Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 397
- 398
- 399
- 400
- 401
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Tombba, 27.1.2008 15:24:
---
Sitten en tiedä, jos ei taksikuski suostu panttia ottamaan.
---
Sit vaan jalat alle
[/q]
Kaveri oli kerran tullut taksilla kotiin kännisen ystävänsä kanssa ja kun taksi oli viimein pysähtynyt, niin oli tää ystävä komiasti kierähtänyt autosta ulos huutaen "Juokse" ja alkanut itse vimmatusti konttaamaan karkuun. Oli siinä taksikuski ja kaveri olleet ensin vähän hoo-moilasina, mutta sitten naureskelleet tyypille. Eli juoksutaksi tuntuu parhaalta idealta kamalassa kännissä, mutta onnistuu juuri silloin kaikkein pienimmällä prosentilla.
Hevosmiesten tietotoimisto myös tietää kertoa, että onpi ollut joskus sellaisia osoitteita, joihin taksikuski on vienyt vasta maksun saatuaan, koska matkalla on ollut joku liikenneympyrä tms. johon jouduttu hiljentämään ja vieressä sopivaa metikköä johon kadota, niin että siihen useampia kertoja otettu se juoksutaksi.
[q]pirpeli, 29.1.2008 17:36:
Enpä löytänyt Googlesta/Wikistä/muualtakaan vastausta....
Miksi koirat pyörittelee isohkoja kiviä etutassuillaan? Esim. toi meidän Milla saattaa kuluttaa pitkiä aikoja "rullaillen" kiveä tassuillansa. Se myös ääntelee aluksi tavallaan tyytyväisen olosesti, mutta sitten se ääntely muuttuu huolestuneeksi ja ahdistuneeksi. Kovin outoa on se, mutta onko se vaan leikkiä, vai onko se jotain muuta?
[/q]
Kaikki noi muut ehdotukset on ihan vääriä
Siis koirilla ja kivillähän on joku ihan ihmisen ymmärtämystä suurempi yhteys. Meidän entinen koira kanssa rakasti kiviä. Se kanto niitä (noutaja kun oli), kaivo niitä nurmikon alta (tästä äiti tykkäs, eikä ne kivet loppuneet 13 vuodessa mihinkään), myöskin pyöritteli niitä ja jutteli niille. Todellakin jutteli. Kivi ja koira tuntuivat käyvän jotain kummallista keskustelua, jossa koira haukkui, urisi ja murisi ja kivi sille jotain vastasikin, kun se välillä kuunteli ihan hiljaa. Välillä oli innoissaan, välillä lannistuneempi, vihainen, iloinen ja kaikkea isolta tunneskaalalta.
Nih. Että ne siis juttelee, me ei vaan tajuta, että mitä niillä on asiaa toisilleen, eikä ees kuulla mitä se kivi sanoo
Paljonko maksaa yrityspostinumero? Olen yrittänyt hakea Postin sivuilta, mutta tuskin moisia kaupitellaan ihan joka firmalle, niin ei hintoja löydy.
Tarkoitan siis "räätälöityjä" postinumeroita:
00011 ITELLA
00020 NORDEA
00024 YLEISRADIO
00033 MTV3
00045 NOKIA GROUP
00048 FORTUM
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
00099 HELSINGFORS STAD
00014 HELSINGIN YLIOPISTO
20014 TURUN YLIOPISTO
33014 TAMPEREEN YLIOPISTO
40014 JYVÄSKYLÄ YLIOPISTO
90014 OULUN YLIOPISTO
yms.
P.S. Vähänkö olis siisti 00069 LYYLIKKI
[q]domi, 25.3.2008 13:55:
Siinä on pieni reikä edessä. Sinne kun työnnät suoristetun klemmarin ja painat ni levykelkka tulee pihalle. Toinen vaihtoehto on tietty bootata kone ja koittaa jos se suostuisi silloin aukeamaan.
http://www.info.apple.com/images/kbase/43010/43010_2.gif
[/q]
HUH, kiitos!
Hetken aikaa jouduin tappelemaan vielä tuollakin klemmarikonstilla, koska ensin kun en uskaltanut tökätä tarpeeksi syvälle, niin se vain alkoi vilkuttamaan valoa ja sitten valo sammui ja taas koko toosa pimeni ja hiljeni.
