Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]pirpeli, 30.10.2008 13:40:
---
wiwi, 30.10.2008 13:35:

Ja joo, tässä tapauksessa se ronto on mun maallisen vaelluksensa päättänyt korianteri.

---
Voi maallisen vaelluksen päähän tullutta korianterirontoa :C Mutta juu, semmottisen neuvon voisin antaa, jos haluaapi immeiset nauttia muutenkin kaupan maustekasveista pidempään(jopa näin pimeään vuodenaikaan...)
[/q]
Ohoo, kiitos. Pitääkin paneutua sitten vähän enemmän tosissaan jos aikoo onnistua. :O

[q]wiwi, 30.10.2008 13:20:
Miks mun korianteri kuoli?
[/q]

Mä en tiedä, mikä on on ronto(oletan sen olevan kasvin kuollut jäänne), mutta tähän aikaan vuodesta on aika vaikea kasvattaa maustekasveja sisällä. Ne kuitenkin vaativat kasvaakseen paaaaljon luonnonvaloa/aurinkoa sekä tasaisen kosteuden.

Itse _isoon_ ruukkuun siirtämäni kaupasta ostettu basilika villiintyi yli 50 cm korkeaksi ja melkein 30 cm leveäksi puskaksi parvekkeella kesällä, mutta sisällä se sitten hiipui(tosin hiipuneet olivat pienestä taimesta kasvatettuja, mutta silti).

[q]pirpeli, 30.10.2008 13:28:
---
wiwi, 30.10.2008 13:20:
---
Mä en tiedä, mikä on on ronto(oletan sen olevan kasvin kuollut jäänne), mutta tähän aikaan vuodesta on aika vaikea kasvattaa maustekasveja sisällä. Ne kuitenkin vaativat kasvaakseen paaaaljon luonnonvaloa/aurinkoa sekä tasaisen kosteuden.
[/q]
Okei. Mä vaan jotenkin oletin että se säilyis ees hetken kun ne niin nätissä rivissä siellä kaupan hevi-osastollakin pojotti. Hitto, sithän se pitäis rouskia kerralla naamaan. O_o Tai pistää natikan alle kaappiin kasvamaan.

Ja joo, tässä tapauksessa se ronto on mun maallisen vaelluksensa päättänyt korianteri.

esitutkintapöytäkirja in english, plz...

[q]wiwi, 30.10.2008 13:35:

[/q]

Voi maallisen vaelluksen päähän tullutta korianterirontoa :C Mutta juu, semmottisen neuvon voisin antaa, jos haluaapi immeiset nauttia muutenkin kaupan maustekasveista pidempään(jopa näin pimeään vuodenaikaan...), että jos vaan kotona sattuu olemaan isompi oikea ruukku ja ravinteikasta multaa, lykätkää kasvi siihen kasvamaan. Ja mielellään vähän lekasoraa tai pikkukiviä salaojaksi ruukunpohjalle. Sitten kasvusto mahdollisimman lähelle ikkunaa ottamaan kaikki mahdollinen valo itseensä. Lisäksi kannattaa kastella päivittäin vähän.

Korianterin ympärille voi vielä sitoa löysästi jotain pehmeää narua, ettei se rötkötä pitkin ruukunseinämiä ja pöytää. Tai taiteilla tukikeppejä :)

Mitä tarkoittaa kun joku kirjoittaa tekstiviestin loppuun "nati nati"?

[q]wiwi, 30.10.2008 13:35:
---
pirpeli, 30.10.2008 13:28:
---
wiwi, 30.10.2008 13:20:
---

---

Okei. Mä vaan jotenkin oletin että se säilyis ees hetken kun ne niin nätissä rivissä siellä kaupan hevi-osastollakin pojotti. Hitto, sithän se pitäis rouskia kerralla naamaan. O_o Tai pistää natikan alle kaappiin kasvamaan.

[/q]
Korianteri on muutenkin tosi herkkä. Kaupassakin ne on usein jo ihan veteliä. :(
Onneksi salsaan ja tortilloihin menee helposti kokonainen, koska säilymään sitä ei kyllä saa!

Jos Muumipeikko saisi lapsia, muuttuisiko Muumipeikon nimi Muumipapaksi ja lapsen nimeksi tulisi Muumipeikko? Se kyllä tarkoittaisi myös sitä, että ei saisi tulla kuin yksi poikalapsi. Kaveri oli kylläkin sitä mieltä, että niistä tulisi kaiken maailman Muumipeikko junioreita.

[q]kinderi, 4.1.2010 11:44:
Ja oot kuitenkin kokeillu kaikki mahdolliset jälkihoidot, rasvat yms?
[/q]
En varmasti kaikkia, mutta oon kyllä käyttänyt niitä hellävaraisen Veet -kylmävahapakkauksen mukana tulevia rasvalappuja. Toisinaan noilla aremmilla alueilla (joiden oletan kuitenkin olevan vielä vähän kestävämpiä) karvatupet alkaa suoraan vuotamaan verta pelkän punottamisen ja koholla olemisen lisäksi, eikä sitä kai hirveän hyvin millään rasvalla hoideta :/

Voin siis kokemuksesta vakuuttaa, että esim. rintakarvojen vahaaminen on selkeästi eri juttu kuin joidenkin säärikarvojen repiminen. Tällä kokemuksella en ainakaan itse lähtisi suoralta kädeltä vahaamaan miehen genitaalialuetta muuten kuin ehkä nivusten sivuosista ja häpykukkulalta.

