Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Yritin etsiä netistä vastausta tuloksetta joten tänne :)

Mulla olis koneessa äänikorttina SB Audigy 2 ZS josta haluaisin kolmeen eri kaiutinjärjestelmään saman stereosignaalin ulos (olohuone, tietokoneen saippuarasiat sekä kuulokkeet). Kortissa on ulostulot etu-, taka- sekä subi-/keskikaiuttimille, mutta en ole löytänyt mistään asetusta jolla vaikka etu- ja takakaiutinliitännät saisi toimimaan dual-stereo modessa. Softat siis automaattisesti olettaa että jos mä liitän neljä kaiutinta niin niiden pitäisi toimia jossakin surround-järjestelmässä, joka ei vain käy.

Eli onko tiedossa kikkakolmosia? Jotain erikoissoftia? Ihan mitä vain?

Tietty voisin rakentaa yhden haarottimen jossa olis kolme liitäntää mut en sitten tiedä olisko sillä jotain merkittäviä haittavaikutuksia?

[q]crissy, 18.11.2008 11:58:
paljonko maksaa farmariauton takaluukun lukon ( ?) korjaaminen?

eli ei aukee enää koko luukku.

Joo tiedän et pitää soittaa korjaamolle mut jos täälä olis asiantuntijoita

vaikuttaako et se on kaukolukituksella toimiva?
[/q]

Näiden hinnat voi vaihdella melko paljonkin merkkien ja mallien mukana joten kannattanee kysyä sieltä korjaamolta :D

[q]onni3mk, 18.11.2008 19:30:
Äidillä on Nokia N95 8GB -puhelin. Tarttis päästä puhelimen WLAN:illa nettiin. Läppärillä toimii, mut puhelin kysyy "wep-avainta". Mikä on "wep-avain"?
[/q]

http://fi.wikipedia.org/wiki/WEP
Ja mieluummin tietysti käytetään tätä http://fi.wikipedia.org/wiki/WPA2

Eli se on vähän niinkuin tunnus jolla "kirjaudutaan sisään"..

[q]Lyylikki, 10.10.2009 14:28:
---
wiwi, 10.10.2009 14:17:
Hitto vie. Pitäis vissiin opetella. Mä oon lähinnä oottanu että jossain vaiheessa tulee joku hälytin kaikkiin esineisiin että niitä voi etsiä äänen perusteella. :D

---

Joskus oli myynnissä semmosia avaimenperiä, jotka piippas, kun vihelsi tai taputti käsiä lujaa. Ongelmanaha tossa on varmaan se, että jos niitä on useammissa jutuissa, niin viheltäessä piippaa joka puolella kämppää.

Itse suosittelisin asentamaan jokaiseen katoavaan tavaraan sirun, jossa olis gbs-lähetin tms. ja sitten pitäis olla semmonen laite, joka kertoisi esim. tietokoneen näytöllä, että mistä kohttaa kämppää se kaukosäädin milloinkin löytyy.
[/q]

GPS ei kuitenkaan ole ihan niin tarkka että siitä olis kovin paljoa apua jos jokaisessa kodin laitteessa olis omansa. Tarkkuus on kyllä alle 10m (ehkä jopa 5m?) säteellä mut jos sen kapulan löytäminen omasta kodista on vaikeeta niin ei toi 10m rajaus mikään hirveä apu taida olla :D

[q]kotivalo, 4.2.2009 21:05:
No eikös se sanonta ole, että nuha lähtee nussimalla?
[/q]

Noniin ja sit jatkoa mun edelliseen kysymykseen. Onks täällä tyttöjä joilla olis myös nuha?

[q]Hitchhiker, 28.8.2008 21:51:
---
Takyon, 27.8.2008 11:17:
Saaks firefox 3:sta jostain säädettyä että toi addressbar toimis samalla tavalla kuin aiemmissa versioissa? Mä suorastaan vihaan tuota nykyistä, sekava ja kaikkea..

---

---
kotivalo, 28.8.2008 21:43:
Meinasin kans tulla kyselemään tosta FF:n osoterivistä, takas vanhaan ja heti, kiitos!

---

Tommonen lisäosa löytyi, jolla saa vanhan URL:i bar:n FF3:n (toiminnasta sitten en tiiä, mutta saahan sen aina poistettua *hymy*).

https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/6227
[/q]

Kiitoksia ^_^

[o]Vielä kun sais autocopy:n toimimaan tuossa ff3:ssa niin elämä loistaisi jälleen, ehkä se vielä joku päivä päivitetään.[/o] Sainpas :)

[q]ezzy, 28.8.2008 12:34:
---
Takyon, 27.8.2008 11:17:
Saaks firefox 3:sta jostain säädettyä että toi addressbar toimis samalla tavalla kuin aiemmissa versioissa? Mä suorastaan vihaan tuota nykyistä, sekava ja kaikkea..