Sitten tökkäsin vielä vähän pidemmälle ja se avasi sen kelkan, mutta laittoi heti samointein kiinni, eikä meinannut millään avata uudestaan. Nyt kuitenkin levy pihalla, mutta kelkka ei vieläkään toimi. Ehkä kokeilen sitten käynnistää koneen uudelleen, jos toimisi.
[q]Annakins, 12.2.2008 14:25:
Kaksi asiaa askarruttavat viikonlopun jäljiltä:
1. Jalkoihin tuli pari rakkoa ja ostin niitä Compeeden rakkolaastareita. Paketissa lukee, että diabeetikkojen tulisi keskustella lääkärin kanssa ennen laastarin käyttöä. Miksi?
[/q]
Diabeetikoilla on kai suurempi riski kuolioihin tms. johon tuo Compeedin käytön rajoitus liittyy.
Miksi Revontulet -näytönsäästäjä yrittää päästä internettiin - usein?
[q]RainChild, 6.3.2008 18:51:
Kertokaas, millä mä pääsen eroon noista pikkukärpäsistä? Mulla on jonkun verran huonekasveja ja basilikaa myös (ne ilmeisesti viihtyy kosteessa mullassa). Luin jostain vinkin, että laittaa kokonaisia neilikoita kukkaruukkuihin.. no tiedä sitten siitä.. sitten myös niksin, että laittas tyhjää floorapurkkiin etikkaa ja fairia ja mahdollisesti rei'itetty kelmu pääl. Mä en pitäny kelmuu, ku tuntu, et ei ne sinne muute mee. Pari hassua siel oli, mut kuolleiden ötöjen suhteutettuna määrää etikan hajun määrään ei ollu tarpeeks paljon. Sit olen kuullut näist et huuhtele kasvit tolu tai mäntysuopaliuksel ja pese pois. Basilikoihin en haluis noita tunkea, kun niitä syön... joten MIKÄ NEUVOKSI?
nim.merk. Turhautunut pieniin kiusaajiin, jotka lentää nenään ja tekee kaikkee tyhmää :<
[/q]
Kirjoita tohon "Hae aiheesta" kenttään banaanikärpäset, niin saat jo monta vastausta. Tossa etikassa on ollu ehkä se ongelma, että sen olis pitänyt olla omenaviinietikkaa tms. makeata etikkaa, jotta kärpäset siitä innostuisi. Ilmeisesti tuo toimisi myös tavallisella mehulla eli lasin pohjalle astianpesuainetta ja loput mehua. Astianpesuaine rikkoo pintajännityksen ja mokomat kärpäset hukkuvat.
[q]Kriss G, 14.3.2008 10:36:
Joskus tuli joku dokkari missä oli joku kundi jolla oli silikoonikivekset. Siis ihan vitun isot. Onko kellään mitään käryä mistä löytyis kuva tai joku video clippi siitä jätkästä? Mun työviikko ei kuulemma lopu ennen ku löydän kuvan siitä.
[/q]
Dokkarista en tiiä, mutta "Muodon vuoksi" -sarjassa laittoivat jollekkin ukolle ihan hillitömät kivekset, kun siltä oli omat poistettu syövän vuoksi.
[q]Steven Hoaks, 19.3.2008 15:18:
Jos ostan briteistä nokian puhelimen niin siinä ei oletettavasti ole suomen kieltä valikossa.
Saako nokian kännyihin softapäivityksellä suomen kielen?
[/q]
Ne on sitten useimmat niitä "kytkypuhelimia", jotka ei toimi kuin tietyn operaattorin verkossa. Tokihan niitä saa jotenkin purettuakin, mutta...
[q]Jutu, 16.4.2008 11:54:
Vaikuttaako lahjaksi saatu raha opintotukeen? Faija oli laittanut mun säästötilille rahaa sen verran, että jos se vaikuttaa niin loppuvuonna ei sitten tuliskaan opintotukea :(
[/q]
Kelan info esitteestä "Miten omat tulot vaikuttavat opintotukeen":
"Perinnöt ja lahjoitukset, jotka kuuluvat
perintö- tai lahjaverotuksen piiriin, eivät
ole opintotuessa huomioon otettavaa
tuloa. Talletusten korkotulot eivät ole
opintotuen tulovalvonnassa huomioon
otettavia tuloja silloin, kun kyse on
lähdeveronalaisista korkotuloista.
