Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 436
- 437
- 438
- 439
- 440
- ...
- 798
- Seuraava »
Saakohan Suomessa nukkua autossa humalassa ? Muistelisin että joissain Jenkkilän maissa toi on kiellettyä ja siitä voi saada rangaistuksen, vaikka et olis ajanu metriäkään. *täh*
[q]Yallu, 23.2.2010 21:15:
---
DJ Rx, 23.2.2010 21:12:
onks reivaaja saanu taas bannit klubitukseen?
---
Tod. näk. kun on ollut näin rauhallista..
[/q]
nii eikä oo tullu vissiin edes takas eri nickillä, niinku yleensä.
Miks (kaura)puurosta tulee koostumukseltaan ihan erilaista (eli parempaa:) jos laittaa hiutaleet kylmään veteen kiehuvan sijasta ? Ja miksi se vesi-hiutale-sekoitus palaa niin herkästi pohjaan vaikka sekoittaa koko ajan kun se kuumenee ?
[q]blastic, 27.7.2008 16:52:
---
mikke, 27.7.2008 16:24:
Jos mä lähetän sähköpostin osoitteeseen joka ei enää ole käytössä, ni mitä sille sähköpostille tapahtuu ?
---
Palvelin lähettää viestin bumerangina takaisin ja ilmoittaa, ettei kyseiseen osoitteeseen toimittaminen onnistunut.
[/q]
Ookkei, kiitoksia :)
[q]alek száhala, 6.5.2006 13:56:
Kantsii kuitenkin varmistaa toi yhteensopivuus jos veikkaat että sullon vaan USB 1.0 koneessa. Mitkään älyttömiä väylänopeuksia tarvitsevat kamat ei toimi ykkösessä, kuten äänikortit jne.
Yleensä oon joutunu erikseen hommaamaan laitteille ajurit että oon saanu USB 2.0-vermeet sopimaan tähän mun antiikkiseen pöytäkoneeseen.
[/q]
joo, tää on vuos sitte uutena ostettu kone että kyllä tässä varmaan on jo toi kakkonen :) mä oon vaan niin käsi näitten juttujen kanssa mutta kyllä se vanhakin näköjään vielä oppii uutta
Onko mitään mahdollisia seuraamuksia, jos mulla on kahden viikon irtisanomisaika duunista, mut lähen vetämään samana päivänä ku sanon itteni irti ? Kesälomat on pidettynä. Maksaako työnantaja kuitenkin sen kahden viikon palkan ?
[q]Android, 13.7.2007 12:26:
Suomi siirtyy elokuussa digiaikaan. Tarvitseeko maksaa TV-lupamaksua jos ei ole digivastaanotinta? Minähän en sillä telkkarilla kuitenkaan mitään kanavia pysty katsomaan. Jos tulee TV-lupatarkastaja, joudunko maksamaan sitä sakkoa maksamattomasta TV-luvasta, jos en edes omista digivastaanotinta?
[/q]
[q]
Q: Tarvitseeko suorittaa televisiomaksua elokuun 2007 jälkeen, mikäli ei hanki digisovitinta, mutta haluaa pitää television nauhoitettujen elokuvien katselua varten?
A: Tv-maksuvelvollisuus syntyy siitä, että pystyy vastaanottamaan ja seuraamaan tv-lähetyksiä. Tv-maksu tulee maksaa myös 1.9.2007 jälkeen, jos taloyhtiön keskussovitin tai kaapelioperaattori muuttaa digisignaalin analogiseen muotoon. Samoin mikäli käytössä on satelliittivastaanotin tai taloudessa voi seurata ulkomaiden, esimerkiksi Ruotsin tai Viron tv-lähetyksiä, tulee tv-maksu maksaa.
Tv-maksuvelvollisuutta ei ole, jos ei pysty vastaanottamaan televisiolähetyksiä. Tv-maksun voi irtisanoa ottamalla yhteyttä Viestintävirastoon.[/q]
[q]vala, 26.5.2009 00:41:
Mitä tarkoittaa semi-live?
[/q]
Oisko sitä että artisti soittelee pääosin omia biisejä, mut seassa ehkä hieman muidenkin tuotoksia ? Vois luulla, kun ei oo kerran täys live :)
edit: olen luultavasti väärässä joten saa korjata :D
[q]ipe, 18.1.2008 16:37:
---
mikke, 18.1.2008 00:26:
Ehkäpä noi hukkuneet on niin itsetuhoisia, vai mikä vois olla syy ?
