Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 262
- 263
- 264
- 265
- 266
- ...
- 798
- Seuraava »
Onko suomessa Italo Discolle omistautunutta keskustelupalstaa tyyliin klubbari/plattari?
[q]Apo, 21.9.2007 17:50:
Jep. Sitten levyt voi myydä vaikka eurolla pois varastoja täyttämästä.
edit.
Ja jos levy-yhtiöt haluaisivat nostaa jonkun artistin erityisen esille ("Kultalevyn verran myynyt ...") niin levyjä voisi myydä halvemmalla kaupoilla jolloin saisi isommat erät liikkeelle.
[/q]
Höh. Kaikkea sitä
Vielä kun joku osais sanoa miks ihmeessä tää "toimii" näin?
[q]medic, 21.9.2007 17:35:
Kysytäänpä tyhmiä! Valaisisko joku mulle mitä tarkoittaa kun keskusteluun tai johonkin kirjoitetaan <3?
[/q]
soon sydän *sydän*
[q]kiiki, 21.9.2007 18:19:
Vielä kun joku osais sanoa miks ihmeessä tää "toimii" näin?
[/q]
Tohon on itseasiassa helppo vastata tai ainakin kehittää veikkaus ;)
Veikkaisin että käytäntö on perua ajalta ennen tietojärjestelmiä eli on ollut erittäin paljon helpompaa laskea levymyyntiä levy-yhtiön varaston näkökulmasta. Nykyisin olisi periaatteessa mahdollista tehdä tietojärjestelmä mikä pitäisi yllä listaa kaikkien myyntipisteiden myynnistä. Käytännössä tuollaisen järjestelmän teko olisi kuitenkin erittäin kallista ja se ei toisi mitään (rahallista) etua. Melkein samaa tulokseen pääsee kun tarkistaa ne luvut levy-yhtiön varaston myyntitilastoista.
Tulipa mieleen että suomen myyntilistoille pääsy on vissiin aina ollut melko helppoa pienten myyntilukujen takia. Nykyään sinkkumyynnin romahdettua sinkkulistalle pääsy saattaisi olla aika helppoa.
[q]satumetsä, 22.9.2007 01:28:
-Kälkäl-
[/q]
Huomautan, että iipeiden loppunumeroa ei näy. Do not worryehz!
[q]Morrowe, 21.9.2007 18:10:
---
Euphoria, 21.9.2007 15:52:
---
Lyylikki, 21.9.2007 15:36:
Plussan pankki/visakortti
[/q]
Toihan on vaan, että on se etukortti kätevästi maksukortissa kiinni. Olen töisä s-ryhmällä ja noita plussavisoi näkee päivttäin useita.
[q]satumetsä, 22.9.2007 01:28:
Auttakaa mua ku en tajua mitään noista ip numeroista. Siis en yhtään mitään. Olen siis jotenkin luullut, että jos esim. tänne postaa kaksi eri henkilöä ja heidän viesteissään näkyy sama ip, niin he ovat lähettäneet nämä viestit samalta koneelta tms.
Miten vitussa siis joillain tyypeillä jossain (täällä) voi lukea sama ip ku mulla viesteissään?
Onko joku siis murtautunut mun kotiin esim. kesäkuussa kirjoittamaan viestin, koska en todellakaan tunne sellaista, sellaisia henkilöitä, eikä täällä ole käynyt ketään sellaisia vieraita kesäkuussa, eikä muulloinkaan.
Vai olenko mä nyt tajunnut ihan väärin noi ip jutut. Varmaan olen, koska kappas, en ole ainut...
Auttakaa ja selittäkää joku kiltti. En uskalla mennä nukkuu. Neito pulassa.
