Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 327
- 328
- 329
- 330
- 331
- ...
- 798
- Seuraava »
Miksi työttömät saa käyttää nimeä Loispummiyrittäjä
http://juhalaavola.blogit.uusisuomi.fi/2008/10/17/loispummiyrittajyys/
Mutta meneppä haukkumaan työttömiä niin viestit poistetaan tai ollaan tosi vihaisia.. neku ei halua työharjoiteluun kun se on Loispummiyrittäjien orjuutusta.. nekun ei oikeesti tajua että palkalliseen työhön on vaikea päästä kun ei ole kokemusta saatikkaa kokemusta miten työitä haetaan.
Tietysti ymmärrän tämän koska on työn antajia jotka kierättää palkattomia työharjoitelijoita työssä josta asiakas maksaa maltaita.. mutta sitä en ymmärrä että syylistetään herroja ja yrittäjiä omasta työttömyydestä eikä esim. suhdanteita joille kukaan ei voi mitään tai esim. olleita lamoja ..
Elikkäs, ollaan kovasti menossa laivalle ja pitäisi saada reissu varattua mahd. pian. Meidän neljännestä osapuolesta ei kuitenkaan ole vielä täyttä varmuutta. Voiko varauksen esim. tehdä kolmelle henkilölle ja ilmoittaa lippuja lunastaessa mahdollisen neljännen matkustajan tiedot?
Muistelen nimittäin, että kaveri ainakin kerran teki niin, että laittoi varatessaan ties mitä nimiä ja sitten tiedot sai vaihdettua vielä lunastettaessa, kun matkaan lähtikin aivan eri ihmisiä.
---
Miten päästä töihin?
Mulla on 4 ammttikoulututkintoa, 1 AMK-tutkinto, 1 Yliopistotutkinto, jne.
???
---
Justhan sää sanoit olevas kokopäivätöissä.
Niin olenkin ja 2014 perustetaan Oy i4ware Software Ltd ja työn antajani tulee osaakkaaksi ja sijoittajaksi. Firmaan tulee siitten Chief Executive Officer (työn antajani), Chief Technology Officer (minä) ja Chief Financial Officer (työn antajani työn tekijä). Olin aluksi 2 kk määräaikaisella ja nyt edennyt jo tähän asemaan.
pitäis asentaa windows uudestaan. saanko jotenkin helposti ja kätevästi selaimen(firefox) bookmarkeista tehtyä jonkun tiedoston, jonka saan siirrettyä uuteen?
Oon kyllä tässä vaihtamassa windows vistasta 7:kaan.
kirjanmerkit -> järjestele kirjanmerkkejä -> tuo ja varmuuskopioi -> varmuuskopioi
---
---
---
Miten päästä töihin?
Mulla on 4 ammttikoulututkintoa, 1 AMK-tutkinto, 1 Yliopistotutkinto, jne.
???
---
Justhan sää sanoit olevas kokopäivätöissä.
---
Niin olenkin ja 2014 perustetaan Oy i4ware Software Ltd ja työn antajani tulee osaakkaaksi ja sijoittajaksi. Firmaan tulee siitten Chief Executive Officer (työn antajani), Chief Technology Officer (minä) ja Chief Financial Officer (työn antajani työn tekijä). Olin aluksi 2 kk määräaikaisella ja nyt edennyt jo tähän asemaan.
---
Ja silti kyselet miten päästä töihin?
Does not compute
Siis tämä oli vaan vituilua.
Lisää peruskoulun olen suorittanut kaksi kertaa ja ekalla kerralla keskiarvo oli 7,0 ja toisella kerralla 7,5 ja olen miniä lukionkin käynyt kaksi kertaa.
Minua vaan ottaa patiin se, että saan 20-vuotialta juuri isolla kaveriporukalla perustettujen mainostoimistojen Tj:ltä häiriköintiviestjä sähköpostiin joissa väitetään, että ovat tehneet rahaa enemmän kuin minä ja nillä on enemmän kolutusta, elämänkokemusta ja työkokemusta kuin minulla ja isommat asiakkat ainakin uhoamispuheissaan. Perkele minun isoimman asiakkaan liikevaihto on vuodessa yli 600 miljardia EUROa vuodessa eikä tämä ole ainoa näin iso asikas.
[q]Freja, 8.1.2008 08:55:
Missä hemmetissä se info siitä on, että Helsingin museoihin pääsis tänä vuonna ilmaseks? Nyt en löydä siitä tietoa enää mistään.
[/q]
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Helsinki+poistaa+tammikuussa+p%C3%A4%C3%A4symaksun+museoiltaan/1135232687291
"Helsinkiläiset ja kaikki kaupungissa vierailevat pääsevät tammikuun toisesta päivästä alkaen ilmaiseksi kaikkiin kaupungin omistamiin museoihin. Museoita on kymmenen. "
[q]
Toinen mietinnän alla oleva asia on se, et tarviko Saksas adapteria pistorasioihin?