---
Itsetuhoisia? Ootkos montakin kertaa kuullu että itsemurha ois tehty hukuttautumalla sukset jalassa?
[/q]
/sarcasm off ;)
[q]Avernian, 12.3.2006 22:06:
Kauanko kaljat / siiderit säilyy ihan huoneenlämmössä? Ei noita tule kuitenkaan juotua tyyliin ennen Juhannusta.
[/q]
onhan niissä parasta ennen-merkinnät, ja nehän koskee siis niiden säilyttämistä huoneenlämmössä :)
sen päiväyksen jälkeen (ja jopa pikkasen sitä ennenkin) ne maistuu aika karmeelle, en suosittele tosin eihän se alkoholi niistä mihinkään häviä silloinkaan
[q]Elvirith, 26.3.2006 01:50:
Mitä alkohli tekee aivoille?
edit:typo
[/q]
Aivoissa on n. 100 miljardia aivosolua, jotka hermoverkkoja jonne kaikki tietomme varastoituu. Ne käyttävät viestinnässään erilaisia välittäjäaineita, joita ovat mm. hermovälittäjäaineet (glutamaatti, dopamiini, asetyylikoliini, noradrenaliini, adrenaliini) ja hormonit. Aivosolut eivät uusiudu.
Alkoholia juodessaan ihminen altistaa myös aivosolunsa tälle nesteelle. Sen vaikutuksesta aivosolujen solukalvot muuttuvat, mikä häiritsee solun toimintaa. Ensimmäisenä häiriytyvät aivojen korkeimpia, käyttäytymistä kontrolloivia keskuksia, jotka säätelevät myös sosiaalista estymistä ja varovaisuutta. Toiseksi lamaantuvat pikkuaivojen toiminnat, joista seuraa liikkeen koordinoimis- ja tasapainohäiriöt. Kun veren alkoholipitoisuus nousee tarpeeksi korkealle, seuraa alkoholimyrkytys jolloin vähitellen hengitystä ja verenpainetta säätelevät keskukset ydinjatkoksessa vaarantuvat.
http://www.tukiasema.net/teemat/artikkeli.asp?docID=190
edit: tosin toi nyt ei oo niin kauheen tieteellinen selvitys, en tiiä haitko sellasta :)
[q]Annakins, 30.7.2007 23:21:
Irfan view
[/q]
Joo, toi on loistava ohjelma. Ei muuta kun avaat sen kuvan siihen ohjelmaan, sitte vaan ylhäältä valitset "Image" ja siitä pudotusvalikosta "Resize/Resample" ja sit ei muuta kun lyömään uutta kuvakokoa kehiin :)
[q]Steven Hoaks, 31.8.2006 17:34:
Mistäköhän kannattais ettii halpaa videotykkiä? Kannattaako niitäkin saksasta tilaille (niinkuin mitä tahansa muuta) vai löytyykö jotain halpaa vaihtoehtoa täältäkin?
[/q]
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26309 <- tuolta löydät mallit ja hinnat, googlella etit sitte kyseisestä mallista tietoa jos jostain kiinnostut :) ja siitä tuotteen nimestä kun painat niin pääset sitte sivulle jossa on se kaupan nimi josta ton saa siihen hintaan mikä on mainittu. Päivitettyä ja tuoretta hintatietoa tuolla on Toi siis koskee kotimaata. Saksasta en tiedä, jotenkin tuntuu että tokkopa ne nyt _niin_ paljon halvempia siellä on. Mut kandee toki tsekata sieltäkin.
[q]Avernian, 13.12.2006 11:58: Enpä taida sitten hankkia semmoista...
