Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]kindertin, 11.10.2009 22:21:
MIKSI haravan varsi tehdään jostain v*tun lasikuidusta?
Ja miksi just meiän mökiltä löytyy vaan näitä malleja?
MIKSI mä en laittanu hanskoja käteen ennenkun aloin haravoimaan? ('cause I'm dumb,buu)
[/q]

ai perkele :(

[q]kindertin, 11.10.2009 22:21:
MIKSI haravan varsi tehdään jostain v*tun lasikuidusta?
Ja miksi just meiän mökiltä löytyy vaan näitä malleja?
MIKSI mä en laittanu hanskoja käteen ennenkun aloin haravoimaan? ('cause I'm dumb,buu)
[/q]
Nokitan lapsuuden kauhukokemuksella, kun sain leikkipuiston liukumäestä lasikuitutikun persiiseen. Ei ollu kivaa sekään.

Kiitos whispering ja Taky. :) Nyt homma skulaa niinku pitääkin.

[q]wiwi, 29.9.2008 23:10:
Kuuntelen musiikkia tietokoneelta, stereoiden kautta. Vähän väliä tää särisee, vaikka toiselta tietokoneelta kuunneltaessa ei ole ongelmaa. Miksi, oi miksi? Oon myös tarkistanut, että yhdistävä johto on kunnolla kiinni.
[/q]

Olisko "tässä" tietokoneessa huonompi äänikortti kuin siinä toisessa, jonka kanssa särinää ei kuulu? Jos "tää" kone on läppäri, niin ei tule mieleen muuta parannusehdotusta kuin ulkoisen äänikortin hankinta, siis sellaisen joka liitetään koneeseen usb:llä tai firewirellä ja äänikortti stereoihin audiojohdoilla. Johan paranee äänenlaatu, mutta lisäkustannuksia kertyy. Ehkä joku muu vois _tarkempia tietoja huonosti toimivasta koneesta saatuaan_ ehdottaa jotain näppärämpääkin ratkaisua?

Mistä pk-seudulta saisi polkupyörään edullisesti (..heh..) hyvät pistosuojatut renkaat?

[q]Snaggo, 21.7.2009 14:33:
Tää on aiheuttanut jo jonkin verran kiistelyä kaveripiirissä;

Onko suomessa enemmän erilaisia suku- vai etunimiä?
[/q]

Ilman sen suurempaa faktatietoa tai linkkiä sanoisin että varmasti sukunimiä. Etunimethän mahtuvat käytännössä kaikki almanakkaan, kun taas sukunimiä ja niiden muunnoksia tuntuu olevan loputtomasti.

Toisaalta, jos otetaan huomioon maahanmuuttajat, voi tilanne olla toinen.

[q]Lyylikki, 28.9.2009 12:14:
Laitoin tonne nyt hälytyksen. Tosin ihan täysin varauksetta en tohon usko, koska ehdotteli Lufthansan lentoja hintaan 558 euroa, mutta sitten kun siirtyi varaamaan niitä, niin hinta oli pompsahtanut yli 1700 euroon
[/q]
Imho lentojen hinnat on aika raivostuttavia, kun nyt joku lento maksaa 100 egeä ja minuutin päästä 3000 egeä ja kohta taas satasen. Samssa koneessa voi siis olla samasta tuotteesta täysin eri hintoja maksaneita ihmisiä.

Kysyisinkin, miksei lentolippujen hinnottelussa tunnu olevan mitään rotia?

Mikä on "rakennusaputyömies" englanniksi, kaverilla joku "kansainvälinen viestintä ja blaaahh" tunti ammattikorkeassa ja pitäisi CV englanniksi vääntää. Kaverin englanti yhtä huonoa kuin meikän ruotsi eikä mulla ole noita insinöörien ammattisanaston vivahteissa hallussa.

Eli, englanniksi: rakennusaputyömies?

[q]J Raninen, 28.9.2009 23:38:
Miksi joissain vanhoissa Aku Ankoissa, Väiski Vemmelsäärissä ym. mustaa silmää painetaan pihvillä?
[/q]

Ajaa saman asian kuin jäät :) Pihvit on säilytetty viileässä, ja nehän "levittyy" aika hyvin naamankin päälle..

[q]mange, 1.10.2008 20:49:
Miten päästä eroon ns. sms-postituslistoilta?
Esim. Motellet lähettää aika usein sms-mainosta heidän "bileistä" jotka ei kiinnosta pätkääkään.
[/q]
Noi voi olla aika paskamaisia kyllä. Yleensä jostain kotisivuilta löytyy yhteydenottolomake tai sähköpostiosoite. Itse yritin aikanaan päästä yhden sedulan sms-listalta pois (älkää kysykö miksi olin alunperinkään sellaisella) ja se vasta olikin hankalaa kun nettilomakkeet ei toimineet ja sähköpostit tuli bouncena takaisin ja edes postmaster@ osoite ei mennyt perille :D

[q]Kon-tiki, 1.10.2008 11:20:
---
wiwi, 29.9.2008 23:10:
Kuuntelen musiikkia tietokoneelta, stereoiden kautta. Vähän väliä tää särisee, vaikka toiselta tietokoneelta kuunneltaessa ei ole ongelmaa. Miksi, oi miksi? Oon myös tarkistanut, että yhdistävä johto on kunnolla kiinni.