---

Miten se toimi eri tavalla ennen?
[/q]

Lähinnä se listaus kun alkaa kirjottamaan osoitetta ja sitten se ehdottaa niitä sivuja mitä aiemmin on sellanut, mä haluun että siinä näkyis pelkästään urlit, ei mitään sivuston otsikoita tai muuta kakkulia.

[q]Kauno Saario, 2.9.2008 13:51:
---
Takyon, 2.9.2008 13:38:
Mun työhousut on ratkennut haaroista sauman kohdalta ja pitäis käydä hakemassa neula sekä lankaa. Ompelussa ei varmaan muuta kummallista ole kuin se aloitus ja lopetus. Eli teenkö langan päähän vain jonku solmun ettei se pääse siitä neulanmentävästa reiästä läpi vai onko jotain hienoja kikkakolmosia?

Viimeksi siis tullut neulaan ja lankaan koskettua ala-asteella :P

---

Jos sulla suinkin on mahdollisuus pyydä työnantajalta uudet...pääsee kaikkein helpoimmalla. Ei noista ompeluhommista koskaan tiiä jos ei koneella pääse ompeleen.
[/q]

Pyytäisin toki uudet mutta duunivaatteet on omakustanteiset

[q]äm, 21.9.2005 10:29:
Missä myydään muovisia S-koukkuja? (niitä about 10 senttiä korkeita)
[/q]
Muoviliikkeissä luulisin, esimerkiks Etola tjsp. Kylppäriliikkeistä vois kans kysyä ja ihan rautakaupoista?

[q]Jutu, 19.11.2008 15:14:
[/q]

Tosiaan niinkuin tuossa jo aiemmin sanottiin niin nenästä kiinni ja koitat "puhaltaa" nenän kautta, ainoa aivan varma keino saada paineet tasattua laskeutumisvaiheessa. Noustessa paine purkautuu ihan itsekseen. Ongelmia syntyy jos on vaikkapa nuha jolloin kaikki ontelot ovat tukossa ja silloin se paineentasaus ei vain onnistu.

[q]Sparkling, 19.11.2008 17:02:
Pienille lapsille oon kuullu ehdotettavan jotain kertokäyttömukiviritelmää, oisko ollu niin että niitten mukien pohjalle laitetaan kostea paperinpala tms ja sitten ne mukit pidetään korvilla, hehe. En tiedä toimiiko sitten aikuisilla, hauskalta varmasti ainakin näyttää
[/q]

Joskus pikkuskidinä kun sattu niin perkeleesti laskeutuminen niin mulle annettiin tollaset mukit jonka pohjalla oli jotain, toimi heti. Mut sillon en tiennykään tuota sukeltajatemppua :D

Joku kyseli mitä antaa lahjaksi ristiäisissä, mut mä kysyn mitä vois antaa ripille pääsevälle? Kumeja?

[q]ludde, 28.5.2009 11:46:
No pistääpäs vaikka olisit ihan paikallaankin, mulle on ainaki käynyt niin enkä enää luota amppareiden hyväntahtoisuuteen Mä siis juoksen karkuun ja lujaa. Pelkään niitä ihan sikana
[/q]

Ainakin mehiläiset aistii ihmisen pelon ja jostain syystä saattavat silloin pistää. Ihan rauhassa kun antaa sen leijailla niin menee ohi ja jos meinaa istahtaa nenänvarteen niin ihan huoletta sitä voi hiukan huitoa kauemmas. Sellanen rauhallinen käden heilautus riittää.. Nimim. faijan pihassa kymmenkunta mehiläispönttöä..

[q]Steven Hoaks, 5.7.2009 15:20:
klips
[/q]

Mä kovasti muistelisin että tuo sykemittarisysteemi toimii vasta jonkun tietyn puhelinmallin kanssa, vaikka se softa muuta sanoiskin. En tosin ole varma enkä muista mikä se kyseinen malli olis mutta tällanen mielikuva mulla on.

[q]Steven Hoaks, 5.7.2009 15:47:
---
Takyon, 5.7.2009 15:41:
---
Steven Hoaks, 5.7.2009 15:20:
Olet osittain oikeassa. Tota myydään nyt vain N79:n kanssa ja softaa ei pitäis olla tohon erikseen lainkaan. Mä olen saanut muuta kautta ton kapistuksen ja softan mailitse.

