Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Annakins, 3.9.2008 11:46:

Eiks se ole niin, että pakkauksissa myytävien pullojen/tölkkien (siis nimenomaan alkoholista kyse) yksikköhinta ei saa olla matalampi kuin yksittäin myytävien? Tällä siis tarkoitus estää alkoholin paljousalennukset.
[/q]

Tuollaista itsekkin muistelin. Kiitoksia linkistä hemuz.

[q]ezzy, 3.9.2008 11:37:
---
hemuz, 3.9.2008 11:36:
---
Timce, 3.9.2008 11:34:
---
whispering, 3.9.2008 11:34:
Miten se alkoholipotiikka meni. Eli pitääkö kaupan myydä esim. yksittäisiä olut tölkkejä samaan hintaan kuin ne on niissä monipakkauksissa?

---

Ei. Revi monipakkaus auki.

---

Vituttaa tää oikeesti. Kaikki tuotteet ei välttämättä kuulu irtona valikoimaan. Sit ne pahvit/muovit jää pyörii sinne osastolle.

---

Sit siellä vois lukeakin niin, mistä poka sen voi tietää :)
[/q]
No juu. Meillä on Koffin laatikot aina tyrkyllä suht edullisesti, ja niitä on iso pino juomaosaston vieressä suuren menekin takia. Läjän yläpuolella roikkuu joka suuntaan näkyen neljä A4-kokoista kylttiä, joissa pyydetään, ettei pakkauksia avattaisi ja kerrotaan että tuotteita löytyy hyllystä myös yksittäin. Mitäs luulet, toimiiko? :D

Mistäköhän löytyy Rose gardenin yhteystiedot?
Kaveri jätti lauantaina takkinsa narikkaan ja unohti ottaa sen mukaansa, mietein, että jos tänään sais sen vaikka haettua, mutta turhaan en haluais reissua tehdä, jos takki onkin siirretty jonnekin muualle.

[q]ezzy, 3.9.2008 14:06:
---
wiwi, 3.9.2008 13:49:
---

No juu. Meillä on Koffin laatikot aina tyrkyllä suht edullisesti, ja niitä on iso pino juomaosaston vieressä suuren menekin takia. Läjän yläpuolella roikkuu joka suuntaan näkyen neljä A4-kokoista kylttiä, joissa pyydetään, ettei pakkauksia avattaisi ja kerrotaan että tuotteita löytyy hyllystä myös yksittäin. Mitäs luulet, toimiiko? :D
---
Kuulostaa hyvältä. Toivotaan, että toimii :D
[/q]
(Vinkki: Ei toimi.)

[q]wiwi, 3.9.2008 13:49:
---

[/q]

Kuulostaa hyvältä. Toivotaan, että toimii :D

[q]sapeli, 19.11.2008 15:17:
---
Jutu, 19.11.2008 15:14:
Mulla on pieni ongelma, meinaan sellanen ongelma, että mun korvat menee tosi herkästi lukkoon. Ens kuussa olis tarkotus lähteä Espanjaan, mutta vähän arveluttaa toi lentomatka. Tiedän, että purkan jauhaminen helpottaa, mutta tuntuu vähän siltä ettei se riitä mun kohdalla. Kerrottakoon nyt vielä sekin, että mulla on hengitystietkin ahtaat ja tukossa eli sekin vielä pahentaa tota. Onko muilla samaa ongelmaa, mitä keinoja käytätte, onko olemassa lääkettä vai täytyykö mun vaan kärsiä ja toivoa ettei tärykalvot puhkee? :/

---

Mun käsittääkseni on olemassa myös jotain lentomatkoja varten suunniteltuja korvatulppia, ne kai jotenkin auttaa tuon paineen kanssa? En kyllä tiedä asiasta enempää, täytyy odottaa viisaampien kommentteja.

Itse olen lennellyt aika paljon ja mulla on aina onnistunut paineentasaus helposti silleen että aina kun tuntuu painetta niin "melkein haukottelee", tai koittaa vaan saada feikki-haukotuksen aikaan. Se aina tasaa paineet pään sisällä.
[/q]

Tai sit vaan pitää aina tarvittaessa nenästä kiinni ja puhaltaa sillee, et ne aukee. Sama systeemi, mitä sukeltajat käyttää paineen tasauksessa.

Edit: kun siis ainakaan mulla ei aina toi haukotuskikka toimi.