[/q]
joo, mustaki on aika perseestä että sidotaan tuote ja joku ohjelma väkisin yhteen. Creative on kätsy, muistitikku irti soittimesta ja tökätään koneen usb-porttiin ja drag&drop:ataan tiedostot sinne tikulle, paljo helpommaksi ei voi enää käydä :)
edit: siis ainakin noissa gigan ja kahden soittimissa, isommissa se data varmaan kulkee piuhaa pitkin mutta en tiiä tarviiko siinäkään mitään ylimäärästä softaa :o
no onpas tää nyt herättäny paljon keskustelua Niinku sanoin, niin se on vähän mielipideasia, onko toi asia _pelkästään_ tyhmyyttä ja itsesuojeluvaiston täydellistä puuttumista. Ymmärrän kyllä, että himopilkkijöillä on hirveä hinku jäälle pitkän jäättömän kauden jälkeen, etenkin täällä etelässä jossa ei nykyään tunnu tulevan kunnon talvea sitten niin millään, ja toki virhearviointeja sattuu. Toki, niinkun Amma totesi, niin asianmukaiset turvavarusteet (esim. vedenpitävä kelluntapuku), säästäis monia ihmishenkiä ja niiden käyttämättä jättämistä ei voi oikein millään puolustella, kun ei ne oo ees kalliita nykyään. En kyllä itse lähtis jäälle ainakaan ilman tuota pukua, jos en ole _täysin varma_ että jää kestää. Sen verran itsesuojeluvaistoa mullakin on
edit: toki onhan tuo vähän tapauskohtaista, muutaman pakkaspäivän jälkeen paperinohuelle jäälle meneminen on kyllä minustakin tyhmää, ei siitä mihinkään pääse.
edit2: Minusta on ihan yhtä tyhmää (ellei vielä tyhmempää) esim. keulia moottoripyörällä sadanviidenkympin vauhdissa yleisellä tiellä. Näitäkin arjen sankareita aina sillloin tällöin näkee, ja useasti toi leikkiminen ei pääty kovin kivasti. Ihan yhtä lailla mä ihmettelen, mikä saa ihmisen tekemään tuollaista o_O
miks hitossa noissa kauppojen yms. säilytyslokeroissa pitää olla se panttisysteemi ? Mä en käsitä, mitä hyötyä siitä on, sen kyllä ymmärrän että esim ostoskärryissä se on hyvä että ihmiset palauttaa niitä paremmin paikoilleen. Mutta että säilytylokeroissa ? Ja sit ei tietenkään koskaan ole niitä sopivia kolikoita mukana
[q]ezzy, 1.9.2008 08:40:
---
mikke, 31.8.2008 15:15:
---
Renell, 31.8.2008 14:33:
vieläkun löytäisin tuon asetuksen mistä automaattiset päivitykset saisi pois..
---
asetukset -> lisäasetukset -> päivitys-välilehti -> rasti pois ruudusta "Hae päivityksiä säännöllisin väliajoin Firefoxiin" :)
---
Säätönne kuulostaa todella tietoturvalliselta :)
[/q]
No mut jos haluaa pitää ton vanhan version ni onks muita vaihtoehtoja ? :) Tosin aika outoa et mulla on on ollu toi päivitystenhaku koko ajan päällä mut eipä oo silti uusia versioita tähän tarjottu vähään aikaan :O
Millos on seuraava MM-tason lätkä turnaus ja missä?
http://lmgtfy.com/?q=ice+hockey+world+championship+2011
tai jos ei lontoo taitu niin http://lmgtfy.com/?q=j%C3%A4%C3%A4kiekon+mm+2011
![*nauru*](/storage/app/uploads/public/56b/b59/706/56bb597068fcc012894231.gif)
[q]Reivaaja, 29.9.2009 10:44:
En sit tiedä teidän sopimuksesta, mutta normisti sulla on ilmoitusvelvollisuus.
[/q]
Niin, mulla on ilmoitusvelvollisuus osakkeenomistajalle. Eikä tossa nyt mistään akuutista vaarasta oo kyse, kunhan vähän maton reuna irvistää sellasesta paikasta mihin ei vettäkään roisku.
edit: piti oikein varmistaa Asukasliiton asiantuntijoilta, ja siellä sanottiin että ilmoitusvastuu vuokranantajan _lisäksi_ isännöitsijälle on ainoastaan silloin jos kyse on äkillisestä ja akuutista vahingosta, esim vettä valuu suoraan rakenteisiin, huomaa että putki vuotaa lattian alla tai seinän sisällä, patteri vuotaa lattialle jne. Mun tapauksessa kun kyse ei ole siitä (vaan ihan pikkujutusta joka on hyvä korjata), niin riittää että ilmoitan vuokranantajalle mahdollisista vioista, ja niiden korjauttaminen on hänen vastuullaan. Piste. Näin kun asiantuntijat sanoo ni uskottavahan se on.
[q]kotivalo, 2.4.2009 21:03:
Miks enää ei tuu tonne ylös "1Q" jos mun tekstiä on quotattu, kuten djbege just äsken teki?
[/q]
tuliks ny ? Meinaan jos ei se oo painanu quote-nappia niin sitte sitä ei kai tuu.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 436
- 437
- 438
- 439
- 440
- ...
- 798
- Seuraava »