Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Reivaaja, 13.11.2009 03:17:
---
flatstick, 13.11.2009 02:50:
Edit: äyks. en lukenu taas tarkkaan. Jauheesta en nyt osaa sanoa, mut tää on parempi, uudelleenkäytettävä =)
---
Toi on vaan siitä huonompi ettei siitä lähde lämpöä niin pitkään kuin tosta toisesta tuotteesta.
[/q]
Ja huomattavasti hankalampi kotikutoisesti tehdä, mutta noissa jauhesydeemeissä reaktio perustuu
raudan eksotermiseen hapettumiseen, kun pääsee ilman kanssa kosketuksiin. Sisältävät käsittääkseni pitkälti mikrokiteistä selluloosaa, vermikuliittiin imeytettyä vettä, rautajauhetta, suolaa ja aktiivihiiltä.
Aijoo, tuohon edelliseen vielä, kun neste on pussissa, niin hiuspinni, semmonen nauksautettava (miksikäs niitä nyt sanottiinkaan?) on suositeltavaa työntää sinne pussiin. Se aiheuttaa natriumasetaatin kiteytymisen; tekee pienenpieniä kiteitä josta reaktio sitten etenee..
Miks Laura Voutilainen laulaa taas iskelmää? *toktok*
miten kauan tän verenvuodon on tarkotus jatkuu viisaudenhampaan poiston jälkeen? 10.30 tullu pois sieltä ja verta vaan tulee edelleen.
[q]domi, 30.5.2007 08:37:
Miten "sukat pyörii jalassa"?
[/q]
Jos nyt ihan fyysisesti tarkoitat, niin mulla ainakin valuu ja pyörii sukat, jos on kengät löysässä ja sukat on jotku vanhat, hieman löysemmät mallit. Kokoajan saa nostaa sukkaa kantapään alta ylös.
Jos sit taas vekkulia ihastumista, niin siitä on liian pitkä aika mulla, joku muu osannee kertoa paremmin.
Mä muistan jotenkin harmaasti, et kukka- ja banaanikärpäset saa tapettua jotenki sillee, et laittaa pulloon etikkaa tms? Yritin googlettaa mutten oikee keksi että millä sanoilla googlettaisin et löytäsin tähän vastausta.
Mäntysuopaliuokset yms ei oo tehonneet, joten mietin josko noi ärsyttävät suuhen ja nenään ja korviin lentelevät äpärät sais jotenkin edes tuhottua.
Muistan et toi etikkajuttu juonsi juurensa siitä, et kärpäset tykkää siitä hajusta, mutten muista et paljoko piti laittaa etikkaa, pitikö laittaa jotain muuta jne ja oliko astialla väliä?
Anybody?
[q]mange, 30.5.2007 14:27:
Miksi joillain urheilijoilla on laastari nenän päällä vaikka niillä ei ole haava tai mitään? Eli miten se laastari auttaa urheilijaa? Vai onko tämä näitä henkimaailman juttuja. =)
[/q]
Avaa nokkaa, eli henki(!) kulkee esteettömämmin.
Kaikilla juna-asemilla ja rautateiden ylityspakoilla haisee aina samalle. Mikä on se mikä siellä haisee? Sama juttu partureissa, kaikissa on se sama "ominaishaju". Mikä se on?
[q]MiMoSa, 31.5.2007 07:05:
Kaikilla juna-asemilla ja rautateiden ylityspakoilla haisee aina samalle. Mikä on se mikä siellä haisee? Sama juttu partureissa, kaikissa on se sama "ominaishaju". Mikä se on?
[/q]
Varmaan näissä "ominaishaju"-paikoissa käytetään paljon jotain tiettyä ainetta. Junien rataksiin varmaan laitetaan jotain öljyä (tai muunlaista voiteluainetta) ettei paikat ruostu. Parturissa luultavasi haisee ihmisten hiusten ja hiusten muotoiluaineiden sekoitus. Sama juttu monissa paikoissa esim. uimahallissa kloori ja punttisalilla hiki :)
[q]domi, 30.5.2007 08:37:
Miten "sukat pyörii jalassa"?
[/q]
kyllä ne pyörii.. mulla on yhet sellaset valkoset sukat nii ne pyörii eli jossai vaihees sojottaa kantapään paikka kohti kattoa.. ne o rasittavat ja siksi en käytä niitä...=)
[q]MiMoSa, 31.5.2007 07:05:
[/q]
meinaatko, että juna-asemilla ja partureissa haisee samalta?
mainasin vain, että juna-asemilla haisee varmaan densot ja niiden ulosteet :D
ja partureissa haisee varmaan ne kemikaalit mitä ne siellä käyttää
[q]Occu, 31.5.2007 07:33:
---
MiMoSa, 31.5.2007 07:05:
---
meinaatko, että juna-asemilla ja partureissa haisee samalta?
mainasin vain, että juna-asemilla haisee varmaan densot ja niiden ulosteet :D
ja partureissa haisee varmaan ne kemikaalit mitä ne siellä käyttää
[/q]
Siis ei niissä keskenään haise samalta tietenkään.*nauru* Vaan siis kaikissa partureissa on sama ominaishaju ja kaikilla juna-asemilla myös omansa. Ja sen kyl tajusin et luultavimmin se on joku aine/kemikaali/joku mitä siellä käytetään mut siis et mikä se on?
