Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]JussiS, 26.11.2009 13:55:
---
Lyylikki, 26.11.2009 12:48:
Jos mä haluan käyttää Spotifyä puhelimella, niin mikä tiedonsiirtonopeus kannattaa valita? Riittääkö 384 kbit/s vai kannattaako ottaa 512 kbit/s?

Yritän internetistä hakea tietoa, mutta ei se kerro minulle?

---

Tuota, kumpikaan noista ei ihan taida riittää suoraan streamaamiseen, eli jonkun verran bufferointilagia varmaan tulee. Puhelimessahan kannattaa sit tallentaa ne biisit suoraan muistiin, niin ei tarvii kahta kertaa ladata. Käytännössä toi toimii vaan WLANin yli kunnolla ilman lagia.
[/q]

Hyvin riittää 384 äänen striimaamiseen, melkein jopa youtubeenkin mutta ei kuitenkaan ihan (eli joutuu ensin lataamaan vähän ennenku alottaa kattomaan). Itse kuuntelen nettiradioita yms. Ämpärithän on max 320 kbps ja Spotify käyttää oggia joka vaatii vielä vähemmän kaistaa.

"What quality does Spotify stream in?
We use the Ogg Vorbis q5 codec which streams at approximately 160kb/s. Premium subscribers can enable higher bit rate streaming at 320 kb/s from the preferences menu."

[q]Cera, 20.9.2005 10:32:
kuinka monta disneyn koko illan piirrettyä on nyt ilmestynyt?

en tajuu miks en osaa löytää kunnollista listaa mistään :D
ts. tajuun... oon tyhmä. :(
kertokaa!1
[/q]
http://home.broadpark.no/~mlarse-8/Disney/
Tuossa on norjankielinen sivusto aiheesta. Toivottavasti auttaa

[q]astaroth, 13.11.2008 20:10:
---
Takyon, 13.11.2008 19:44:
itsehän en noita edes käytä muuten kuin jos on pakko. Liukuportaat on mordorista

---

jätkäl on selkee agenda :D
[/q]

No siis onkohan kovinkaan moni miettiny miks kaikissa länsimaissa liikalihavuus, liikuntasairaudet yms lisääntyy jatkuvasti. No tottakai kun on varaa tuhlata ja varaa syödä kaikkee sontaa (niinku minä :D ), mut mä väitän että suuri syy on myös siinä että kaikki tehdään niin vitun helpoksi ihmisille että kukaan ei osaa enää käyttää niinkin yksinkertaisia asioita kuin portaita. Tai hyvänä esimerkkinä myös se että muutaman kilometrin kävelymatka vaikuttaa tuottavan monille ihmisille ylitsepääsemättömiä ongelmia "kun ei pääse julkisilla".. Noh joo, itselläkin olisi paljon parannettavaa mut portaista on hyvä alottaa ;)

[q]a-j, 1.7.2009 02:01:
netti toimii hyvin, mutta putty ei suostu toimimaan,
kun klikkaa yhteyden auki, niin tulee välittömästi
Putty fatal error ja virheilmoitus: Server unexpectedly
closed network connection

voiko tuo vika siis ollakin vaikka serverissä (shell.metropolia.fi)
vai tässä uudessa yhteydessä?
[/q]

Pikainen veikkaus tosiaan vois olla, että molemmissa. Voi nimittäin olla, ettet saa .fi -loppuista hostnamea itselleni ja sen takia metropolian pää sitten ei salli yhteyksiä. Hostnamesi voit tarkistaa vaikka täältä - http://remote.12dt.com/

[q]Juhgu, 12.6.2009 15:48:
---
mark hamilton, 12.6.2009 15:39:
---
Ei vaan ohjelman X koodaus firmalle Y 12 kk sopparilla jossa kaikki työtunnit laskutetaan tuntihintaan X + ALV 22 %. Tai vain yhden työtunnin koodaus. Työ voi olla mitä vaan ja ei ehkä liity mitenkään mihinkään verkkokauppaan vaan esim. kansain välisen brändin kännysoftan suunnittelluun.
---

Eli jos sä vaan koodaat tai suunnittelet, ni miks sä sit avaudut klubbarissa siitä kuinka puhelinmyyntityö on niin vaikeaa? Ja puhut jostain Oyj:n TJ:n kanssa neuvottelemisesta? I'm still confused.

