Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 260
- 261
- 262
- 263
- 264
- ...
- 798
- Seuraava »
jos haluat päällystää sen vastaus on emalointi. muussa tapauksessa riittää ruosteen poistaminen, viinietikka ja tiskiharjalla tai karkealla sienellä hankaus riittää vähäiseen ongelmaan. pinttynyt ruoste saattaa vaatia kasviöljyä (ettei tule enempää pintavauriota) ja esim. saippuavillaa.
ruoste eli rautaoksidi ei ole terveellistä, ruosteisesta mukista ei kannata juoda.
Kyse on sellaisesta matkamuistomukista, josta ei näköjään ollut tarkoituskaan juoda. Ehkä me sitten emaloidaan se ettei jää pölyyntymään hyllyyn!
[q]Kimbou, 9.11.2009 18:32:
---
wiwi, 9.11.2009 12:16:
On se jännä.
---
veikkaan että ketään palkattua kellon ajan vaihtajaa ei ole, eiköhän kuskit ne tarpeen mukaan vaihda kuka jaksaa kuka ei. tai kun busseja huolletaan niin joku oikeen särmä työntekijä voi vaihtaa jopa kellon oikeeseen aikaan.
noi pysäkkien nimet luulisin tulevan ihan automaattisesti/ajastettuna. varmaan vaan vääriä namiskoita painellu kun on väärinpäin alkanut pysäkkien nimet pyöriä.
[/q]
Hyvä herra, kiitos yrityksestä mutta vastauksenne ei tyydytä.
Entä jos bussi juuttuu ruuhkaan? Ajastus ei silloin natsaa. Ja automaattisesti, mutta miten?
Häh!
Niin joo, onks klubitus tänään jotenkin vituillaan vai törttöileeks mun kone? Kun klikkaa jotain linkkiä niin menee hiton kauan ennen ku mitään tapahtuu. Mielestäni ilmennyt vain klubbarissa.
kuinkakohan kauan menee, et pääsee moottorisahalla ovesta sisään?
siis kerrostalossa...
Mun keittiöön on parin viime viikon aikan ilmestyny tosi paljon banaanikärpäsiä (tai en mä tiiä onko ne just banaanikärpäsiä mut jotain ötököitä kuitenkin) ja haluun päästä niistä eroon. Mitenkäs se onnistuis parhaiten vai onnistuuko ees? Koskaan aiemmin ei oo ollu tollasta ongelmaa, enkä tiiä miks ne just nyt on leiriytyny meille.*senkin*
[q]MiMoSa, 17.9.2007 13:11:
Mun keittiöön on parin viime viikon aikan ilmestyny tosi paljon banaanikärpäsiä (tai en mä tiiä onko ne just banaanikärpäsiä mut jotain ötököitä kuitenkin) ja haluun päästä niistä eroon. Mitenkäs se onnistuis parhaiten vai onnistuuko ees? Koskaan aiemmin ei oo ollu tollasta ongelmaa, enkä tiiä miks ne just nyt on leiriytyny meille.*senkin*
[/q]
Mulla oli aiemmin sama ongelma, ratkaisin niin että siivosin ensin kunnolla (biojätteet ulos jne.) ja sen jälkeen laitoin netistä löytyneen ohjeen mukaan juomalasin pohjalle pari tippaa astianpesuainetta ja päälle desin verran omenaviinietikkaa. Banaanikärpäset laskeutuu imaileen sitä etikkaa josta astianpesuaine on ottanut pintajännityksen pois -> uppoavat pohjalle ja hukkuvat. HÄHÄHÄ
[q]Anselmi, 17.9.2007 13:25:
Mistä saan postimerkin kokoiselle taideteokselle hienot kehykset?
