Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Minkä takia mulla on aina tapana kääntää kaikki positiiviset biisien sanoitukset negatiivisiksi? Tyyliin: ”I love you...” --> ”I hate you...”

[q]ezzy:
---
Karvinen:
nukkuuks hämähäkit?

---

NYT NUKKUU
[/q]

pitkästä aikaa repesin täysin spontaanisti, kiitos ezzy!

[q]ariel:
---
Jone:
Onko kenelläkään kokemusta siitä hyväksyykö Gemm.com Visa Electronin Visana, kuten ilmeisesti monet saitit tekevät?

---

Suomalaista Visa Electronia ei mikään saitti kokemusteni mukaan hyväksy. Kortin numero kun pitäisi saada näppäiltyä ja siten tunnistettua kortti jne, mutta se ei täkäläisellä kortilla kaupassakaan onnistu (pakko vetää koneesta ja jos ei toimi, niin ei toimi *igor*). Ei siis netissäkään ostoksilla ollessa. byhyy.
[/q]

Visa Electronin hyväksyminen Visana perustuu siihen, että Electronin numerosarja on Visan numerosarja. Se seikka, miksi taas monet tapahtumat siitäkin huolimatta epäonnistuvat, johtuu siitä että suurin osa nettiostoksista varmennetaan välittömästi. Varmennuskyselyssä liikkuu tietoa. Esim. miten korttia on käsitelty (näppäilty/luettu), summa ja kortin numero ja voimassaoloaika. Pankki vastaa Electron-varmennukseen jossa on ilmoitettu kortin numero näppäillyksi kieltämällä tapahtuman. Toinen syy, miksi tapahtuma voidaan hylätä vaikka kortin numeron näppäileminen olisikin sallittu, että kortti on mahdollisesti sulkulistalla / tilillä ei ole katetta / luottolimiitti on ylitetty / ylittyy tapahtuman vuoksi. Kortin Electroniksi tunnistaminen perustuu kortin numeron ennalta määritettyihin tunnistenumeroihin. Esimerkki valottanee:

4920 57xx xxxx xxxx: 4920 = Suomi. 57 = OP, Visa Electron. Eli Electroniksi kortti tunnistetaan juuri sillä perusteella, että numerossa on sellainen osa, jonka maksujärjestelmä tietää Electron-kortille kuuluvaksi. Muuten Electronin numero menee läpi Visasta. Ulkomailla voi sattua tilinylitys juurikin siksi, että maksujärjestelmä ei varmenna tapahtumaa, koska se pudottaa kortin sarjaan "Ulkomainen Visa".

Sampon Electronin toimiminen (itsekin kokeiltu) taas johtunee siitä, että Sampo hyväksyy jostain syystä kortinkäytön toisinkin. Luottokunnan ohjeethan Visa Electronin käsittelystä ovat aika yksiselitteiset, ja niissä sanotaan että kortin numeroa EI saa näppäillä. However, toimii.

Sitten taas verkkomaksamiseen liittäminen liittyy useimmiten siihen, että käytetään ns. Verified By Visa-systeemiä, jossa maksajan henkilöllisyys varmistetaan verkkopankkitunnuksilla ja avainluvuilla, eli maksutapahtuman hyväksymisen yhteydessä kortin numeron perusteella Sinut ohjataan oman pankkisi sivulle, jossa tunnistautuminen tapahtuu. Sitä en tiedä, onnistuuko jonkin muun kuin Sampon kortilla maksaminen verkossa tuon verkkomaksamiseen liittämisen jälkeen ILMAN Verified By Visaa.

Ymmärsiköhän kukaan tätä?

Sain työkaverilta seuraavanlaisen viestin:
"Moi!

Kiinnostaisko Lauri Tähkän Lutakon keikka torstaina 13.12.?
Jos kiinnostaa, ota yhteyttä."