---
Sä oot vaan kilpailija ja haluat haukkua ja ihan turha väittää vastaan..
---

Aha. No vaikka se onkin ihan turhaa, niin tekee silti mieli väittää vastaan että mä en kyllä tietääkseni kilpaile sun kanssasi millään tavalla. Lepo vaan. Eikä tarkoitus ollut haukkuakaan.

---
Vittu kun joutuu tällä kertoileen ja todisteleen vaikka mitä NDA:n ehdoin.
---

Joo se on kyllä harmillinen tämä Internet.
[/q]

Avaudun siksi, että se myyntijuttu oli vitsi.. olen kuitekin soitellut myyntipuheluita isojen firmojen vaihteeseen ja tiedän mitä kaikea tulee ensipuheluilla. Se ei ole ongelma vaan hidaste ja oikeat henkilöt saa kyllä joiden kanssa puhua.
Minun bisness ei tarvitse näitä myyntipuheluita useinkaan vaan yleensä vain CV:n yms. lähetteyä emaililla oikealle henkilölle tai vain odottelua että minun haetaan kotoa.

[q]Juhgu, 12.6.2009 16:10:
---
mark hamilton, 12.6.2009 15:52:
---
Avaudun siksi, että se myyntijuttu oli vitsi..
---

Ai jaa, heh heh.

---
olen kuitekin soitellut myyntipuheluita isojen firmojen vaihteeseen
---

...paitsi ettei ollutkaan? Koska oikeastikin soittelet myyntipuheluita...

---
Minun bisness ei tarvitse näitä myyntipuheluita useinkaan vaan yleensä vain CV:n yms. lähetteyä emaililla oikealle henkilölle tai vain odottelua että minun haetaan kotoa.
---

...muttet toisaalta soittelekaan?
[/q]

Ai.. juu mä en nyt ihan oikeesti ymmärrä, että yritätkö vaan ajaa omaa mielipidettäs tällä asiasta mitään tietämättöimen varjolla niitä manipuloimalla.
Miksi mulle pitää vittuilla mm. Joomlasta.. myönnän et siinä on bugeja yhtäpaljon kuin kilpailijoiden tuotteissa ja ehkä kuitekin joku on sen valmiin supportin tehnyt paremmin.. mutta sitä en ymmärrä, että jos mun asiakas soittaa mulle että "Olemme hakeneet Joomlan netistä ja teetäneet graffat sen ulkoasuun mainostoimistossa ja haluaisimme nyt ostaa sinulta graffojen teknisen koodauksen Joomla templaatiksi" niin miksi pitäisi myydä niille kilpailevaa tuotetta kun se Joomla on niin paska.
Sinä et taida tajuta myös mitä se "Osakeenemmistön omistja juttu tarkoittaa".
Se tarkoittaa seuravaa:
Tauno omistaa Oy:stä 50 %
Raimo 40 %
Reiska 10 %
Reiska myy jollekkin 1 % omistaan.
Joten 1 % ostaneelle ei ole ks. ostosta mitään hyötyä. Sillä ei paljon osinkoja saa saatikka päätösvaltaa yrityksen tärkeissä päätöksissä vaikka omat päätökest olisi parempia kuin muiden. Päätökset tekee ne joilla on eniten osakkeita oli ne sitten mitä tahansa "Pyörän uudestaan keksimis juttuja" kuten tehdään oma Joomla.
Jos yritys meinaa oikeesti menestyä hyvin niin se viisain bisnessmies pitää olla se joka omistaa eniten osakkeita koska sen ääni on muihin verrattuna ratkaisevassa asemassa vaikka muiden mielipiteet olisi parempia.

[q]:D, 12.6.2009 21:54:
Onko suomessa tarpeeksi joomlaa?!
[/q]

Lista on pitkä...