Onko pakko?
[q]Occu, 31.5.2007 07:38:
---
MiMoSa, 31.5.2007 07:37:
Ja sen kyl tajusin et luultavimmin se on joku aine/kemikaali/joku mitä siellä käytetään mut siis et mikä se on?
---
kaikki ne 50 kemikaalia yhdessä?
[/q]
En mä tiiä, siks mä kysyin. :D
[q]MiMoSa, 31.5.2007 07:37:
Ja sen kyl tajusin et luultavimmin se on joku aine/kemikaali/joku mitä siellä käytetään mut siis et mikä se on?
[/q]
kaikki ne 50 kemikaalia yhdessä?
[q]Mark Hamilton, 31.5.2007 17:06:
Joskus olen kuullut pohdittavan voiko alkoholia vetää suonen sisäisesti. Tuleeko näin humalaan?
[/q]
Promille puhallutuksessa/mittauksessa tarkoittaa sitä kuinka paljon veressä on alkoholia. Jos alkoholia laittaa suoraan vereen, niin mitäs veikkaat?
[q]Mark Hamilton, 31.5.2007 17:13:
Luulen että käy huonosti koska ei tarvii kun pikkumäärän niin on kai sit humalassa oikein kunnolla tai vähän liikaakin.
[/q]
Joo, noihan siinä helposti kävisi. Jos verta olisi 5000g niin 5g tarkoittaisi jo promillea. Tulisi nopeat kännit :)
[q]Jocular, 31.5.2007 11:48:
Kuinka nopeesti Visan käyttövara päivittyy?
Jos maksan osan laskusta tänään.. Niin tarviiko mun odottaa koko kuukaus seuraavaa laskua vai voinko jatkaa visan vinguttamista ennen seuraavan laskun tuloa?
ts. nouseeko visan käyttövara kuinka nopeesti jos maksan osan laskusta tänää, vaikkei laskua oo vielä tullu (kun laskuissahan on aina sama viitenumero) ?
[/q]
Riippuu Visan tyypistä, niitä on kahdenlaisia: jos sulla on kortissa käyttöraja per kuukausi (esim. 800e/kk) niin sitten kun se täyttyy niin sun pitää odottaa kuun vaihdetta ja se on taas 1. päivä seuraavaa kuuta käytössä. Etukäteen maksaminen ei vapauta sinne lisää käyttövaraa (vaikka käyttöraja toki saattaakin joustaa jonkin verran).
Jos taas Visassa on luottoraja, (esim. 2000e) niin se ei ole sidottu kalenterikuukauteen vaan voit lyhentää sitä velkaa milloin vain ja se tulee päivän parin viiveellä käytettäväksi se summa. Kortin tyyppi selviää esim. viimeisimmästä laskusta oikeasta yläkulmasta, lukeeko siinä käyttöraja vai luottoraja.
[q]Päivittyykö se saldo reaaliajassa/muutaman päivän viiveellä?[/q]
Saldo ei päivity ihan reaaliajassa, vaan yleensä maksamisen jälkeen seuraavana pankkipäivänä.
Elleivät asiat sitten ole hirveästi parissa vuodessa muuttuneet, terv. ex-luottokuntalainen
Mä halun tietoa leppäkertuista. Mitä ne niiden pisteet meinaa?
[q]Miinapiina, 31.5.2007 22:05:
---
Freja, 31.5.2007 20:54:
Mä halun tietoa leppäkertuista. Mitä ne niiden pisteet meinaa?
---
Pilkkujen määrä pysyy leppäkertuilla samana kuoriutumisesta kuolemaan. Pisteiden määrä kertoo ainoastaan, että kysymys on eri leppäkerttulajeista: kaksi yleisintä leppäkerttulajia ovat kaksipistepirkko ja seitsenpistepirkko. Suurimmalla leppäkertulla, liki senttimetrin pituisella isopirkolla pilkkuja on selässä peräti kymmenen kappaletta.
tiesivät kertoa umpimähkä - ohjelman nerot
[/q]
joskun nappulana luulin et pilkkujen määrä kertoo leppäkertun iän, en vaan sit tiiä oliks se päivä, viikko, kuukaus vai vuos vai sitten tunti*nauru**pepsodent*
[q]daffy,
Visatietoutta
[/q]
Oh tattis! Tämähän ratkaisi kaikki ongelmani. Luottoraja teksti -laskun kulmassa oli tällä kertaa juurikin oikea teksti pelastamaan illan
- « Edellinen
- 1
- ...
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- ...
- 798
- Seuraava »