Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Lyylikki, 24.10.2008 13:05:
Mikä se on sen nitojan/naittajan vastakohta? Se masiina, jolla saa siis niitit pois papereista käsiään rikkomatta?

Jos valitusaikaa/aikaa oikaisuvaatimuksen tekemiseen on 14 päivää, niin lasketaanko se asiakirjan päiväyksestä vai mistä? Mulla on nyt käsissäni yksi paperi, jossa on päiväys 13.10. mutta (meidän firman) postituksen leima 17.10 eli päivä jolloin kuori on meillä avattu. Tarkoittaako tämä sitä, että mikäli haluaisin valittaa, niin se tulisi tehdä ennen ensi maanantaita eli olisi käytännössä mahdotonta?
[/q]

se lasketaan tiedoksisaantipäivästä. jos ei kyseessä oo kirjattu kirje mihin postissa saa leiman, koska se on noudettu, joka annetaan tiedoksi kirjeen lähettäjälle, ni se katotaan tiedoksisaantipäivän mukaan. siinä kirjeessä pitäis lukea, miten toi katotaan. useimmiten se on se päivä jolloin kirje on lähetetty + 7 päivää. niissä lukee jotenkin niin, että "katsotaan saaneen tiedoksi seitsemäntenä päivänä...." tai jotain tuollaista

muoks: nii ja sit kandee soittaa sinne paikkaan, mihin se oikasu tehään, et mikä sen mp on, jos ei muuten selvii (tän varmaan tajusit itekkin *tirsk*)

[q]mange, 22.10.2008 20:59:
Miten näkee/tietää että mitkä kattilat/paistinpannut/jne soveltuu induktioliedelle?
[/q]
VALURAUTAA!!!!! Perkele.

Materiaaleista.

Miksi eräässä asiassa mulla on näitä asioita 2 kpl? ;) ;)

Mitä tän viikon Täydellisissä naisissa tapahtui? Perkeleen skartti oli semisti irronnut, enkä jaksanut pelkkää ääntä kuunnella, kun kuva ei ollut nauhoittunut. :(

[q]KooKie, 24.10.2008 18:21:
Mitä tän viikon Täydellisissä naisissa tapahtui? Perkeleen skartti oli semisti irronnut, enkä jaksanut pelkkää ääntä kuunnella, kun kuva ei ollut nauhoittunut. :(
[/q]

http://www.recapist.com/2008/05/21/desperate-housewives-free-episode-417

:D

[q]pirpeli, 24.10.2008 13:22:
Ai! :D En mä sitä lempinimeä tiedä :DD Mutta toi Koziolin on aika kiva :)
[/q]

JOO!

Mun tarvii kysyä meidän toimistotarvikevastaavalta, että jos se ostais mulle tommosen

Muutenkin toi vehetin on ehkä yksi mun lemppari toimistotarvikkeista. Se on niin hassu jotenkin

[q]onni3mk, 24.10.2008 19:17:
---
KooKie, 24.10.2008 18:21:

---

http://www.recapist.com/2008/05/21/desperate-housewives-free-episode-417

:D
[/q]

Siis mitä helvettiä?! I call shenanigans, miksi just tässä jaksossa tapahtui noin paljon?!

[q]C-Girl, 16.9.2008 09:12:
Miten saa oman forum-avatarin? Oon yrittänyt etsiä "linkkiä" tuloksetta useemmankin kerran, ei vaan löydy. Tai sitten se on niin yksinkertasesti, etten edes tajua...
[/q]
Sun pitää ensin laittaa se avatar-kuva jonnekin internetiin, että saat siitä linkin tyyliin http://www.jotain.com/kuva.gif.
Sen jälkeen ylhäältä asetukset (Settings) - forum-asetukset (forum settings), jossa on kenttä, mihin voit laittaa tuon osoitteen kuvasta.

[q]nini, 24.10.2008 20:39:
Oon unohtanu puhelimen suojakoodin, joten onko ainoo vaihtoehto mennä johki liikkeeseen hoitaa toi ja paljonko ne veloittaa?
[/q]

No jos tarkotat PUK koodia, niin sen saa soittamalla operaattorille.*vink*

[q]nini, 25.10.2008 19:01:
---
calvin, 25.10.2008 18:23:
---
nini, 24.10.2008 20:39:
Oon unohtanu puhelimen suojakoodin, joten onko ainoo vaihtoehto mennä johki liikkeeseen hoitaa toi ja paljonko ne veloittaa?

---

No jos tarkotat PUK koodia, niin sen saa soittamalla operaattorille.*vink*

---

Ei PUK vaan suojakoodi.