[q]drinn, 12.6.2009 22:08:
---
Ai.. juu mä en nyt ihan oikeesti ymmärrä, että yritätkö vaan ajaa omaa mielipidettäs tällä asiasta mitään tietämättöimen varjolla niitä manipuloimalla.
Miksi mulle pitää vittuilla mm. Joomlasta.. myönnän et siinä on bugeja yhtäpaljon kuin kilpailijoiden tuotteissa ja ehkä kuitekin joku on sen valmiin supportin tehnyt paremmin.. mutta sitä en ymmärrä, että jos mun asiakas soittaa mulle että "Olemme hakeneet Joomlan netistä ja teetäneet graffat sen ulkoasuun mainostoimistossa ja haluaisimme nyt ostaa sinulta graffojen teknisen koodauksen Joomla templaatiksi" niin miksi pitäisi myydä niille kilpailevaa tuotetta kun se Joomla on niin paska.
Se tarkoittaa seuravaa:
Raimo 40 %
Reiska 10 %
Joten 1 % ostaneelle ei ole ks. ostosta mitään hyötyä. Sillä ei paljon osinkoja saa saatikka päätösvaltaa yrityksen tärkeissä päätöksissä vaikka omat päätökest olisi parempia kuin muiden. Päätökset tekee ne joilla on eniten osakkeita oli ne sitten mitä tahansa "Pyörän uudestaan keksimis juttuja" kuten tehdään oma Joomla.
Jos yritys meinaa oikeesti menestyä hyvin niin se viisain bisnessmies pitää olla se joka omistaa eniten osakkeita koska sen ääni on muihin verrattuna ratkaisevassa asemassa vaikka muiden mielipiteet olisi parempia.
---

wazup Rule-of-Three? http://www.pingstate.nu/linkit/183776 (etc..)

kaveri trollaa samaa paskaa täälläkin :DD aika varmaan kirjautua sairaalaan sisään..
[/q]

Mee sää sinne sairalaan ihan itse.. mua ei kiinnosta tapella tällä ja muualla jatkuvasti.

[q]ezzy, 12.6.2009 22:16:
---
mark hamilton, 12.6.2009 22:11:
---
drinn, 12.6.2009 22:08:
---
Se tarkoittaa seuravaa:
Raimo 40 %
Reiska 10 %
---

wazup Rule-of-Three? http://www.pingstate.nu/linkit/183776 (etc..)

kaveri trollaa samaa paskaa täälläkin :DD aika varmaan kirjautua sairaalaan sisään..

---

Mee sää sinne sairalaan ihan itse.. mua ei kiinnosta tapella tällä ja muualla jatkuvasti.

---

Näemmä kiinnostaa, kun et muuta teekkää kuin altistat itseäsi vittuilulle. Suosittelen sitä koodaamista myös klabbariin postaamisen sijasta.
[/q]

No ehkä näin.. koodamisesta saa rahaa. Ei tässä olla sen tason kingjä että klubarilta ja pingstatelta tulisi vaan ylistystä.. ehkä sitten kun mulla on 150 duunaria ja liikevaihto 65 milj. EUR vuosi.

[q]ezzy, 12.6.2009 22:29:
---
mark hamilton, 12.6.2009 22:22:
---
No ehkä näin.. koodamisesta saa rahaa. Ei tässä olla sen tason kingjä että klubarilta ja pingstatelta tulisi vaan ylistystä.. ehkä sitten kun mulla on 150 duunaria ja liikevaihto 65 milj. EUR vuosi.

---

jepjep, sulla on. Olethan TJ ja koodailet joomlaa ja soittelet firmoihin ja kyselet verkkokaupan napeista. Jospa ei mentäis asioiden edelle. Tää on taas sitä mistä mä tossa edellisessä postissa puhuin.
[/q]

En ehkä ymmärrä mitä ajat takaa tuolla asioiden edelle menemisellä. Mutta turha väittä etteikö Joomla ole hyvä bisness kun sen osaa ja on sen myymisen spasialisti. Kuitekin mun asiakaat voi haluta mm. Liferay tai JBoss koodausta ja jos haluuu niin ei siinä muu auta.
Tottakai mä soittelen firmoihin tulojen eteen.

[q]Wegez, 7.4.2008 10:43:
---
terraluna,
Jos käytän mieheni duunipaikastaan saamia liikuntaseteleitä oman salikorttini maksamiseen, voiko mieheni työnantaja saada tietää siitä että minä niitä seteleitä käytän eikä mieheni? :o

---

Jos satut joskus vierailemaan miehes työpaikalla, ni kyllä se pomo sillon saattaa huomaa? ..jos toisella on kasvanu muscelit iha simona ja toisella vuorostaan esim. maha..?..kyllähän sillon pomoa pistää mietityttämään, että kumpihan niitä seteleitä oikeesti käyttää?

