Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]`Ԡի, 28.8.2008 21:01:
Kuka on Soumen presidenti?
[/q]
http://ukk.evvk.com/

[q]Takyon, 27.8.2008 11:17:
Saaks firefox 3:sta jostain säädettyä että toi addressbar toimis samalla tavalla kuin aiemmissa versioissa? Mä suorastaan vihaan tuota nykyistä, sekava ja kaikkea..
[/q]

[q]kotivalo, 28.8.2008 21:43:
Meinasin kans tulla kyselemään tosta FF:n osoterivistä, takas vanhaan ja heti, kiitos!
[/q]
Tommonen lisäosa löytyi, jolla saa vanhan URL:i bar:n FF3:n (toiminnasta sitten en tiiä, mutta saahan sen aina poistettua *hymy*).

https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/6227

[q]Lyylikki, 28.8.2008 14:44:
---
Euphoria, 28.8.2008 14:30:
---
Lyylikki, 28.8.2008 12:25:
Mulla on määräaikainen työsopimus voimassa 30.9.2008 saakka, jonka jälkeen uusi toistaiseksi voimassaoleva sopimus alkaa 1.10.2008.

Jos mä nyt sitten jostain kumman syystä haluaisinkin lähteä meneen täältä, niin miten mun pitäisi toimia? Jos mä ilmoittaisin esim. 22.9. että mä irtisanoudun, niin pitäisikö mun olla töissä 7.10. saakka eli periaattessa se 2 viikon irtisanoutumisaika. Eli voidaanko ajatella, että mä olen tällä hetkellä toistaiseksi voimassaolevassa työsuhteessa, koska mun määräaikainen jatkuu sellaisena syyskuun lopusta eteenpäin?

---

Jätät allekirjoittamatta uuden sopparin ja lähet 30.9 pois?

---

Soppari siis allekirjoitettu. Sitten jos ei olisi, niin mähän vain ilmoittaisin, että en jatka.
[/q]

Mun muistaakseni se menee niin, että jos ilmoitat ennen kuin uusi sopimus astuu voimaan,
se menee sopimuspurkuna ellei sun sopimuksessa ole mainittu siitä jotain erikseen.
Tää siis tarkoittaisi sitä, ettet oo velvollinen olemaan kahden viikon irtisanomisaikaa.
Tosin, muistini voi brakailla tän suhteen koska mun ei ole hetkeen tarvinnut näiden pulmien kanssa painia.

Myös jos sulla alkaa uuden sopimuksen myötä koeaika, sulla ei ole irtisanomisaikaa puolin eikä toisin.

Tosin, mä en nyt millään saa kaivettua aivojeni perukoilta että miten toi nyt sitten menikään kun oot jo kerran allekirjoittanut uuden sopimuksen.

Eli eipä musta tainnut kauheesti apua olla :D

edit. mä tarkistinmiten ite oon joskus työntekijän kanssa toiminut vastaavassa tilanteessa ja mä tein vaan sopimuspurun eli ei irtisanomisaikaa, koska se sopimus ei ollut varsinaisesti astunut voimaan.
Mut mä oonkin kiva.

Meinasin kans tulla kyselemään tosta FF:n osoterivistä, takas vanhaan ja heti, kiitos!

[q]wiwi, 19.11.2008 09:16:
---
ezzy, 19.11.2008 08:52:
---
wiwi, 19.11.2008 08:28:
Onko mahdollista tehdä kannettavan näytölle jotain niin, ettei se kiiltäisi? Asentaa jotain kalvoa tms.? Alkaa käämi palaa tän heijastelemisen kanssa.
---
Onhan niitä erilaisia urkkimisenestokalvoja, mut ne huonontaa kyllä kuvaa ja katselukulmaa (tarkoituksella).

