Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 333
- 334
- 335
- 336
- 337
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Xer, 7.6.2008 22:55:
Muistaako kukaan muutamia vuosia sitten muistaakseni Ylen esittämänä telkusta tullutta brittikomediasarjaa jossa pääesiintyjinä kolme mustaa naista?
Ja jos muistaa niin sen nimi olis kiva bonus
[/q]
muistin sen hämärästi ja pistin googlen laulamaan. TV1:llä olis esitetty 2003 nimellä Ei blondeille, alkuperäinen nimi 3 Non Blondes
Jos mä vien esim rikkinäisen repun ja kulahtaneen, rikkinäisen sohvanpäällyksen roskiin, niin mihin laitan ne? Eli mihin jätteeseen kankaat kuuluu?
[q]embie, 8.6.2008 16:43:
---
Apo, 8.6.2008 16:28:
---
embie, 7.6.2008 23:56:
Ihan perus Paint on käytössä.
---
Onko [o]sulle[/o] sun koneelle asennettu Office 2000? Kokeile näillä ohjeilla, jos homma lähtisi toimimaan:
http://support.microsoft.com/kb/q298580/
---
Kiitos avuista! Mä käyn testailemaan heti kun pääsen kotiin töistä ja raportoin tänne tuloksista :)
[/q]
Jos mulla on koneella Microsoft Office XP Professional, niin luuletko että nuo samat ohjeet pätee siihen myös? Kokeilin jo step 8 ja siitä eteenpäin, eli avasin JPG tiedoston Paintissä, mutta se ei poistanut ongelmaa...
miks mun jääpalat jäätyy jääpalalokerikkoon kiinni
eikä niitä saa ehjinä siitä mitenkään irti, vaan tulee
auttamatta sellasta enemmän tai vähemmän jäämurskaa
[q]gnomex, 6.6.2008 11:26:
Pystyykö Jumala luomaan niin ison kiven, että ei pysty sitä itsekään nostamaan?
Kyllä -> Ei ole kaikkivoipa
Ei -> Ei oli kaikkivoipa
[/q]
Itse asiassa asiaa voidaan ajatella aikajanalla:
---->Jumala luo niin suuren kiven ettei pysty sitä itsekkään nostamaan -----> Jumala nostaa kiven joka tapauksessa = kaikkivoipa
Ja ennen kuin kukaan sanoo että tuo on logiikan vastaista, niin tehdään tästä maallisempi versio.
---> Pekka rakentaa itselleen käsipainon jota ei jaksa nostaa----> Pekka treenaa muilla painoilla ---> Pekka jaksaa nostaa alkuperäisen käsipainon
Eli toisinsanoen jumala vaan jättää välissä treenauksen pois, koska on kaikkivoipa ja ei sitä tarvitse.
Kaikenkaikkiaan siis kysymykseen "Pystyykö jumala luomaan niin ison kiven, että ei pysty sitä itsekkään nostamaan?" voi aina vastata että "kyllä pystyy ja sitten se nostaa sen kuitenkin, juuri siksi että se on kaikkivoipa"
[q]Freja, 9.6.2008 11:59:
Onko "joukkoe" ihan oikee sana?
(*onnen sanoja raapustel*)
[/q]
ei
[q]Dementation, 9.6.2008 21:44:
---
---> Pekka rakentaa itselleen käsipainon jota ei jaksa nostaa----> Pekka treenaa muilla painoilla ---> Pekka jaksaa nostaa alkuperäisen käsipainon[/q]
Jos Pekka vaikkapa rakentaa 4 tonnin käsipainon, niin väität että ahkeralla treenaamisella Pekka onnistuu senkin nostamisessa?
[q]gnomex, 9.6.2008 21:48:
Jos Pekka vaikkapa rakentaa 4 tonnin käsipainon, niin väität että ahkeralla treenaamisella Pekka onnistuu senkin nostamisessa?
[/q]
No pekka saattaa tarvita hieman vipuvoimaa mukaan, mutta kyllä se mahdollista on
[q]gnomex, 9.6.2008 21:55:
Eli ei ilman apuja, eli ei.