No ei, vitsi vitsi..ainakin me saadaan iha vaik myydä omat setelit eteenpäin jos ei ite käytä. Joten tuskin sillä on mtn väliä?
[/q]

:D No kyl se mieskin kunnostaan huolta pitää, eikä oo kaljamasuu. Mietin vaan et en haluu aiheuttaa mitään vaikeuksia toiselle, itsensä voi aina puhua, hymyillä ja ripsiäräpsytellä ulos vaikeistakin tilanteista, mut kun toi puolisko on niin rehellinen ja suoraselkänen ettei siltä semmonen onnistu tiukankaan paikan tullen. ;)

[q]plink, 5.4.2008 16:22:
toinen kova kyssä heti perään: pesin tossa vähän työrytkyjä, joissa oli merkintä "ei rumpukuivatusta", mut laitoin ne sinne kuitenkin. mitähän käy? :o
[/q]

Olet varmaan tähän mennessä jo nähnyt miten vaatteille kävi rummussa, mutta niitä näkemättä veikkaukseni on, että ei muuta tapahtunut kuin että ne kuivuivat. Vaatteiden pesumerkinnäthän tehdään aina todella alakanttiin, jotta vaatevalmistajien ei muka tarvitsisi korvata asiallisessa pesussa pilalle menneitä rättejään.

Rumpukuivatus on yleensä kielletty vaatteilta, jotka ovat kutistumis- tai varsinkin rypistymisherkkiä. Jos vaatteet menevät häiritsevän sitkeään ryppyyn rummussa, jatkossa ne kannattaa rumpukuivata ei rutikuiviksi vaan vähän kosteiksi ja ripustaa sen jälkeen ilmavasti vaikka hengarille. Jo luulis kuivuvan suoraksi.

Vaatteet, varsinkin tummaväriset, kannattaa ekoissa parissa pesussa pestä varmuuden vuoksi just pesuohjeen mukaan, mutta siitä eteenpäin terveen järjen käyttö on sallittua: täyspuuvilla tulee puhtaaksi vasta 60 asteessa, sekoitekankaat (esim. stretchfarkut ja monet keinokuituja sisältävät sekoiteneuleet) pestään 40 asteessa, siis herkimmän materiaalin mukaan, ja täysvilla, silkki ja sukkahousut ja leggarit joko käsin tai koneen villapesuohjelmalla. Saman materiaalin tummat ja vaaleat/valkoiset pestään erikseen, paitsi ne tummat vaatekappaleet joita on pesty ehkä noin useita kymmeniä kertoja voi pestä minkä kanssa vaan kunha lämpö on oikea.

[q]Syder, 24.10.2006 10:44:
---
ALIEN, 24.10.2006 10:37:
jaa. Hyvä kysymys

---

täytyy kai yrittää udella joltai ei-wowaajalta vinkkei :D
[/q]
Pistäkääs sit quotee tännekin, jos vinkkejä löytyy.

[q]ezzy, 12.6.2009 22:57:
---
mark hamilton, 12.6.2009 22:36:
---
ezzy, 12.6.2009 22:29:
---
mark hamilton, 12.6.2009 22:22:
---

---

jepjep, sulla on. Olethan TJ ja koodailet joomlaa ja soittelet firmoihin ja kyselet verkkokaupan napeista. Jospa ei mentäis asioiden edelle. Tää on taas sitä mistä mä tossa edellisessä postissa puhuin.

---

En ehkä ymmärrä mitä ajat takaa tuolla asioiden edelle menemisellä.

---

Jos vaikka kysyn pari kysymystä havainnollistamisen vuoksi. Paljonko SINULLA on nyt duunareita? Paljonko on liikevaihto? Eli jos vaikka haaveilisit vähemmän ääneen?
[/q]

Duunareita on 0.. Firman liikevato on 150.000 EUR vuosi.. nöin osakkaana mä en ole sitä kaikkee tehnyt. Se on eriasia mikä on wputoiminimen Tekonologiaplaneetta liikevaihto.. Kaikki meillä tekee omia bisneksiä. Valitettavsti opiskelijana en voi alle kirjoittaa sopimusta 12 kk / 40 h / viikko joista laskutan tietyn tuntisumman vaikka monia on tarjottu. Voin tehdä vain pikku bisneksiä.. joten katsotaan asiaa sitten kun olen valmistunut tradenomiksi.