---

Hmmm. Ei mua haittaisi jos kuva vähän huononisi. En kuitenkaan käytä konetta mihinkään leffojen tms. katseluun. Mistähän sellasta saa? Ja onkohan se sitten kovinkin radikaali muutos kuvanlaadussa?
[/q]

Vaikka verkkokauppa.comista löytyy.

http://www.verkkokauppa.com ja hakuun "Häikäisysuoja". Näyttää ainakin löytyvän tälläisiä irroitettavia malleja mitä itselläkin on käytössä.

kuvan muutos riippuu varmaan kalvosta, mutta vähän tummemmaksi kuva ainakin tulee.

hinnat näyttää tuolla olevan yllättävän kovia kyllä, en sit tiedä saako muualtakaan halvemmalla.

Tarvitsen harmaan (ohuen) kypärämyssyn itselleni naamiaisasuun. Mistä hemmetistä mä semmosen löydän?

[q]Decion, 17.1.2009 17:47:
miks 4 näyttää A:lta mutta A ei näytä 4:lta
[/q]
Ehkä A näyttää 4:lta sellaisen ihmisen mielestä, joka on enemmän numero- kuin kirjain-orientoitunut

[q]onni3mk, 28.8.2008 14:55:
Millä ohjelmalla mod-tiedoston pitäis aueta?[/q]

Bion neuvo auttaa vain jos kyseessä on videotiedosto. Jos kyseessä on modi sanan alkuperäisessä merkityksessä eli se on musiikkitiedosto, niin Winampilla kannattaa kokeilla.

[q]Epailija, 30.8.2008 12:33:
---
onni3mk, 28.8.2008 14:55:
Millä ohjelmalla mod-tiedoston pitäis aueta?
---

Bion neuvo auttaa vain jos kyseessä on videotiedosto. Jos kyseessä on modi sanan alkuperäisessä merkityksessä eli se on musiikkitiedosto, niin Winampilla kannattaa kokeilla.
[/q]

Videotiedosto. Ei aukee winampillakaan.

[q]Lyylikki, 19.11.2008 12:44:

Tarvitsen harmaan (ohuen) kypärämyssyn itselleni naamiaisasuun. Mistä hemmetistä mä semmosen löydän?
[/q]
Mä oon lähes varma että jotain tollasia bongasin kerran Partioaitasta. Jostain retkeilyliikkeistä lähtisin siis metsästämään.

[q]Displacer, 19.11.2008 12:57:

Vaikka verkkokauppa.comista löytyy...
[/q]
Kiitos ja oho! Hitto että muuten maksaakin. Jäänee tässä konkurssissa vain kaukaiseksi haaveeksi.

[q]onni3mk, 30.8.2008 14:11:
---
Epailija, 30.8.2008 12:33:
---
onni3mk, 28.8.2008 14:55:
---

---

Videotiedosto. Ei aukee winampillakaan.
[/q]

"JVC stores the video in files with a .MOD extension which are standard MPEG-2 VOB files with Dolby Digital sound. Third-party editing applications should be able to edit them."

ehdottaisin testaamaan vlc:tä eli http://www.videolan.org/vlc/

[q]`Ԡի, 28.8.2008 21:01:
Kuka on Soumen presidenti?
[/q]

Traja

[q]Jutu, 28.8.2008 16:20:
---
-marjo-, 28.8.2008 15:46:
---
IInesAnkka, 28.8.2008 11:49:
---
-marjo-, 26.8.2008 14:00:
Onko olemassa kattavaa neuropsykologian kirjaa suomen kielellä? Ja jos niin mistäköhän semmoisen voisi ostaa?

---

Itse olen lueskellut Hänninen, Kuikka, Pulliainen Kliininen neuropsykologia mutta se oli lainassa. Akateeminen kirjakauppa Helsingissä ei ole pettänyt kertaakaan.

---

kiitos. mutta itseasissa akateemisessa ei kyseistä kirjaa ollut. olisi kuulemma pitänyt olla kirjasta yksi painos vuodelta 2002 mutta ei pienen etsikelyn jälkeenkään sitä ei sieltä löytynyt.