[q]ezzy, 3.9.2008 12:10:

Tuotteen puute ja hintalappujen katoaminenhan ei koskaan ole arkipäivää kaupassa :)
[/q]

no joo.

[q]Lyylikki, 3.9.2008 14:35:
Olen nyt yrittänyt löytää internetistä sellaista karttaa, jossa näkyisi Suomen metsien puulajisto tai sitten vaihtoehtoisesti maaperä. Tiedän, että tuommoisia karttoja on ainakin ollut ala-asteen karttakirjassa, mutta valitettavasti en oikein saa internetistä vastausta. Metsähallituksen sivuilta en ainakaan löytänyt. Tuleeko kenelleen mieleen, mistä moisen voisi löytää?

Tai sitten ehkä helpompi, että mistä Itä-Uudeltamaalta löytyy puolukoita?
[/q]

Karttakeskus?

[q]Lyylikki, 3.9.2008 14:35:
[/q]Tääl Espoos on ainakin kaikki havumetsät puolukoita ja sieniä täynnä. :)
Sinne vaan.

[q]Timce, 3.9.2008 15:42:
Mistäköhän löytyy Rose gardenin yhteystiedot?
[/q]

http://www.google.co.uk/search?hl=en&rlz=1C1CHMG_enGB291&q=club+rose+garden+helsinki&btnG=Search&meta=

Iso Roobertinkatu 10
00120 Helsinki, Finland
+358 9 678 010

[q]Marjo, 19.11.2008 15:20:
---
sapeli, 19.11.2008 15:17:
Mun käsittääkseni on olemassa myös jotain lentomatkoja varten suunniteltuja korvatulppia, ne kai jotenkin auttaa tuon paineen kanssa? En kyllä tiedä asiasta enempää, täytyy odottaa viisaampien kommentteja.

Itse olen lennellyt aika paljon ja mulla on aina onnistunut paineentasaus helposti silleen että aina kun tuntuu painetta niin "melkein haukottelee", tai koittaa vaan saada feikki-haukotuksen aikaan. Se aina tasaa paineet pään sisällä.

---

Tai sit vaan pitää aina tarvittaessa nenästä kiinni ja puhaltaa sillee, et ne aukee. Sama systeemi, mitä sukeltajat käyttää paineen tasauksessa.

Edit: kun siis ainakaan mulla ei aina toi haukotuskikka toimi.
[/q]
Jahas. Kiitoksia vastauksista, täytyy kokeilla noitakin. Kokeilemallahan se taitaa vaan selvitä

[q]wiwi, 19.11.2008 13:11:
Kiitos ja oho! Hitto että muuten maksaakin. Jäänee tässä konkurssissa vain kaukaiseksi haaveeksi.
[/q]

Tilasin itse juuri privacy suojan suoraan ameriikasta, hinta puolet siitä mitä verkkiksessä.

Parrot`s merkillä ainakin just näin jotain valkosipuli-chili cashewpähkinöitä pienessä pussissa...aika kalliita vaan noi. Vois kyllä koittaa joskus tehä ite, pannulle vaan tilkka öljyä, rutosti pieneks hakattua valkosipulia, ja ihan tavallisia pähkinöitä tai vaikka noita casheveja, pyörittelis niitä siinä ja antais paahtua...kai siihen vähän makua tarttuis?

[q]2la, 3.12.2009 10:13:
Niin yhdistämään silleen että sekä luku että teksti olisivat sitten siinä uudessa solussa. :/ Tuo tapa pyyhkii toisen pois.[/q]

Tietty jos olisit lukenu ton ohjeen kunnolla niin olisit huomannu, että siihenkin löytyi ohje:
http://office.microsoft.com/en-us/excel/HP052510211033.aspx#MergeCellContents

[q]duvin
http://www.google.co.uk/search?hl=en&rlz=1C1CHMG_enGB291&q=club+rose+garden+helsinki&btnG=Search&meta=

Iso Roobertinkatu 10
00120 Helsinki, Finland
+358 9 678 010
[/q]

Kiitokset. :)

[q]Skenemursu, 19.11.2008 03:12:
Mistä Suomalaiset on kotoisin?

