Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Miks mun explorer kaatuu joidenkin .avi-tiedostojen kohdalla. Siis kun klikkaa sitä tiedostoa niin parin sekunnin päästä explorer on suorittanu laittoman toiminnon ja se lopetetaan. Pelkkä esikatselu eli hiiren vienti tiedoston päälle ei vielä kaada, eikä kaikki .avi:t kaada sitä. Vain tietyt, lähinnä uudet filut..

Käytössä XP pro sp2..

[q]ezzy, 4.9.2009 18:56:
---
Steven Hoaks, 4.9.2009 18:52:
---

Miten sitten selität sen että joissakin jonotus palveluissa se musa kuulostaa oikeesti hyvältä? Ne on kyllä pirun harvassa, mutta on tullut muutama vastaan jossa ensimmäisenä tuli juuri huomattua että jopas tulee hyvällä laadulla...

---

Olisko jotenkin vaan optimoitua soundia tms :D evt
[/q]

Todennäköisesti juuri näin. Ja sitten kun en tosiaan tiedä mikä esim. kännykkäverkon signaalin laatuspeksit on niin..

[q]Takyon, 30.6.2009 20:01:
Miks mun explorer kaatuu joidenkin .avi-tiedostojen kohdalla. Siis kun klikkaa sitä tiedostoa niin parin sekunnin päästä explorer on suorittanu laittoman toiminnon ja se lopetetaan. Pelkkä esikatselu eli hiiren vienti tiedoston päälle ei vielä kaada, eikä kaikki .avi:t kaada sitä. Vain tietyt, lähinnä uudet filut..

Käytössä XP pro sp2..
[/q]

Pistä SP3:nen

[q]SamHard, 10.3.2009 21:28:
Mistä löydän koneen sisältä tiedot, mitä muistityyppiä
mulla on kompuutterissa?
[/q]

Emolevyn malli on yleensä printattu suht isoilla kirjaimilla siihen levylle, ja jonka voit sitten googlettaa ja tarkistaa specseistä sen muistityypin. Taitaapa noista muistipalikoistakin jotain nähdä..

[q]tir, 5.4.2008 16:35:
monesti kun ollut autolla liikenteessä huomannut että joissakin liikennevaloissa (siis niissä pun/kelt/vihreä pöntöissä) on ylhäällä tai alhaalla pieni valo joka vilkkuu joko hitaammin tai nopeammin.
mikä/mitä varten??
[/q]

Itse oon miettinu monesti samaa enkä keksi muuta kuin että ne olisi jotain bussien ja sporien merkkivaloja tms.. Ainakin helsingissä on muistaakseni käytössä joillakin linjoilla noita etuajo liikennevaloja, joissa valot vaihtuu nopeemmin busseille.

Latasin eilen kännykällä yhden biisin netistä ja ihmettelin kun se tuli aika reippaalla vauhdilla joten kävin sitten testaamassa yhteyden nopeuden -> http://www.bandwidthplace.com. Tulos oli sitten lähes 300 kb/s (2,4 Mbit) joka mua vähän ihmetyttää kun tän gprs-yhteyden pitäisi olla rajoitettu siihen reiluun 300 kbit/s.

Joten: mitä vittua? Tuleeks mulle iso lasku lähiaikoina vai pitäiskö mun lopettaa meganen adsl-liittymä ja vaihtaa se tähän 9e hintaiseen gprs:ään? :D

Tuossa jokunen sivu takaperin kun kyselin mikä funktio noilla sähkölinjoissa roikkuvilla lenkkareilla on.. Viime yön aikana malminkartanossa on ilmestyny yhteen lankaan ehkä seitsemän paria sen yhden parin lisäksi joka siellä on roikkunu ehkä kuukauden tai kaksi.. o_O

[q]noena, 16.11.2009 16:29:
Miksi en aina näe kaikkia ihmisten postauksia topikkeihin? Quoteissa on joskus semmoisia viestejä mitä en löydä, vaikka topikin jos toisenkin läpi kahlaisin
[/q]

Toi quote nappi tekee tepposia jos joku painaa sitä mut sit ei kuitenkaan postaa mitään. Tuloksena on 1Q sille jonka viestistä nappia on painettu vaikka sitä ei varsinaisesti olisikaan quotettu.

