Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 367
- 368
- 369
- 370
- 371
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Marjo, 19.11.2008 15:20:
---
sapeli, 19.11.2008 15:17:
---
Itse olen lennellyt aika paljon ja mulla on aina onnistunut paineentasaus helposti silleen että aina kun tuntuu painetta niin "melkein haukottelee", tai koittaa vaan saada feikki-haukotuksen aikaan. Se aina tasaa paineet pään sisällä.
---
Tai sit vaan pitää aina tarvittaessa nenästä kiinni ja puhaltaa sillee, et ne aukee. Sama systeemi, mitä sukeltajat käyttää paineen tasauksessa.
Edit: kun siis ainakaan mulla ei aina toi haukotuskikka toimi.
[/q]
Tuo nenään puhaltaminen toimii vaan alaspäin tultaessa. Sillä saa lisää ilmaa onteloihin kun paine kasvaa eli ilman tilavuus pienenee. Ylös mentäessä sitä ilmaa pitäiskin sit saada pois, ja siihen ei oo yhtä yksinkertaista konstia.
Tosin käsittääkseni alaspäinmeno onkin se epämiellyttävin vaihe, jos paneiden tasailussa on ongelmia..
edit. ylös mennessä usein ihan vaan nieleskelykin auttaa
Minkä takia about keski-ikäset naiset ei koskaan anna liikenteessä tietä jalankulkijoille suojatien kohdalla? Omalla kohdalla ehkä 1/20 antaa tietä jos väkisin astuu eteen. Voiko muka olla niin vitun kiire johonki ettei kerkeä sitä muutaman sekunnin kestävää hiljennystä tehdä.
[q]Foxmagon, 4.9.2008 11:20:
Minkä takia about keski-ikäset naiset ei koskaan anna liikenteessä tietä jalankulkijoille suojatien kohdalla? Omalla kohdalla ehkä 1/20 antaa tietä jos väkisin astuu eteen. Voiko muka olla niin vitun kiire johonki ettei kerkeä sitä muutaman sekunnin kestävää hiljennystä tehdä.
[/q]
Nyt kun asiasta mainitsit, muistu mieleen, että tästä on pitänyt jo pitkään tehdä viralliset kenttätestit. Mulla kun on pitkään ollut vähän samanlainen mielikuva. Siinä voi sitten konepelliltä tehdä galluppia johtuiko osuma kiireestä vai huomioinnin puutteesta.
[q]Umbala, 4.9.2008 13:53:
---
Foxmagon, 4.9.2008 11:20:
---
Nyt kun asiasta mainitsit, muistu mieleen, että tästä on pitänyt jo pitkään tehdä viralliset kenttätestit. Mulla kun on pitkään ollut vähän samanlainen mielikuva. Siinä voi sitten konepelliltä tehdä galluppia johtuiko osuma kiireestä vai huomioinnin puutteesta.
[/q]
Joo, sama juttu. Ite oon aina sydänkohtauksen partaalla kun ei tiiä, että hiljentääkö ne autot vai ei. Muutenkin musta on tosi naurettavaa ajaa jotain viittäkymppiä keskustassa (Lahdessa esim. Aleksanterinkatu) kun ei voi koskaan tietää tuleeko sieltä linkun takaa joku siihen tielle. Noh, pysyypähän heräillä kun aamulla joutuu kävelemään kouluun.
Oon jo jonkun aikaa pohdiskellut tota maikkarin "uutuusohjelmaa" Jackpot, jossa siis haastetaan perheiden vanhempia opettelemaan joku uusi taito. Olenko ihan väärässä vai onko tuollainen samanlainen ohjelma jo tullut joskus aikoja sitten? Itse ainakin hämärästi muistan jonkun ohjelman, jossa perheiden vanhemmat joutuivat opettelemaan jonkun taidon ja harjoitteluajan päätyttyä taitoja testattiin studioyleisön edessä.
