Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 396
- 397
- 398
- 399
- 400
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]josbe, 24.8.2007 12:11:
Oon seuraillu noita meidän kissanpentuja nyt pari kuukautta ja miettinyt, miksi ne on niin paljon helpompia kuin lapset. :D No, tähän on tietenkin montakin syytä, mutta yksi on se, että nehän ei hemmetti itke! Tietenkin ne saattavat joskus vähän miukua, mutta se on lähinnä juttelua ja "isompaa" ääntä ne pitävät vain, jos ovat todella vaarassa/hädissään.
Kysymykseni kuuluukin kärjistettynä: Miksi ihmislapset itkevät TODELLA paljon, mutta eläimet eivät?
Vastaukseksi ei kelpaa, että kyllähän eläinlapsetkin joskus "itkevät" tai että ihmislapsen itkulla on funktionsa, joka takaa sen eloonjäännin. Ihmislapsihan itkee paljon ihan turhaan (esim. ollessaan turhautunut tmv.) tai ilman suurempaa hätää, kun taas eläimet eivät niin tee.
Ja sitten jatkokysymys: Onko aikuisen ihmisen itku joku jäänne lapsen itkusta?
[/q]
No siis pienet vauvathan lähinnä itkevät tosi paljon. Ja juu, silloin kun niillä on joku hätä tai joku on niitten mielestä huonosti eli esim. nälkä, ilmaa vatsassa tai kakka pöksyssä. Sitten vähän vanhempanahan ne itkevät vähän vähemmän ja jotkut tosiaan vain silloin, kun ei ole mitään hätää.
Ihmisiän sykli on jotain 80-vuotta, kun kissan ehkä tommonen 15-vuotta. Voisiko siinä olla ero? Ja toi itkemällä huomion hakeminen on kyllä usein myös opittua.
[q]wiwi, 27.8.2007 18:58:
Eivätkö naiset saa hautajaisissa kantaa arkkua? Rupesi mietityttämään kun pari viikkoa takaperin olin papan hautajaisissa. Yhdellä kantajista oli niin kipeä selkä, ettei voinutkaan osallistua kantamiseen ja hänet joutui korvaamaan siskoni poikaystävä, joka ei vainajaa edes tuntenut.
Mä olisin ihan mielelläni ollut kantamassa, se oli sentään mun pappa.*ding*
[/q]
No kun meidän mummi kuoli, niin äiti ja sen sisko olivat kantajina eli kantajien sukupuolella ei ole väliä. Lähinnä miehet kai kantavat, koska niillä on mm. enemmän fyysistä voimaa ja usein ajatellaan, että miehet ovat myös henkisesti vanhempia.
Kysyitkö siitä kantamisesta? Ehkä kenellekkään ei vain tullut mieleen, että olisit halunnut kantaa.
[q]ezzy, 21.9.2007 16:35:
---
Lyylikki, 21.9.2007 15:36:
Kehtaako ihmiset ihan oikeesti maksaa esim. Plussa-Masteri yhdistelmällä muualla, kuin K-ryhmän kaupassa? Mitä tapahtuu, jos tommosella meneeki maksamaan S-ryhmän kauppaan, tapahtuuko paljon niitä, että kassa toteaa: "Tota meille käy se toinen kortti."
Meidän äiti rällää meneen Finnair-Masterilla, se on vähän tietty eri asia, mutta silti...
---
Mitä väliä mikä kortti se on? Mä en kyl kehtais maksaa ilman mun mustaa Masteria, jonka luottoraja on vaan 10 miljoonaa euroa...niinq.
[/q]
Ota sitruuna pois perseestä. Jookosta
Pystyykö PC:lle jotenkin luomaan omia pikanäppäimiä, jotka sitten toimisi kaikkialla? (joihinkin ohjelmiin kai ainakin voi??)
Usein tulee kopioitua tekstiä esim. interwebistä ja sen haluaisi kopioituvan ihan vaan tavallisena tekstinä, mutta Ctrl+V tuo siinä samalla kaikki fittimäiset muotoilutkin. Liitä määräten toiminto Muokka näppylän takaa taas vie aina enemmän aikaa.