Tai sit vaihtoehtoina jo mainitut ignorattu käyttäjä tai viesti on poistettu.

Ja ainakin kaks noista Metallica-paitabanderolleista on kiinnitetty rautatiesiltojen kaiteisiin, eli on niinku oikeesti nähty suht hengenvaarallista vaivaa noiden kiinnittämiseen.

[q]Saarre, 4.4.2008 13:31:
jatkokysymys.. onko tosiaan näin että pitää maksaa huntin liittymismaksu teostoon jos haluaa penniäkään levysopparista? (lafka vaatii liittymisen, ja liittyminen ymmärtääkseni satkun)
[/q]

No sehän nyt riippuu levy-yhtiöstäsi? Ei siis ole mitään periaatteellista syytä siihen että sun pitäis liittyä teostoon. Teosto nyt vaan myöntää jäsenistönsä biisien tallennuslupia ja jakaa keräämänsä rahat jäsenilleen.

[q]hottium, 7.5.2009 20:34:
mistä stadista saa ostettua niit "aurinko"lasei mis on sellaset poikkiviivat linssien tilal?
[/q]

Mä taas en ymmärrä miks vitussa kukaan haluu tollasia, näyttävät typerältä eikä niiden läpi näe mitään :D

[q]Displacer, 18.5.2009 10:31:
---
Takyon, 18.5.2009 10:30:
Thank god mul ei ole puhelimessa mitään kurasia hymiöitä :D

---

Sanopa muuta, mutta eiköhän ne saisi pois käytöstä vaikka olisikin :)
[/q]

No mä vähän pelkään et niitä just ei saa pois kuin joissain harvoissa malleissa.. Puhelimet on kuitenki aika rajottuneita tuossa mukauttamismielessä, jopa nämä s60:set

Miks leffoissa / sarjoissa kun vaikkapa alkuteksteissä esitellään päänäyttelijät niin jonkun kohdalla saattaa olla "[näyttelijän nimi] as [roolihahmo]" ja toiset sitten on pelkästään omalla nimellä?

[q]Umbala, 12.11.2008 16:21:
Miten on mahdollista, että tietokoneelle ei tahdo löytyä toimivaa langatonta headset järjestelmää. Varsinkin kuin lähes joka kännykkään tuollaisen saa ihan plug and play periaatteella.
[/q]

Eiks sitä kännykän kanssa toimivaa bluetooth kuuloketta saa toimimaan tietokoneen kanssa?

Miks jossain vaiheessa kosketinsoitinen namikoiden värit käännettiin ympäri. Cembaloissa oli mustat namikat, kirkkouruissa valkoset?

http://www.milandigitalaudio.com/images/Martin-Harpsichord-Close-Up.jpg

[q]ezzy, 12.6.2009 17:57:
---
Takyon, 12.6.2009 17:55:
Miks useissa nettimusakaupoissa ja vastaavissa pitää joka ikisen biisin kohdalla olla se popularity mittari? Siis onks ihmiset ihan oikeesti niin *tun lampaita et niille pitää näyttää mitkä biisit on suosittuja ja sen perusteella tekevät ostopäätöksiä? Mä ymmärrän et teineille toi vielä toimii mut kun noi on oletuksena päällä ja piiloonkaan ei taida saada.. TTU!

---

Kyllä ne on :) Kaikki mikä on suosittua = automaattisesti hyvää.
[/q]

Eikä noi nettimusakaupat niin mua häiritse kun ei niitä tule käytettyäkään juuri koskaan, mut kun tollanen on ympätty myös Spotifyyn niin alkaa jo vituttaa, enkä mä ainakaan vielä ole löytäny nappulaa mistä sen sais pois >:/

[q]dominikh, 23.8.2005 20:10:
Teinien suussa toi saattaa kyl olla jo menettänyt otteensa.
[/q]

Se o kyl totta. En kestä kun teini siskontyttöni pyytää mua ommaamaan aina jokasen kuvan sille... ja joka kerta selitän etten oikee "käytä" kyseistä tyyliä...