---

Kuinka kattavaa kirjaa sä tarviit? Aattelin vaan, että riittääkö sellanen mitä on käytettä lukiossa neuropsykologian tunnilla?
[/q]

Jotain missä olisi vähän enemmän tietoa, sen lukion kurssikirjan oon lukenu jo.

[q]onni3mk, 28.8.2008 14:55:
[/q]

http://www.dv.fi/wiki/index.php/MOD

"Kaikki ohjelmat eivät ymmärrä suoraan MOD-tiedostomuotoa. Yksinkertaisin ratkaisu tähän ongelmaan on yleensä tiedostopäätteen vaihtaminen MPG:ksi."

[q]W, 2.1.2009 10:20:
Miksei muuten kiksubileitä enää oikein järjestetä?

Tuli tuossa laitettua mp3 soittimeen pitkästä aikaa esim Armin Van Buurenin settejä, ni kuulostaa kyllä hyvältä pitkästä aikaa.
[/q]

No olihan tuossa esim. Extremely Miscbehavingit Virginissä ihan äskettäin...

Mutta samaa trendiä olen huomannut - Hallmarkit kun on tauolla eikä esim. Sunriseja, Club Laserpointeja tai I *sydän* Kiksuja järjestetä samaan tahtiin, on kiksubileiden tarjonta ollut vähentymään päin.

Miksei muuten kiksubileitä enää oikein järjestetä?

Tuli tuossa laitettua mp3 soittimeen pitkästä aikaa esim Armin Van Buurenin settejä, ni kuulostaa kyllä hyvältä pitkästä aikaa.

Esim: Above & Beyond presents OceanLab - Miracle (Above & Beyond Club Mix) kyllä toimii

[q]opmdevil, 2.1.2009 10:30:
Miten minusta tulee maailmankuulu, juhlittu DJ jolle maksetaan omaisuuksia parin tunnin setistä ja jota kinutaan jokaiseen lehteen haastateltavaksi?
[/q]

Mä vähän luulen että siihen tarvitaan kohtalaisesti lahjakkuutta, vähän luovaa näkemystä, mutta kaikesta eniten täytyy olla röyhkeä ja/tai onnekas, että pääsee nousemaan massojen yläpuolelle.

Mun työhousut on ratkennut haaroista sauman kohdalta ja pitäis käydä hakemassa neula sekä lankaa. Ompelussa ei varmaan muuta kummallista ole kuin se aloitus ja lopetus. Eli teenkö langan päähän vain jonku solmun ettei se pääse siitä neulanmentävästa reiästä läpi vai onko jotain hienoja kikkakolmosia?

Viimeksi siis tullut neulaan ja lankaan koskettua ala-asteella :P

[q]Takyon, 2.9.2008 13:38:
Mun työhousut on ratkennut haaroista sauman kohdalta ja pitäis käydä hakemassa neula sekä lankaa. Ompelussa ei varmaan muuta kummallista ole kuin se aloitus ja lopetus. Eli teenkö langan päähän vain jonku solmun ettei se pääse siitä neulanmentävästa reiästä läpi vai onko jotain hienoja kikkakolmosia?

Viimeksi siis tullut neulaan ja lankaan koskettua ala-asteella :P
[/q]

Otat tarpeeks pitkän langan, pujotat neulasta läpi, pitkään päähän teet solmun, sitten toisen solmun vielä sen päälle ja sitte lähdet ompelemaan niin se ei sieltä karkaa. Sittekku oot valmis, niin sit teet pari solmusilmukkaa lisää. Tadaa, sulla on taas ehjät housut!

(Itse tietenkin ompelisin koneella tiheällä siksakilla. >:P)

[q]Kauno Saario, 2.9.2008 13:51:
Ei noista ompeluhommista koskaan tiiä jos ei koneella pääse ompeleen.
[/q]
Miten niin ei tiedä? Etenkin jos karhunlangalla sutaisee niin a vot, varmasti pysyy.

O