Teh nördet - auttakee auttakee.
[q]JaniJ, 21.11.2007 12:31:
Mitähän mahtaa seuraavat sanat tarkoittaa?
Imho
Plur
Kiksukarva
Skenepippeli
Neotrance
[/q]
http://klubitus.org/blog.php?blog=6458
Tuolta pääset varmasti alkuun. Ainakin PLUR löytyy
Ja tuostakin saattaa olla apua http://www.thefreedictionary.com/
[q]MiMoSa, 26.11.2007 20:56:
Ymmärsinkö mä nyt tosissaan oikein tosta http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/ että postikortin lähettäminen on samanhintasta ihan mihin päin maailmaa tahansa? Enpä olis äkkiseltään uskonut. Pitäs lähettää kamulle synttärikortti los angelesiin enkä millään jaksais mennä postiin asti sitä viemään kun olis postimerkkejä kotonakin. Mut kait se on sit luotettava siihen et se menee perille vaikka laitankin vaan ton normimerkin.
[/q]
Näin mä sen näkisin. Anna mennä vaan.
[q]Kolera, 6.10.2007 15:25:
jos morkkis on aka moraalinen krapula? niin miks vitussa ihmiset käyttää tota sanaa kuvaamaan "krapulamasennusta" ja dokaamisen jälkeistä alakuloa? vittu ei se ole mitenkään päin moraalista krapulaa se on vittu aivokemian paskahäirä saatana!
eli mitä vittu oikeesti on moraalinen krapula ja mitä se pitää sisällään? onko toi vähän sama ku nykykielen selibaatti joka tarkottaa vaa sitä ettei harrasta sukupuolinussintaa.
[/q]
Eiköhän se mene ainakin ihmisten suussa niin, että fyysistä krapulaa kutsutaan pelkäksi krapulaksi eli tärinää, oksetusta, päkipua yms. Ja sitten toisaalta sitä dokaamisen jälkeistä olotilaa, kun edellisen illan toilailut vituttaa, on alakuloinen olo, itkettää ja tuntuu että maailma kaatuu päälle, kutsutaan moraaliseksi krapulaksi. Näin mä itse sen olen ajatuksissani jakanut.
Toinen voi olla ilman toista, mutta yleensähän siinä on vähän molempia. Helkkarinmoinen morkkis pahentaa fyysistä krapulaa ja toisinpäin. Mä ainakin näen, että tuo krapulamasennus on ennemminkin osa morkkista, kuin fyysistä krapulaa.
[q]2la, 6.10.2007 14:35:
Jos ohjeessa lukee 400g jauhelihaa, niin paljonko se on soijarouheena?
Äkkii nyt.
[/q]
(V)itu hippi!
[q]Kolera, 6.10.2007 16:11:
---
Lyylikki, 6.10.2007 15:59:
---
Kolera, 6.10.2007 15:25:
joo mut siis oonko mä jotenki vammanen tai poikkeava ku mä oon oikeasti ihan moraalista krapulaa kärsinyt kerran tai kaksi ja siitä että oon kännissä tehnyt jotain typerää. Se on tehty se on ollu ja menny sille ei voi vittujakaan. paskajuttu toi munat ja vittu
[/q]
Vammanen...hmm...eiköhän sitä mielummin kannattais olla ihan vaan tyytyväinen
Mulle oli pitkään oikeastaan tuntemattomia noi molemmat käsitteet, mutta nyt pikku hiljaa toi fyysinen puoli alkaa puskea jostakin puskien takaa. Ja joskus pahimmissa tärinöissä sitä sitten pääkin rakoilee, mutta ei kai sen morkkiksen puuttuminen ihan epänormaaliakan ole. Ehkä kyseessä on se, että pystyykö niitten tekojensa takana seisomaan myös seuraavana päivänä. Jos sikailee selvinkinpäin, niin kai sitä nyt sitten sikailee kännissäkin, joten tuskin siitä morkkista tulee. Mutta jos on siveä ja korrekti selvinpäin, niin kännissä sekoilu saattaa sen selväpäisenä tuntua aika vieraalta, joten sen haluaa ruoskia ulos itsestään. Tai jotain...