Myöskään arpajaisveronalaiset palkkiot tai
voitot eivät ole huomioon otettavia tuloja."
Lahjat taas pitää itse ilmoittaa verottajalle, jos niitten arvo ylittää 4000 e.
[q]terraluna, 20.4.2008 23:32:
Kun Kela maksoi mulle liikaa opintotukea ja tulee siis perimään ne takaisin, koska se tapahtuu ja tuleeko siihen päälle jokin korko? Kysyn tätä siksi että jos ei tule, laitan rahat säästötilille korkoa kasvamaan ja palautan vasta sitten kun on pakko.
[/q]
Kävikö tässä siis niin, että tienasit enemmän, kuin tulorajat olisivat ollet?
Jos palauttaa liikaa maksetut opintorahat ennen maaliskuun loppua, niin niihin ei tule korkoa. Jos taas antaa odotaa Kelan perintäpäätöstä, niin takaisin maksettavaan tulee kertakorko 15 %.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020701115504IL?openDocument
En sitten tiedä, jos tuo liikaa maksettu johtuu esim. puolison muuttuneista tuloista tms. että kuinka koron kanssa sitten käy. Luulisin kuitenkin, että sama korkopolitiikka sitäkin koskee. Suosittelisin selaamaan noi Kelan sivut läpi ihan huolella ja lähettämään suoraan sinne kyselyt, mielummin kuin Klubbariin
[q]terraluna, 13.3.2008 23:04:
Miten pitkään teleoperaattoreilla on velvollisuus säilyttää puhelutiedot liittymistään?
Ja mistä niitä tietoja voi kysellä? Siis omiaan luonnollisesti, toisten puhelutietoihinhan ei liene pääsyä kuin viranomaistahoilla..
Edit 3: luinpa tuolta http://www.edilex.fi/content/asiasanat/?letter=T&title=Teletunnistetieto&word=word6389 et ko. säännöstä ei ole ollut ilmeisesti olemassakaan vielä vuonna 2004 (jolta vuodelta tietoja tahtoisin) jos tänäkään päivänä.
[/q]
Jos saa udella, niin miksi tarvitset tietoa 2004 puheluista?
T: Utelias
[q]kotivalo, 23.5.2008 19:39:
Tuolla O_o threadissa joku ilmoitti huomanneensa paketin puolivälissä käyttäneensä pannujauhatusta kahvinkeittimessä suodatinjauhatuksen sijaan, ni mää mietin et mitä eroa on pannu ja suodatinjauhetulla kahvilla?
[/q]
Saitkin tuossa jo aika hyvin vastauksia, mutta silti vielä vähän jatkan.
Pannujauhatuksessa siis se on isombina biitteinä se kahvi, joten jos sitä käyttää suodattimessa, niin pitää laittaa enemmän. Kyllä siitä ihan hyvää kahvia tulee mm. meillä kotona äiti keittää aina pannujauhatuksesta kahvit, on sen mielestä parempaa.
Suodatinjauhatuksellakin voi tehdä pannukahvia. Siinä vaan ne röpöt tulee helpommin suuhun, kun ne ei painu niin hyvin pohjaan, koska ovat kevyempiä. Pannukahvissahan aina yleensä on hieman niitä röpöjä siellä kupinpohjalla, varsinkin lopussa pannua.
Miksikä kutsutaan sitä mustaa sähkökäyttöistä kuljetinta, jossa on kaksi pyörää ja siinä seisotaan ja ilmeisesti se siis liikkuu niin, että siinä nojataan eteenpäin + siihen tulee joku tökki, missä käsiä pidetään (liekö sitä ohjataankin siitä??).
Tämmösiä taitaa olla käytössä joissain varastoissa, ainakin jossain Soneran mainoksessa oli semmoinen, niitä myös on (ehkä) tulossa Helsingin poliisille kaupunkinkäyttöön ja niitä on jo maailmalla poliisella käytössä. Eilisessä Weedsissä joku naapuruston jäsen huruutteli semmoisella ihan ilkimullikkana
Näitä juttusia siis myös ehkä vuokrataan jossain etelä-Helsingissä ja olisi kiva semmoista koklata, mutta en löydä sitä mestaa, koska en muista sen jutun nimeä nimeä.
AUTTAKEE.AUTTAKEE.