[q]Jutu, 19.11.2008 15:14:
korvaongelma :D
[/q]
Mulla on ihan sama ongelma ollu aina, tuntuu että korvat räjähtää laskuvaiheessa, nousussa ei oo mitää ongelmaa vaikka lukkoon ne korvat sillonki menee. Mul on itellä vähän auttanu et ottaa jotain avaavaa nenäsumutetta ennen lennolle lähtöä. Silläkään ei tosin pitkälle pötkitä, joten laskuvaiheessa yleensä joutuu todella kovaa painaa korvia mikä vähän auttaa. Purkan syöminen auttaa itelläki hyvin vähän. Pienille lapsille oon kuullu ehdotettavan jotain kertokäyttömukiviritelmää, oisko ollu niin että niitten mukien pohjalle laitetaan kostea paperinpala tms ja sitten ne mukit pidetään korvilla, hehe. En tiedä toimiiko sitten aikuisilla, hauskalta varmasti ainakin näyttää :D
Noilla konsteilla on tullut monet reissut jo lennettyä, viikon päästä taas yks! *korvia kiinni pitel* :D
Pakko kirjoittaa tänne kaverini hyvä kysymys :D
Keskustelimme koulussa siitä, miten ja miksi ihmiset näkevät värejä. Opettaja kertoi, että silmät ymmärtävät värit jotenkin valon heijastumisesta/taittumisesta. Saipa tämä ystäväni sitten mieleensä nerokkaan kysymyksen;
" Miten me ihmiset sitten nähdään unet väreissä kun ei pään sisään pääse valoo? o.o "
:DD On tullut häneltä myös paljon muita syvää ymmärrystä vaativia kysymyksiä, kuten pysyykö ihminen ilmastointiteipillä seinässä. (tämä ratkaistiin teippaamalla kys. henkilö koulun tolppaan metrin korkeuteen, hyvin pysy! )
[q]Super-Kerttu, 4.9.2008 14:41:
---
larzizi, 4.9.2008 14:34:
Oon jo jonkun aikaa pohdiskellut tota maikkarin "uutuusohjelmaa" Jackpot, jossa siis haastetaan perheiden vanhempia opettelemaan joku uusi taito. Olenko ihan väärässä vai onko tuollainen samanlainen ohjelma jo tullut joskus aikoja sitten? Itse ainakin hämärästi muistan jonkun ohjelman, jossa perheiden vanhemmat joutuivat opettelemaan jonkun taidon ja harjoitteluajan päätyttyä taitoja testattiin studioyleisön edessä.
---
On tullut, en vaan itsekään muista kuollaksenikaan, mikä sen ohjelman nimi oli. Ehkä joku viisaampi osaa meitä valaista asiassa!
[/q]
Sitä mäkin mietin, ja poikakaveri muisti että kyseessä oli Mahdoton tehtävä.
http://yle.fi/mahdotontehtava/ :)
[q]pinkie_, 4.9.2008 14:48:
Sitä mäkin mietin, ja poikakaveri muisti että kyseessä oli Mahdoton tehtävä.
http://yle.fi/mahdotontehtava/ :)
[/q]
Aa, totta! Kiitoksia, nyt se ei enää vaivaa mieltä
[q]Amma, 19.11.2008 01:27:
Mistä löytää kivoja vaatteita (pääkaupunkiseudulta)? On jo pitkään tununut siltä, että vain miehille tehdään hyvännäköisiä vaatteita...
Tahtoisin löytää ensisijaisesti hyvännäköiset, hyvin istuvat farkut ja toissijaisesti toppeja, t-paitoja (pitkä- ja lyhythihaisia).
[size=8]Tarkemmin ajateltuna toissijaisen ongelman ratkaisu saattaa tosin löytyä esim. Klubbarin putiikista...[/size]
Farkut ei mitään pillejä eikä niin matalaa vyötäröä, että rekkamiehen hymy vilkkuu ja paidoissa ei mtn ylimääräsiä hörhelöröyhelöulokkeita. Mitä simppelimpi, sen parempi.
Väriskaala mahdollisimman tumma - mieluusti musta, sininen, harmaa. Mahdollinen kuviointi voi olla vaaleampaakin.
Silmää miellyttävää tyyliä olis esim.