[/q]
http://www.saksa.travel/FIN/kaytannon_tietoa/hyva_tietaa_6253.htm
"Saksan verkkojännite on 230 volttia.
Saksassa on samat pistorasiat kuin Suomessa."
---
Perkele minun isoimman asiakkaan liikevaihto on vuodessa yli 600 miljardia EUROa vuodessa eikä tämä ole ainoa näin iso asikas.
---
LOOOOOOL
Exxon Mobilin - joka on rahallisesti (liikevaihto / markkina-arvo) mitattuna maailman isoin firma - liikevaihto oli 2008 404,5 miljardia USD..
Nyt hei joku vitun raja hyvä mies.
EDIT:
Ja jos peruskoulun kävit kahdesti (á 9 vuotta), meni sulla siihen 18 vuotta.
Sitten lukio kahdesti (á 3 vuotta) meni sulla siihen 6 vuotta.
Neljä ammattitutkintoa (á 3 vuotta), 12 vuotta.
1 AMK ja 1 yliopistotutkinto (lasketaan nyt vaikka neljällä vuodella), 8 vuotta
Sitten jos ajatellaan että alotit koulun 7 vuotiaana, oot nyt siis vähintään 51 vuotias! Melkosta, eikö totta?
Jostain luin, että Vodafonen liikevaihto on yli 600 miljaria EUR per vuosi ja isomman liikevaihdon firmoja on olemassa, jotka ovat kansainvälisä lakimiesfirmoja joiden liikevaihto vuodessa lasketaan sitten biljoonissa euroissa.
Kyllä mulla on todisteet kaikista koulusita mitä käivin, ja niitä voi työn ja muiden koulujen ohella käydä iltaopiseskeluna tai etäopiskeluna joten kyllä asiaan pystyy 35-vuoden ikään mennessä. Sitä paitisi Aikuisperskoulussa käydään vain parantelemassa niitä numeroita mitkä ovat liian huonoja lapsena käydystä peruskoulusta eikä yhtään enempää ja sama koskee Aikuislukiota.
Vodafonen liikevaihto vuonna 2008 oli 35,478 miljardia puntaa...
Eikä noita sun huuhaamielikuvitusfirmoja joiden liikevaihto mitataan biljoonissa (=1000 miljardia) ole olemassa.
Billion englanniksi tarkottaa miljardia.
Hah.. haen näitä infoja Wikipediasta, johon voi kuka vaan kirjoittaa mitä paskaa tahansa joten lähteet eivät nyt ole luotettavia mistä luen infoa. Tämä on siis stä, että mm. Wikipediaan aika-ajoin joku onnistuu kirjoittamaan virheelistä infoa kunnes virheellinen info poistetaan kuten info siitä mihin Michael Jakson kuoli.
Eli tässä minun CV joka on vähän kesken ja siinä on rehellisesti laitettu infoa minun kolutuksesta ja työkokemuksesta:
http://cv.i4ware.fi/
Eli tyhmä kysymys mikä on Englanniksi peruskoulu tarkemmin Tammerkosken Aikuisperuskoulu niin voin sitten Qualification kohtaan lisätä ne harvat kurssit jotkä kävin Aikuisperuskoulussa.
Samoin CV:hen on laitettu tulevaisuutta jo olemassa olevien sopimusten pohjalta.
CV:ssä on myös vielä vähän kirjoitusvirheitä koska se on vielä kesken ja on aina kesken.
---
Hah.. haen näitä infoja Wikipediasta, johon voi kuka vaan kirjoittaa mitä paskaa tahansa joten lähteet eivät nyt ole luotettavia mistä luen infoa.
---
Se on totta, että wikipedia ei ole ns. luotettava lähde, muttei tässä nyt kyse siitä ole. Vaan siitä, että sinä et osaa englantia ja sinun pitäisi opetella sitä ennen englanninkielisten lähteiden lainaamista.
Edit PS. Peruskoulu on elementary school. Peruskoulu aikuisille on elementary school for adults. Tammerkosken aikuisperuskoulu on Tammerkoski elementary school for adults. En ole ollenkaan varma, että CV:hen kannattaa laittaa käyneensä peruskoulun aikuisiällä.
Tiedän, että Ilmainen sanakirja on netissä ilmaiseksi ja on mulla himassa myös Oxford Dictionary mutta Oxford Dictionary soveltuu lähinnä vain esim. roolipelikirjojen suomentamiseen missä on keskiajalla käytettyä Englantia mitä ei normaali Suomi-Englanti-Suomi sanakirjoista löydy.
No ehkäpä noita aikuisperuskoulun juttuja ei kannata CV:hen laitta ja sitä käydään vain siksi, että parannetaan peruskoulun keskiarvoa jotta se riittäisi mennä opiskelemaan mm. datanomiksi.