Elikkäs onko se varmaa tietoa, että suomalais-ugrilais kansat vaelsivat Mongoliasta sinne sohjolaan?
[/q]

Aiheesta ei oo mitään 100% varmaa tietoa,
todennäköisesti Suomessa tällä hetkellä
asuva väestö koostuu usean eri vaelluksen
mukana tulleista ihmisistä, osa olisi tullut
baltian ja osa karjalan kautta. Suomensukuisia
kieliä puhuvia kansoja esiintyy lähinnä mongoliaa
pohjoisempana, esim. http://fi.wikipedia.org/wiki/Samojedit
ja tuo mongolien ja suomalaisten sukulaisuus tai
edes kielillinen sukulaisuus on melko kyseenalainen
koska mongolinen kieliryhmä on yleisimmän
näkemyksen mukaan lähempänä altailaisia kieliryhmiä
eli esim. turkin kieltä. Yhteneväisyyksiä löytyy varmaan
pikemminkin samaan tapaan kuin suomesta
ja japanista, joiden ääntäminen ja vokaalien ja konsonanttien
keskinäinen suhde on melko lähellä toisiaan.

Noi hmongit ei myöskään mitenkään liity suomeen,
vaan ovat etnisesti sukua mongolikansoille. Tosin
joidenkin teorioiden mukaan osa hmong-kansoista saattais
olla alunperin siperiasta kotoisin, eli siellä saattaa olla
jotain yhteyksiä samojedikansoihin.

Joka tapauksessa noi vaikuttaa melko kaukaa haetuilta
yhteyksiltä, mutta täys varmuus saavutetaan vasta kun
kansojen kattava geenikartoitus on saatu toteutettua joskus
ensivuosikymmenellä.

Olen nyt yrittänyt löytää internetistä sellaista karttaa, jossa näkyisi Suomen metsien puulajisto tai sitten vaihtoehtoisesti maaperä. Tiedän, että tuommoisia karttoja on ainakin ollut ala-asteen karttakirjassa, mutta valitettavasti en oikein saa internetistä vastausta. Metsähallituksen sivuilta en ainakaan löytänyt. Tuleeko kenelleen mieleen, mistä moisen voisi löytää?

[q]domi, 11.12.2008 13:02:
Tyhmääkin tyhmempi kysymys: Mitä hyötyä/haittaa on oman toiminimen perustamisessa? Tällä hetkellä semmoinen ois ajankohtaista ja tarvisin lyhyen tiivistelmän sen hyödyistä ja haitoista.
[/q]

mä teen ite hommia toiminimellä, merkittäviä haittoja en oo keksiny. Ehkä toi yelin maksaminen vituttaa mutta senkin saa vähentää verotuksessa.

Riippuen sun toimialasta mitä rupeat värkkäämään niin hyötyjä vois olla kilometrivähennykset ja muita kuluja/laskuja mitä voit toiminimen kautta vähentää. Toimnimen perustaminen maksaa muistaakseni 65€ että perustamiskustannuksia ei oo nimeksikään.

[q]AnderS, 11.12.2008 13:14:
---
domi, 11.12.2008 13:02:
Tyhmääkin tyhmempi kysymys: Mitä hyötyä/haittaa on oman toiminimen perustamisessa? Tällä hetkellä semmoinen ois ajankohtaista ja tarvisin lyhyen tiivistelmän sen hyödyistä ja haitoista.
---
mä teen ite hommia toiminimellä, merkittäviä haittoja en oo keksiny. Ehkä toi yelin maksaminen vituttaa mutta senkin saa vähentää verotuksessa.

Riippuen sun toimialasta mitä rupeat värkkäämään niin hyötyjä vois olla kilometrivähennykset ja muita kuluja/laskuja mitä voit toiminimen kautta vähentää. Toimnimen perustaminen maksaa muistaakseni 65€ että perustamiskustannuksia ei oo nimeksikään.
[/q]

Tätä vähäsen selvittelin jokunen vuosi sitten - freelancena (eli ilmoittautumalla yritysrekisteriin) saa käsittääkseni kaikki samat edut ilmaiseksi; toiminimi meinaa vaan sitä että saat laittaa sen hienon "tmi":n nimesi perään, ja yrityksesi löytyy kaupparekisteristä. Jotain siihen suuntaan.

Mutta fiksummat saa kertoa enemmän, ei mulla kovin kauaa nääs jatkunut tuo freelance-ura.

[q]Bio, 18.8.2006 14:21:
Perjantain tyhmä kysymys:

Jos on ammeessa ja tulee pieru, ja pierukuplat nousee vedenpintaan niin haiseeks ne vai imeytyyks se haju veteen?

ps. en viitti kokeilla
[/q]
<hlj> tulee ilmaan
<hlj> yleensä haisee pahalle
<hlj> sytkäriä vois joskus tarjota siihe veden pinnalle

O