[q]nini, 17.6.2008 22:26:
Onks ruuilla jotain aikarajaa kauan ne säilyy pakastimes? esim kana, jauheliha yms
[/q]
Kyllä niillä taitaa olla, ei se pakkanenkaa tee autuaaksi. Varsinkin kun sitä auotaan ja suljetaan. Esim. kala säilyy pakastimessa vaan 3 kk ja setä jakaa aina syksyisin edellisvuotista hirvenlihaa, kun sille tulee "tuoretta" kamaa pakkaseen. Tuolla sanotaan, että jauheliha säilyy pakastimessa 2-3 kuukautta, eipähän sitäkään nyt älyttömän kauan kannata pakkasessa pitää. Samaiselta sivustolta löytyy muutenkin mukavia vastauksia tuohon pakastamiseen.
[q]Jutu, 6.8.2008 17:07:
---
whispering, 6.8.2008 17:02:
Kyl se ajokortti kelpaa. Ainakin mulla kelpas Mun tietääkseni ainoastaan siirtyessä toiseen EU maahan sulla tulee olla jompikumpi noista.
---
Ai. No luin tarkemmin sen kohdan mistä tuo oli otettu niin siellä lukee "Passihakemus on jätettävä henkilökohtaisesti, jolloin henkilöllisyys todistetaan passilla tai henkilökortilla. Mikäli passin hakijalla ei ole henkilöllisyyttä osoittavia asiakirjoja, selvitetään henkilöllisyys tutkinnallisin keinoin."
Edittiä: en taas lukenut kunnolla mitä olit kirjottanut :D
[/q]
Kävin juuri pari kuukautta sitten hakemassa uuden passin. Vanhaa passia en muistanut ottaa matkaan, joten "todistin" henkilöllisyyteni ajokortilla + multa kyseltiin erilaisia kysymyksiä mun elämästä. Auton rekisterinumero, isän toinen nimi, äidin syntymäpaikka, sisarukset, oma edellinen osoite, milloin muuttanut nykyiseen osoitteeseen jne. sitä luokkaa.
Ei siis mitään ihmeellisiä kysymyksiä, jos itse on itse, eikä sairasta dementiaa. Ja pienet virheet ei haitanneet mitään (mä en esim. itse ikinä muista, että päättyykö auton rekisterinumero 4 vai 5).
[q]Zapa, 10.6.2008 21:31:
Mitä yleensä ostetaan ristiäisiin lahjaksi jos ei ole kummi?
[/q]
Me ostettiin poikavauvalle semmonen Marimekon ihan iso pyyhe, jossa oli formulakuviota reunoissa ja sininen muuten. Se voi ottaa sen sitten mukaansa, kun muuttaa omaan kotiin isona.
Itse sain ristiäislahjaksi Tommy Tabermanin runokirjan ja hopeisen muumi-kaulakorun, jotka siis edelleen ihan voimissaan (siis ei kummeilta).
[q]Takyon, 2.9.2008 13:38:
Mun työhousut on ratkennut haaroista sauman kohdalta ja pitäis käydä hakemassa neula sekä lankaa. Ompelussa ei varmaan muuta kummallista ole kuin se aloitus ja lopetus. Eli teenkö langan päähän vain jonku solmun ettei se pääse siitä neulanmentävästa reiästä läpi vai onko jotain hienoja kikkakolmosia?
Viimeksi siis tullut neulaan ja lankaan koskettua ala-asteella :P
[/q]
Jos siis kyseessä työhousut, jotka ovat kovalla käytöllä, niin valitse hivenen vahvempaa lankaa ja kunnon neula. Voit jopa laittaa langan kaksinkerroin, jos tuntuu, että se ei ole tarpeeksi vahvaa. Itse teen solmun niin, että kierrän sitä lankaa sormen (omassa tapauksessani vasemman etusormen) ympärille ehkä kolme kierrosta, sitten rullaan sitä lankaa muutaman kerran edestakaisin, jotta menee vähän "mutkalle". Sitten vain vetää langan kireäksi, niin on muodostunut tarpeeksi iso solmu, että se ei mene siitä neulanreijästä läpi.
Päätellessä kannattaa pyöräyttää useamman kerran se lanka itsensä läpi eli tehdä solmuja sillain, että juuri on laittanut neulan kankaasta läpi ja sitten laittaa sen neulapään siitä lenkistä läpi, ennen kuin kiristää langan. Ihan perus maalaisjärjellähän tuossa pitäis pärjätä.