[q]whispering, 12.6.2009 21:34:
---
Takyon, 12.6.2009 17:55:
Miks useissa nettimusakaupoissa ja vastaavissa pitää joka ikisen biisin kohdalla olla se popularity mittari? Siis onks ihmiset ihan oikeesti niin *tun lampaita et niille pitää näyttää mitkä biisit on suosittuja ja sen perusteella tekevät ostopäätöksiä? Mä ymmärrän et teineille toi vielä toimii mut kun noi on oletuksena päällä ja piiloonkaan ei taida saada.. TTU!

---

En käytä nettimusiikkikauppoja, mutta muissa tilanteissa ainakin ite tulee usein tsekattua aina jotain "nevö hööd" juttuja jos porukka on tykänny siitä. Ei se tarkota mitään muuta kuin että sillä on suuremmat todennäkösyydet olla hyvää, kun sillä jolla on huonot arvosanat.
[/q]

Mut kyseessä ei olekaan arvosana, vaan aivan yksinkertainen "tätä biisiä on ladattu/kuunneltu useammin" mittari. Ja tällainen mittari voi olla hyvinkin harhaanjohtava, jos pitäisi esimerkki keksiä niin tässä: oletetaan että eksyt uuteen musiikkikauppaan netissä jossa on ainoastaan sulle täysin tuntematonta musiikkia. Aloitat kuuntelemaan niistä jotka on saanut eniten hittejä, mutta 5-10 biisin jälkeen toteat että ei toimi ei ja päätät lopettaa koko systeemin käytön. Oletetaan että tuhat muuta ihmistä ympäri maailman tekee saman, tällöinhän se mittari kertautuu näiden muutamien biisien osalta vaikka välttämättä yksikään kuuntelija ei olisi niistä tykännyt.

Summasummarum, se Lady Gaga on varmaan just siellä eniten suosituissa biiseissä mut onks siinä oikeesti mitään hyvää?

Noh joo, katso kirjoitusaikaa ja päätä sit jaksatko ottaa vakavasti :D

[q]Freja, 4.4.2008 07:24:
Mikä noist kaupan muovipullosimoista on lähinnä siman makua? Ei ny millää tekis mieli ostaa noit jumbopulloja ja todeta vaa et pahalle maistuu. Haluis ostaa heti sitä, mikä maistuu simalle.
[/q]

Mä oon todennu että kunhan jaksaa nähdä hiukan vaivaa niin Marlin sima maistu vähiten pommacilta. Eli kun ostat pullon niin ensimmäisenä siitä pitää ravistaa hapot pois ja jos tykkää niin voi lisätä muutamia rusinoita joukkoon makua antamaan. Sit jääkaappiin mut korkki auki että ne loputkin hapot lähtee pois.

Tää nyt on vaan mun mielipide mut tolla pääsee kaupan simoista kaikkein lähimmäksi oikeeta simaa :)

[q]onni3mk, 13.11.2008 20:34:
---
Takyon, 13.11.2008 19:44:
---
sativa, 13.11.2008 19:05:
Ootteko huomanneet, kuinka tavarataloissa Suomessa on liukuportaat noudattaa aina (tai ainakin usein)vasemmanpuoleista liikennettä? Mietin vaan, että onkohan maissa joissa on oikeanpuoleinen liikenne liukuportaatkin laitettu sitten sillai, että vasen kaista vie ylös ja oikea alas... Kukaan kiinnittänyt huomiota?

---

Nyt kun aloin miettimään liukuportaita joita mä olen käyttänyt täällä pk-seudulla niin kyllä niissä on oikeanpuoleinen mennyt ylös ja vasen alas, eli siis oikeanpuoleinen liikenne. Mut enpä sit tiedä, itsehän en noita edes käytä muuten kuin jos on pakko. Liukuportaat on mordorista

---

Katotaaks liukuportaiden liikenne ylhäältä vai alhaalta
[/q]

Hyvä pointti

Eli siis oikeanpuoleinen liikenne, riippumatta meneekö ylös vai alas :D

O