[/q]
Tiimarista
[q]daffy, 17.9.2007 13:15:
Mulla oli aiemmin sama ongelma, ratkaisin niin että siivosin ensin kunnolla (biojätteet ulos jne.) ja sen jälkeen laitoin netistä löytyneen ohjeen mukaan juomalasin pohjalle pari tippaa astianpesuainetta ja päälle desin verran omenaviinietikkaa. Banaanikärpäset laskeutuu imaileen sitä etikkaa josta astianpesuaine on ottanut pintajännityksen pois -> uppoavat pohjalle ja hukkuvat. HÄHÄHÄ
[/q]
Pitääpä testata ja hukuttaa ne pirulaiset!*pahis*
mistä voin tehä hakemus asukaspysäköintiluvan?*ding*siis tarvin puhelinnumero,nettiosoite yms.etukäteen kiitos*hymy*
Millon verenpaine on liian alhainen ja pitäis alkaa huolestua? Meillä on töissä mittari ja ollaan työkaverin kanssa käyty mittailee joka viikko verenpaineet (vaikka ei kyl tarveta ihan joka viikko olis mittailla näillä paineilla*tirsk*).
Mulla on aina ollu tosi matala, vähän alle 100 (yläpaine siis). Äidillä on myös matala verenpaine, et varmaan siltä oon tän periny. Mitään haittaa tosta ei oo ikinä ollu, ei oo esim. huimannu koskaan ylös noustessa tai mitään muutakaan. Eli sinänsä ei oo mitään huolestumisen aihetta ollu mut nyt parina viime kertana kun ollaan mittailtu niin mulla on ollu tosi matalalla verenpaineet, alle 90 yläpaine.*whaat* Kait tuo voi olla ihan normaalia et välillä tolleen heittelee mut tulikin tässä sit vaan mieleen, et kuinka alas ton pitäs laskea, et pitäs alkaa huolestumaan?
[q]MiMoSa, 16.10.2007 18:03:
Pitääkö pyörä taluttaa jalkakäytävää pitkin tien yli? Eli jos ajan enkä taluta ja auto ajaa mun päälle, niin onko se silti autoilijan vika?
[/q]
Pitää ja on sun vika.
Sattuuko täällä oleilemaan ihmisiä, jotka ovat olleet mukana talonvaltaustoiminnassa? Teen aiheeseen liittyvää raporttia koulussa (ei siis tulossa mihinkään julkiselle foorumille) ja kiinnostaisi asianosaisten näkemykset aiheesta.
Jos kiinnostaa vaihtaa asiasta pari sanaa, mulle voi laittaa alkuun vaikka yksityisviestiä. :D
[q]Crazybattery, 19.9.2007 11:43:
mistä voin tehä hakemus asukaspysäköintiluvan?*ding*siis tarvin puhelinnumero,nettiosoite yms.etukäteen kiitos*hymy*
[/q]
Helsingin kaupungin rakennusvirastosta. http://www.hel.fi/wps/portal/Rakennusvirasto/Pysakointi?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Rakennusvirasto/Pys%C3%A4k%C3%B6inti/Asukaspys%C3%A4k%C3%B6inti
Pohjoinen Makasiinikatu 9
Mukaan ajokortti ja rekisteriote (rekisteriotteessa pitää olla oma nimi käyttäjänä). Muuttoilmoitus pitää olla tehty väestörekisteriin (tarkistavat sun osoitteen sieltä).
Miks näppäimistössä on noi kirjaimet just tossa järjestyksessä? Ja onko tossa ees mitään logiikkaa vai onko ne vaan summassa mätkitty tohon miten sattuu?
[q]MaoTse, 19.9.2007 11:50:
---
Crazybattery, 19.9.2007 11:43:
---
Kannattaisko ottaa yhteyttä taloyhtiöön?
[/q]
Otin jo ne sanoi ett sitä pitäis hakee kaupungilta*uuh*ja ne eivät tie puhelinnumeroa eikä mitään*toktok*
syömässä istuu neljä ihmistä, muut syövät ja yksi puhuu. Puhuja on puhunut, yksi katsoo häntä ei sano mitään ja kaks muuta jatkavat syömistä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Puhuja on hetken hiljaa ja rupee jälleen puhumaan, mitä puhuja ajattelee hiljaisuuden välissä..?