Jos sulla kuitenkin on oikeasti kokemusta tästä asiasta niin kerro ihmeessä.

No millä sä sen kosketushäiriön olet rajannu pois?
Ei toi kyl muutenkaan ihan kotikonstein fiksattavalta probleemilta kuullosta...takuuseen vaan, tai jos takuu ei oo voimassa ni uuden koneen haku päälle, läppärit on kohtuu tyyriitä korjauttaa :(

[q]yertle, 21.4.2009 06:40:
Mistä mä löytäisin kokonaan mustan sekä kokonaan valkosen viuhkan? Myydäänks stadis jossain viuhkoja? Nettikauppaki kelpais.
[/q]

Forumin, (onko se joku Kukonaukio?), siellä ylhäällä Yrjönkadun varrella on muistaakseni kauppa, jossa myydään viuhkoja. Se on joku baletti/tanssitarvikkeisiin/vaatteisiin liittyvä mesta. Ainakin ystäväni Jussi hankki sieltä sellaisen ison kokomustan viuhkan. Tarkkaa osoitetta en muista, valitettavasti.

http://timce.pp.fi/Musiikkiako/Yves%20De%20Ruyter%20-%20Rhythmic%20Bazz%20(DJ%20Mind-X%20Remix).mp3

Kertokaapa, minkä takia tuo linkki ei toimi ja mistä syystä nuo %20-merkit tulevat tuohon?

[q]Timce, 1.11.2008 13:25:
http://timce.pp.fi/Musiikkiako/Yves%20De%20Ruyter%20-%20Rhythmic%20Bazz%20(DJ%20Mind-X%20Remix).mp3

Kertokaapa, minkä takia tuo linkki ei toimi ja mistä syystä nuo %20-merkit tulevat tuohon?
[/q]

Kyllä toi linkki toimii ainakin mulla.

Yleisesti ottaen tiedostonimiin ei kannata laittaa välilyöntejä, ääkkösiä, eikä sulkuja. %20 -merkit tulee just noista välilyönneistä.

[edit]klubbari ei oikein tykkää pitkistä linkeistä.

Kuinka suuri unen tarve on normaali? Yleensä puhutaan abt 8 tunnista, mutta mulle se ei tunnu riittävän mitenkään. Jos vaan ois aikaa, nukkuisin varmasti 12 tuntia joka yö.

[q]Timce, 1.11.2008 13:33:
Mjoo, mutta linkkiä klikkaamalla tulee ilmoitus:

Object not found!

The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error.

If you think this is a server error, please contact the webmaster.

Ja pitäis saada linkki toimimaan suoraan.
[/q]

Mjoo, ei onnistu klubbarissa, koska noi sulut rikkoo ton linkin. Vaihda filenameks vaikka "musakkia.mp3" ni toimii :) Tai jotain muuta yksinkertaisempaa.

[q]Timce, 1.11.2008 13:25:

[/q]

Kuten jo aijemmin joku mainitti %20 on välilyönti. ainakin linkki tagien kanssa näyttäis toimivan, muutin kans %20 ihan vaan välilyönneiksi (ettei mene liian pitkäksi):

http://timce.pp.fi/Musiikkiako/Yves De Ruyter - Rhythmic Bazz (DJ Mind-X Remix).mp3

Dodii, kiitoksia vastauksista. :)

[q]wiwi, 30.1.2009 12:19:
Kuinka suuri unen tarve on normaali? Yleensä puhutaan abt 8 tunnista, mutta mulle se ei tunnu riittävän mitenkään. Jos vaan ois aikaa, nukkuisin varmasti 12 tuntia joka yö.
[/q]

Vastasyntyneillä 16h, aikuisilla 5-9h ja 50-90-vuotiailla 4-6h. (Talis Bachmann)

[q]wiwi, 30.1.2009 12:19:
[/q]

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,3727,5601

[q]Ihmisen unentarve on yksilöllistä ja muuttuu iän myötä. Vastasyntynyt nukkuu suurimman osan ajasta, mutta vanhetessa unentarve vähentyy. Terve aikuinen tarvitsee vuorokaudessa keskimäärin 7 - 9 tuntia unta. Unentarpeessa voi olla kuitenkin suuria yksilöllisiä eroja. Joku voi selvitä 4 - 6 tunnilla, toinen taas tarvitsee unta kymmenen tuntia tai enemmänkin. Myös vuorokausirytmi on yksilöllinen asia.[/q]

Unentarve saattaa lisääntyä pimeään aikaan eli talvella. Jos asia huolestuttaa niin kannattaa käydä lääkärissä. Tai sitten sulla on vaan univelkaa niin että jos nukkuisit sen 12 tuntia joka yö jonkin aikaa niin vähitellen vähempikin uni saattaisi riittää?

Nyt kun sain koneen auki kahdennellakymmenennelläseitsemännellä yrityksellä, pääsen kysymään seuraavaa:

Mistä johtuu se, että läppärini käynnistyy, mutta näyttö ei toimi kuin n. joka kahdennellakymmenennelläseitsemännellä yrityksellä? Kosketushäiriöstä ei ole kyse ja kone siis käynnistyy ja käynnistysPLING kuuluu, mutta näyttö on musta kuin tontun perse.

Tuun lukeen vastaukset, kun taas saan koneen (näytön) käynnistymään.

O