...jos vaikka jatkasi siivoomista.
Kehtaako ihmiset ihan oikeesti maksaa esim. Plussa-Masteri yhdistelmällä muualla, kuin K-ryhmän kaupassa? Mitä tapahtuu, jos tommosella meneeki maksamaan S-ryhmän kauppaan, tapahtuuko paljon niitä, että kassa toteaa: "Tota meille käy se toinen kortti."
Meidän äiti rällää meneen Finnair-Masterilla, se on vähän tietty eri asia, mutta silti...
[q]wiwi, 10.10.2007 23:52:
Kuka on keksinyt, että vaatekaupoissa soitetaan lähes poikkeuksetta vastenmielistä kuolaushinkutustyrkytystusinaväännösmitälie r`n`b-paskaa? Aaarghh! Saa hikoomaan pahemmin kun ne kiduttavat lamput siellä sovituskopeissa.
[/q]
Joillakin kaupoilla on myös sopimuksia levy-yhtiöiden kanssa, että ne lähettää sinne kuukausittain kasan uusia levyjä, joita ne kaupat sitten soittelee siellä. Varmaankin levy-yhtiöt valkkaavat sellaista musiikkia, joka toivovat jäävän ihmisten mieleen ja näin ollen myyvän. Tämä siis isoimmissa ketjuissa.
Pienemmät ja spesifimmät kaupat sitten tietenkin soittelee sitä, mitä kulloisestakin myyjästä tekee mieli tai mikä kaupan tyyliin sopii. Tuskin sitä r'n'b huttua missään Bulevardin liikkeissä soitellaan.
[q]ezzy, 27.10.2007 20:13:
Jupe, 25.10.2007 17:17:
Miks jotkut naiset ajelee ihan päin persettä autolla vaikka kortti ois ollut monta vuotta?
---
Useilla naisilla ei tunnu olevan mitään otetta tai tunnesidettä itse ajamiseen, ne pitää sitä vaan liikkumisena paikasta a paikkaan b. Se ei auta paljoakaan tilanteiden ennakoinnissa tai reagoinnissa liikenteeseen tai olosuhteisiin.
[/q]
Ja jotenkin naiset ajaa lyhytnäköisesti. Useimille naisille, kun sanoo, että seuraavasta oikeaan, sitten yhden risteyksen yli ja vasempaan, ajetaan loiva mutka vasemmalle, oikealla on Siwa ja sen jälkeen käännytään vasemmalle. Niin naiset ymmärtää vain sen ensimmäisen ohjeen tms.
Tästä on myös joku "tutkimus", kun nainen ja mies tulevat vieraaseen kaupunkiin. He majoittuvat hotelliin ja kysyvät tietä hyvään ravintolaan. Heille neuvotaan reitti ja he löytävät ravintolaan. He syövät hyvin ja ovat onnellisia. Laskun maksettuaan he tekevät lähtöä hotellille. Mies haluaa lähteä oikeaan, nainen vasempaan.
Nainen haluaa lähteä takaisin samaa reittiä, koska muistaa sen koska hän on painanut mieleensä reitin varrella olleita kauppoja yms. Mies taas haluaa lähteä toiseen suuntaan, koska hänen päässään muodostuu kaupungin kartta, jossa linnuntietä on lyhyempi reitti.
Ja sitten vielä naisille tuntuu harhaan ajaminen oleva suunnattoman suuri katastrofi. Se, että liikenne olisi sujuvaa, ei merkkaa hittoakaan siinä, jos oma reitti vaarantuu. Vaikka mitä siinä on väärää, että ajaa seuraavaan liittymään ja ajaa uparit? Tästä taas päästäänkin siihen ikiaikaiseen sukupuolten eroon, jossa nainen ja mies käsittelevät epäonnistumisia täysin eri tavalla.
PS: Alkuperäiselle kysymyksen esittäjälle vielä se... sillähän ei loppujen viimein ole mitään merkitystä, kuinka kauan (ajallisesti) kortti on ollut. Kilometrit opettaa.
Miksi miehet ei välitä WC-paperista: laadusta, väristä, rakenteesta?
