Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 407
- 408
- 409
- 410
- 411
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Karski, 14.5.2006 12:29:
---
SimSam, 14.5.2006 12:23:
---
Karski, 14.5.2006 11:36:
---
SimSam, 14.5.2006 11:07:
http://www.irkki.org/irkkiin/
Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.
---
No mites sen mIRCin saa sitten toimimaan, eli mitä pitää tehdä?
---
Niin, siis tuolla aiemmin mainitulla sivulla on ihan
pätevät, seikkaperäiset ohjeet.
---
Olinpas likinäköinen:/ Ohjeet ovat kovasti selkeät, mutta vielä viimeinen kysymys: Mitä serveriä tulee käyttää?
---
Serverinä voi siis käyttää vaikka tuota ohjeessa
mainittua, tai mitä tahansa IRCnetissä olevaa
palvelinta, esim. irc.kolumbus.fi.
[/q]
Pistetään vielä tarkennukseksi, että MITÄ TAHANSA ei voi käyttää, yleensä palveluntarjoajan sivulta löytyy se, mihin irkkiserverille on ns. lupa mennä. Esim sonera= irc1.inet.fi, elisa/velho=irc.kolumbus.fi.....sitten on avoimia servereitä kuten esim. irc.lut.fi, johon on pääsy kellä tahansa, mutta oikeudetkin ovat sitten rajalliset.
[q]Zapa, 26.11.2008 20:23:
Mitä tarkoittaa kun joku kirjoittaa tekstiviestin loppuun "nati nati"?
[/q]
Hyvää yötä.
[q]Verano, 26.6.2006 15:28:
Miten käy hyttysen (vai käykö mitenkään sen kummemmin), jos se imaisee hyvin päihtyneen ihmisen verta?
-juhannuksen satoa
[/q]
Mutulla ja jatkoajan foorumista:
Munista tuleville pojille saattaa tulla hyvä syntymähumala, hyttysillehän se ei ehkä tee mitään, koska se käyttää veren lähinnä munimista ajatellen siihen ravintoon.
[q]Amma, 24.6.2006 10:51:
Missä ja miten saisi keitettyä muutamat [size=18]iso[/size]kokoiset luut?
(Olisko kenenkään äidillä lainata suvun isoa perintöpataa?)
[/q]
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/uutiset_tulostus.asp?id=1195337&osasto=Kotimaa
vai isokokoisia.... :D
[q]Verano, 4.7.2006 14:23:
Tarkoittaako "tarkeneeko teillä?" jotain muutakin kuin paleletteko? Ilmeisesti Satakunnan suunnalla käytössä tervehdyksenä? Mitä siihen vastataan?
Vai onko se vain satakuntalainen tms _yleinen_ tapa kysyä millainen sää on? Ilman sen kummempaa lisämerkitystä?
[/q]
Meilläpäin tuo "tarkeneeko" tarkoittaa lähinnä juuri et onko kylmä, onko tarpeeksi vaatetta päällä. Ja näin.
[q]Android, 25.7.2006 15:19:
Minulle on nyt muodostunut riesaksi jatkuvat mainospuhelut/puhelinmyynti, joissa yritetään kaupitella kaikkea maan ja taivaan väliltä. En tiedä mistä ovat saaneet numeroni. Käsittääkseni voi saada jonkinlaisen eston tällaisille mainospuheluille/puhelinmyynnille. Mistä/miten sen voi saada?
[/q]
Kun soitat Robinson rekisteriin ( 0600-13404 ), Elisan rekisteriin ( 0600-93404 ) ja väestörekisterikeskukseen ( 09-229161 ) olet mukana kaikilla mahdollisilla soitonestolistoilla.
[q]LooPy, 26.7.2006 13:07:
---
domi, 26.7.2006 13:06:
---
Jos on niin, onko niitä pelejä päivitetty uudempiin
---
Who cares, kasibittinen Nintendo rokkaa vuodesta toiseen
[/q]
No totta, mut sillon ku ite kävin joskus 198*, niin sällit hakkas jo silloin niitä rikki
[q]wiwi, 16.8.2006 10:03:
Äaarghh mikä on birdie-pullo? Oon nolannut itseni (ihmisten naurunremakoista päätellen) kerran jos toisenkin kun joku on tullut moista kyselemään. Nyt joku golfista jotain tietävä päästää mut epätietoisuudesta, kiitos!