En voi myydä tota ku siin on suojaus päällä, eikä muilla SIM-korteilla voi käyttää tota ilman sitä koodia. Mut joo, liikkeeseen ois mentävä, yritin jo netistä löytyneellä master code -laskurilla, mut se ei käyny tohon mun puhelinmalliin.
[/q]

Nokia default aika usein 12345

[q]peikkolapsi, 2.5.2009 19:54:
onks täällä "virallinen olen puutteessa -topic"ia? O_o

[/q]

tää on jo aika FAIL

[q]siveys, 3.1.2010 23:02:
---
kinderi, 3.1.2010 22:43:
Miehet on kyl niin herkkiä, voi hellanlettas
Ei se niin paljoa satu etteikö sitä pystyis tekee :D

---

Väittäisin, että miesten genitaalialueen vahaaminen on huomattavasti vaikeampaa kivespussien ja esinahan ihorakenteen takia (varsinkin yksin). Esimerkiksi epilaattoria on ihon venyvyyden takia lähes mahdotonta käyttää ja vahauskaan ei tee herkälle iholle hirvittävän hyvää.
[/q]

No mutta ainahan voi valita vaikka sokerivahauksen. On ekologistakin, eikä rasita ihoa juuri ollenkaan. En tiiä saako kaupoista ostettua mitään sokerivahoja, mutta ainakin kosmetologit/salongit tekee niitä :)

Yksin on varmasti hankalaa, mutta harjottelemallahan sekin alkaa sujumaan ;)
(kotivahojakin on erilaisia, on erikseen herkälle ja kuivalle iholle, ja ainakin veetin kylmävahaliuskat on ollu helppoja käyttää )

[q]Inferno@Tre, 25.10.2008 19:44:

Nokia default aika usein 12345
[/q]

Njet. Oon vaihtanu sen ku oon ostanu ton ja luulin muistavani mikä se on. Usko pois oon nyt yritäny miljoonia eri vaihtoehtoja ja oon pikkuhiljaa tulos siihen tulokseen et mun on ollu pakko typottaa se. Kaks kertaa samallai :D

[q]MaoTse, 25.7.2008 19:41:
---
sapeli, 25.7.2008 19:34:
Jos omaan osoitteeseen tulee jollekin muulle taholle (esim. edellinen asukas) kirje, mitä sille pitäisi tehdä?

---

Mä oon ruksannu osoitteen yli ja kirjoittanu kirjeeseen "muuttanut" ja vieny sellaseen yleiseen postilaatikkoon! En tiiä onko oikea tapa...
[/q]

Juurikin näin

[q]kinderi, 4.1.2010 11:08:
---
siveys, 3.1.2010 23:02:
---
kinderi, 3.1.2010 22:43:
Miehet on kyl niin herkkiä, voi hellanlettas
Ei se niin paljoa satu etteikö sitä pystyis tekee :D

---

Väittäisin, että miesten genitaalialueen vahaaminen on huomattavasti vaikeampaa kivespussien ja esinahan ihorakenteen takia (varsinkin yksin). Esimerkiksi epilaattoria on ihon venyvyyden takia lähes mahdotonta käyttää ja vahauskaan ei tee herkälle iholle hirvittävän hyvää.

---

No mutta ainahan voi valita vaikka sokerivahauksen. On ekologistakin, eikä rasita ihoa juuri ollenkaan. En tiiä saako kaupoista ostettua mitään sokerivahoja, mutta ainakin kosmetologit/salongit tekee niitä :)

Yksin on varmasti hankalaa, mutta harjottelemallahan sekin alkaa sujumaan ;)
(kotivahojakin on erilaisia, on erikseen herkälle ja kuivalle iholle, ja ainakin veetin kylmävahaliuskat on ollu helppoja käyttää )
[/q]

imho ensitreffimatskua

mitä kello on?

[q]kinderi, 4.1.2010 11:08:
No mutta ainahan voi valita vaikka sokerivahauksen. On ekologistakin, eikä rasita ihoa juuri ollenkaan.
[/q]
Kyse ei niinkään ole siitä, että vaha aineena rasittaisi ihoa (vaikka sekin tietysti on gentiaalialueella mahdollista) vaan siitä, että karvojen poisto suurissa määrin aiheuttaa ihossa stressireaktion. Itselläni ainakin muille herkemmille alueille (esim. rintakehän ja alavatsan alueelle) tehtäessä karvanpoisto vahalla aiheutta laajaa ja pitkäaikaista punotusta alueen karvatupissa.

Mistä mä löytäisin kokonaan mustan sekä kokonaan valkosen viuhkan? Myydäänks stadis jossain viuhkoja? Nettikauppaki kelpais.

[q]Amma, 26.11.2008 21:20:
Pyykinpesukone..

- Ajansäästöohjelmat: mihin perustuu se, että voi valita kestääkö sama pesuohjelma tyyliin 2 tuntia, 1 h 20 min tai 50 min? Mistä/miksi noin isot erot?
[/q]

Yleensä pitempi pesuohjelma pesee pyykit perusteellisemmin kuin lyhyt, omassa koneessa voi ainakin valita pikaohjelman jos pyykkiä on vähän ja/tai se ei ole kovin likaista. Pikaohjelmat saattavat myös kuluttaa enemmän energiaa, koska kaikki pitää tehdä nopeammin.

[q]- "Fiksu" pesukone, joka kertoo kauanko ohjelmaa on jäljellä. Miksi sen yksi minuutti on jotain aivan muuta kuin yleismaailmallisesti käytössä oleva 1 minuutti (eli tässä tapauksessa paljon enemmän)?
[size=8](Tällöin voimme toki päätellä, että ylempänä olevan kysymyksen ajatkaan eivät oikeasti pidä paikkaansa....)[/size]
[/q]

Itse olen huomannut saman, viimeiset "5 minuuttia" koneen ruudulla ovat todellisuudessa hieman pitempi aika. Toisaalta jollain välillä 90->30 saattavat minuutit ruudulla kipittää taas kelloa nopeammin. Pitääkin tehdä empiirisiä testejä seuraavalla kerralla kun laittaa koneen pyörimään!

O