Samoin minun ei kannata laittaa CV:hen kaikkea minun pätkätyötä, koska olen esim. Telemarkkinointi-työtä tehnyt n. 4-30 päivän sopimuksilla monessa eri firmassa. Eikä oikeesti nämä työtodistukset kiinnosta ketään muuta kuin Työvoimatoistoa sitten kun jään taas työttömäksi kun arvioidaan että olenko oikeasti työtön vai en.
Tuolla O_o threadissa joku ilmoitti huomanneensa paketin puolivälissä käyttäneensä pannujauhatusta kahvinkeittimessä suodatinjauhatuksen sijaan, ni mää mietin et mitä eroa on pannu ja suodatinjauhetulla kahvilla?
Kannattaa herra Markhamilton tutustua sellaseen käsitteeseen kuin sanakirja ja vaikka myös Googleen, kun noita CV:tä värkkäilet. Ja edelleen se oikoluku ennen "save"-napin painamista klubbarissa. Sovittaisko näin? Kannattaa jättää nämä "vituilut" vähemmälle, kun niille ei oikein ole kohdettakaan.
Niin no jos mä avaudun takaisin vaan niille 15-20-vuotiaille, jotka minulle lähettää niitä uhoamais viestejä sähköpostiin, että heillä muka on enemmän työkokemusta ja kolutusta kuin mulla silloin kun ne niitä uhoamis viestejä taas lähettää.
Sovitaanko myös näin että DJ Mark Hamilton kuoli kun se jäi linja-auton alle ja nyt on sitten uusi DJ nimeltä Morfin Ma'fer, koska nimi Mark Hamilton on pilattu ja nimeä minun piti vaihtaa siksi, että bilejärkkäreiltä tuli sellainen käsky kun nimi Mark Hamilton on pilattu ja tässä asiassa bilejärkkärit ajattelivat vain minun imagoa ja omaa imagoa. Mutta valitettavasti nimen vaihto foorumeilla ei koskaan ole toiminut ja ihmiset kuitenkin jossain vaiheessa tunnistaa joka tapauksessa kuka minä olen oikeasti esim. pelkän ulosannin perusteella. Mutta ei tämä mitään minulla on kohta rahaa niin paljon, että voin perustaa oman ohjelmatoimiston.
Niin ja edellen käytän Ilmaista sanakirjaa ja Google Translatea (Google Translate on tosin kyllä ihan perseestä) plus Oxford Dictionryä tarvittaessa.
Niin ja Englantia oppii parhaiten näillä:
- Lukemalla Englannin kielisiä kirjoja ja opiskelemalla Englantia lisää jos taidot ei riitä näiden lukemiseen
- Pelaamalla Englannin kielisiä roolipeljä Englantia puhuvien ihmisten kanssa
- Vastailemalla ulkomaalaiste puhelinmyyjien puheluihin tai muihin puheluihin mitkä tulee ulkomailta
Siellä Oxfordin sanakirjassa lukee varmaan ihan selkeästi, mikä on billionin ja biljoonan ero. Ei siinä peräaukkojen itkemiset auta jos Ei Vaan Osaa (tm).
PS. anq eiköhän tämän bussin alle jääneen raadon toilailu mee tarpeeks pitkälle jo, taas vaihteeksi.
Who cares? No body!
Siis minä en ole yhtäkään Klubarilla kirjoittavaa henkilöä, koskaan nähnyt bileissä ja mulla on aika moinen kaveripiiri Tampereen bileissä ja kukaan niistä ei kirjoita Klubarilla esim. siksi, että ne ei tykkää Klubarilla kirjoittavien ulosannista yms.
Olen käynyt bileissä vuodesta 1995 ja vain n. 5 kertaa on tullut tuona aikana ihminen puhumaan mulle kun on lukenut mun juttuja Klubarilla, Platinumilla, ja tre-techno-kanavalla IRC:issä ja nämä eivät itse kirjoita mitään näissä.
Sitä paitsi olen kysellyt yleisön edustajilta ja ne ovat sanoneet, että minun internet-historialla ei ole mitään väliä eikä sillä mitä bilejärkkärit ovat sanoneet.
Mun iniseminen loppuu täällä sitten kun te lopetatte minun arvostelemisen täällä ja esim. sen että hakutte minua IT-alan amatööriksi. Sitä paitsi mä en kirjoita täällä anonyymisti toisin kuin te, joten kun alatte minua arvostella ja väittää että teillä on esim. enemmän työkokemusta ja koska ette postaa tänne linkkejä omiin CV:hinne niin asiapa on vähän epäreilua peliä.
Mut joo en mä jaksa täällä teidän kanssa vuodesta toiseen tapella ja jossain vaiheessa on järkevää vain luovuttaa ja antaa teidän pitää omat mielipiteet.