---

Olisko "tässä" tietokoneessa huonompi äänikortti kuin siinä toisessa, jonka kanssa särinää ei kuulu? Jos "tää" kone on läppäri, niin ei tule mieleen muuta parannusehdotusta kuin ulkoisen äänikortin hankinta, siis sellaisen joka liitetään koneeseen usb:llä tai firewirellä ja äänikortti stereoihin audiojohdoilla. Johan paranee äänenlaatu, mutta lisäkustannuksia kertyy. Ehkä joku muu vois _tarkempia tietoja huonosti toimivasta koneesta saatuaan_ ehdottaa jotain näppärämpääkin ratkaisua?
[/q]
Noh, kysyin toisen koneen omistajalta niin se oli sitä mieltä, että mun koneessa on parempi äänikortti. Että ei sen siitäkään pitäisi johtua. Ja molemmat koneet on kyllä läppäreitä.

Niin ja molemmissa ollut käytössä sama johto.

[q]UnityF, 13.7.2009 10:05:
---
JasoX, 13.7.2009 02:09:
Mistäs saisin hommattua kuumentimet ja laavakiviä käytettäväksi ns kuumakivihoitoon? Tai no kuumentimen nyt tekee vaikka kattilasta mutta kaupoista tuntuu löytyvän vain erittäin pieniä laavakiviä, tyyliin 5mm halkaisijaltaan. Niin ja pitäis olla vielä hiottuja laavakiviä. Anyone?

---

esim
http://www.toivoon.fi/index.php?pg=80&lang=1

näyttää olevan tilapäisesti loppu mut kannattaa tuolta ainakin kysellä mailil hintaa ym :)
[/q]

Oho, miten mä en oo tommosta aikaisemmin huomannut, tänks. Piti puskea heti täsmäohjusta tonnepäin

[q]vala, 26.1.2010 20:43:
Mikä on elämän tarkoitus?
[/q]

Whatever you want it to be :)

ts. 42

Missä menee vanhasta biisistä tehdyn miksauksen ja vanhasta biisistä täysin uuden biisin tekemisen ero? Eli milloin voi jotakin biisiä sanoa omakseen, vaikka siitä esim. kuulisi alkuperäisen biisin melodiat?

miks mun koneella ei pääse http://thepiratebay.org/ osoitteeseen?

sanoo että Yhteyden muodostus osoitteeseen thepiratebay.org epäonnistui.

ei oo ainakaan selaimen asetuksista kiinni, kokeilin 3 eri selainta. ei ymmärrä

[q]Pygmi,
Niin, että oletko sä oikeasti läsnä tässä maailmassa, vaiko sittenkin kuollut (tai jossain liemessä makaava zombi) jonka pään sisällä elämäsi vain pistetään pyörimään, jotta voit sitten katsella sitä aikasi kuluksi? Jos sä olet, se tuolikin varmaan on. Mutta jos sä syystä tai toisesta näet harhoja, sille on varmaankin hyvä syy...

Epäilen, että jos se tuoli siinä on, muut näkevät sen joka tapauksessa hieman eri tavoin riippuen heittääkö silmät miinusta, plussaa vai molempia..
[/q]

Juu, samaa settiä voi miettiä asialla, et oot pimeessä luolassa, sidottuna siihen tuoliin, ihan fyysiseen tuoliin jonka ite tiedostat. Tosin vain naama seinään päin käännettynä, eli et näe muutakuin seinät. Takaa tulee valo johon muodostuu varjoja. Tulee vaikka pallon varjo, mut onko se oikeesti pallo, vai ei....*nauru*

Mikä on elämän tarkoitus?

[q]IsoLL, 2.10.2008 15:55:

Enhän minä sitä tietenkään muistanut. Yleensä vaan tullut täppästyä siitä Vistan "sammuta" merkistä, josta kone siis tosiaan menee lepotilaan, eikä oikeasti sammuksiin.
[/q]
Hehe. Kyllä mä sammutan koneen aina käytön jälkeen. :)

[q]Zenni, 27.1.2010 00:17:
Mielenrauhan säilyttämiseksi pakko kysästä: laitoin käsidesiä ja koira nuolas sen jälkeen kättä, voiks se olla koiralle vaarallista? Google ei osannut auttaa, buu.
[/q]
En mä usko, että se tosta nuolasusta tulee miksikään. Kuitenkin käsidesin alkoholi haihtuu suht nopeesti (70% useimmat). Toki jos sitä käsidesiä sitten nuolee ihan siltään eli ei oo ehtinyt haihtumaan ja tosiaan lipasee enemmän kuin sen kerran pari niin voi haukku tulla vähän hiprakkaan. Laita uudestaan ja lipase ite ja kato tapahtuuko mitään :D

Apuvaaaa! Sain jotenkin mystisesti poistettua laskimen mun puhelimesta (Nokia 5610) ja nyt siis kysyisinkin, että mitenköhän sen saisi sitten takaisin puhelimeen? Vai saako sitä? Paska puhelin

O