[/q]
Googlen mukaan taskumatti (josta ilmeisesti sitten golfin pelaamisen aikana nautitaan jotain alkoholipitoista juomaa)
http://www.optikko-kello.fi/yrityslahjat/kuvat/yrit_taskari_1.jpg
[q]wiwi, 18.8.2006 14:41:
---
domi, 18.8.2006 14:17:
Haluaisko joku tehä mun todennäköisyyslaskennan tehtävät?
---
Toki. Pistä vaan tänne päin.
Nimim. Lukion lyhyt matikka ja sekin päin vittua.
[/q]
Mä olin kyl ihan tosissaan
Ei vaan, kolme vuotta omista kursseista, vähän vaikee muistella enää niitä. Nyt oottais ~50 tehtävää :D
[q]Greed, 26.11.2008 19:21:
Tunteeko kaikku mummot ja papat toisensa? Tuppaavat vaan aina nähdessään juttelemaan kovin ystävällisesti, oli kyseessä sitten dösä, kaupan kassa tai vain keskellä tietä kävellessään...
[/q]
Oman kokemukseni mukaan vanhat ihmiset usein vain puhuvat mielellään. Pari vuotta oon ollu duunissa kaupassa, jossa suurelta osin käy samat ihmiset. Joistain huomaa selvästi, että ovat yksinäisiä eli kaipaavat juttuseuraa ja ovat iloisia kun joku vaivautuu vaihtamaan pari sanaa. Eikä tää maailma ole aina ollut tällainen überindividualistinen, jossa kenenkään asiat eivät kuulu muille ja kaikki ovat toisilleen tuntemattomia. Jos aikalaislähteisiin on uskominen, joskus on ollut ihan ok jopa puhua vieraille ihmisille julkisissa kulkuneuvoissa.
Edit. Pakko sanoa vielä että jos jotain olen tossa työssä oppinut, niin jauhamaan paskaa. :D
[q]pirpeli, 26.11.2008 19:02:
Meillä se on irroitettavaa mallia, eli sen saa esim.pulloharjalla hyvin pestyä. Riippuu varmaan koneen merkistä, onko siinä irtolaari niille aineille vai ei...Kai useimmissa kuitenkin on...?
[/q]
Joo sen saa tosta kannesta kuitenkin irrotettua, mut silti itse se ...juttu on vaa jotenki kulmikas jne et saa vaikeesti pulloharjallakin. No, ehkä täytyy jatkaa kokeiluja. :P
[q]niomic, 14.9.2006 09:10:
---
domi, 12.9.2006 23:51:
Miten on moraalikysymykset ja muut vastaavat tapauksessa jossa:
Olen saanut paikasta X videon, jossa henkilö Y tekee jotain arveluttavaa, eli ts. hänet on bustattu, ja otettu videolle. En siis ole tekijä. Pistän linkin kaverilleni samasta aiheesta.
Olenko moraaliton ja samassa arvossa videon tekijöiden kanssa?
---
Hieman vähemmän abstrakti esimerkki olisi kyllä paikallaan rajaamaan hieman kysymystä =) Itse en esimerkiksi tuosta kontekstista osaa varmasti päätellä bustattu-sanan merkitystä, sitä kun käytetään tuoreen ulkomaisen tuontisanan tavoin aika kontekstiriippuvaisesti.
[/q]
Tässä tapauksessa bustattu = yllätetty ns. housut kintuissa tekemästä jotain epäsoveliasta aktiota.
[q]Lyylikki, 28.8.2006 14:07:
Kyllä se niin menee, että vanhempien asuinkunnan mukaan määräytyy myös lapsen syntymäkunta. Monissa pienissä kunnissa ei nimittäin ole edes sairaalaa, jossa voisi lapsia maailmaan puskea. Synnytyssairaaloita on 34:llä paikkakunnalla ja kuntia on kuitenkin yli 400. Esimerkiksi Kangasalta ja muista Tampereen ympäristökunnista käydään synnyttämässä Tampereella TAYS:issa, eikä ne kaikki siellä ähelletyt lapset ole tosiaankaan Tamperelaisia.
[/q]
Jos ihan tarkkoja ollaan,ni jokaisessa kunnassa on terveyskeskus ja jokaisessa kunnassa on vähintään yksi kätilö. Nuo seikat mahdollistavat lasten puskemisen maailmaan ihan joka kunnassa tarvittaessa.