[q]sapeli, 22.5.2008 22:58:
Jos se astia missä kermaa pidetään on kermakko, onko se astia missä perunamuusia pidetään muusikko?
[/q]
Tämähän on ratkaisu siihen, että miten syntyy kaikki metelisepät!
[q]nomic, 23.5.2008 16:15:
---
sapeli, 22.5.2008 22:58:
Jos se astia missä kermaa pidetään on kermakko, onko se astia missä perunamuusia pidetään muusikko?
---
Tämähän on ratkaisu siihen, että miten syntyy kaikki metelisepät!
[/q]
"Syöppä nytten paljon sitä perunamuusia niin susta kasvaa isona sellainen muusikko!"
Entä jos joku tekee perunasta pillin ja soittaa sillä niin onko sitten perunamuusikko?
[q]Jutu, 23.5.2008 15:08:
Pitäiskö mun huolestua ja lampsia päivystykseen kun mulla jo toista päivää särkee tohon alavatsaan oikealla puolella? Multa ei meinaan oo umpilisäkettä poistettu niin jos se on tulehtunut ja en meekään lääkäriin ja sit se poksahtaa. Mut sitten taas jos ei olekaan noin vakavaa niin kyllä nyt vähän nolottaa mennä lekuriin sen takia :P
[/q]
Kannattaa käydä lääkärissä. Itsekin kävin saman asian vuoksi. Ei onneksi ollut umppari mut jotain muuta sieltä kuitenkin löyty.
[q]anniharha, 21.5.2009 22:48:
---
Joskus muksuna pisti amppari kumpparissa, au mitkä traumat jäi siitä :(
[/q]
Ite huitasin kersana kimalaisen omaan korvaani ja pistihän se...snadit traumat jääny, mutta kun antaa niiden vaan olla huitomatta, niin eipä ne mitään tee. Tottunut jo vuosien varrella olemaan ihan lunkisti niiden äärellä :D
Mua kiinnostaisi, että saakohan jostain baarista piimää? Siis mikään Valion baari ei tähän käy, vaan ihan joku baari mis jengi yleensä kiskoo viunaa.
P.S. Ja piimällä en siis tarkota kikkelistä tulevaa möhnää.
P.P.S. Ja ei kannata kysyä mikä pointti tässä on. Sen verran vaan sanon, et viimeks joutu tilaamaan Long Island Ice Tean kuh ei ollu piimää, oli pakko tappaa masupöpöt nääs. Piimä ois kyl toiminu paremmin ehkä, ilman sivuvaikutuksia.
[q]Freja, 12.4.2007 20:20:
Mä voisin jopa vinkata sua venttaan viikonloppuun (eli huomiseen) kun jäähallissa on sexhibition.
[/q]
Jooh, mä itseasias kahtelin samaa. Harmittaa vaan maksaa 15 egee lipusta jos vaan menee ostoksille, kun sielä on yleensä niin surkeet esitykset. Noh, mut täytyypi pistää harkintaan.
Misät tulee tällaiset sanojen kääntämiset? Lasikukko --> Kusilakko
[q]sativa, 22.5.2009 14:04:
Kiitti.
MP3-soittimeen liittyvä vastaus oli itelleni yllätys, aattelin et tommonen veis eniten virtaa *whaat*[/q]
Eihän se sammutettuna vie virtaa lainkaan. Akusta toki lähtee "ilmat pihalle" ajan myötä, mutta soittimen laittaminen pois päältä saa akun "palautumaan" hieman ja tämä tuo sen verran lisävirtaa, että sen huomaa käytössä. Jos siis haluat kuunnella musiikkia mahdollisimman pitkään yhdellä latauksella, et pidä laitetta yhtäjaksoisesti päällä, vaan kuuntelet pätkissä.
Niin ja juu, äänentason laskeminen säästää virtaa, mutta jos akku vetelee jo valmiiksi viimeisiään, ei tuostakaan säästötoimesta ole enää juuri apua.
[q]Harmi tuo yo-titteli, että en voi sitä ilman yliopisto-opintoja käyttää. Aattelin, että päden sillä jossain työhakemuksis (jos joskus niitä pitää lähetellä) *tirsk*[/q]
Voit kyllä halutessasi käyttää titteliä "ylioppilas" ilman lisämääreitä, mutta en usko että tuota titteliä yleensä käytetään enkä usko sen tarjoavan mitään kummoista positiivista lisää työhakemuksissa. Sitä voidaan jopa pitää turhana pätemisenä, sillä ylioppilastutkinto on sen verran heppoinen tutkinto. Itse tutkinnon suorittaminen kannattaa toki mainita CV:ssä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 327
- 328
- 329
- 330
- 331
- ...
- 798
- Seuraava »