Mikä fiksaatio miehillä on Serla toilet WC-paperiin (keltaista)? Ja eikö miehet yhtään ajattele vessapaperin estetiikkaa? Esim. jos vessan värit ovat sinistä, valkoista ja metallia, niin keltainen vessapaperirulla on kyllä pikkasen karun näköinen.
+
Onko miesten pyllyt niin paljon karaistuneempia, että niitä voi pyyhkiä sellaisella santapaperin kaltaisella paperilla?
[q]coolcat82, 29.12.2007 15:47:
Miksi ihmeessä joillakin esineillä/huonekaluilla/elintarvikkeilla on "nais"- tai "miesmäiset" nimet? Esim. onko makkaransyönti niin perimiehinen laji, että elintarvikkeen nimi on Ukko-Pekka? Tai viinapullo on ristitty Pohjanpojaksi tai Tapioksi? Olen myös törmännyt huonekaluliikkeen mainoksissa Lauri-sohvaan tai Janne-divaaniin, mutta verhot ovat jotain Lilja tai Annikki -luokkaa. Tiskikaapin alaritilääni on ripustettu roikkumaan Jonna ja siivouskaapista löytyy Sini Minkä mukaan nämä em. esineet ovat juuri nämän nimisiä???
[/q]
Yksi syy siihen, että tavaroille annetaan ihmisten nimiä on varmaankin se, että koska ovat jo mahdollisille ostajille tuttuja, niin jäävät helpommin mieleen. Esimerkiksi Sini-siivousvälineet on helpompi muistaa, kuin Simua-siivousvälineet. Toisaalta niitä ei tarvitse alusta alkaen keksiä, vaan ne ovat jo olemassa. (Joskin Sini-siivousvälineet ovat tainneet saada nimensä sinisen värityksen mukaan)
Nimet myös henkivät tiettyjä asioita. Tapio on vanha suomalainen etunimi. Tapio on myös muinainen metsän haltija/jumala, joka antaa nimelle oman leimansa. Ehkä tätä imagoa on haluttu hyödyntää ja siksi otettu nimi käyttöön.
Nuo Suomisoffan Janne-divaanit yms. ovat taas saaneet nimen joltakin urheilijalta, jota käytetään markkinoinnissa hyödyksi (Janne-divaani=Janne Ahonen, O-P King=Olli-Pekka Karjalainen). Sitä kuka tämän idean on keksinyt en todellakaan tiedä, enkä tiedä, että onko tuo nyt kovin hyvää markkinointia, mutta ehkä se toimii.
Toisten ihmisnimisten tavaroitten taustalla voi olla myös esimerkiksi jotkut ihmiset, joilta tavara nimensä saa. Esimerkiksi Pekka, joka keksii jonkun hilavitkuttimen, haluaa mainetta ja kunniaa ja nimeää keksimänsä jutun Pekaksi. Kaikki Viking Linen laivat on nimetty niin, että niissä on sana Ella, koska varustamon johtajan vaimon nimi on/oli Ella.
Näin mä tätä juttua järkeilisin.
[q]spoinkel, 5.1.2008 18:31:
Jees, kiitoksia neuvoista. Yllättävän hyviä vastauksia tulee sellaisiin kysymyksiin, jotka eivät liity atk:hon tai autoihin. :)
Jatkuvaa sekoittamista ja voita on kokeiltu, mut kumpikaan ei seivaa sitä kattilaa. Täytyypä yrittää kyhätä jonkinlainen vesihaude seuraavalla kerralla. (Kun sitä spessukattilaa ei kuitenkaan jaksa käydä hetkeen shoppaamassa.)
[/q]
Keitä se punaiseen maitoon. Rasvaton maito yleensäkin kannattaa säästää juomamaidoksi ja ruuat tehdä hieman "tiukempaan" tavaraan. Kuten joku tuossa jo ohimennen mainitsikin. Rasvattomampi maito siis palaa helpommin pohjaan.
Virallinen allekirjoitus tulee tehdä...?
Virallista paperia ei saa allekirjoittaa...?