Mitäs tosta sit pitäis niinkun päätellä? Sitäkö, et sillä olis ylimääräisiä lippuja sinne vai sitä, et lähenkö mä sen kanssa?*täh* Ei helvetti, tyyppi, jolta ton sain on sellanen about viiskybänen mies. Se on vielä mun ryhmässä ja joudutaan tekee sen kans jonkun verran yhteistyötä. Joten mä toivon todella, että sillä olis ollu vaan niitä ilmasia lippuja. Koska jos se todella kuvitteli, et mä lähen sen kanssa niin voi vittu!*lmao*

[q]Philly, 29.4.2005 09:10:
heh, toi on kyllä loisto biisi :D
[/q]
Kyl. Kontra on muutenki jees, ku vaan bassossa

[q]pyhimys, 4.9.2009 13:44:
Nyt pitäisi jotenkin saada aukaistua sähköpostin mukana zip-tiedostona tullut tiedosto aivan normaalina mp3:na. Kun painaa avaa linkkiä, niin silloin avautuu nettisivu joka on täynnä kooditekstiä. Sitten, kun laittaa "save as", niin tiedostonimeksi tulee "01_Liferider_.rar" ja tallenusmuodoksi "firefox document". Olen yrittänyt kyllä latailla tuota ja muuttaa mp3:ksi ja käytänyt zip-ohjelmia, jotta saisin aukaistua tuon, mutta kun ei niin ei... mikähän tuohon auttaisi?
[/q]

Lataa & asenna 7zip, paina sen jälkeen oikeeta nappia siihen tiedostoon ja extract here. Jostain syystä Firefox on pistetty default ohjelmaksi zipille/rarrille ja se yrittää turhaan avata sitä. Näin ainakin uskoisin.'

http://download.cnet.com/7-Zip/3000-2250_4-10045185.html?tag=mncol

^^
Ylhäältä asetukset, sit sieltä forum asetukset, sit sieltä kirjota sen sun avatarin URL siihen avatar: kohtaan. Noin olettaisin sen toimivan.

[q]juuco, 5.12.2007 13:42:
Onko mitään keinoa pelastaa naarmuinen vinyyli? Tai no, kyseinen vinyyli ei edes ole naarmuinen (toisin sanoen se on uusi), mutta jotain häikkää ko. vinyylin urissa on. Se jää jurnuttamaan joka ikinen kerta samaan kohtaan. Ärsyttävää :(
[/q]

koita laittaa painoa lisää neulalle.
tai jos äänivarren perus paino riitä,
laita hetkellisesti joku pieni kolikko vaikka rasian päälle.

[q]Occu, 5.12.2007 15:38:
---
juuco, 5.12.2007 13:42:
Onko mitään keinoa pelastaa naarmuinen vinyyli? Tai no, kyseinen vinyyli ei edes ole naarmuinen (toisin sanoen se on uusi), mutta jotain häikkää ko. vinyylin urissa on. Se jää jurnuttamaan joka ikinen kerta samaan kohtaan. Ärsyttävää :(

---

koita laittaa painoa lisää neulalle.
tai jos äänivarren perus paino riitä,
laita hetkellisesti joku pieni kolikko vaikka rasian päälle.
[/q]

Tässä tosin kannattaa olla helvetin varovainen. Ite ryssin yhen levyn mut pari oon saanut seivattua.

Miks musta ja valkoinen ei oo värejä?
Vai onko*täh*

[q]Lyylikki, 4.9.2008 11:09:
---
Kolera, 4.9.2008 11:03:
mikä on sen pienen sotamaalauksen idea alaluomessa? näkyy esim. tässä tuossa vasemmas

---
Kävin Haloo Helsingin keikalla ja huomasin, että tuosta alaluomivalkoisesta oli tullut siellä teinixien keskuudessa ihan hillitön villitys, mutta tosiaan niin, että suoraan vaan kajaalilla viivaa silmään Urpåt
[/q]
no sitä mä oon just miettiny et mitä vittua ku sakil on puolee välii silmää valkonen viiva. kai ne kohta rupee kulmakarvatki vetää puolikkaiks et on vaan loppupää olemassa

[q]lostgone, 5.2.2007 00:51:
Voiko ihminen luopua nimestään ilman, että ottaa mitään muuta nimeä käyttöönsä?
[/q]

Ei.

Unirytmi...mikä se on? Ala-asteen jälkeen rytmini ollut semmoinen, ettei sitä oikeastaan ole. Joka ilta klo:23 nukkumaan ja herätys joka aamu klo:7? Kuulostaa helvetiltä, hui

[q]andi--:

”Oikean” unirytmin (aamulla ei väsytä sairaasti, illalla väsyttää sopivasti) löytäminen kestää mulla ainakin helposti kuukaudenkin. Rytmin taas saa sekaisin helposti valvomalla viikonloppuna vaikka baarissa ja jatkoilla aamuun asti jne... Eli kyllä se rytmi löytyy jos orjallisesti joka ilta menee esim. 23 nukkumaan ja herää kello 7.
[/q]

ihan totta!*joo* säännöllisyys nukkumistavoissa/ajoissa on aa ja oo.