- koneHELSINKI-tyyppiset jutut
http://www.konehelsinki.com/kauppa/index.php
- Honestyn sivuilta bongatut varmarihousut:
http://www.honesty.fi/shop/images/positronic-jeans-bluednm.jpg
http://www.honesty.fi/shop/images/positronic-jeans-darkdnm.jpg
Mistä siis löytää kivoja vaatteita naisille? Tai voi ne olla miehillekin, kunhan vaan löytyis sopivaa kokoa. Putiikkien nimiä ja osotteita pöytään, kiitos! Tykkäisin enemmän mennä putiikkiin sovittamaan ja tekemään ostopäätöstä kuin tilailla netistä.
...Farkkujen ei oo pakko maksaa 160 euroa tai topin 100 euroa - edes piirun verran halvemmatkin kävis.
[size=8]Paitsi sitten kun menee lopullisesti hermo, niin maksan vaikka 300 jos vaan löytyy hyvät. =P[/size]
Auttakee.
[/q]
Hei, nykyään kovin moni pienyrittäjä on alkanut pyörittämään nettiputiikkeja joissa on usein vaihtuvia ja erikoisempia vaatteita. valitettavasti joukkoon mahtuu paljon ultimate pissis kamaa mutta selaileppa näitä; (mm tribal farkkuja, reivipaitoja ja miniminihameita)
http://trend-one.fi/
http://www.funkyjunk.fi/
http://www.beautiful-fashion.net/
http://www.trendiks.fi/
http://www.ameerika.fi/epages/SATP.sf
http://www.bahianetstore.com/Verkkokauppa/index.php
[q]mikke, 9.1.2008 13:33:
En sanois ihan noinkaan. Kyllä monilla se on intohimo omaa harrastustaan kohtaan (viittaan tässä nyt siis pilkkimiseen, joita kai useimmiten heikkoihin jäihin putoavat ovat). Siis pakottava tarve ja halu päästä harrastamaan omaa rakasta harrastustaan ajaa ihmisiä ottamaan riskejä ja menemään heikoille jäille :) Ja toi tuskin on ainoa harrastusmuoto joka saa ihmiset ottamaan isoja riskejä, vai onko ?
[/q]
Paskat.
Tyhmyyttä se on. Pitää oppia kantapään kautta, ettei liian aikaisin saa heikoille jäille mennä.
edit: pakko-*plur* tähän kohtaan
[q]domi, 11.12.2008 13:02:
Tyhmääkin tyhmempi kysymys: Mitä hyötyä/haittaa on oman toiminimen perustamisessa? Tällä hetkellä semmoinen ois ajankohtaista ja tarvisin lyhyen tiivistelmän sen hyödyistä ja haitoista.
[/q]
Se että voit tehdä hommat laillisesti. Haittoja on että joudut maksamaan veroa niinkuin kaikki muutkin kunnon kansalaiset :p
[q]Steven Hoaks, 19.6.2009 01:20:
Omasta mielestäni oon kaikissa asunnoissa luukuttanut joskus musaa aivan helkutin kovalla ja ikinä kukaan ei ole tullut siitä mitään sanomaan Ja rapussakin porukka vielä hymyilee ja morjenstaa
[/q]
Ne pelkää sua.
[q]Jinkso, 14.9.2005 22:32:
---
Jutu, 14.9.2005 22:23:
Minkä takia jalkapallokenttä näyttää raidalliselta telkkarissa?
---
Se näyttää ihan livenäkin!
Johtuupi siitä, kun ruohonleikkurimies ajelee kenttää edestakasin ja ruohonkorret taittuvat aina tiettyyn suuntaan, jolloin kenttä näytää raidalliselta.
[/q]
Helpottaa muuten paitsioiden tuomitsemista.
[q]Karski, 19.11.2008 15:43:
---
Skenemursu, 19.11.2008 03:12:
Mistä Suomalaiset on kotoisin?
Elikkäs onko se varmaa tietoa, että suomalais-ugrilais kansat vaelsivat Mongoliasta sinne sohjolaan?