Noita lauseita aika usein kuulee, kun joutuu erinäisiä allekirjoituksia hankkimaan, erinäisiin sopimuspapereihin. Olen kuitenkin kouluja käynyt, eikä siellä ikinä allekirjoitukseen vaadittavasta kynästä ollut mitään juttua erikseen. Sen nyt ymmärrän, että lyijärillä ei kannata, koska sen voi kummata, mutta pitääkö olla kuivamustekynä vai kelpaako huopakynä. Saako olla sininen? Musta? Punainen? Muun värinen...
Ja jos on olemassa jokin ohjeisto, niin mistä se löytyy ja kuka sitä ylläpitää? Vai onko vain allekirjoituksen vakiintunut käytäntö kääntynyt joidenkin mielissä ehdottomiksi säännöiksi?
P.S. Saako siis pankkikorttikuitin allekirjoittaa punaisella kuivamustekynällä?
Miksi klubitus tulee AINA kun hakee jotain googlen haulla?
Tänään hain hinta Snke Eyes haulla ja siellähän se klubbari oli tokan sivun ekana ja sama toistunut useamminkin
[q]sativa, 21.7.2008 15:27:
Tappaako tietokone luovuuden? Onko täällä tietokonelakkoja pitäneitä, jos on, kerro miten lakko vaikutti elämääsi.
[/q]
Tappaa. Tai ei tietokone itsessään vaan se piuha, joka yhdistää sinut ulkomaailmaan. Sama on telkkaripiuhan kanssa.
Itselläni oli muutama vuosi takaperin sellainen tilanne, että ei ollut nettiä, eikä telkkaria. Sain aloitettua pitkästä aikaa taas kirjoitusharrastuksen, joka oli ollut aika jäissä useamman vuoden. Joutui myös soittelemaan kavereille enemmän ja yhteydenpito oli enemmän henkilökohtaista. Nyt kirjoittaminen ja soittaminen on taas jäissä, koska on molemmat aikasyöpöt: telkkari ja netti.
[q]Tombba, 27.1.2008 15:00:
Meil kävi kaverin kans eilen sillee et tilattiin taksi ja huomattiin puolesvälis matkaa ettei kummalkaa ollu käteistä eikä visa electron käyny siihen taksiin.. Noh mentiin sit nostaan rahaa siin matkal ni OP:l oli joku katkos eikä rahaa saanu mistään nostettuu eikä koko kortti pelannu mihinkään. Saatiin sitten kaverin siskon luottokortti ja maksettiin sillä se. Mitä tehä jossei pysty maksaa mitenkään taksia esim tällases tilantees? Voiks ne lähettää laskun tai jtn?
[/q]
Joskus suostuvat ottamaan jotain "arvokasta" pantiksi (varmasti riippuu paljon tilanteesta, että onko kyydittävä suht siistin näköinen ja missä kunnossa mahtaa olla). Puhelimia, passeja, lompakoita, vihkisormuksia ainakin hyväksyvät. Niitä pantteja nimittäin jää myös hakematta taksikuskeilta, mutta jos on nimi tiedossa, niin voivat rajhojaan sitten karhuta. Joskus kun pantin antajalta unohtuu, että mihinkä onkaan puhelin hävinnyt.
Sitten en tiedä, jos ei taksikuski suostu panttia ottamaan.
[q]Gerbera, 16.12.2007 19:44:
se "paperinpalanen" on kuitti, joka ei jää sinne koneeseen, vaan se laitetaan VEROTUKSEEN *nauru**
mutta muuten kyllä varmaankin pitänee paikkansa
[/q]
Tästähän on muuten sitten erilaisia käytäntöjä, että jos tarvitsee itselleen pysäköinnistä kuitin, niin kannattaa varmistaa imaiseeko se sen vai sylkäiseekö takaisin pihalle. Toisissa paikoissa on niin, että ei edes avaa puomia, jos sitä lappua ei ota sieltä laitteesta, mutta toisissa paikoissa se kertakaikkiaan vain imaisee sen, eikä anna sitä takaisin. Turha jäädä odottelemaan.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 396
- 397
- 398
- 399
- 400
- ...
- 798
- Seuraava »