Kestävimmän sauman toki saisi ompelukoneella, joten ehkä kannattaa tiedustella vielä kuitenkin ystäviltä, jos joku omistaisi ompelukoneen ja ehkä jopa taidon sen käyttöön.
Mulla on määräaikainen työsopimus voimassa 30.9.2008 saakka, jonka jälkeen uusi toistaiseksi voimassaoleva sopimus alkaa 1.10.2008.
Jos mä nyt sitten jostain kumman syystä haluaisinkin lähteä meneen täältä, niin miten mun pitäisi toimia? Jos mä ilmoittaisin esim. 22.9. että mä irtisanoudun, niin pitäisikö mun olla töissä 7.10. saakka eli periaattessa se 2 viikon irtisanoutumisaika. Eli voidaanko ajatella, että mä olen tällä hetkellä toistaiseksi voimassaolevassa työsuhteessa, koska mun määräaikainen jatkuu sellaisena syyskuun lopusta eteenpäin?
[q]wiwi, 2.10.2008 15:39:
---
Kon-tiki, 1.10.2008 11:20:
---
wiwi, 29.9.2008 23:10:
Kuuntelen musiikkia tietokoneelta, stereoiden kautta. Vähän väliä tää särisee, vaikka toiselta tietokoneelta kuunneltaessa ei ole ongelmaa. Miksi, oi miksi? Oon myös tarkistanut, että yhdistävä johto on kunnolla kiinni.
---
Olisko "tässä" tietokoneessa huonompi äänikortti kuin siinä toisessa, jonka kanssa särinää ei kuulu? Jos "tää" kone on läppäri, niin ei tule mieleen muuta parannusehdotusta kuin ulkoisen äänikortin hankinta, siis sellaisen joka liitetään koneeseen usb:llä tai firewirellä ja äänikortti stereoihin audiojohdoilla. Johan paranee äänenlaatu, mutta lisäkustannuksia kertyy. Ehkä joku muu vois _tarkempia tietoja huonosti toimivasta koneesta saatuaan_ ehdottaa jotain näppärämpääkin ratkaisua?
---
Noh, kysyin toisen koneen omistajalta niin se oli sitä mieltä, että mun koneessa on parempi äänikortti. Että ei sen siitäkään pitäisi johtua. Ja molemmat koneet on kyllä läppäreitä.
Niin ja molemmissa ollut käytössä sama johto.
[/q]
Mulla alkoi kanssa läppäristä musiikki jossain kohtaa surisemaan ja sadattelin sitten ongelmaa joskus kun kavereita oli kylässä. Siinä yksi tyyppi hetken aikaa roplasi, jonka jälkeen kysyi, että milloinka viimeksi olet bootannut koneesi. Olin ihan että ja tyyppi suomeksi kertoi, että siis sammuttanut ihan kunnolla kokonaan.
Enhän minä sitä tietenkään muistanut. Yleensä vaan tullut täppästyä siitä Vistan "sammuta" merkistä, josta kone siis tosiaan menee lepotilaan, eikä oikeasti sammuksiin.
Eipähän siinä. Käynnistettiin kone uudelleen ja taas musat toimi. Kannattaa siis koklata, jos et ole sammuttanut-sammuttanut konetta pitkään aikaan. Nykyään tullut useamminkin sitten sammutettua, jotta moisia ongelmia ei pääsisi syntymään.
[q]Kolera, 4.9.2008 11:03:
mikä on sen pienen sotamaalauksen idea alaluomessa? näkyy esim. tässä tuossa vasemmas
[/q]
Kai sillä on tarkoitus kirkastaa katsetta ja suurentaa silmää. Ainakin valkoinen rajaus sisäluomella "suurentaa". Yleensähän silmämeikki häivytetään eli siihen ei jätetä mitään selvää rajaa, kuten tuon valkoisenkin kanssa olisi tarkotus toimia.
Kävin Haloo Helsingin keikalla ja huomasin, että tuosta alaluomivalkoisesta oli tullut siellä teinixien keskuudessa ihan hillitön villitys, mutta tosiaan niin, että suoraan vaan kajaalilla viivaa silmään Urpåt
- « Edellinen
- 1
- ...
- 397
- 398
- 399
- 400
- 401
- ...
- 798
- Seuraava »