[/q]
Ja vielä tarkennuksena tuohon Euphorian ihan pätevään selitykseen, sulla on todellakin muuttuva, eli dynaaminen ip, niinkuin suurimmalla osalla suomalaisista. IP-osoite koostuu neljästä osasta, jotka voivat olla arvoltaan 0-255, eli erilaisia mahdollisia yhdistelmiä on teoriassa 255 x 255 x 255 x 255 = 4228250625, joista kaikkia ei tosin käytetä erinäisistä syistä.
Palveluntarjoajilla on yleensä tietty sama alkuosa eli osoite on soneralla esim. tyyppiä 84.248.XX.XXX joista x:ät korvautuu ensimmäisellä vapaana olevalla numerosarjalla, silloin kun tietokoneesi pyytää uutta ip-osoitetta dhcp-palvelimelta.
Täten ei ole hirveän epätodennäköistä että jollakin on "sama" ip-osoite, kuin sinulla on joskus ollut käytössäsi, varsinkin kuin viimeinen osa luvusta on salattu (korvattu siis tuolla tähdellä ja voi olla teoriassa jotain väliltä 0-255).
Toivottavasti ei mennyt ihan liirumlaarumiksi...
Jos haluat tarkistaa tämänhetkisen käytössä olevan ip-osoitteessi surffaa osoitteeseen: http://www.whatismyip.com/ joka kertoo sen sinulle. Riippuen asetuksista koneesi pyytää uutta osoitetta erilaisin aikavälein.
tv-mainos: Anna Abreun platinaa myynyt lätty nyt kaupoissa!
-> miten se on voinut myydä vielä yhtään mitään jos se vasta tulee kauppoihin???
[q]Morrowe, 21.9.2007 21:52:
---
Euphoria, 21.9.2007 20:14:
---
Morrowe, 21.9.2007 18:10:
---
Euphoria, 21.9.2007 15:52:
---
Lyylikki, 21.9.2007 15:36:
Kehtaako ihmiset ihan oikeesti maksaa esim. Plussa-Masteri yhdistelmällä muualla, kuin K-ryhmän kaupassa? Mitä tapahtuu, jos tommosella meneeki maksamaan S-ryhmän kauppaan, tapahtuuko paljon niitä, että kassa toteaa: "Tota meille käy se toinen kortti."
Meidän äiti rällää meneen Finnair-Masterilla, se on vähän tietty eri asia, mutta silti...
---
Just tänää makso joku siwas plussa/visa yhdistelmäl..
---
asiaan liittyen; näkeekö plussaketju missä asioi, jos käyttää OP/plussa-korttia muissa kaupoissa? ts. onko syytä salaliittopanikoida?
---
Ei todellakaa saa nähä. Eikö sen sano jo järkikin, et meil on pankkisalaisuus..
Btw miks sua edes kiinnostas??
---
no jos OP alkaa jonkun kaupan kanssa liikaa härdäämään, ni vaihdan kyl pankkia. Vaikka en otakaan mitään plussakorttia itelleni, mut EPÄILYTTÄÄ vaan koko ttouhu
[/q]
Keskon putiikissa töissä ollessani (ja siis myös kassalla työskennellessäni) voin kertoa, että se luottokortin numeron on vaan diilattu tuohon plussan yhteyteen, eli ostamiasi tuotteita/kauppaa josta olet ostanut, ei mitenkään rekisteröidä sinun nimiisi, vain loppusumma jotta saat sitten niitä plop-ploppeja.
Pankin ja plussan yhteistyö siis rajoittuu ihan vaan siihen et sun luottokortin numero toimii myös sun plussakotin numerona samalla...
mikä on paras tapa harjata hampaat sähköhammasharjalla?
pitääkö sitä liikutella niinkuin tavallistakin harjaa vai vetää hiljakseen hampaiden pintoja vasten vai..
[q]niitty, 4.7.2008 10:01:
Onko suomessa Italo Discolle omistautunutta keskustelupalstaa tyyliin klubbari/plattari?
[/q]
Enpä oo vielä törmänny. Sellanen täytyiskin pistää pystyyn!