[q]Puistokemisti:

Kuinka valo kesytetään?
Vuonna 1998 tanskalaisen Lene Haun johtama tutkijaryhmä onnistui hidastamaan valon nopeuden 17 metriin sekunnissa. Nyt ryhmä on pysäyttänyt valon kokonaan. Suoritus avaa uusia mahdollisuuksia mm. kvanttitietokoneen kehittämiseen.
[/q]

Itse luin ko. kokeesta jo jonkinaikaa sitten. Oikeanlaisessa väliaineessa on toki mahdollista hidastaa valoa siten, että auto kulkisi normaalissa ilmastossa sitä nopeammin.

[q]
In certain exotic materials light can move much slower than c, and in some cases can even be brought entirely to a halt. Light has been slowed to one mile per hour (.0000000015c) in an unusual form of matter known as a Bose Einstein Condensate (BEC). And in 2001, physicists for the first time managed to stop light in a vapor of rubidium gas.
[/q]

Suurin este taitaa tosin muodostua siitä, että autot useimmiten perustuvat polttomoottoriin, jossa tarvitaan ilmaa. Eli mikäli autoksi hyväksytään vain polttomoottorilla varustettu auto, ei auto voi kulkea valoa nopeammin, mutta mikäli esim. sähköautot hyväksytään, niin silloin tilanne on päinvastainen.

Sanakirjakin jättää tilanteen hieman auki;

[q]
Automobile

A self-propelled passenger vehicle that usually has four wheels and an internal-combustion engine, used for land transport. Also called motorcar.
[/q]

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että auto on auto, vaikka siinä ei olisikaan polttomoottoria, jolloin ainakaan teoriassa ei pitäisi olla esteitä auton liikkumiselle valoa nopeammin.

Lisäys: Mielenkiintoista tilanteessa on kuitenkin se, että mitä tälläisessä tilanteessa tapahtuu fotonille, joka pysäytetään? Peilautuuko se? Törmääkö se? Energia varmaankin säilyy, mutta miten?

Lähteet:

Physics Central
Dictionary.com

[muokattu 18.10.2003 12:02]

kuka on suurin valehtelija?

nukkuuks hämähäkit?

[q]Karvinen:
nukkuuks hämähäkit?
[/q]

Se riippuu siitä miten määrittelemme ”nukkumisen”, mutta kyllä nekin lepäävät.

[q]Karvinen:
Hyvä... nyt voin hilluu varpasillaan takapihalla... päivisin ei uskalla!!
[/q]

Täytyy varmaan pilata tää ilo, mutta osa hämähäkeistä pitää yöaikaa parempana aikana saalistaa. Ja sen lisäksi en usko niiden muutenkaan olevan kovin vuorokausipainoitteisia lepääjiä. Luulen että tilaisuuden mukaan ne lepäävät ja työskentelevät. Onhan niiden tapa saalistaakin odotusta vaativa ja täysin sattumanvarainen aikaan nähden.

[q]Takyon, 6.3.2009 15:17:
---
a-j, 5.3.2009 20:45:
kirjotin tämän jo äsken mikä ärsyttää topiciin,
mut jo tätä kautta osaisi joku vastatakin:]

word 2003:sta on yhtäkkiä kadonnut automaattinen
oikeinkirjoituksen tarkkailu tms (en nyt osaa sanoa
oikeaa termiä sille, mutta tiedätte kuitenkin, et jos
tulee kirjotusvirhe niin tuli punasta alleviivausta tms)
vuonna 2005 se vielä toimi normaalisti, miksei se nyt
sit toimikaan?

---

Mulla on word 2002 mutta sinä homma toimii näin: ylävalikosta tools -> options -> spelling & grammar välilehti -> rasti ruutuun "check spelling as you type".

Itsehän vihaan moista ominaisuutta ja se lähtee aina ensimmäisenä pois päältä, samoin kuin lähes kaikki muutkin automaattikorjailut, mut noin se pitäis mennä päälle :)
[/q]

juu juuri noin teinkin, mutta se suomenkielen sanakirja on jotenkin hävinnyt sieltä
"Cannot find proofing tools for Finnish. " :< mihin ne on voinu noinvain hävitä

O