---
Aiheesta ei oo mitään 100% varmaa tietoa,
todennäköisesti Suomessa tällä hetkellä
asuva väestö koostuu usean eri vaelluksen
mukana tulleista ihmisistä, osa olisi tullut
baltian ja osa karjalan kautta. Suomensukuisia
kieliä puhuvia kansoja esiintyy lähinnä mongoliaa
pohjoisempana, esim. http://fi.wikipedia.org/wiki/Samojedit
ja tuo mongolien ja suomalaisten sukulaisuus tai
edes kielillinen sukulaisuus on melko kyseenalainen
koska mongolinen kieliryhmä on yleisimmän
näkemyksen mukaan lähempänä altailaisia kieliryhmiä
eli esim. turkin kieltä. Yhteneväisyyksiä löytyy varmaan
pikemminkin samaan tapaan kuin suomesta
ja japanista, joiden ääntäminen ja vokaalien ja konsonanttien
keskinäinen suhde on melko lähellä toisiaan.
Noi hmongit ei myöskään mitenkään liity suomeen,
vaan ovat etnisesti sukua mongolikansoille. Tosin
joidenkin teorioiden mukaan osa hmong-kansoista saattais
olla alunperin siperiasta kotoisin, eli siellä saattaa olla
jotain yhteyksiä samojedikansoihin.
Joka tapauksessa noi vaikuttaa melko kaukaa haetuilta
yhteyksiltä, mutta täys varmuus saavutetaan vasta kun
kansojen kattava geenikartoitus on saatu toteutettua joskus
ensivuosikymmenellä.
[/q]
kiitos hyvästä vastauksesta. eli siis lyhyesti summasummarum me ei tiedetä mistä suomalaiset on kotoisin?
noista hmong heimo tutkimus jutuista mun pitää saada jonkinlainen englanninkielen käännös aikaiseksi olivat sen verran mielenkiintoisia. Itsellä ei riitä vielä taidot tuohon kääntämiseen Thai kielestä, mutta ehkä joku meidän duunissa pystyis.
Miksi eri ihmiset haisevat eri voimakkuudella krapulassa? Esim. vaimoni ei haise paljoakaan vanhalle viinalle, mutta mä kuulemma haisen rankkitynnyrille. Toki varmaan kipotankin enemmän kuin hän, mutta vertailua on tehty myös muuten.
Aiheuttaako jotkin alkoholijuomat voimakkaamman vanhan viinan tuoksun?
Ovatko kauniit ihmiset kadonneet klubeilta, vaiko vain bilekuvista? Viimeisen puolen vuoden kuvat läpikäytyäni vastaan tuli yhden käden sormilla laskettava määrä beibejä, joista sanoisin edes "voishan tota laittaa." Päätyivätkö arvon bilekuvaajat aikoinaan kuvaajathreadissa siihen, että ihmisiä ei saa esineellistää eli saada näyttämään hyvältä, ja jos joku on kuvauksellinen se on jo liikaa ollut kuvissa eikä henkilöä enää kuvata? :o
Vedä herne nenään jos siltä tuntuu, mutta ajattele asiaa.
[q]sapeli, 27.8.2008 15:34:
Onko Helsingin keskustassa jotain mukavaa, hiljaista paikkaa missä voi pelailla pari tuntia korttia? Kahvilat yms. käy myös, voihan siinä jonkun muffinsin ostaa, mutta toivon mukaan paikka olisi sellainen missä kehtaisi olla sitten tosiaan 2-3 tuntia...
[/q]
Baari? Siinä tarvisi varmaan yksi juoma kyllä ostaa.
[q]Lyylikki, 5.9.2008 09:47:
Onko Helsingissä siellä Kaisaniemen puiston laidalla yleensä paikkoja keskellä päivää (11-12) ja kuinka hyvin/usein niitä sakotetaan?
[/q]
Tohon en suoraa osaa vastata mut ravintola kaisaniemen vieressä on (tai ainakin oli viel pari kk takaperin) kiekkopaikkoja, jossa voi sen pari tuntia pitää.
[q]Epicuros, 5.9.2008 14:33:
Onko Madonna käynyt koskaan Suomessa heittää keikkaa?
[/q]
ei
- « Edellinen
- 1
- ...
- 367
- 368
- 369
- 370
- 371
- ...
- 798