Mun takapiha esitteli jälleen uuden elukan, ja haluisin varmistuksen, että onko tämä elukka kanahaukka?

Muokkasin kuvaa ja tiedosto muuttui JPG:stä Bittikartaksi. Miten saan Bittikartasta taas JPG tiedoston?

Mistähän kannattaisi lähteä kysymään MK2:seen uutta virtakytkintä?

[q]Jone, 10.10.2003 14:13:
- Mitä ihmettä ihmiset kuvittelevat saavuttavansa kirjoittamalla erilaisissa kuvagallerioissa vastakkaista (tai samaa) sukupuolta edustavien ihmisten kuvien alle ”vonkuja?” Muutama autenttinen esimerkki: ”NAM! *lurps*”, ”olet todella HOT! voisit vaikka ihastua muhun!!! =) jooko? *räps* *räps*” ja ”Ui vittu mikä namu ;)”.
[/q]
Se on vajaan ihmisen sanallinen ilmaisu herkästi sormenpäätä pitkin puolialastonta kehoa liukuvaan toimenpiteeseen.

[q]Dementation, 22.8.2006 14:59:
Varsinkin soittajien kohdalla se on todella ärsyttävää. Onko jengi niin epävarmaa omista lahjoistaan tai hintatasosta mitä uskaltaa pyytää ettei uskalla laittaa mitään "normaali hinta 50-100e ja jos yli 100 km matkaa, niin matkakulut" ja sit jos pelkää että se rajaa liiaksi, niin perään vaikka että "tai sopimuksen mukaan".

Tai jos kokee olevansa hyvä soittaja on tottunut saamaan enemmän, niin laittaa rohkeasti, että keikkapalkkio 200e/tunti... Tai jos vaan haluaa soittamaan, eikä oo niin rahasta kiinni, niin "mahdollisuuksien mukaan pientä kulukorvausta"

*hajoil-hymilö*
[/q]

Vallan asiallinen huomautus. Uskoisin syyn olevan juurikin siinä, että eri luonteiset tapahtumat on hieman eri tavalla maksukykyisiä kuin toiset. Jos on sen verran iso nimi, että soittaa käytännössä vaan isommissa tapahtumissa, on helppo hinnoitella itsensä esm 300e/keikka+matkat+hostaus.

Pienemmille nimille ongelmaksi koituu siinä sitten keikkojen vähyys (jos lyödään hinta lukkoon "keltaisilla sivuilla"). Jos hinnaksi laitetaan 50e, niin isommat järjestäjät ei välttämättä edes kiinnostu henkilöstä ja kotibileisiin ko. dj on jo liian kallis.

Joskus ravintola maksaa dj:t, jolloin voi hyvällä omalla tunnolla pyytää normaalin liksan (esm 150eur), kun taas, jos maksajana on bilejärjestäjä itse joka pyörii liki nollabudjetilla, ei kehtaa pyytää paljoakaan yli 80euroa. Jos taas tilaaja on selvästi maksukykyinen useamman tuhannen bilettäjän kekkereiden järjestäjä - on vaikea selittää miksi "keltaisilla sivuilla" lukee 80eur, mutta pyydät 160eur.

Mutta, koska haaste on heitetty, niin vastataan siihen laittamalla omat hintatiedot esille: Caro² (Fiilis, Techmu, Das Boot)

EDIT: Älkää edes kuvitelko laskevanne, että olen saanut joka keikasta 100eur

[q]:Derotonot, 25.7.2005 08:55:
---
dominikh, 15.7.2005 21:56:
Mistähän kannattaisi lähteä kysymään MK2:seen uutta virtakytkintä?

---

olettaen et puhut teknarista ni oisko maahantuojalta?
[/q]

Jees, sain kyllä osat, mutta liikkeen piti olla välikätenä, eivät jostain kumman syystä halunneet myydä suoraan yksityiselle edes varaosia.

O