[/q]
No sit siihen aikajanaan saa vaan yhden kohdan lisää ---> Pekka ottaa vipuvarren käyttöön ---> Pekka nostaa painon...
Anyway pointti on se, että kaikkivoipana sä voit luoda isomman kiven kuin jonka pystyt nostamaan ja sitten nostat sen kuitenkin, koska olet kaikkivoipa ja mikään ei ole sulle mahdotonta.
[q]REivaaja, 10.6.2008 04:03:
---> Pekka ottaa vipuvarren käyttöön ---> Pekka nostaa painon ---> Pekka on jumala ---> Ihminen on jumala!
[/q]
Millä logiikalla pekasta tuli jumala?
[q]REivaaja, 10.6.2008 04:54:
Koska pekka teki jotain mikä alkujaan oli mahdotonta. Täten ihmisestä tulee joku päivä jumala, koska ihminen tekee koko ajan kaikkea mikä on mahdotonta.
[/q]
Mut pekka joutu tekemään ne välivaiheet, jumala ei, siinä on vinha ero.
[q]REivaaja, 10.6.2008 04:57:
Luo kivi jota ei jaksa nostaa ---> nosta se silti.
[/q]
Ne asetettiin aikajanalle vain jotta se olisi helpompaa ymmärtää.
Kaikkivoipa olento ei tarvitse sitä aikajanaa, se vaan luo kiven jota ei voi nostaa ja silti nostaa sen, vain koska on kaikkivoipa ja siten myös ihmisen logiikan ja sanallisen leikin yläpuolella.
[q]Dementation, 9.6.2008 23:54:
Anyway pointti on se, että kaikkivoipana sä voit luoda isomman kiven kuin jonka pystyt nostamaan ja sitten nostat sen kuitenkin, koska olet kaikkivoipa ja mikään ei ole sulle mahdotonta.
[/q]
---> Pekka ottaa vipuvarren käyttöön ---> Pekka nostaa painon ---> Pekka on jumala ---> Ihminen on jumala!
Tai sitten kaikkivoipaa ei ole olemassakaan, koska se on mahdotonta.
[q]HaTeFiNgEr, 12.1.2009 21:38:
Löytyykö sellaista baaria joka olisi ns Pubin tyylinen, mutta siellä ei soi mikään rock tai muu humppa vaan rento konemusiikki Esim; Ambient?? Baarin pitäisi myös olla sisustukseltaan raikas, sopivasti istumapaikkoja, ei liian suuri eikä liian pieni. olen päättänyt aloittaa v2009 rauhallisissa merkeissä, rentojen/rauhallisin ajatuksin coronaa juodessa limellä höystettynä tietenkin....
[/q]
Niin juuri samaa ajattelin... tää on ihan tyhmä kyhsymys ei sellasta oo
[q]Substanced, 22.5.2009 17:37:
FL Studiossa lähti toi browser-ikkuna "irti" tuolta vasemmasta laidasta ja nyt se heiluu tossa vapaana. Miten saan sen takas?
[/q]
Toi on äärimmäisen ärsyttävää.
En ite keksiny muuta keinoa kun Shift + CTRL + H
[q]J Raninen, 29.11.2008 23:03:
---
mark hamiltonNo se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä".
---
Mä käsitän ton "ampuu sataa miestä" niin, että on olemassa joukko miehiä (100kpl) ja joita kohti joku ampuu, joskaan ei välttämättä osu.
[/q]
Entäs jos sadasyksi mies on kaivossa piilossa? Ja joku on renikaisen veli... hei ei oikeesti jaksa..
[q]Kolera, 30.11.2008 18:10:
---
mark hamilton, 30.11.2008 17:26:
---
Kolera, 30.11.2008 00:21:
---
mark hamilton, 28.11.2008 13:07:
---
Takyon, 28.11.2008 12:27:
---
mark hamilton, 28.11.2008 12:23:
Miten tuossa niin hulluja että siis:
"Ampuu 100 miestä"
Eli siis mitäs jos tuolla tarkoitetaankin että "Ampuu miestä 100 patia/s" kun siinä ei ole ilmoitettu yksikköä???