[q]Crazybattery, 19.9.2007 11:55:
---
MaoTse, 19.9.2007 11:50:
---
---
---
Otin jo ne sanoi ett sitä pitäis hakee kaupungilta*uuh*ja ne eivät tie puhelinnumeroa eikä mitään*toktok*
[/q]
Asukaspysäköinti
Mistä saan postimerkin kokoiselle taideteokselle hienot kehykset?
[q]Crazybattery, 19.9.2007 11:55:
---
MaoTse, 19.9.2007 11:50:
---
---
---
[/q]
hel.fi -> hae: asukaspysakointi
http://www.hel.fi/wps/portal/Rakennusvirasto/Pysakointi?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Rakennusvirasto/Pys%C3%A4k%C3%B6inti/Asukaspys%C3%A4k%C3%B6inti
Mistä tunnuksen saa?
Tunnuksen voi lunastaa rakennusviraston asiakaspalvelusta.
http://www.hel.fi/wps/portal/Rakennusvirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Rakennusvirasto/Viraston+palvelut+A%E2%80%93%C3%96/Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelupiste palvelee arkisin klo 8.1516
(poikkeukset: ma klo 8.1517, pe klo 915)
Käyntiosoite Pohjoinen Makasiinikatu 9
Postitusosoite PL 1508, 00099 Helsingin kaupunki
Puhelinpalvelu arkisin klo 8.1516, paitsi pe klo 915.
Puhelin (09) 310 39 000
Fax (09) 310 39 001
Sähköposti rakennusvirasto@ hel.fi
Jos hyttyset imee verta ja sammakot syö niitä, niin voikohan evoluution seurauksena tulla tappajasammakoita?
[q]larzizi, 19.9.2007 15:30:
Viime joulukuun aikoihin ostetussa puhelimessani on kahden vuoden takuu. Tällöin sain kuitin ja takuulapun niitattuna yhteen Vein puhelimen tuossa kesän aikana ensimmäistä kertaa huoltoon, kun se oli reistaillut jo jonkun aikaa. Myyjä repäisi kuitista takuulapun irti ja toimitti puhelimen huoltoon.
Nyt puhelimessa on jälleen ilmennyt jonkun verran samaa vikaa mitä siinä aikasemminkin oli, mutta tuota huoltoa pohtiessani muistin, että en koskaan saanut puhelimen takuulappua takaisin. Ja ymmärtääkseni takuulappu on kuitenkin oltava tallella, jos haluaa puhelimen takuuhuoltoon(?). Mitenkäs tässä nyt sitten pitäisi toimia? Menenkö samaan liikkeeseen kertomaan, että puhelin reistailee taas ja että takuulappua ei enää ole, koska te otitte sen viimeksi? Vai mitenkä..
[/q]
Mä olen ainakin omaa puhelintani saanut huollatettua ilman kuitteja ja takuulappuja. Kyseessä oli tosin niin uusi nokialainen, että sen julkaisusta oli alle Nokian takuuna myöntämä kaksi vuotta. Voi tietty olla, että kyseessä on vain ollut harvinaisen höveli korjausfirma...
Kun sulla kuitenkin on kuitti jäljellä puhelimen ostosta, niin uskoisin huollon onnistuvan ilman takuutodistustakin. Kuitilla voit todistaa puhelimesi olevan uudempi kuin valmistajan myöntämä takuuaika, sillä harvemmin kai noissa puhelimissa on mitään muita takuita.
Mikäli tosiaan viet puhelimen huoltoon samaan paikkaan kuin aiemmallakin kerralla, niin edellisestä huollosta on varmasti merkintä huoltoyhtiön järjestelmässä. Tuon avulla lienee helppo todistaa kertomuksesi takuutodistuksen kohtalosta. Tämä siis siinä tapauksessa, että heittäytyvät hankalaksi korjauksien suhteen.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 260
- 261
- 262
- 263
- 264
- ...
- 798
- Seuraava »