Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Millaiset on neuvostoliittofarkut?

[q]Freja, 11.5.2009 07:06:
Mun pitäis saada lisättyä video blogiini, joka on tällä hetkellä jotain 50,3 mt. Raja tais olla 50000kt, joten voisko joku opastaa mulle että miten saan pienennettyä videon kokoa jotta saisin sen ladattua?
[/q]

Lisää youtubeen, tai sit muokkaa sitä videota windows movie maker:lla.

[q]J-J-Blo, 23.10.2008 21:43:
jos yrittää itsemurhaa ja se epäonnistuu saako siitä syytteen tapon yrityksestä :D
[/q]

Ei. Itsemurha tai sen yritys ei ole (Suomen Lain mukaan) rangaistava teko.

[q]whispering, 11.5.2009 07:22:
muokkaa sitä videota windows movie maker:lla.
[/q]

Toi pitää varmaan ladata jostain jne?

[q]Takyon, 2.9.2008 13:38:
Mun työhousut on ratkennut haaroista sauman kohdalta ja pitäis käydä hakemassa neula sekä lankaa. Ompelussa ei varmaan muuta kummallista ole kuin se aloitus ja lopetus. Eli teenkö langan päähän vain jonku solmun ettei se pääse siitä neulanmentävästa reiästä läpi vai onko jotain hienoja kikkakolmosia?

Viimeksi siis tullut neulaan ja lankaan koskettua ala-asteella :P
[/q]
...etkö sä osaa ommella *nauru**nauru**nauru**nauru**nauru*

Tee se solmu :D

[q]Lyylikki, 24.10.2008 13:05:
Mikä se on sen nitojan/naittajan vastakohta? Se masiina, jolla saa siis niitit pois papereista käsiään rikkomatta?
[/q]
Kätilöksi sitä meidän duunissa sanotaan. :)

Tyhmä kysymys koskien veroilmoitukseen laitettavia kilometrikorvauksia.

Elikkästä, vuoden alusta asti, mun työ on ollut viranhaltijapäätöksen mukaan 3-4 päivää viikossa pääpaikalla (matkaa 2 km), ja 1-2 päivää viikossa sivuyritys 1:sessä (matkaa 7 km). Tämän jälkeen toukokuussa tehdyn päätöksen mukaan työaika muuttuu siten, että olen 2 päivää viikossa pääpaikalla (se 2 km), 1-2 päivää viikossa sivuyritys 1:sessä (matkaa se 7 km) ja 1-2 päivää viikossa sivuyritys 2:sessa (matkaa 25 km).

Eli mun työpanosta myydään muille yrityksille, mutta pääpaikka maksaa mun palkan. Mites kilometrien ilmoittaminen verottajalle? Jos pääpaikka maksaa palkan, olenko ollut joka päivä töissä verottajan mukaan siellä, vai voinko laittaa ne ihan "oikeasti" et esim. ma ja ti 2 km / sivu * 2, ke ja to 7 km / sivu * 2 ja pe 25 km / sivu?

[q]REivaaja, 23.10.2008 21:46:
---
J-J-Blo, 23.10.2008 21:43:
jos yrittää itsemurhaa ja se epäonnistuu saako siitä syytteen tapon yrityksestä :D

---

No kuule eipä saa.
[/q]

asiapa selevä

Mul oli tänään joku tosi tyhmä kysymys mielessä mut mä en muista sitä enää :(

[q]REivaaja, 23.10.2008 21:53:
---
J-J-Blo, 23.10.2008 21:48:
asiapa selevä

---

Jepulis. Vähän sama kun itseaiheutetun kuoleman kynsistä pelastamisesta ei saa mitalia sitten millään.

Dont do it.
[/q]

siitä vois saada mitalin

[q]J-J-Blo, 23.10.2008 21:43:
[/q]

No kuule eipä saa.

[q]REivaaja, 23.10.2008 22:01:
---
J-J-Blo, 23.10.2008 21:57:
siitä vois saada mitalin

---

Dilemma.