Miksi teinit yleensä sotkee suunsa kuveissa? Ts. aina on joku musta neliö tai taiteellisemmin söherretty päälle jonkinlainen ruksi tai kasa viivoja. MIKSI??? *yhyy*
[q]Hitchhiker, 2.7.2008 16:32:
Etsiskelisin kunnollista valurautapannua
[/q]
Mulla on Iittalan valurautapannu. Aivan loistava kapistus, mutta siinä kylläkin on metallinen kahva..
*muoks* Kannattaa kerralla ostaa laadukas, koska kunnon valurautapannu on ns. ikuinen oikein käytettynä. Se on myös aivan paras pihvien paistamiseen, lettujen tekoon, ruskeakaste etc..
[q]Rujo Mutantti, 23.9.2007 12:03:
Jos syön sammalta, juon olutta ja piimää jonka jälkeen oksennan niin mikäli mikroilmasto sen sallii alkaako siinä kohdassa kasvaa sammalta?
[/q]
Mullakin on kysymys: Oletko sa jurrissa vai mietitko ihan oikeasti tallaisia juttuja...?
[q]Zenni, 24.9.2007 21:35:
Mikä ois fiksu englannin kielen vastine digiboksille? Duunis joutunu kauppaamaan 'digital boxia' enkä ihan tiiä onks se oikee sana.
[/q]
Digital Set-top box
Josta löytyy myös: often referred to as digiboxes
[q]Zenni, 24.9.2007 21:35:
Mikä ois fiksu englannin kielen vastine digiboksille? Duunis joutunu kauppaamaan 'digital boxia' enkä ihan tiiä onks se oikee sana.
[/q]
itse käytän duunissa digital (tv) receiver
[q]uGu, 25.9.2007 10:02:
---
Zenni, 24.9.2007 21:35:
---
itse käytän duunissa digital (tv) receiver
[/q]
Sehän se on juu. Digitaalinen vastaanotin.
[q]Euphoria, 22.9.2007 03:14:
---
satumetsä, 22.9.2007 01:28:
Auttakaa mua ku en tajua mitään noista ip numeroista. Siis en yhtään mitään. Olen siis jotenkin luullut, että jos esim. tänne postaa kaksi eri henkilöä ja heidän viesteissään näkyy sama ip, niin he ovat lähettäneet nämä viestit samalta koneelta tms.
Miten vitussa siis joillain tyypeillä jossain (täällä) voi lukea sama ip ku mulla viesteissään?
Onko joku siis murtautunut mun kotiin esim. kesäkuussa kirjoittamaan viestin, koska en todellakaan tunne sellaista, sellaisia henkilöitä, eikä täällä ole käynyt ketään sellaisia vieraita kesäkuussa, eikä muulloinkaan.
Vai olenko mä nyt tajunnut ihan väärin noi ip jutut. Varmaan olen, koska kappas, en ole ainut...
Auttakaa ja selittäkää joku kiltti. En uskalla mennä nukkuu. Neito pulassa.
---
Sulla on muutuva ip, joten se voi olla joskus muullakin. Staattinen ip-numero maksaa vissiin enemmän ja pitää tilata erikseen.*hymy*
(Esim. palvelimelle yms..)
[/q]
Toisilla palveluntarjoajilla on staattinen ip vakiona.
[q]Apo, 24.9.2007 21:47:
Digital Set-top box
Josta löytyy myös: often referred to as digiboxes
[/q]
Ouu, kiitosta. :)
Ja oma kysymys;
Miten saan kaksi eri excel-taulukkoa auki eri ikkunoihin? Tällä hetkellä ne kyllä näkyy alapalkissa eri filuina, mutta näkyvät vaan samassa ikkunassa.
Pitäisi siis saada noi taulut eri näytöille heitettyä..
- « Edellinen
- 1
- ...
- 262
- 263
- 264
- 265
- 266
- ...
- 798
- Seuraava »