[q]pirpeli, 26.11.2008 20:30:
---
Zapa, 26.11.2008 20:23:
Mitä tarkoittaa kun joku kirjoittaa tekstiviestin loppuun "nati nati"?
---
Hyvää yötä.
[/q]
ah soo
[q]baty, 20.9.2006 16:09:
---
domi, 20.9.2006 16:05:
Tyhmät kysymykset jatkuu:
Kuinka usein ok-talon piiput pitäisi nuohota, ja onko vielä olemassa vanhoja nuohouspiirejä, vai onko nuohoojat yksitysyrittäjiä?
---
käsittääkseni kerran vuoteen pitäis nuohota.
On nuohouspiirit ja nuohoojat ovat yksityisyrittäjiä.
[/q]
Kiittäen! Nyt tiiän miten toimin :D
[q]BuBu, 21.9.2006 21:01:
Alotin tossa muutama viikkoa sitten opiskelut ja tarve ois hankkia läppäri. Ite en tiiä koneista pahemmin mitään, joten ajattelin turvautua klubbarilaisten tietouteen :)
Mitä merkkejä suositte ja minkälaisia hintoja niistä kannattaa maksaa?
Help mii please ^__^
[/q]
Itsehän suosittelen HP:ta kokemuksella, kuten muillekin tutuille jotka kysyvät. Firmalla tällä hetkellä yli 40 HP:n kannettavaa ja pari sataa pöytäkonetta, ja ovat olleet kestäviä. Uskoisin et sulle sopivissa malleissa on hintahaitari paikasta riippuen 700-900e.
Vaihtoehtona on myös Mac, mut taitaa nousta hinnat yli 1200 euron siinä paikkeilla..*ding*
[q]sts, 21.9.2006 22:02:
---
domi, 21.9.2006 21:38:
Itsehän suosittelen HP:ta kokemuksella, kuten muillekin tutuille jotka kysyvät. Firmalla tällä hetkellä yli 40 HP:n kannettavaa ja pari sataa pöytäkonetta, ja ovat olleet kestäviä. Uskoisin et sulle sopivissa malleissa on hintahaitari paikasta riippuen 700-900e.
---
Hp on ihan jees mut en missää nimes suosittelis alle 900e malleja. Terveisin entinen atk-huoltaja.
[/q]
Mä voin suositella puhtaalla omallatunnolla melkein mitä tahansa HP:ta. Terveisin nykyinen atk-huoltaja.
[q]mayah, 21.9.2006 22:03:
---
No, tässähän tää on tänäänki ollu 6 tuntia auki ja ollu koko sen 2,5 vuotta 2-15 tuntia päivässä :) Ja pientä iskua on ottanu tiukoissa käännöksissä Kertaakaan ei oo tarvinnu huoltaa eikä mitään vikaa oo ilmenny.
Tai no, voihan tää ollakki rikki, mut mä en vaan tiiä siitä.
[/q]
.......jotkut vaan saa niitä maanantaikappaleita :)
Oletan meillä olevan juurikin tuon maanantaikappaleen.
[q]yoni-, 23.11.2006 18:06:
Mistä house dj:lle keikkoja, kun mailailemalla ja soittelemalla läheisiin baareihin/yökerhoihin ei vastausta tunnu tulevan?
Ruokapalkalla menisin soittelemaan mielelläni, jopa ilmaiseksikin.
[/q]
Mä ehkä aloittaisin sillä et täyttäisin ekaksi sen 18 *vink*. Mut siis joo, mixtapeja ilmoille niin porukka näkee miten kehityt ja sitä kautta saa selville et millanen kaveri siellä on tulossa..
Pyykinpesukone..
- Ajansäästöohjelmat: mihin perustuu se, että voi valita kestääkö sama pesuohjelma tyyliin 2 tuntia, 1 h 20 min tai 50 min? Mistä/miksi noin isot erot?
- "Fiksu" pesukone, joka kertoo kauanko ohjelmaa on jäljellä. Miksi sen yksi minuutti on jotain aivan muuta kuin yleismaailmallisesti käytössä oleva 1 minuutti (eli tässä tapauksessa paljon enemmän)?
[size=8](Tällöin voimme toki päätellä, että ylempänä olevan kysymyksen ajatkaan eivät oikeasti pidä paikkaansa....)[/size]
- « Edellinen
- 1
- ...
- 407
- 408
- 409
- 410
- 411
- ...
- 798
- Seuraava »