---
Mä en edes ymmärtäny kysymystä? :D Siis mistä tässä edes on kyse? Tai mihin tää liittyy?
---
No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??
---
itse kyllä ymmärtäisin "ajoin sataa autoa" lopulta että ajoi 100km autolla, mutta en ikinä kyllä ole kuullut kenenkään puhekielessä käyttävän tuommoista lausahdusta. ajoin satasta, ajoin sataakahtakymmentä jne. on ihan normaaleja mut niissäki auto on tupannu taipuu muotoon autolla eikä autoa. kai tämä on sitten asuinpaikasta riippuvaa murteen tapaista
---
Tjaa.. meilläpäin on ollut tapana sanoa, että "ajoin sataa" tai "ajoin sataakahtakyppiä".. tai sitten slangi tyylillä "ajoin yhtä markaa" tai "mulla oli 2 markkaa lasissa"
---
niin mutta kuka teillä sanoo "ajoin sataa autoa". "ajoin sataa" ja "ajoin sataakahtakymppiä" on ihan täysin normaaleja puhekielen ilmauksia mutta en mä ole koskaan kuullut "ajaa sataa autoa" toki "ajaa sataa autoLLA" on sitten ihan eri asia
[/q]
Ei kukaan sano.. vaan kyseessä on mun oma kehittelemä vitsin omainen tapa leikkiä lauseilla.
[q]opmdevil, 9.4.2009 11:34:
Miksi kissa nuolee lämpimän projektorin linssiä?
[/q]
Mitä kissa tekee katonrajassa? :D
[q]Epailija, 1.12.2008 10:39:
---
mark hamilton, 30.11.2008 18:43:
Ei kukaan sano.. vaan kyseessä on mun oma kehittelemä vitsin omainen tapa leikkiä lauseilla.
---
Eli olet itse vitsillä kehitellyt täysin epäloogisen tavan ilmaista asioita ja tämän seurauksena et enää pysy kärryillä kun puhutaan selvää suomea? Onko vika tällöin sinussa vai kielessä?
Hyvin simppeliähän tämä on.
Ampuu 100 miestä. = Ampuu sata miestä. (Implikaatio on, että kuoliaaksi)
Ampuu 100:a miestä. = Ampuu sataa miestä.
Ajaa sataa autoa. = Ajaa sadalla autolla.
Ajaa autoa kahtasataa. = Ajaa autoa 200 km/h.
Siispä vastaan tähän:
---
No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??
---
Ei, ei todellakaan voi jos haluat, että puheissasi on mitään järkeä. Meni sitten puhekielen mukaan tai ei.
[/q]
Tjaa.. luuletko, että oikeasti edes uskoin väitteeseeni "puhekieli".. mutta ei se mitään joskus ihmiset saattaa pahastikin ärsyyntyä erinäisistä väitteistä vaikka joskus olen oikeassa. Kerran väitin että "esim. ruskeaksi ja valmiiksi värjättyä tukkaa ei voi valkaista entisen värin aiheuttamien kemiallisten reaktioiden takia" johon mulla oli usemmankin parturikampaajan perustelut että miski ja omakohtaistakin kokemusta niin eräät jotka olivat eri mieltä tai halusivat olla sitä tahallaan kun eivät yleisesti hyväksi hiusten värjäämistä niin ne meinasivat käydä päälle. Voi olla että olin rauennut arvostelmaan niin aiemmin liikaa kun olin alkanut kyllästyä siihen että ne kiusaa muita oppilaita lapsellisista asioista. Mun mielestä aina jokaisella kuten myös itsellä olisi syytä katsoa myös sinne omaan peiliin.
[q]embie, 7.6.2008 23:56:
Ihan perus Paint on käytössä.
[/q]
Onko [o]sulle[/o] sun koneelle asennettu Office 2000? Kokeile näillä ohjeilla, jos homma lähtisi toimimaan:
http://support.microsoft.com/kb/q298580/
- « Edellinen
- 1
- ...
- 333
- 334
- 335
- 336
- 337
- ...
- 798
- Seuraava »