Miksi siitä pitäisi saada mitali jos ottaa oikeuden päättää toisen elämästä ja kuolemasta.
Periaatteessahan se on toiselle yhtä paha kuin toiselle murha, joten kiitosta ei kannata odottaa.

Hyveellisyys on mutkikasta ja usein puhtaan itsekästä.
[/q]

jokaisella ihmisellä on merkitys, luultavasti enemmän hyötyä elossa kuin kuolleena.

[q]J-J-Blo, 23.10.2008 21:48:
asiapa selevä
[/q]
Jepulis. Vähän sama kun itseaiheutetun kuoleman kynsistä pelastamisesta ei saa mitalia sitten millään.

Dont do it.

[q]REivaaja, 23.10.2008 22:13:
---
J-J-Blo, 23.10.2008 22:08:
jokaisella ihmisellä on merkitys, luultavasti enemmän hyötyä elossa kuin kuolleena.

---

Niinhän sitä voisi helposti kuvitella, mutta ei kenenkään tarvitse kärsiä haluamattaan.
[/q]

ehkä itsemurhaa yrittävä ei tiedä oikeasti mitä on tekemässä.

[q]REivaaja, 23.10.2008 22:23:
---
J-J-Blo, 23.10.2008 22:20:
ehkä itsemurhaa yrittävä ei tiedä oikeasti mitä on tekemässä.

---

Ja muut sit tietää?
[/q]

ehkä, ehkä ei...sitäkään ei voi tietää.

[q]Freja, 11.5.2009 07:24:
Toi pitää varmaan ladata jostain jne?
[/q]

Tulee Windows XP:n mukana :) Jos sellanen löytyy, niin kahlaa niitä Käynnistä-valikoita hieman, en nyt muista mihin se defaulttina menee.

Mikä se on sen nitojan/naittajan vastakohta? Se masiina, jolla saa siis niitit pois papereista käsiään rikkomatta?

Jos valitusaikaa/aikaa oikaisuvaatimuksen tekemiseen on 14 päivää, niin lasketaanko se asiakirjan päiväyksestä vai mistä? Mulla on nyt käsissäni yksi paperi, jossa on päiväys 13.10. mutta (meidän firman) postituksen leima 17.10 eli päivä jolloin kuori on meillä avattu. Tarkoittaako tämä sitä, että mikäli haluaisin valittaa, niin se tulisi tehdä ennen ensi maanantaita eli olisi käytännössä mahdotonta?

[q]Lyylikki, 24.10.2008 13:05:

[/q]

Mm. tämä
http://www.sunglobe.net/mr-pcano-niitinpoistaja-koziol-3611

Niitinpoistajia myydään ihan kirjakaupoissa ja sekalaispaperitarvikekaupoissa. Ja varmaan isommissa marketeissakin.

[q]pirpeli, 24.10.2008 13:07:
Mm. tämä
http://www.sunglobe.net/mr-pcano-niitinpoistaja-koziol-3611

Niitinpoistajia myydään ihan kirjakaupoissa ja sekalaispaperitarvikekaupoissa. Ja varmaan isommissa marketeissakin.
[/q]

Juu siis mulla on niitä tässä pöydällä useampikin (mistä lienee ilmestyneet *vink*). Mutta sille on kai olemassa lempinimikin.

Nitoja = naittaja, naimakone
Niitinpoistaja = erokone tms.??? En muista sitä.

[q]Lyylikki, 24.10.2008 13:18:
Juu siis mulla on niitä tässä pöydällä useampikin (mistä lienee ilmestyneet *vink*). Mutta sille on kai olemassa lempinimikin.

Nitoja = naittaja, naimakone
Niitinpoistaja = erokone tms.??? En muista sitä.
[/q]

Ai! :D En mä sitä lempinimeä tiedä :DD Mutta toi Koziolin on aika kiva :)

O