautua keltaiseen lehdistöön: vankalla jumalanpelolla vaiko vapisevalla epäuskolla. Scary, indeed.
mitä on ne lukuisat abloy-lukot kerrostalojen seinissä?
[q]$, 16.10.2007 18:11:
PAITSI jos kyseessä on yhdistetty kevyen liikenteen väylä ja pyörätie jatkuu suojatien jälkeen. Tätä ei tunnu moni autoilija muistavan.
[/q]
Laki on muuttunut. Pyöräilijä on väistämisvelvollinen autoilijaan nähden, jos autotie menee suoraan suojatien yli.
Autoilijan pitää kuitenkin väistää suojatietä ylittävää pyöräilijää jos autoilija kääntyy risteyksessä, tulee kolmion tai stop-merkin takaa tai piha-alueelta (yms).
Pyörää taluttaessa pyöräilijä on normaali jalankulkija, joten jos säännöt mietityttävät niin kannattaa hypätä hetkeksi pyörän selästä. Helsingin seudulla autoilijat eivät tosin kunnioita jalankulkijaakaan.
[q]anqqa:
mitä on ne lukuisat abloy-lukot kerrostalojen seinissä?
[/q]
Tai sitten siellä sisällä on talon yleisavain tai joku avain siellä kuitenkin sisällä on. Luulisin että puhelinyhtiön joku avain jonnekkin mittari kaapille.
[q]MaSari:
Olisitko mielummin unohdettu tai vihalla muistettu?
[/q]
Laiton kysymys..
[q]mekaanikko:
Uimme on siis tässä tapauksessa monikon ensimmäisen persoonan imperfektiivi sanasta uida.
[/q]
Muuten aika hyvin vastattu (näin äidinkielifriikin mielestä), mutta pieni korjaus: se on imperfekti.
[q]BlueWind:
Tätä voi ehkäistä syömällä vain hyviä hiilihydraatteja.
[/q]
Eipä paljoa auta minun kohdallani..kuitenkin on jatkuva nälkä
- « Edellinen
- 1
- ...
- 600
- 601
- 602
- 603
- 604
- ...
- 798