N85 on samalla platformilla kuin N79, joten ei pitäis olla mitään eroa ja olen nähnyt (ex)työkavereilla käytössä ton softan kanssa monta muutakin puhelinta, kuten E75 ja N97.
[/q]

Noniin, yritetääs uudestaan winukan ja adsl-boksin bootin jälkeen :D

Se softahan nyt toimii ihan missä tahansa s60:ssä mut just se sykemittarisysteemi kai vain yhdessä tietyssä mallissa.. Mut itsellä kun on pelkkä softa ilman sykemittaria käytössä niin ei voi tietää.

[q]wiwi, 11.9.2008 18:54:
Ikuisuuskysymys niistä banaani- tai hedelmä- tai mitälie kärpäsiä ovatkin. Miten pääsen niistä eroon ennen kuin ne vallottaa koko kämpän? Tiedän, että sitä on täälläkin puitu vaikka kuinka monta kertaa, mutta oon jotenkin niin kädetön etten saanut sitä ohjetta tongittua esiin. Kiitos ja anteeksi.
[/q]

Mulla noi on lähtenyt kun olen vienyt (bio)roskat roskikseen

Eli siis ihan ulos roskikseen

[q]Amma, 20.11.2008 14:47:
---
Takyon, 19.11.2008 21:49:
Tuohon lentomatkustukseen ja paineenvaihteluun liittyen: jos kerran lentokonen matkustamo on paineistettu niin miksi siellä ei pystytä pitämään tasaista painetta niin että ongelmia korvien paineentasauksen kanssa ei syntyisi ollenkaan?

---

Kun Guugeli ei auta, voi kysyä kaverilta (, joka on lentäjän poika... tai siis osaa käyttää G:tä paremmin..):
http://www.ilmailutoimittajat.fi/seli/paineistus.html
*klips*
[/q]

Mä muuten löysin tuon linkin eilen googlettamalla, ja nopeasti selatessa ei osunut silmään tuo että se paine jätetään n. 8000 jalan korkeudessa vallitsevaan paineeseen. Mut siinähän se sit oli :)

Ps. onneks matkustajakoneissa ei ole laskuvarjoja koska jos tuohon tekstiin on uskominen niin niitä hätäovia vois olla aika vaikea saada auki siellä korkeella :D

Eilen paistelin tuollaisen pienen kinkun ja tiedän kyllä että sitä paistorasvaa ei saa kaataa viemäriin ja sitten googlettamalla selvisi että se menee ihan biojätteestä, kunhan se ensin jähmettyy. Mut miten mä saan tollasen 0,5-1 litraa rasvaa jähmettymään? Vienkö mä sen ulos pakkaseen vai annanko vaan seistä ja homehtua (?) vai mitä sille pitäis tehdä? Ei se mitenkään hirveen hyvältä haisekaan..

Miks Nokian omat videonmuuntosoftat ei osaa muuttaa videoita sellaiseen formaattiin että ne toimisivat Nokian puhelimissa? Thumbnailkuva tulee ihan hyvin näkyville mutta kun yrittää pätkää avata niin tulee ilmoitus että tiedostossa on jotain vikaa ja sitten ruutu pysyy pimeänä mutta ääni kuuluu..

[q]ezzy, 19.10.2009 12:51:
---
Takyon, 19.10.2009 12:44:
Kuivuuko lasertulostimien suuttimet yhtä helposti kuin muistesuihkutulostimien?

---

lasereissa on vähän eri tekniikka kuten nimikin vois jo kertoa :)
[/q]

Nomut eiks lasereissaki ole se mustekasetti (tai mikä nyt onkaan viralliselta nimeltään)?

Mä kyl suurinpiirtein tunnen laserin toimintaperiaatteen (tarkistin vielä wikipediasta ;) enkä mä vieläkään ole ihan varma asiasta. Mut ilmeisesti laserin "muste" on jokseenkin kuivaa pölyä verrattuna mustesuihkun aineisiin niin voisin olettaa ettei se tuki mitään koloja vaikka sillä ei tulostaiskaan joka toinen päivä. Tai vaikka joka toinen kuukausi niinku mun tulostelutarpeet olis..

mistähän osais lähteä hakemaan ratkaisua:

muutin tässä ja nyt on uusi nettiyhteys, wippies tms?

netti toimii hyvin, mutta putty ei suostu toimimaan,
kun klikkaa yhteyden auki, niin tulee välittömästi
Putty fatal error ja virheilmoitus: Server unexpectedly
closed network connection

voiko tuo vika siis ollakin vaikka serverissä (shell.metropolia.fi)
vai tässä uudessa yhteydessä?

O